Autor: nialla
Data dodania: 31.05.2014 14:26
„W tym dziwnym świecie, w tej pogrążonej teraz w ciemności połówce globu, muszę upolować coś, co żywi się łzami.”
*
„Nie mamy go czym przestraszyć, bo i tak zabrano mu już sedes i książki. Nie ma nic do stracenia.”
*
„Nie wiem, czy z wiekiem staniesz się mądrzejsza, Starling, ale musisz nauczyć się oszukiwać zło. Czasami tylko w ten sposób można osiągnąć coś dobrego.”
*
„Życie jest bogatsze i bardziej podstępne od książek, Clarice. Gniew udaje pożądanie, toczeń ma objawy pok...
Autor: Phi
Data dodania: 04.08.2016 17:42
Nie mieszałabym się do akcji z nagrodami, gdybym ciągle nie natykała na horrory opatrzone na okładce informacją np. zdobywca Bram Stoker Award. Z kategorii wybrałam dwie: powieść i debiut. Oczywiście pominęłam nominowane, które warto zauważyć, również często były wydawane w Polsce.
Powieść
1987: Misery
1987: Łabędzi śpiew: Księga 1 (2 części)
1988: Milczenie owiec
1989: Trupia otucha
1990: Mine - Robert R. McCammon
1991: Chłopięce lata
1992: Blood of the Lamb - Thomas F. Monteleone
...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...