Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kehlmanna znałem ze świetnej Rachuba świata, zaś Tyll, tytułowy bohater jego powieści Tyll, znany był mi z klasycznego (ale marnego) dzieła Przygody Dyla Sowizdrzała (warto je znać, by lepiej uchwycić znaczenie postaci i pewne wątki). Zaś recenzję z prawdziwego zdarzenia znajdziecie u GrafaZero: www.youtube.com/watch?v=kYlHLj_yqmY . (Notabene: GrafZero potrafił uchwycić to, że autor świadomie pozmieniał pewne fakty historyczne). Kim jest sam ...
Powieść oceniłam na 4,5, ale tak mnie irytował jej bohater, że kiedy życie (wreszcie) zaczęło mu rzucać kłody pod nogi, nie mogłam nie pomyśleć: - A dobrze Ci tak!
Czytam właśnie świetne Ścieżki północy i choć wątkiem głównym są wydarzenia dotyczące udziału Japonii w II wojnie światowej - budowa tzw. Birmańskiej Kolei Śmierci, to pośrednio łączy się z to również z wojną o której piszesz, bo to m.in. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Projekt "Przestrzenie sztuki - Teatr" "Teatr Jaracza na zamkach gotyckich" Koniec dnia, rozleniwienie, zmęczenie. Daniel, ojciec dziesięcioletniego Tomka, taksówkarz, przegląda w smartfonie strony popularnonaukowe. Na głos przekazuje żonie, Agacie, o której wiemy jedynie to, że jej praca polega na rozmowach z klientami, informacje o fizjologicznych zachowaniach ludzi przebywających w stacji kosmicznej. Ona próbuje czytać książkę, nieudany pre...
Poniżej wiele spoilerów i szczegółów fabuły "Kwartetu Aleksandryjskiego" Durrella. Justyna Specyficzna książka, pięknym pisana językiem. W centralnym punkcie różne postacie miłości i związków, ale przede wszystkim Aleksandria. Akcji tu nie za wiele – jestem jednak trochę ciekaw, jak zostanie przedstawione to w kolejnych tomach, trawestujących te same wydarzenia i pokazujące bohaterów oraz ich charaktery a także relacje w innym świetle. Poleca...
Nie przypuszczałem, że w tej czytatce pojawi się wpis w 188 dniu wojny Ukrainy z rosyjskim agresorem (nie sądziłem, że ta wojna będzie trwała tak długo). W przededniu kolejnej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej i corocznych powrotów do tragicznego września 1939 roku, myślę o nadchodzącej, pełnej niepokoju i obaw ukraińskiej jesieni 2022 roku. Przyznam się, że nie lubię obchodów rocznicy 1 września 1939, wszak jest to rocznica jednej z naj...
Gdzie śpiewają raki dopraszają się o moją uwagę już od dawna. Wolałabym najpierw oglądnąć film, odczekać aż się zatrą szczegóły w mej pamięci i dopiero potem przeczytać książkę. Jest to preferowana przeze mnie kolejność. W końcu jednak ciekawość zwyciężyła i ustawiłam się już w bibliotecznej kolejce. Książki polecane przez Oprah - masz rację, warto przyjrzeć się bliżej i tej liście. Dziękuję za link.
Nieraz zdarzało mi się nazwać swojego tatę zdziecinniałym staruszkiem, bo po kryjomu objadał się sernikiem albo pięć razy powtarzał tę samą historyjkę, ale po przeczytaniu „Słonia z Étretat” Joanny Stogi stwierdzam, że nie wiedziałam, co mówię. Bo dopiero kiedy poznałam ojca głównej bohaterki, zrozumiałam, co znaczy słowo „zdziecinniały”. Tata Kassi tak się cofnął w rozwoju, że utracił umiejętność ludzkiej mowy i dbania o siebie. Trzeba bezustann...
Też lubię takie listy, bo zawsze można znaleźć coś interesującego, po co, być może, nigdy byśmy nie sięgnęli. Z tej czytałam dwie książki (Gdzie śpiewają raki oraz Pikantne historie dla pendżabskich wdów) i z obu byłam bardzo zadowolona, więc będę miała całość na uwadze. Dorzucę też linki, żeby były pod ręką: - https://www.oprahdaily.com/entertainment/books/g28750870/reese-witherspoon-book-club-list/ - prócz listy są i ...
2022 Honor - Umrigar Thrity Dwa oblicza Indii – bogate, cywilizowane miasta i wiejskie osady, gdzie przetrwały stare, patriarchalne tradycje, mizoginizm i traktowanie kobiet jako własność mężczyzny. A także nienawiść i pogarda hinduskiej społeczności do muzułmanów. I stara tradycja honorowych zabójstw, która w indyjskich wioskach wciąż ma się dobrze. Opowieść smutna, ale jakże prawdziwa. (5,5)
Ida sierpniowa Pogrążyłem się w lekturze poznańskiej sagi dla "dorastających panien", a teraz dla "dziecinniejących staruszek i starców", jak mówią ci uszczypliwi dla samej uszczypliwości. "Kwiat kalafiora" nie pozostawił mi w pamięci wyraźnych wspomnień. Jest to dowód na to, jak trudno utrzymać jednolity poziom serii, a przy okazji niczego to nie dowodzi, bo taka zapewne jest prawidłowość "iskry bożej", która raz świeci mocniej, a raz słabiej...
Od myślenia magicznego lub życzeniowego, już tylko krok dzieli nas do wiary w gusła i zabobony, więc chyba lepiej z niego nie korzystać, a już na pewno nie chwalić się nim publicznie. Cóż jednak robić, kiedy książki w jakiś tajemniczy sposób przychodzą parami, same wchodzą w ręce w księgarni, zerkają z okienka bookcrossingowej gablotki – przypadek? Oczywiście, ale miło jest myśleć, że sprawiają to jakieś nieznane, a sprzyjające okoliczności dobr...
