Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Endo wyczytuję, po 'Milczeniu' zdecydowałam się poznać całość twórczości. To bardzo dobry pisarz :) Łańcucka to dziwne pisanie. Dopiero dokończona książka pozwala docenić całość, doświetlia obraz. Morgan napisał bardzo dobrą książkę, wiadoma stacja z ekranizacją do pięt mu nie dorasta. Ale najpierw obejrzałam kilka odcinków, potem przeczytałam - w innej kolejności po połowie odcinka szukałabym czegoś innego. I to trochę jak z Sapkowskim, seri...
Dziewiętnaście minut - 5 Mali bogowie: O znieczulicy polskich lekarzy - 4,5 Wichry wojny (57%) - 5 Mali bogowie 2: Jak umierają Polacy - 5 Uczeń skrytobójcy (powtórka) - 5 Dywan z wkładką - 5 Królewski skrytobójca (powtórka) - 5 Znikające stado - 4,5 Samotność liczb pierwszych - 5 Sierżant konnej policji - 5 Wyprawa skrytobójcy (powtórka) - 5 Wróżenie z wnętrzności - 5 Wołanie dalekich wzgórz - 5
Niezmiernie cieszę się, że zarówno Endo, jak i Łańcicka przypadli ci do gustu. Czy oglądałaś może serial na podstawie "Modyfikowanego węgla"? Zastanawiam się, czy po obejrzeniu warto sięgać po książkę. Czy są duże różnice?
Tutu: Opowieść o śwince, która marzyła o rajskiej wyspie (4,0) Całkiem sympatyczna opowieść o wędrówce świni z Polski na Bahamy, a konkretnie na Wyspę Pływających Świń (Big Major Cay). W dżunglach Afryki: Wspomnienia z polskiej wyprawy afrykańskiej w latach 1882-1890 (4,0) Relacja współtowarzysza podróży Szolz-Rogozińskiego do Kamerunu. Od marzeń o polskiej fladze nad Afryką przez odkrycia geograficzne do obserwacji antropologicznej. Równie ...
Miło Was powitać na pikniku. Wczoraj nie miałam jak odpowiadać na maile, ale dziś już spieszę odczytywać i odpisywać na Wasze wiadomości. Miłego popołudnia i wieczoru. Mój będzie miły, bo już widzę, że kilka osób napisało, co mnie niezmiernie cieszy.
To jak mam taką propozycję: Czy z tym domem mi do twarzy? Czyli jak urządzać wnętrza w zgodzie z psychologią designu. Ciekawe opracowanie o tym jak "urządzać" się świadomiej i w zgodzie z naszymi potrzebami. https://zalubskastudio.pl/ksiazka-czy-z-tym-domem-mi-do-twarzy.html
A mnie się przytrafiła ciekawa książka o tym jak mieszkać świadomiej i w zgodzie z samym sobą: Czy z tym domem mi do twarzy? czyli jak urządzać wnętrza zgodnie z zasadami psychologii designu. [reklama usunięta]
Znalazłam w google books w dwujęzycznej wersji angielskiej i rosyjskiej. Można pobrać ebook za niewielką opłatą lub czytać na ekranie.
Uwaga, uwaga na dwunastkę, miejscowość w ostatnim zdaniu niezamaskowana i podpowiada!!!
On line - gdzie? Jak rozumiem - w słusznym tłumaczeniu?
Moją majową Agathką było Morderstwo w Mezopotamii, znów na piątkę.
"Bez oręża" wspominam jako najsłabsze z całej trylogii.
Moniczko, jest dostępne online - tak przeczytałam w tłumaczeniu Ani a potem buszowałam po antykwariatach aż znalazłam. Wznowienie jest, jako Green Town ale tu jest inne tłumaczenie, moim zdaniem dużo gorsze - niestety. Jeszcze nie jestem w stanie rozstać się ze swoim egzemplarzem, ale za jakieś pół roku, gdy miłość okrzepnie - pożyczę ;) Na razie przeczytaj on line pierwsze trzy rozdziały - podsyłam linkę na priv :)
Tak, Fallaci ma talent do przekształcania swojego doświadczenia w relację. Plus świetne poczucie humoru ;)
No, wojny to jest sporo, zwłaszcza w tym "1968", której połowa to reportaże z Wietnamu. Ale jak ona o tych ludziach opowiada, jak z tych jednostkowych scenek i sylwetek wyłazi cały bezsens i okropieństwo wojen, no, mistrzostwo!
