Autor: Rbit
Data dodania: 27.10.2014 08:40
2023
Caldwell Lucy, These Days - zwycięzca
Adrian Duncan, The Geometer Lobochevsky
Wielka ucieczka
Elizabeth Lowry, The Chosen
McFarlane Fiona, The Sun Walks Down
Mawer Simon, Ancestry
Devika Ponnambalam, I am not your Eve
2022
Robertson James, News of the Dead - zwycięzca
Andrew Greig, Rose Nicholson
Amanda Smyth, Fortune
Czarodziej
2021
Lustro i światło - zwycięzca
Kate Grenville, A Room Made of Leaves
Hamnet
Pip Williams, The Dictionary of Lost Words
Steven Conte, The To...
Autor: Rbit
Data dodania: 13.01.2017 08:34
STYCZEŃ
1. Dlaczego współpracujemy (4,5)
Głos w odwiecznym sporze, czy z natury człowiek jest zły (Hobbes), czy dobry (Rousseau). Próbuje odpowiedzieć psycholog rozwojowy badając zachowania dzieci i małp. Interesująca multidyscyplinarność (psychologia/prymatologia/neuronauki). Wartościowe w tym wydaniu jest zawarcie po tekście głównym komentarzy i polemik kilku innych naukowców.
2. Śledztwo (4,0)
Ukryty w formie mrocznego kryminału (horroru?) traktat o ograniczeniach racjonalnego myślen...
Autor: nutinka
Data dodania: 01.01.2024 13:21
W minionym roku więcej szóstek — świetna trylogia o Cyceronie pozwoliła zanurzyć się w mój ulubiony okres historyczny i ulubiony region świata, oraz powtórkowy Greene, do którego mam od lat sentyment. Niemało też „prawie szóstek”, z czego tylko Grzędowicz powtórkowy. Dobry był ten rok. 😊
Na 6 oceniłam:
● Robert Harris, Cycero
● Robert Harris, Spisek
● Robert Harris, Dyktator
● Graham Greene, Czynnik ludzki (powtórka)
Na 5,5 zasłużyły:
● Nancy Kress, Hiszpańscy żebracy
● Elżbieta Che...