Na kolejną podróż lekturowym wehikułem czasu wybrałam się – niespodziewanie, bo nie znałam treści książki Ucieczka od zapachu świec, zanim się nie zabrałam do czytania – w lata, których pamiętać nie mogę, a jednak znam je stosunkowo dobrze. To lata młodości moich rodziców i bohaterek powieści, z których każdą czytałam przynajmniej dwa razy, a ostatnią dużo więcej: „Dziewczęta szukają drogi” Jackiewiczowej, „Słoneczniki” Snopkiewicz i „Zawsze jaki...
54. Beze mnie jesteś nikim: Przemoc w polskich domach Ocena: 5 Gatunek: literatura faktu O krzywdzonych i krzywdzicielach. Mocno waląc prawdą między oczy. Smutna książka. Mimo że zewsząd niby tyle możliwości pomocy dla każdej ze stron, zdecydowanie zbyt rzadko się z niej korzysta. 55. Sprawa Niny Frank Ocena: 4 Gatunek: thriller, sensacja, kryminał Nieoczywista, ciekawa, miewała sporo wciągających momentów. Ale mimo że pewnie będę kont...
Małomówny i rodzina Wobec tego, co dzieje się wokół mnie, wobec głęboko frustrujących wydarzeń, które napierają na mnie zbyt natarczywie, postanowiłem wrócić do lektur, które się czytała w latach ciemnych, półciemnych, prawie jasnych i, być może, się czyta znowu w latach ciemnych. Część z Was powie, że to czytywały ledwo odrosłe panny (wolę określenie "sikorki") i pewnie będziecie mieli słuszność. Ale to mnie nie zniechęca. Chcę chociaż kilkoma ...
Świetnie. Bardzo jestem ciekawa Waszych wrażeń.
To tak jak i ja :D
Wando, Louri, już zamówiłem do recenzji:)
Jeszcze Jarek Czechowicz wrzucił reckę: krytycznymokiem.blogspot.com/2022/08/columbine-masakra-w-amerykanskim-liceum.html
Mnie akurat "Kamień na kamieniu" zachwycił, ale gdzieś spotkałem się ze spostrzeżeniem, że Myśliwskiego zbyt często czyta się z góry na kolanach. Miałem dosyć mieszane uczucia odnośnie do "Traktatu o łuskaniu fasoli", choć to ładnie napisana książka pod względem stylu.
I w naszych zapowiedziach też: Najskrytsza pamięć ludzi
Przekład już w zapowiedziach wydawniczych https://wydawnictwocyranka.pl/pl/p/Najskrytsza-pamiec-ludzi/69
Przeczytałem 6 z nich, najlepsza to bez wątpienia dla mnie Niewidzialny człowiek (nawet mam w domu oryginał, bo polskie wydanie osiąga niebotyczne sumy na alledrogo).
Przeczytałam cztery z nich: Władcę much (ocena 3), Statek szaleńców (5), Amerykańska sielanka (5), Drużyna Pierścienia (6). "Statek szaleńców" na Biblionetce oceniło tylko 5 osób, a jest to powieść uznawana za najwybitniejsze osiągnięcie pisarskie Katherine Anne Porter (1890-1980), laureatki nagrody Pulitzera z 1966 roku za "Collected Stories". ----- W "Statku szaleńców" (1962) Porter dokonała niezwykle wnikliwego i i surowego osądu współczes...
Dla mnie miłą i największą niespodzianką jest: Syn zarządcy sierocińca (Pulitzer z 2013 roku). W biblioNetce ksiązkę oceniło tylko 16 czytelników. Bez żadnej 6-stki - zapewne Stephen King nie trafił jeszcze na naszą stronę. Ale jest jedno 5.5 .........
King Stephen (pseud. Bachman Richard, Evans Beryl) dał się namówić i podał swoją 10-tkę rekomendowanych do przeczytania książek. Jednocześnie zaznaczył, że lista ta często się u niego zmienia - jest to więc, jakiś zapis chwili (7 sierpnia 2022). • Władca much • Statek szaleńców • Wodnikowe Wzgórze • Syn zarządcy sierocińca • "The Hair of Harold Roux", Thomas Williams (brak polskiego tłumaczenia) • Krwawy południk • Niewidzialny człow...
Dziękuję, Wando! Zatem się jeszcze namyślę.
Link, który podałeś, nie działa, ale na LC jest tylko jedna bardzo negatywna opinia z oceną 3/10. Trudno jest mi się z nią zgodzić. Dave Cullen spędził 10 lat pracy nad tą książką, miał do dyspozycji dzienniki obu mordwerców i nagrania na taśmie, sporządzone - o ile dobrze pamiętam - w dniu przed atakiem. Przejrzał również raporty psychiatrów i innych specialistów. Być może niektóre z nich były pozytywne - pamiętajmy, że Eric Harris miał bardzo m...
10. Okruchy dnia - 4,5 Na książkę trafiłam w hotelowej biblioteczce, którą ktoś urządził w zacisznym kąciku z fotelami i lampą. Ta powieść idealnie pasuje do zacisznych kącików, bo jest powolna, rozwlekła i pełna drobiazgowych analiz rozmaitych wydarzeń. Wieloletni kamerdyner idealny, pretendujący do bycia godnym uznania za 'wielkiego' wyrusza w kilkudniową podróż samochodem swojego nowego amerykańskiego chlebodawcy. Ten ogrom wolnego czasu s...
Wando, a jak odniosłabyś się do tej opinii z LC? Wciąż się waham odnośnie do tej książki.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)