Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
STYCZEŃ 1. Obrazy Włoch (5) t.2 - pięknie opisana podróż po Włoszech i tamtejszej sztuce, czasami tylko irytuje (nad)używanie przez autora pierwszej osoby liczby mnogiej i silna niechęć do Rafaela. W ostatnim rozdziale autor wspomina początek pierwszej wojny światowej, więc siłą rzeczy trochę się od tego czasu pozmieniało lub znikło na zawsze, jednak nadal jest to ciekawa lektura do powolnego smakowania (oraz intensywnego google'owania opisywany...
Wspaniały cytat w temacie, który mógłby być mottem którejś z powieści Kinga, albo jego credo, znalazłem w Próby : I.XIX "Celem naszej wędrówki jest śmierć; to nieunikniony przedmiot naszego dążenia: jeżeli nas przeraża, w jakiż sposób możebna jest nam ujść jeden krok bez drżenia? Lekarstwem pospólstwa jest nie myśleć o tym: ale jakaż głupota, jakaż tępość może sprowadzić tak grube zaślepienie?"
Dałam Ci me serce Ty je wpół złamałeś Miłości mej do Ciebie nie odwzajemniales Chciałeś sam dla siebie tylko mego ciała Lecz miłość mój miły wcale tak nie działa Chciałam być dla Ciebie jak ta cb biała róża Dzisiaj na mym niebie wisi chmurna burza Nie byłeś wart wcale mej wielkiej miłości Chyba już w mym sercu nikt tam nie zagości Ranisz mnie bez końca ranią twoje słowa Nie chcę już zaczynać wszystkiego od nowa Na koniec chcę tylko Tobi...
STYCZEŃ Efekt placebo: Naukowe dowody na uzdrawiającą moc Twojego umysłu (US/Wash/Olympia-2014); ocena: 5,5 Czy można wykorzystać potęgę myśli, by poprawić swoje zdrowie? Tysiące myśli przewija się codziennie przez nasz umysł, większość z nich jest negatywnych. Jak wyrwać się z pułapki negatywnych myśli, które wzbudzają negatywne uczucia, a te z kolei przywołują coraz więcej podobnych myśli? Jak przerwać to błędne koło negatywnych doświadczeń? ...
1491: Ameryka przed Kolumbem Jakże trudno jest napisać dobą książkę popularnonaukową. To jest specyficzny rodzaj talentu. Kiedyś o tym pisał Lem, ale w kontekście SF. Nie znam wielu tak dobrze napisanych, z taką swadą i wiedzą książek. Może jeszcze Bryson... Mann skrzy się nie tylko niezwykle interesującymi wizjami Ameryki prekolumbijskiej, ale jednocześnie potrafi pokazać całe naukowe zamieszanie wokół tego, co się przed przybyciem Europejczy...
Bardzo się cieszę!
Zachęciłeś mnie do sięgnięcia po Sława i chwała: Tom 1 Jestem zachwycony - dzięki misiaku :)
Amos Oz wypowiedział kiedyś słowa: "Miłość nie jest słodka. Łączy skrajne poświęcenie ze skrajnym egoizmem. Zawiera w sobie potrzebę, by poświęcić się dla ukochanej osoby, a także by tę ukochaną osobę posiąść. By dominować i zostać zdominowanym"*). I właściwie w dużej mierze oddają one uczucie, jakim Chana – główna bohaterka książki pt. „Mój Michael” – obdarza swojego męża. Najwyraźniejsza warstwa opowieści traktuje o małżeństwie dwojga młodych...
Nie chce być inaczej. W nowym roku ciągnie mnie do starych książek. Najpierw „Historia Albanii” Jerzego Hauzińskiego i Jana Leśnego wydana w 1992 r., niedługo potem „Międzyrzecz” Piotra Ibrahima Kalwasa. Wyborna, ale z perspektywy, jaką rynek wydawniczy odmierza czas, wręcz antyk, bo z 2013 r. I teraz na dodatek „Humanitarna wojna” Piotra Jastrzębskiego i Vladana Stamenkovica z 2001 r. Istny zabytek. Co łączy te tytuły? Śródziemnomorskie tematy. ...
Pan Edward Potkowski (1934 - 2017) opublikował w 1986 roku, jedną z pierwszych książek w znanej i przez wielu ludzi cenionej serii ''Bitwy Historyczne'', w której to zajął się przybliżeniem polskim czytelnikom zawiłości wojny stuletniej, jaką to prowadzili ze sobą Anglicy i Francuzi w epoce zwaną Późnym Średniowieczem. Owa pozycja książkowa, nosząca tytuł ''Crecy-Orlean 1346 - 1429'' (link: Crécy-Orlean 1346-1429) jest spojrzeniem ''z lotu ptaka'...
