Autor: Pok
Data dodania: 02.05.2014 13:59
Wilk stepowy (4,5)
To jest dopiero trudna książka do oceny i skomentowania. Tak specyficzna, zdawałoby się chaotyczna, zakręcona i niejednoznaczna. Wielkie wrażenie wywarła na mnie psychoanalityczna próba zdefiniowania egzystencjalnej postawy bohatera introwertyka-schizofrenika, inteligentnego, ale niepotrafiącego radzić sobie ze zwykłym życiem codziennym i tym samym skazanego na topienie się w odmętach własnej jaźni. Wyraźnie rysuje się tutaj różnica pomiędzy zwykłym mieszczańskim (konsumpcyjn...
Autor: Louri
Data dodania: 18.07.2018 08:23
(część pierwsza: [tytuły]: Najsłynniejsze powieści literatury światowej: Leksykon (I) )
Lista tytułów książek z Najsłynniejsze powieści literatury światowej: Leksykon - może coś wybiorę do Akcja CSA - Czytam Słynne Arcydzieła ? A może mnie ktoś przekona to czegoś? Lista jest bardzo "frankocentryczna", ale cóż...
(oznaczenia:
[+] czytałem
[=] mam w planie
[~] zastanawiam się
[-] raczej nie przeczytam
)
===============================================================...
Autor: Losice
Data dodania: 19.04.2019 21:21
(i cienie impresji w subiektywnie wybranych cytatach)
2023 - Jon Fosse
2022- Annie Ernaux
2021 - Abdulrazak Gurnah
Powróceni (6)
2020 - Louise Glück
2019 - Peter Handke
Krótki list na długie pożegnanie; Pełnia nieszczęścia (4.5)
2018 - Olga Tokarczuk
Księgi Jakubowe (6)
2017 - Kazuo Ishiguro
Pejzaż w kolorze sepii - (6)
2016 - Bob Dylan
2015 - Swietłana Aleksijewicz
Wojna nie ma w sobie nic z kobiety - (6)
Ostatni świadkowie: Utwory solowe na głos dziecięcy - (5)
2014 - Pat...
Autor: Louri
Data dodania: 15.01.2021 14:44
Poprzednia: Lektury 2020r.
Następna: Lektury 2022r.
STYCZEŃ 2021 (ΣR=Σm=1880s;𝔼m=1880)
1. Dynastia Miziołków Podebrałem lekturę IV klasy synowi ;) Pamiętnik nastolatka, członka z lekka zwariowanej rodzinki, z roztrzepaną mamusią (Mamiszonem - alter ego autorki), ojcem a la nerd i dwiema młodszymi siostrami, wcieleniem chaosu. W tle pierwsze sympatie, szkolne przejścia z nauczycielami i kolegami. Całkiem poprawne, śmieszne, niezbyt wtórne, choć pomysł mocno zgrany. 4.5 (198s)
2. Przyg...