Autor: Rbit
Data dodania: 15.06.2014 12:03
1.(66) Animula Blandula (4,0)
Erudycyjne (masa nawiązań głównie do literatury antycznej i średniowiecznej) bajki dla dorosłych, w adekwatnym do treści stylu. Fragmencik zamieściłem tutaj: O Poznaniu i jego mieszkańcach Oryginalne i ciekawe, ale czasami miałem wrażenie przerostu formy nad treścią.
2.(67) Kontra (4,5)
Kolejna z pozycji Mackiewicza, która przypomina o mniej znanych (niesłusznie) wydarzeniach z historii współczesnej (wydanie przez Aliantów kozaków dońskich sowietom: zob. http:/...
Autor: Rbit
Data dodania: 13.01.2017 08:34
STYCZEŃ
1. Dlaczego współpracujemy (4,5)
Głos w odwiecznym sporze, czy z natury człowiek jest zły (Hobbes), czy dobry (Rousseau). Próbuje odpowiedzieć psycholog rozwojowy badając zachowania dzieci i małp. Interesująca multidyscyplinarność (psychologia/prymatologia/neuronauki). Wartościowe w tym wydaniu jest zawarcie po tekście głównym komentarzy i polemik kilku innych naukowców.
2. Śledztwo (4,0)
Ukryty w formie mrocznego kryminału (horroru?) traktat o ograniczeniach racjonalnego myślen...
Autor: lomi
Data dodania: 02.02.2022 13:11
1. Spisek - powróciłam do tej serii po 2 latach i się nie zawiodłam, bardzo dobra kontynuacja, trzymała w napięciu.
Autor: nutinka
Data dodania: 01.01.2024 13:21
W minionym roku więcej szóstek — świetna trylogia o Cyceronie pozwoliła zanurzyć się w mój ulubiony okres historyczny i ulubiony region świata, oraz powtórkowy Greene, do którego mam od lat sentyment. Niemało też „prawie szóstek”, z czego tylko Grzędowicz powtórkowy. Dobry był ten rok. 😊
Na 6 oceniłam:
● Robert Harris, Cycero
● Robert Harris, Spisek
● Robert Harris, Dyktator
● Graham Greene, Czynnik ludzki (powtórka)
Na 5,5 zasłużyły:
● Nancy Kress, Hiszpańscy żebracy
● Elżbieta Che...