1. Jak rozmawiać o książkach, których się nie czytało? (6,0) Prowokacja? Być może. Przewrotna ironia? Z pewnością. Esej, który najzupełniej słusznie zasłużył na miano kultowego. 2. Anarchia i chrześcijaństwo (powtórka) "Rozumie się samo przez się, że anarchiści są wrogo nastawieni do wszystkich religii (...) i że pobożni chrześcijanie mają wstręt do anarchizmu, źródła nieładu i negacji ustanowionej władzy. Te właśnie podstawowe i bezsporne...
Opowiadania mocno średnie, takie poprawne. A jak na Christie to za mało. Moim podstawowym zarzutem jest to, że są schematyczne i stereotypowe, ciągle te same motywy i typy: bogaci wujowie - sztywni bankierzy i czarujący hulaszczy bratankowie pozbawiani dostępu do majątków wujów, młode, piękne panny bez majątku, zaręczyny po znajomości trwającej kilka godzin (ale tylko wtedy, gdy któraś strona ma kilka tysięcy funtów). Najbardziej podobała mi si...
STYCZEŃ 1. Schizofreniczny obraz świata (4,0) 2. Księga dżungli (bez zmian) 3. Życie wśród dzikusów (4,5) LUTY 4. Czarny księżyc (4,5) 5. W Japonii czyli w domu (3,5) MARZEC 6. Cztery łabędzie (4,0) 7. Sekretne życie introwertyków (5,0) KWIECIEŃ 8. Szelest złotolitego brokatu (5,0) MAJ 9. Martwa strefa (4,0) 10. Białe na czarnym (4,5) 11. Psychopaci są wśród nas (4,5) CZERWIEC 12.Bridgertonowie : Mój Książę (4,0) 13.Ma...
Mama przyjechała do mnie jeszcze tylko raz. Była słaba i bardzo ją męczyło chodzenie po korytarzach. Powiedziałam jej żeby nie przyjeżdżała i że będziemy sobie gadać przez telefon. Na początku pobytu tam chodziłam cały czas w piżamach, ale po jakimś czasie powiedziałam tacie, żeby przywiózł mi normalne ciuchy. Inni pacjenci chodzili raczej ubrani i głupio się czułam w tych piżamkach. Pielęgniarki cały czas zmuszały panią Basię, żeby chodziła d...
Jesteś taki zimny, taki obojętny Czy naszym ostatnim będzie dzień następny? Chciałabym Cię spytać, zanim dzień się skończy Czy nas już naprawdę dzisiaj nic nie łączy? Kiedyś zawsze miałeś serce dla mnie otwarte Lecz co było wczoraj, dziś już nic nie warte Byłam ja dla Ciebie jak słońce i księżyc Ale już zerwales łączące nas więzy Mówiłeś że kochasz mnie jak nigdy nikt nikogo Teraz już odchodzisz inną niż ja drogą Miłość już jest taka, ż...
Poprzednia: Lektury 2020r. Następna: Lektury 2022r. STYCZEŃ 2021 (ΣR=Σm=1880s;𝔼m=1880) 1. Dynastia Miziołków Podebrałem lekturę IV klasy synowi ;) Pamiętnik nastolatka, członka z lekka zwariowanej rodzinki, z roztrzepaną mamusią (Mamiszonem - alter ego autorki), ojcem a la nerd i dwiema młodszymi siostrami, wcieleniem chaosu. W tle pierwsze sympatie, szkolne przejścia z nauczycielami i kolegami. Całkiem poprawne, śmieszne, niezbyt wtórne...
Gra w klasy to książka trudna w odbiorze, ale dość dobra. Początek był słabszy, uderzała mnie bogata lecz pusta erudycja, chwilami niczym pijacka gadka (zresztą Cortazar sam nawiązuje do Celine'a, mi się kojarzyła Podróż do kresu nocy ). W części paryskiej podobne są te filozoficzne dywagacje do dysput u nas na BNetce - w których potem ktoś weryfikuje i oświeca, prawdziwy ekspert w temacie rozniósłby nasze komentarze, ale pięknie używać wielkich,...
Lying, misleading, & what is said (Saul Jennifer) -- świetny filozoficzny esej, w tradycji analitycznej filozofii języka, ale poruszający również zagadnienia natury etycznej. Saul analizuje i krytykuje dosyć powszechny pogląd, że moralnie lepiej jest wprowadzać w błąd nie mówiąc nic fałszywego niż kłamać. 5,5 Historia humanistyki: Zapomniane nauki -- w wersji anglojęzycznej "A New History of the Humanities: the Search for Principles and P...
Yrsa - Bráðin - 4
Niektórzy może zauważą, że rok 2021 zaczęłam sentymentalnie, bo najpierw sięgnęłam po książkę historyczną, a teraz po „Międzyrzecz” Piotra Ibrahima Kalwasa – rzecz starą jak świat, bo (sic!) aż z 2013 r. Leciwa (jak na rynek wydawniczo-czytelniczy, bo obchodząca już ósme, cukrowe, urodziny) lektura okazała się wystarczająco słodka, by spędzić w jej towarzystwie zimowe wieczory. Kalwas krążył wokół mnie od dawna. Albo może to ja krążyłam wokół ni...
