Autor: _aw_
Data dodania: 24.07.2011 13:33
Wprowadzam prawo Siedmiu, tzn. w każdym roku kalendarzowym przeczytam minimum 7 książek:
klasyka zarówno polska jak i obca
noblistów
polskich
rzadko ocenianych
I tak 2011:
Klasyka:
1. Droga do Indii - 4
2. Idiota - 4
3. Saga rodu Forsyte'ów - 5
4. Księżyc i miedziak - 3,5
5. Doktor Żywago -5,5
6. Trzech panów w łódce, nie licząc psa-5
7. Do latarni morskiej -4
Nobliści:
1. Saga rodu Forsyte'ów - 5
2. Miasto ślepców - 4,5
3. Sto lat samotności - 4,5
4. Dobra terrorystka - 4...
Autor: Pok
Data dodania: 14.06.2015 12:11
Saga rodu Forsyte'ów (6)
Galsworthy’emu udało się zespolić zalety literatury klasycznej, z nieco już świeższą, bardziej otwartą, prozą z początków XX wieku. Dzięki temu wspaniałe opisy łączą się z trzeźwym, niewybujałym spojrzeniem na świat. Nie ma tu monologów ciągnących się na parę stron, jest za to znakomita analiza natury ludzkiej. Wszystko toczy się tu albo wokół idei piękna (którego uosobieniem jest pewna urodziwa kobieta – a jakże!) albo pojęcia własności. Do tego drugiego stosunkowo rza...
Autor: Louri
Data dodania: 03.01.2016 12:56
Poprzednie: Lektury 2015r.
Następne: Lektury 2017r.
STYCZEŃ 2016
1. Ludzie na walizkach 4.5 pierwsze spotkanie z Hołownią, całkiem udane, choć on sam niewiele zabiera tu głos - parę cytatów umieściłem w czytatce Co można zrobić ze śmiercią i cierpieniem?
2. Kościół dla średnio zaawansowanych 4.0 tu już styl autora czuć, bo osobiście układał hasła i anegdoty dotyczące Kościoła. Czasem bardzo interesujące, czasem trochę mnie razi zbyt humorystyczne komentowanie bez konkretnej informacj...
Autor: Louri
Data dodania: 04.05.2016 12:18
1901: Prudhomme Sully (właśc. Prudhomme René François Armand)
1902: Historya rzymska
1903: Bjørnson Bjørnstjerne Martinus
1904: Mistral Frédéric
1904: José Echegaray y Eizaguirre
1905: Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
1906: Carducci Giosue
1907: Kipling Rudyard
1908: Eucken Rudolf
1909: Lagerlöf Selma Ottiliana Lovisa
1910: Heyse Paul Johann Ludvig von (Heyse Paweł)
1911: Maeterlinck Maurice (Maeterlinck Maurycy)
1912: Hauptmann Gerhart (Hauptmann Gerhard)
1913: Tagore Rabindranath (T...
Autor: Losice
Data dodania: 19.04.2019 21:21
(i cienie impresji w subiektywnie wybranych cytatach)
2023 - Jon Fosse
2022- Annie Ernaux
2021 - Abdulrazak Gurnah
Powróceni (6)
2020 - Louise Glück
2019 - Peter Handke
Krótki list na długie pożegnanie; Pełnia nieszczęścia (4.5)
2018 - Olga Tokarczuk
Księgi Jakubowe (6)
2017 - Kazuo Ishiguro
Pejzaż w kolorze sepii - (6)
2016 - Bob Dylan
2015 - Swietłana Aleksijewicz
Wojna nie ma w sobie nic z kobiety - (6)
Ostatni świadkowie: Utwory solowe na głos dziecięcy - (5)
2014 - Pat...
Autor: dot59
Data dodania: 01.01.2021 15:56
Tym razem sporo książek mi do tej remanentki spadło - mniej czasu było na pisanie, bo o ile da się czytać, mieszając w garnku z bigosem, o tyle pisać nie sposób :-).
Saga rodu Forsyte'ów, Nowoczesna komedia
(powt.; ocena bez zmian)
Powtórzyłam sobie pierwsze 3 tomy wielkiej sagi, po raz kolejny zachwycając się językiem, celnością obserwacji, konstrukcją postaci. Kiedy ją pierwszy raz czytałam, niedługo po pierwszej ekranizacji, u nas nadawanej z rewelacyjnym polskim dubbingiem, wydawało ...
Autor: Losice
Data dodania: 03.01.2023 20:59
W mijającym roku, który zwyczajowo kończyłem szampanem, opanowałem również tradycyjną, chińską sztukę produkcji wódki na bazie ziarna czerwonego sorga (umiejętność tę zawdzięczam chińskiemu nobliście Mo Yan (właśc. Guan Moye), którego powieść została moją książką 2022 roku).
Cenię sobie tę umiejętność na równi z opanowanymi w poprzednich latach tajnikami:
- powożenia i podróżowania dyliżansami (z uwzględnieniem zasobów alkoholowych odwiedzanych zajazdów) szczegółowo wyłożonymi przez Charle...