Autor: Louri
Data dodania: 03.01.2016 12:56
Poprzednie: Lektury 2015r.
Następne: Lektury 2017r.
STYCZEŃ 2016
1. Ludzie na walizkach 4.5 pierwsze spotkanie z Hołownią, całkiem udane, choć on sam niewiele zabiera tu głos - parę cytatów umieściłem w czytatce Co można zrobić ze śmiercią i cierpieniem?
2. Kościół dla średnio zaawansowanych 4.0 tu już styl autora czuć, bo osobiście układał hasła i anegdoty dotyczące Kościoła. Czasem bardzo interesujące, czasem trochę mnie razi zbyt humorystyczne komentowanie bez konkretnej informacj...
Autor: Roy2002
Data dodania: 21.04.2016 21:04
Pan Tagomi:
"Co widzę? – zadawał sobie pytanie. W wyniku długiego, cierpliwego, wnikliwego badania. Gdzież jest przebłysk prawdy, ukryty w tym przedmiocie?
Poddaj się, mówił do srebrnego trójkąta. Wykrztuś ten swój wielki sekret.
Jak żaba wyciągnięta z głębiny, pomyślał. Trzymana w garści, ma powiedzieć, co znajduje się na dnie. Ale tutaj żaba nawet się nie wyrywa; dusi się w milczeniu, zmienia się w kamień, błoto albo minerał. Bezwładna. Staje się na powrót nieożywioną substancją, powsze...
Autor: Louri
Data dodania: 05.05.2016 15:56
1939: (RETRO HUGO 2014) Miecz dla króla
1941: (RETRO HUGO 2016) Slan
1943: (RETRO HUGO 2018) Heinlein Robert Anson "Beyond This Horizon"
1945: (RETRO HUGO 2020) Brackett Leigh (Brackett Leigh Douglass) "Shadow Over Mars (The Nemesis from Terra)"
1946: (RETRO HUGO 1996) Asimov Isaac "The Mule"
1951: (RETRO HUGO 2001) Heinlein Robert Anson "Farmer in the Sky"
1953: Człowiek do przeróbki
1954: (RETRO HUGO 2004) 451º Fahrenheita
1955: Clifton Mark i Riley Frank "They'd Rather Be Right"
1956...
Autor: Stormbringer
Data dodania: 03.11.2017 14:39
Nagrody Sfinks dla książki roku, najlepszej powieści polskiej oraz najlepszej powieści zagranicznej:
1995
Książka roku: Niedokończone opowieści
Powieść polska: Krew elfów
Powieść zagraniczna: Hyperion
1996
Książka roku: Lewa ręka ciemności
Powieść polska: Pieprzony los Kataryniarza
Powieść zagraniczna: Wieczna wojna
1997
Książka roku: Człowiek z Wysokiego Zamku
Powieść polska: Chrzest ognia
Powieść zagraniczna: Płyńcie łzy moje, rzekł policjant
1998
Książka roku: Wieża Jask...
Autor: DariuszCichocki
Data dodania: 12.08.2018 13:18
Kiedy popatrzyłem na średnią ocen czytelników Człowiek z Wysokiego Zamku, popadłem w zadumę. Czyżbym już stracił umiejętność oceny wartości artystycznej powieści i to z lubianego przeze mnie gatunku? Średnia jest bardzo wysoka, a ja uważam, że jest to powieść efemeryczna. Jeżeli miała być z gatunku "political fiction", to jest niezwykle słaba. Wątki się słabo łączą, nie wiadomo, o co chodzi dokładnie w wątku japońskim (niby wiadomo, ale jakoś blado). Postaci są dziwne - jakieś cienie ludzi. Wąte...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...