Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie umiem Ci powiedzieć, czy to książka dla Ciebie. Może zamiast kupować pożyczysz, gdy spotkania biblionetkowe będą już możliwe. Ja ją miałam od Dot.
Miesiąc kończenia (auto)biograficznej trylogii Yourcenar, zaczętej przed jakimś rokiem. Kryminały czyta mi się jednak zdecydowanie szybciej. 1. Yourcenar Marguerite (właśc. Crayencour Marguerite de) "Archives du Nord" (4.5) - druga część (auto)biograficznej trylogii, opisująca szacowną rodzinę ze strony ojca (burzliwej i niepokornej postaci), o innych ludziach, ale mocno przypomina część pierwszą. 2. Yourcenar Marguerite (właśc. Crayencour ...
Bardzo dobrze. Moim celem jest osiągnięcie takiego stanu, żeby móc ewentualne nowe książki czytać na bieżąco i jest szansa, że w tym roku już mi się uda wyjść na zero (choć pewnie na święta coś tam jednak dostanę;)). Ale ja ogólnie w kwestii gromadzenia książek jestem chyba trochę nietypowa jak na biblionetkowe standardy;) - nie kupuję dużo, gdyż zdecydowaną większość książek i tak pożyczam z różnych źródeł, bardzo rzadko natrafiam na książkę, kt...
Profesorowa jest czarująca. Z tą uwagą, że najmniej tam chodzi o intrygę kryminalną. Przeczytałam wszystkie, kryminału nie pamiętam w ogóle. Ale ten Kraków, Galicja, mniam, mniam. A już ewolucja Profesorowej jest zachwycająca.
I z całą pewnością nie jest kryminałem. To powieść historyczna z czasów Potopu. Są wątki sensacyjne bardziej.
"studia baktryjskie pozostają na uboczu nurtu nauki historycznej" - mam wrażenie, że poza czytelnikami Parnickiego tylko jacyś wysokowyspecjalizowani historycy w ogóle wiedzą o państwie Greków w głębokiej Azji. A to takie ciekawe.
9 własnych, nieprzeczytanych? Dobrze rozumiem?
Wespół z googlem udało mi się znaleźć informację, że w latach 80-tych była to lektura obowiązkowa w VI klasie szkoły podstawowej.
Zaczynam - tylko literacko - zwiedzać Psierociniec Tym razem dźwiękowo, pomoże mi w tym Janusz Zadura.
Sierpień całkiem niezły. Przeczytałam: 26. Osiem kroków tanga - 5 27. W cieniu wież wiertniczych - 4,5 (z półki) 28. Na podbój Oklahomy - 4 (z półki) 29. Gonitwa - 3 30. 1945: Wojna i pokój - 5 I wciąż w trakcie: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Sabaton: Lwy Północy Dewiza Woosterów :)
Ksiądz Brown to na pewno dziewiętnasty wiek? Już nie pamiętam. W zasadzie bardziej przypominam sobie serial, ale to może być mylące.
To chyba pierwszy polski kryminał. A nie pamiętam jej jako lektury...
Pamiętaj, że tam są schody! - 3,5 Tajemnica Domu Helclów - 5 Rozdarta zasłona 5,5 Seans w Domu Egipskim - 5 Wyznaję - 5 Grypa: Sto lat walki - 4,5 Szałfynster: Od kopalni Ferdynand do Muzeum Śląskiego - 4 Czarna bezgwiezdna noc - 5 Kiedy Atena odwraca wzrok - 4,5 Człowiek, który nie mógł przestać: Opowieści o nerwicach natręctw - 4,5 Będzie bolało: Sekretny dziennik młodego lekarza - 5 Śląsk wymyślony - 5 Wyspa zero - 4,5 Sprawa ni...
Szwedzi w Warszawie to kryminał? Aż chyba wrócę do tej książki, bo pamiętam z niej tylko jakieś lochy czy inne podziemia. Swoją drogą, jak mało ocen, a przecież to była lektura szkolna.
Kiran, czyli Błękitny chłopiec uwielbia Hodgson-Burnett Frances. Miejscowa biblioteka jest dla niego bezpiecznym rajem. Pojawiają się Tao Kubusia Puchatka, Te Prosiaczka i oczywiście „trzy opasłe woluminy o hinduizmie” - pierwszy to „Podróż przez hinduizm”. Pani Nevins przeczytała Jurassic Park (w książce jako „Park Jurajski”). Pojawia się Ramajana, potem Kiran „czyta o sobie” - pojawia się Mahabharata, potem są Upaniszady. W szkole jest Matylda....
