Autor: Monika.W
Data dodania: 12.07.2011 19:19
2023 Jon Fosse
2022 Annie Ernaux
Lata, ocena: 3,5
2021 Abdulrazak Gurnah
Powróceni, ocena: 4
2020 Louise Gluck
2019 Peter Handke
2018 Olga Tokarczuk
Księgi Jakubowe, ocena: 5,5
Podróż ludzi Księgi, ocena: 5
Prowadź swój pług przez kości umarłych, ocena: 4,5
Bieguni, ocena: 4
E. E., ocena: 2,5
2017 - Kazuo Ishiguro
Okruchy dnia, ocena: 5
Pogrzebany olbrzym, ocena: 4,5
2016 - Bob Dylan
2015 - Swietłana Aleksijewicz
Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości...
Autor: ahafia
Data dodania: 20.01.2018 12:03
Harriet i David wydają się być nieco archaiczni w swoich poglądach w szalonych latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, ale gdy w końcu wpadają na siebie, niemal natychmiast realizują marzenie o szczęściu, które ma być wynikiem życia rodzinnego toczącego się w wielkim domu pełnym dzieci. Jak to często bywa, marzenie jest dość naiwne bo nie bardzo ich stać nawet na pusty dom, jednak nie zrażeni tym, żywo zabierają się do powiększania rodziny i w rekordowym czasie sześciu lat zaludniają cztery dzi...
Autor: Anna125
Data dodania: 26.03.2018 20:25
Piąte dziecko
Nie przepadam za noblistami, chyba w ogóle nie przepadam za hałasem i z trudem daję się przekonać do przeczytania bestselleru. Niekiedy jednak, delikatnie zachęcona, robię to, lecz książka musi swoje odleżeć, abym decyzję mogła traktować jako swój wybór. Tak było z „Piątym dzieckiem”. Zdaje się, że jestem programowo wytrenowana (bądź impregnowana na mądre perswazje), aby na wszelki wypadek być na „nie”. Nawet mam na to racjonalne uzasadnienie - dobrze jest utrzymywać w umyśle pr...
Autor: mirejlle
Data dodania: 02.01.2019 21:40
Styczeń
1.
Koniec świata
Ocena: 5
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Pierwsza tegoroczna lektura to miłe spotkanie po latach. Nie sądziłam, że doczekam się trzeciego tomu, że w ogóle zostanie wydany...
Warto było czekać.
Może jest to naiwne, ale jakie ciepłe i utulające.
Może trochę schematyczne, ale jacy ludzie tam prawdziwi, z wadami, zaletami, błędami, osądami, zwykłą ludzką ciężką pracą i zasłużonym odpoczynkiem. Mała społeczność opisana starannie i życzliwie.
I tylko chciałoby się w...
Autor: Louri
Data dodania: 15.01.2020 08:01
Poprzednie: Lektury 2019r.
Następne: Lektury 2021r.
STYCZEŃ 2020 (ΣR=Σm=2775s;𝔼m=2775)
1. W poszukiwaniu granic Ameryki: Wyprawa Lewisa i Clarka 5.0 (702s)
2. Słoneczniki powtórka z własnej półki. Część szkolno-przygodowa zachwycająca, właściwie na 6.0, niestety potwornie razi (czy tym razem bardziej?) komunistyczna propaganda - chwilami książka była poniżej wszelkiego poziomu, chętnie dałbym poniżej 2.0. Ostatecznie niech zostanie to 5.0, za świetną postać bohaterki i za takie zdanie...
Autor: Losice
Data dodania: 06.05.2023 01:49
Pochylając się nad meandrami fabularnymi i kompozycyjnymi słynnej tetralogii Lawrence Durrella "Kwartet Aleksandryjski" (na którą składają się: Justyna, Balthazar, Mountolive i Clea), powróciłem myślą do innej, również "śródziemnomorskiej" tetralogii, napisanej przez Elenę Ferrante i często nazywanej, od tytułu jej pierwszej części , cyklem "Genialna przyjaciółka" (lub "Cyklem neapolitańskim", a w literaturze angielskiej "Kwartetem Neapolitańskim"). Najwyraźniej, klimat śródziemnomorski sprzyja...