Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No, to jest podsumowanie! Niedzia, pisz ty częściej... Ciekawe, że się w kategorii zachwytów z dwoma tytułami spotkaliśmy. Jak nie my!
Szybkie podsumowanie, bo raczej nie będzie mnie dziś stać na własną czytatkę :) Po 1. zaczynam wracać na Biblionetkę po ok. 3 latach podczas których wyłącznie dawałam oceny, jak już mi się coś udało przeczytać. Po 2. Przeczytałam najwięcej książek od 2018 roku. Końca kryzysu czytelniczego nie odtrąbuję, bo to najlepsza recepta na to, żeby wrócił. Po 3. Trochę danych: Liczba książek - 41 Książka roku: Projekt Hail Mary - jedyna sz...
Cóż, Misiak sam mi to wciskał z uporem godnym lepszej sprawy, więc ma za swoje.
Miałam trudność z wybraniem książki roku, bo mimo iż przeczytałam dużo dobrych książek - postawiłam 6 szóstek, 12 ocen pięć i pół i 31 piątek - żadna nie była dla mnie taką best of the best. Zdecydowałam się na zbiór opowiadań, choć nie przepadam za opowiadaniami. Kiedyś mnie nie zachwyciły, bo byłam za młoda, nie doświadczyłam jeszcze za bardzo życia i jego problemów. Teraz doceniłam wartość tych utworów. Niektóre były tak poruszające, że o jed...
Hehe, szczególnie akapit o pani Bovary.
Aż się zacząłem zastanawiać, czy mazalova nie wróciła pod nowym nickiem, ale jednak nie. Mogę się nie zgadzać co do ocen, ale taki sarkazm mi się podoba.
Rok 2022 przechodzi do historii, czas więc go podsumować. A był on nieco lepszy niż rok 2021. Przeczytałam 35 książek. Są to: Styczeń: 1. Notatki samobójcy - 4 2. Gliny z innej gliny - 5,5 (z półki) 3. Samotny jeździec - 4 (z półki) Luty: 4. Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata - 5 5. Cichym ścigałam go lotem - 4 6. Hanyska - 4,5 7. Dzieci Hanyski - 5 Marzec: 8. Córka Izebel - 4,5 9. Pocałunek Fauna - 4 10. Tera...
Moi ulubieńcy 2022 roku to: 📖"Złodziejka" Sarah Waters 📖"Olive Kitteridge" Elizabeth Strout 📖"Cmętarz zwieżąt" Stephen King 📖"Motyl" Lisa Genova 📖"Półmorderca" Hakan Nesser 📖"Piaskun" Lars Kepler 📖"Shuggie Bain" Douglas Stuart 📖"Życie Violette" Valerie Perrin 📖"Niedostatek" Lynn Steger Strong 📖"Brooklyn" Colm Tóibín
Nie może mnie tu zabraknąć. :-) To był czytelniczo dość dobry rok, przeczytałem sporo książek czwórkowych, a więc dobrych. Jak więc wyglądały ekstrema? Tak jak u Misiaka, tak i u mnie ten rok należał raczej do literatury pięknej. Choć przeczytałem sporo reportaży, to raczej - o dziwo - z beletrystyką przeżyłem najmilsze czytelnicze chwile tego roku (żadnemu reportażowi nie wystawiłem szóstki!). A więc: achy, ochy, rarytasy i cymesy - bel...
Uwielbiam! Będę do tego tekstu wracał przez cały rok, aż się nie nauczę na pamięć.
Ani się człowiek obejrzał, a tu znienacka znowu koniec roku. Konkretnie kijowy koniec kijowego roku. Nie wiem, jak u innych, ale jeśli chodzi o mnie, dzielnie walczył o miano najpaskudniejszego roku w historii mojej historii (może to jakiś konkurs?), ale nie będziemy wchodzić w szczegóły, bo mi się zacznie wylewać rozgoryczenie życiowe i po co to komu. Zresztą może przyzwoity rok to zbyt wygórowane wymaganie wobec wszechświata i powinno się zaczą...