Przygody księdza Browna Strzała z Elamu
Postaraj się szybko przejść przez ten trzeci tom z Konstancją (osobiście uważam, że najsłabszy z cyklu), bo potem wraca Jan Morawski i to wraca z przytupem. :)
W sierpniu było czytane głównie z własnej półki, bo niektóre książki tam już kisną nieprzyzwoicie długo czekając na zmiłowanie, a to hańba oraz wstyd i nie może tak być. * Zakończeniem jest śmierć - 4.5 * Zmiany - 3.5 * Tragedia na przełęczy Diatłowa: Historia bez końca - 5.0 * Rilla ze Złotego Brzegu - 5.0 * Jubel - 3.0 * Na ziemi obiecanej - 4.0 * Martwe dusze - 4.5 * Opactwo Northanger - 5.0 Zostało jeszcze 9:)
Krwawe Igrzyska - 3,5 Kurtyna - 5 Pokaż mi swoją bibliotekę - 4,5 Podróże z moją ciotką - 4,5 A. B. C. - 5 Historynka - 4,5
Węgierski syndrom: Trianon (5,0) Czy Orbán to nowy Horthy? Prof. Górlaczyk na sto lat Trianon o wielkiej traumie Węgrów i specyfice dyplomacji państw małych.Obowiązkowo dla wszystkich chcących widzieć, lub obawiających się "Budapesztu w Warszawie". Wielki plus za wtręty o literaturze pięknej. Dzieci Kronosa (5,0) Żarna historii mielą powoli, miażdżą dokładnie. Wszędzie i w każdych czasach. Czasem wpadniesz w nie przez nazwisko, czasem przez ...
Ładne odbicie czytelnicze po lipcu. Świetny Szczepański (staję się jego fanką), bardzo dobry kryminał Asimova (nie wiedziałam, że pisał kryminały). 67. Mały pokój z książkami, ocena: 4 Lubię serię Mistrzowie Światowej Ilustracji (nie wiem, czemu tylko 3 tomy w Biblionetce, ja sama mam kilkanaście). Ale ta pozycja średnia: opowieści takie sobie, brytyjsko-stare, a ilustracje zupełnie nieciekawe. 68. Koptowie: Staliśmy się śmieciem tego św...
Ruth’s Journey: The Authorized Novel of Mammy from Margaret Mitchell’s Gone With the Wind – Donald McCaig; ocena: 3 Książka McCaiga w sposób sztuczny i na siłę podpina się do słynnego oryginału. Pełno tu krótkich i niezbyt interesujących historyjek, wykreowanych tylko po to, by stworzyć tło i nawiązać do bohaterów z „Przeminęło z wiatrem”. Główna bohaterka niewiele ma wspólnego z Mammy O’Hara, Scarlett, a raczej Miss Katie, jest całkowicie nie d...
Całkiem udany lekturowo ten miesiąc - i sporo, i bez gniotów. Dzienniki 1927-1969 (5) [czytatka: Anna i Maria, czyli dwie prawdy albo i więcej] Umysł w ogniu: Prawdziwa historia młodej dziennikarki, która przeżyła medyczny koszmar (4) [recenzja: A gdyby pozostała przypadkiem w systemie?... ] Nie ma (5,5) [recenzja: Nie ma ludzi, nie ma rzeczy, jest kunszt ] Buonissima!: Podróż po kuchni włoskej (3,5) [recenzja: Kuchnia włoska w superlaty...
Z Morawskim to jest tak, że trzecia z serii jest książka z Konstancją jako główną bohaterką. I, niestety, najpierw muszę przywyknąć do myśli, że zmieniamy niejako głównego bohatera. A i z dotychczasowych dwóch książek jakoś panny Konstancji nie pokochałem. Więc tak się waham na pierwszej stronie... A z pozostałymi, np. Ellis Peters, to jakoś mnie odeszły. Ale wrócę, z całą pewnością. Przeczytałem np. prawie wszystkie "Roma Sub rosa", aż tu nagle,...
Niestety, Akunin to już zasadniczo cały pooooszedł.
Ale miałaś dobry miesiąc! Cały czas się zastanawiam czy książka Dżentelmen w Moskwie to lektura dla mnie - bo kupić i nie przeczytać nie wchodzi w grę.
Powieść zagraniczna 1. Dżentelmen w Moskwie (5,5) Literatura faktu 2. Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012] (5) 3. Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata (5,5) 4. Poznań: Miasto grzechu (5,5) Fantastyka 5. Buntowniczka z pustyni (4,5) 6. Herosi (4) 7. Plus/minus (4) Kryminał 8. Florystka (4,5) 9. Śmierć w Pont-Aven (4,5) 10. Sztorm na Glenanach (4,5) Sensacja 11. Klasa (5)
Może to Czuły drań ?
Witam serdecznie Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie książka, a raczej jej treść. Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie jej tytułu. Czytam wiele przeróżnych książek, ta chyba z 15 lat temu,i gdyby nie rozmowa przy kawie właśnie o niej nie rozpoczęłabym tematu. Książa jest z rodzaju romansu historycznego. Dotyczy młodej dziewczyny która razam z bratem ukrywa się na statku pod przebraniem. W wyniku choroby zostaje zdemaskowana przez ka...
Zapraszam :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)