Autor: nialla
Data dodania: 31.05.2014 14:34
„Zdecydował się na życie z czystej przekory i z czystej złośliwości.”
*
„Dogadzało mu tylko światło księżyca. Księżyc nie znał kolorów i ledwo zarysowywał kontury krajobrazu. Powlekał świat brudną szarością i na czas nocy gasił życie. Ten świat niczym odlany z ołowiu, gdzie nie poruszało się nic prócz wiatru, sunącego czasem jak cień nad poszarzałymi lasami, gdzie żyły wyłącznie zapachy nagiej ziemi, był jedynym światem, jaki Grenouille uznawał - był to bowiem świat podobny do świata jego...
Autor: Pok
Data dodania: 01.06.2014 22:20
Józef Piłsudski - legendy i fakty (4,5)
Próba odmitologizowania wizerunku Marszałka. Nałęczowie kreślą biografię Piłsudskiego wzbogaconą o liczne wypowiedzi osób żyjących w tamtych latach i to zarówno tych z kręgów Marszałka, jak i tych, którzy bynajmniej nie darzyli go sympatią. Dzięki temu powstaje całkiem realistyczny obraz znanego polskiego patrioty. Nie umniejszający mu zasług, ale i niepozbawiony ciemnych plam. Z początku uważałem podejście autorów za zbyt stronnicze, zbyt nastawione właś...
Autor: Louri
Data dodania: 29.08.2017 12:40
Pachnidło to dość specyficzna książka - najbardziej pasuje mi określenie "baśń-makabreska". Oparta jest na pomyśle ukazania człowieka obdarzonego absolutnym zmysłem powonienia (per analogiam do słuchu absolutnego), który z absolutnych nizin społecznych i upodlenia (urodzony w gnoju, odrzucany przez mamki, sprzedany do garbarni, dotykany wszelkimi chorobami - a wszystko w uroczym Paryżu połowy wieku XVIII) dzięki mistrzostwu i geniuszowi olfaktorycznemu próbuje dokonać niezwykłych (ale nie pozyty...
Autor: Stormbringer
Data dodania: 03.11.2017 10:06
Nagroda World Fantasy (World Fantasy Award) dla najlepszej powieści:
1975: Zapomniane bestie z Eldu
1976: Gdzieś w czasie
1977: "Doctor Rat" Kotzwinkle William
1978: "Our Lady of Darkness" Leiber Fritz
1979: Gloriana
1980: Wieża Czat
1981: Cień kata
1982: Małe, duże
1983: "Nifft the Lean" Shea Michael
1984: "The Dragon Waiting" Ford John M.
1985: "Bridge of Birds" Hughart Barry
1985: Las ożywionego mitu
1986: Pieśń bogini Kali
1987: Pachnidło
1988: Powtórka
1989: "Koko" Straub ...
Autor: Sluchainaya
Data dodania: 09.01.2018 14:44
W tym roku przeczytałam prawie 58 książek (w tym kilka audiobooków).
Średnia ocen to 3,78, czyli dość rygorystycznie oceniałam książki. Choć przyznam się, że te z oceną 1 to książki, które zostały przeze mnie porzucone, gdyż uznałam je za totalne nieporozumienia.
Pod względem ilościowym rządzi Remigiusz Mróz - wszystkie części serii z Chyłką (Joanna Chyłka) i dwie książki spoza serii. O ile Chyłka jest na tyle wciągającą bohaterką, że niedociągnięcia nie są tak istotne, o tyle dwie pozostałe...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: Losice
Data dodania: 24.02.2021 23:29
Lista 100 ważnych książek niemiecko-języcznych XX i XXI wieku według Deutsche Welle (od 1900 do 2016 roku):
1. Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny - 1901 rok
2. Niepokoje wychowanka Törlessa - 1906 rok
3. Jakub von Gunten - 1909
4. Malte: Pamiętniki Malte-Lauridsa Bridgge - 1910 rok
5. "Mein Herz" Lasker-Schüler Else - 1912 rok [brak polskiego tłumaczenia]
6. "Rheinsberg" Tucholsky Kurt - 1912 rok [brak polskiego tłumaczenia]
7. Poddany - 1918 rok
8. Demian - 1919 rok
9. Książę pie...
Autor: jolekp
Data dodania: 04.01.2022 13:22
110. Odyseja kota imieniem Homer: Prawdziwa historia ślepego kota i kobiety, którą nauczył miłości
O tym, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.
Historia Homera - kota, któremu z powodu poważnej infekcji usunięto gałki oczne, gdy był jeszcze małym kociakiem.
Paradoksalnie w tej książce jest trochę za mało kota, a stanowczo za dużo autorki, która ewidentnie próbuje mu ukraść show. Ale bardzo mi przykro - jeśli piszesz książkę o swoim niezwykłym zwierzęciu, to naprawdę nikogo nie obchodz...