PODSUMOWANIE ROKU 2022: Krótkie opisy wymienionych książek znajdują się w głównym poście. AUTOR/SERIA ROKU: Perec Georges - często o nim pisałam we wspomnieniach miesięcznych, ale to zdecydowany faworyt tego roku, zwłaszcza jeśli chodzi o beletrystykę. NAJLEPSZE KSIĄŻKI 2022: (5,5) Nie wystawiłam żadnej 6 ;( Psychologia i życie Mówienie i poznawanie: Rozprawy i wykłady filozoficzne Felietony warszawskie 1873-1882 Lunatycy: Historia zmi...
Moje książki roku 2022: Biografia / autobiografie: Dziady i dybuki Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję Odziedziczone marzenia: Spadek po moim ojcu Reportaż: Imperium Siedem wieków śmierci: Podróż przez życie Gomora: Władza, strach i pieniądze w polskim Kościele Beletrystyka: Ognie: Miłość i inne katastrofy Wielkie Księstwo Groteski I to by było na tyle ;) Szczęśliwego Nowego Roku!
Nadszedł ostatni dzień roku - tradycyjnie przygotowuję swoje podsumowanie czytelnicze. Mam wrażenie, że choć przeczytałem nieco mniej w tym roku w stosunku do poprzedniego (o 9 książek mniej), to był to udany czas czytelniczy. Pojawiło się sporo kandydatek na książkę roku. Nie stroniłem też od powtórek. Niektóre były naprawdę zaskakujące - po spontanicznym ponownym przeczytaniu "Wyprawy czarownic" pierwszy raz nagrodziłem Terry'ego Pratchetta...
Wynika z powyższego, że czytałam tłumaczenie Radwanowej. Może dlatego średnio mi się podobało??
Pod tym filmem jest pewien komentarz, który rzuca na to światło: "Dylan and Eric were absolutely the worst possible combination for each other. I honestly believe if they hadn’t gotten so close, none of the tragedy would’ve happened. They fueled each other’s worst tendencies." I tak też to widzę: psychopata, który potrafił zmanipulować chłopaka w depresji, wmawiając mu, że powinien asystować mu w masakrze. Cullen zresztą objaśnia pewne wa...
A mnie chyba nikogo w życiu nie było tak żal jak matki Dylana – a także jego ojca i brata, choć o tym jak oni radzili sobie z tą tragedią zostało zaledwie napomknięte we wspomnieniach Sue Klebold. Dzięki za link. Z dzienników Dylana wyłania się nowa postać, o istnieniu której mogliśmy się zaledwie domyślać, czytając reportaż Cullena. Odsłuchałam pierwszą część - niesamowite wrażenie. Taka inteligencja, taka wrażliwość i tak zmarnowane życie. ...
Zdrajca w naszym typie - choć trochę nierówna, to jednak trzymająca w napięciu do samego końca historia rosyjskiego oligarchy, brytyjskich agentów po przejściach i pary młodych Anglików uwikłanych w szpiegowski thiller Lepiej już umrzeć = niby wszystko jest, ale to jednak już nie to. Chyba autor powinien jednak skończyć serię, zamiast ciągnąć ją na siłę z bratem. A może powinni wrócić do młodych lat Reachera, do jego wojskowej kariery. No nie ...
Mogłoby się wydawać, że w 2022 nie przeczytałem nic. Ale to nieprawda. Jednak ciężkie przeżycia tego roku sprawiły, że nawet jeśli coś czytałem to i tak niewiele rozumiałem. A jeśli rozumiałem to nie zapamiętałem. Jak sobie przypomnę to może coś zapiszę. Oby następny rok był choć trochę lepszy. John LeCarre był odkryciem tego roku. Może dlatego że zmarł. A śmierć w tym roku krążyła, krążyła... I dopadła, nawet najbliższych... Rok kończę porz...
