Autor: ketyow
Data dodania: 07.05.2016 12:22
Amerykańska nagroda literacka ustanowiona w 1971 r., przyznawana przez czytelników magazynu fantastycznego Locus.
Debiut powieściowy
1981: Forward Robert "Dragon's Egg"
1982: Sucharitkul Somtow "Starship & Haiku"
1983: Bell Clare "Ratha's Creature"
1984: MacAvoy R. A. "Tea with the Black Dragon"
1985: Dziki brzeg
1986: Kontakt
1987: McDevitt Jack (McDevitt John Charles) "The Hercules Text"
1988: Wojna o dąb
1989: McDonald Ian "Desolation Road"
1990: Skycan
1991: Flynn Michael Fra...
Autor: dot59
Data dodania: 31.12.2016 23:38
Ogółem przeczytałam 215 tytułów, czyli prawie identycznie jak w zeszłym roku.
Oceny:
6 – 5
5,5 – 20
5 - 63
4,5 – 43
4- 55
3,5 – 16
3- 9
2,5- 2
2 - 0
1,5 - 0
1 - 0
powtarzane bez zmiany oceny - 2
powtarzane z poprawą oceny - 1
średnia ocena, bez wliczania tych powyżej – 4,44
Gatunkowo (wg liczebności):
thriller, sensacja, kryminał – 48
proza współczesna obca – 34
biografie, wspomnienia, dzienniki – 30
pu...
Autor: Stormbringer
Data dodania: 25.10.2017 13:50
Powieści wchodzące w skład poszczególnych cykli tematycznych w Świecie Dysku Terry'ego Pratchetta.
RINCEWIND
- Kolor magii
- Blask fantastyczny
- Czarodzicielstwo
- Eryk
- Ciekawe czasy
- Ostatni kontynent
- Ostatni bohater
- Niewidoczni Akademicy
ŚMIERĆ
- Mort
- Kosiarz
- Muzyka duszy
- Wiedźmikołaj
- Złodziej czasu
WIEDŹMY
- Równoumagicznienie
- Trzy wiedźmy
- Wyprawa czarownic
- Panowie i damy
- Maskarada
- Carpe Jugulum
STRAŻ MIEJSKA
- Straż! Straż!
-...
Autor: verdiana
Data dodania: 01.01.2018 19:14
Od roku 2018 zaczynam brać udział w wyzwaniu polegającym na czytaniu kanonu fantasy. ;) W momencie, kiedy zaczynam wyzwanie, mam za sobą dokładnie 30 pozycji z tej listy. Przeczytałam je, zanim się dowiedziałam o liście! Fan Drugiej Gildii. ;) Postanowiłam, że link do danej książki będę podawać wtedy, kiedy ją przeczytam.
1. Hobbit czyli Tam i z powrotem
2. Robert E. Howard, cykl Conan
3. Fletcher Pratt & L. Sprangue de Camp, cykl Przygody Harolda Shea
4. Clive Staples Lewis, cykl Opowie...
Autor: dot59
Data dodania: 02.12.2023 16:25
Tradycyjnie tu kilka książek, na których szersze podsumowanie brakło mi czasu lub napędu:
Straszliwa zieleń (4)
Nie bardzo wiem, jak tę książkę – ni to esej historyczny, ni to serię zbeletryzowanych szkiców biograficznych o mniej lub bardziej znanych naukowcach z dziedziny nauk ścisłych, których praca doprowadziła na skraj (albo nie tylko na skraj, ale do samego epicentrum) obłędu – mam ocenić. Bo z jednej strony jest ona kapitalnie napisana, jeśli chodzi o styl, kompozycję (pozornie chaotyc...