Styczeń 1. Geraint Jones - Legion 2. Przemysław Piotrowski - Sfora 3. Łukasz Orbitowski - Kult 4. Jakub Żulczyk - Czarne słońce Luty 5. Marek Krajewski - Golem 6. Ken Follett - Niech stanie się światłość 7. Roger Zelazny - Pan światła 8. Walter Tevis - Gambit królowej Marzec 9. Kate Wilhelm - Gdzie dawniej śpiewał ptak 10. Robert A. Heinlein - Obcy w obcym kraju 11. Jewgienij Zamiatin - My Kwiecień 12. Ken Follett - Filar...
Znów przyszła zima, śniegu nasypało Słońca jest tak bardzo, bardzo mało Myślę sobie o wiośnie czasami Znów zachwyci mnie maj konwaliami Bzy zakwitną liliowo i biało I słoneczko znów będzie nam grzało Będą kwitły drzewa owocowe I nie będzie depresji zimowej Jeszcze tylko trzy, cztery miesiące I znów pięknie zaświeci nam słońce Lecz na razie zła zima panuje Mróz okrutny ziemię naszą skuje I zostają o wiośnie marzenia Doczekają się one ...
Jednak dodaję do akcji Wilk stepowy, wczoraj miałem okazję przejrzeć i okazuje się, że najprawdopodobniej dwudziestoparostronicowy wstęp odautorski mnie wymęczył i zniechęcił, a po nim jest już bardzo dobrze. Będę musiał wypożyczyć, bo szykuje się dobra lektura, taka w lubianym przeze mnie stylu :)
To pierwsza książka jaką w życiu przeczytałem (chyba w drugiej klasie podstawówki) i nie miałem z nią żadnego problemu. Pamiętam, że wydała mi się niezwykle zabawna i często śmiałem się podczas lektury. Czy brała Pani pod uwagę możliwość, że współczesne dzieci są po prostu głupie?
Grudzień 2021 - już dwadzieścia dwa! miesiące (prawie dwa! lata) rządzą „Kwarant Anna” i „pan Demia”: Wojna - 5,5; 22 grudnia 2021 Powiedz to w mig - 5,5; 18 grudnia 2021 - ludzie głusi, język migowy. Wszystko o przyjaźni - 5, 18 grudnia 2021 - przyjaźń. To ja, Pusheen - 5,5; 18 grudnia 2021 - „kocia literatura” Wielki książę - 4,5; 12.12.2021 r. - czyli kolejna przygoda, której przewodzi Lucky Luke; Bohaterowie literaccy czytający książki...
O!:) Szczygieł Mariusz by się ucieszył:) Harde baśnie: Antologia opowiadań są, możesz ocenić i podmienić:)
Przeczytanych książek 79 - spadek ( w zeszłym roku 102 ) Polskie 44 Zagraniczne 35 Powtórki 11 w tym Pratchett 2 Czeskie 2 Dziecięce/młodzieżowe 8 Pożyczki 9 Przykurzątka 5 Własna Pólka 70 Audiobooki 4 Klasyka 2 Książka roku :Ziemia obiecana i Osobisty przewodnik po Pradze Przeczytane w 2020r. Styczeń 1. Miecz przeznaczenia - powtórka 2. Miecz przeznaczenia-powtórka 3. Krew elfów - powtórka 4. Czas pogardy - powtórka ...
Prace Sowy, Ledera, czy Leszczyńskiego mają na celu korektę ważnych fragmentów narodowej przeszłości. Udaje im się wzbudzać dyskusję, rewizję dominujących poglądów. Jednak żaden z nich, nie jest w pełni historykiem. Andrzej Leder to filozof kultury, Jan Sowa jest przede wszystkim socjologiem. Leszczyński, choć doktoryzował się z historii, to później jednak poszedł w kierunku socjologii (habilitacja). Wszyscy oni, wkraczają...
Jednej z najsłynniejszych angielskich powieści nie przeczytałam do tej pory z absurdalnego, żeby nie powiedzieć: idiotycznego powodu; dawno, dawno temu bardzo mi się nie spodobał „Pierścień i róża” i od tej pory wszystko, co miało na okładce nazwisko autora, omijałam dużym łukiem. Aż do chwili, gdy parę dekad później natrafiłam w telewizji na najnowszą ekranizację (siedmioodcinkowy serial z prześliczną Olivią Cooke w roli Becky) i – ponieważ nie ...
Tylko pogratulować i trochę pozazdrościć takiej systematyczności... oraz brać przykład, a przynajmniej wziąć sobie do serca. :) Ja czytam w ciągu miesiąca zawsze kilka tytułów ze swojej listy. I tu się trzymam twardo, oprócz tego kontynuuję rozpoczęte cykle, no i spoza listy wrzucam sobie coś na bieżąco. Najwięcej medycznych. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)