Już zapomniałam, kto to powiedział, że nigdy nie sądził, że będzie współczuł dyktatorom, ale współczuje tym przepytywanym przez Fallaci ;)
Rozczarowanie "Nie ma" jest też efektem szumu wokół książki, w tym podwójnej Nike. A tu mamy zbiór takich sobie tekstów. Od lewa do prawa. Niestety - czuję w tym komercję: zbierzmy w 1 tom teksty opublikowane wcześniej. I nie nazwijmy ich, jak powinny się nazywać: Reportaże z lat xxxx. Ale doróbmy ideologię, że to całość jakaś jest. Naprawdę nie rozumiem, za co ta Nike. To pewnie problem nagród w ogóle, można się "naciąć". Zajrzałam do finalist...
Z non-fiction czytałam tylko "Podróż po Ameryce" i kilka wywiadów, i też bardzo ją lubię, chociaż boję się, że tematyka jej innych tekstów mi nie podejdzie. Wojna, itd. :) A w pytaniu jest świetna.
A ja powieści - jeśli nie liczyć "Listu do nienarodzonego dziecka", który według mnie powieścią tak do końca nie jest - akurat jeszcze nie czytałam, cały czas siedzę w wywiadach, listach i reportażach. Bardzo mi odpowiada jej styl pytania (jeśli chodzi o wywiady) i pisania.
W takim razie pójdę w non-fiction.
Ja trafiłam na słabszą, powieść. Chyba Fallaci jest lepsza w non-fiction.
Podobnie odebrałam "Nie ma" Szczygła. Niby poprawna, ale ducha w tym nie czuję. A tematyką straty i braku jestem bardzo zainteresowana. Nastawiałam się na jakieś przeżycia, a nie obeszło mnie to w ogóle. Polecam kolejne części cyklu: Król trędowaty i Bez oręża, skoro już jesteś w temacie.
Jak dla mnie, jest fantastyczna. Jeszcze nie trafiłam na książkę, która by mi się mniej podobała.
Kusisz też tą Fallaci. Nic jeszcze jej nie czytałam, ale coraz bardziej mnie atakuje z różnych miejsc.
"Słoneczne wino" - to jakiś jednorożec albo Gral? W bibliotekach trudno dostępne, musiałabym gdzieś daleko w Krakowie jechać. Zajrzałam na allegro - średnia cena to ... 120-130 zł. Hmmmmm. I żadne wydawnictwo tego nie widzi, aby wznowić??? Chyba że jakieś niewyjaśnione prawa autorskie...
Ilościowo - znowu słabo: tylko 5 książek, ale Kossak-Szczucka to właściwie 3 duże powieści. Jakościowo - najpierw 3 słabe, potem duże rozczarowanie (szczygieł) i na koniec - rewelacja. Zatem - miesiąc nie jest zły. 19. Czarna Góra, ocena: 3,5 Niby Pilipiuk i jego opowiadania ze stałymi bohaterami (Paweł Skórzewski np.), ale jakby nie Pilipiuk, jakby jakiś rzemieślnik ze szkoły Pilipiuka. Język czasami drętwy, jak w wyprawce gimnazjalisty, p...
Kwiecień 2021! - już czternaście! miesięcy rządzą „Kwarant Anna” i „pan Demia”: Zaledwie kilka dni - 4, 29 kwietnia 2021; Bohaterowie literaccy czytający książki. 19 kwietnia Stanecka Zofia „Pamięć drobinek” https://www.youtube.com/watch?v=p1g_6k9XBew 19 kwietnia Bednarek Justyna „Historia z pewnej ulicy” https://www.youtube.com/watch?v=Us0mx45epiQ Spadek dla Bzika - 5, 17 kwietnia 2021 (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Zaledwie kilka dni - główna bohaterka, Justyna, kupuje tomik poezji „made in” Leśmian Bolesław (właśc. Lesman Bolesław). W którymś momencie na lekcji w pytaniach pojawia się Szarzyński Sęp Mikołaj. Dorota dostaje książkę (jednak bez tytułu). W lekturach Justyny pojawia się Remarque Erich Maria (właśc. Remark Erich Paul), potem kupuje Irvinga.
1. Rażony gromem (4) - cokolwiek chaotyczny zbiór niby-biograficznych opowieści podzielonych z grubsza na trzy części, pierwsza rozgrywa się jeszcze na froncie pierwszej wojny światowej, druga w okolicach Marsylii, a trzecia, najbardziej rozrzucona tematycznie, opowiadająca a to o Cyganach, a to o podróżach po Ameryce Południowej, a to o paryskim sklepie z manekinami, a to "Paquicie", jednej z patronek autora. Całość jest mocno nierówna i obok ba...
Przeczytane w tym miesiącu tylko dwie: 6. Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy - 5 7. Doktor Żywago - 5 (z półki) Zaczętych za to mam cztery: Biblia Wołanie w górach 13 pięter Artyści, PRL i bezpieka :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)