Przeczytałem. Chyba nikogo mi tak w życiu nie było żal, jak Dylana… Jeśli Cię to interesuje, to można odsłuchać lekturę jego dziennika: www.youtube.com/watch?v=wVExmTdBcIY
Akcja musi zostać zamknięta – z przeczytanymi "zaledwie" 9 pozycjami. Jednak nie jestem zawiedziony – po prostu nie dałem rady cięgiem czytać cyklu Syn Zdrajcy, więc wskoczyło kilka książek z bbteki. Kolejna edycja już wkrótce – dokańczam także Columbine: Masakra w amerykańskim liceum.
[*]
„Zaczarowana dorożka” odjechała i zabrała córkę pisarza i woźnicy… 20 grudnia zmarła Gałczyńska Kira (pseud. Janowa Konstancja), autorka głównie książek biograficznych poświęconych jej ojcu, którym był Gałczyński Konstanty Ildefons.
Płeć i charakter to legendarne dzieło, będące niemal biblią antyfeminizmu i Red Pillu (tu strona jakoś to przybliżająca: swiadomosc-zwiazkow.pl/blue-pill-nieswiadomosc-spoleczna/ ). Autor wydał je w 1903 roku, w wieku 23 lat, a wkrótce potem popełnił samobójstwo. W Polsce było kilka wydań, warto jednak zaznaczyć, że wydanie Sagitariusa z 1994 roku (to, które ja wypożyczyłem z bbteki) jest jedynie "drugą połową" dzieła, zawiera tłumaczenie...
Jeszcze jedna piękna piosenka. Może nie świąteczna, ale jak pasuje do dni, które nastąpią. To utwór zespołu "Tilt" - "Fale łaski". Z całego nieba w dół do samej ziemi Z nieba w dół do samej ziemi Z nieba w dół do samej ziemi Z nieba w dół do samej ziemi płynie Nieprzerwany strumień światła Nie ma początku Nie ma końca Jaśniejszy niż księżyc Jaśniejszy od słońca Świeci noc i dzień i dzień noc I noc i noc i dzień i dzień i noc I nawet...
2020/młodzieżowe Światło ukryte w mroku Powieść oparta na prawdziwych wydarzeniach. Jej bohaterką jest 17-letnia Stefania Podgórska, która podczas niemieckiej okupacji Przemyśla ukrywała na poddaszu swego prymitywnego mieszkania trzynaścioro Żydów. Autorce należą się słowa uznania za dokładnie przeprowadzony research i za to, że przybliżyła czytelnikom ten mało znany epizod z okresu drugiej wojny światowej. (6)
Dzięki, Moniko, namyślę się:)
Nie znam się na nauce pisania, może poopowiadam jakieś głupoty, itp. Ale tak odebrałam dzieło Saundersa - najpierw mamy opowiadanie, a potem zaczyna się jego analiza, ale taka typu: tak napisano, na to zwrócono uwagę, tak świat przedstawiono, tutaj jest A, a tam B. Itd. Jak ważne jest, aby budować chęć czytania dalej, itd. No więc odebrałam to, jak kurs pisania. Saunders z tego żyje, wykłada na uniwersytetach. Całość jest właśnie w stylu takiego...
A mogłabyś napisać więcej o tym Saundersie? Bo przyznam, że Twoja notka mnie zaciekawiła:)
Stalowa burza "Stalowa burza" to zwieńczenie opasłej trylogii fantasy - gatunku, którego autor przedstawicielem nie był, kiedy do niej zasiadał. Znany z wciągających i bardzo dobrych thrillerów kryminalnych wskoczył od razu na głęboką wodę, decydując się nie tyle na napisanie samej książki fantasy, a na stworzenie od podstaw całego uniwersum, które można podziwiać, i do którego będzie można wielokrotnie wracać, jeśli tylko zażyczy tego sobi...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)