Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
I ja zaczęłam miesiąc audiobookami! Do tego pierwszymi w moim życiu, bo wcześniej jedynie "Codziennie powieść w wydaniu dźwiękowym" przed laty w Trójce.
Jak rozmawiać o książkach, których się nie czytało?
Jeszcze jedna przeczytana w styczniu: Morderstwo w Boże Narodzenie .
Uniesienie (4,5) Cięcie: Opowieść o chirurgii (5) Kroniki marsjańskie (5) Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata (6) Opowiadania [Mediaset] (4) Himalaistki: Opowieść o kobietach, które pokonały każdy szczyt (4,5) Po pogrzebie (5) Przeznaczenie (5) Bułgarski bloczek (3) Runa (3) Komórka (5) Antisocial Media: Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji (4,5) Twoje życie w moich rękach: Opowieść o polskiej służbie zdrowia...
Więc pewnie się nie zdziwisz też, że Pinker jest krytykowany (a raczej traktowany pobłażliwie, wręcz lekceważąco) przez Taleba? Kolega, który jest praktycznie WYZNAWCĄ Taleba zareagował alergicznie na moją propozycję przeczytania przezeń jakiejś pozycji Pinkera właśnie: "bo Taleb go nie szanuje i krytykuje". Ciekawe, skąd to się bierze? A czy te "wybiórcze fakty" oznaczają, że Harari stosuje cherrypicking, czy po prostu pozostawia zbyt wiele ...
Mój styczeń 2019: Tupię na czarne koty - (4,5-5, ale jednak 4,5; 27 stycznia 2019)jakem marżin, mówię, że NIE tupię na czarne koty! Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane. Kartka z „brudnopisu”: „Nie tupię na czarne koty”! - Zbigniew Wróblewski, „Tupię na czarne koty”, 1975 - Bidul (niezainteresowany, 23 stycznia 2019) Marżin zwiedza bidul - naturalizm w porządku, ale cały… zbrzydził mnie. Bohaterowie literaccy czytający książki. ...
Powieść włoska 1. Taki piękny dzień (5,5) Kryminał 2. Zło czai się na szczycie (4,5) Sensacja 3. Nocna runda (5) Powieść "babska" 4. Czego o tobie nie wiem (3) 5. Marzenia szyte na miarę (4) Fantasy 6. Diabelski Młyn (5) Duchowość 7. Wyjawione tajemnice: Księga I (3,5) 8. Czas przebudzeń: 12 podróży do wolności (4,5) Autobiografia 9. Już nic nie muszę (4,5)
Ha! Trafiłeś w punkt, bo dzisiaj powiedziałem do znajomego, że dawno mnie tak żadna książka nie zirytowała od czasu "Czarnego Łabędzia" Taleba. Jeden i drugi bucowaty i przegadany, ale Taleb lepiej opanował rzemiosło pisarskie. Uwagi Marylka są co do zasady trafne. Kluczowe jest stwierdzenie: "Jego otwarty umysł pozwala mu prowadzić najróżniejsze spekulacje, pomagając czytelnikowi nie tylko zrozumieć, ale wręcz odkryć nowe sposoby patrzenia na...
Książka dotarła do mnie.
Światło minionych dni - 4,5 Zdobycie Kołobrzegu (powtórka) - 4,5 Zamieszkać w Bibliotece (57%) - 5 Nielegalni - 5 Psie Pole (powtórka) - 5 Proxima - 5 Bękart ze Stambułu - 5 Krwawy trop - 4 Niewierni - 5 Batory: Gwiazdy, skandale i miłość na transatlantyku - 5 Nieśmiertelni - 5 Niepokorni - 5 Lustra miasta - 4 Golem XIV - 4,5 Głód - 5 Honor (60%) - 5 Statystyki i cytaty na blogu.
Coś w tym jest, bo sama w tym miesiącu przesłuchałam trzy audiobooki (po wieloletniej przerwie!).
Opinia o Drachu - rewelacja:)
No nieźle zjechałeś Harariego! Jak dla mnie to nadmiar pień zachwytu daje od razu do myślenia... Czytałem oczywiście szerszy opis w czytatce rocznej, ale i tak mało mi szczegółów - może czegoś odnoszącego się do takich zachwytów, jak w nrze 100. w czytatce Przeczytane w roku 2018 Marylka? Ja na szybko znalazłem takie artykuły krytyczne (ten drugi trochę pod tezę): https://przekroj.pl/artykuly/recenzje/jutro-bede-algorytmem https://w...
Ogłaszam ten miesiąc miesiącem słuchania Rzecz o ptakach: Ptaki powiedzą nam wiele o nas samych (audiobook - 5) - po prostu porządna książka gawędziarsko/popularno-naukowa. Głównie o ptakach, ale przemycana jest także wiedza z naprawdę różnych dziedzin. Opowiadania o ziołach i zwierzętach: Zgodnie z naturą swojego gatunku (audiobook - 4) - zrobienie z tej książki audiobooka to marny pomysł. Posłuchałam sobie encyklopedii. Sprawnie napisanej...
STYCZEŃ 2019 (ΣR=Σm=2311s;𝔼m=) 1. Musimy porozmawiać o Kevinie 6.0 Druga powtórka, a przemyślenia świeże: Kevin wciąż intryguje (424s) 2. Lemingi 2.0: Schodzimy do podziemia 5.0 Nie dość, że za PO nie udało się odsunąć PISu od władzy, to jeszcze teraz do niej doszedł i w kraju zapanowało mentalne Podkarpacie - jak żyć, pani Premiero (była)?? Demokracja została odrzucona w wyborach, zakazano starbunia, wegestołówkę zamieniono na bar mleczn...
Całkiem dobry miesiąc. Zaczęłam świetnym esejem politycznym Matyji, w środku był doskonały Spiro - historiozofia Europy środkowej w konwencji Kafki, a na koniec pure nonsens Mrożka. Reszta też akceptowalna. 1. Wyjście awaryjne: O zmianie wyobraźni politycznej, ocena: 5 Esej polityczny. Bardzo współczesny i aktualny. O tym co tu i teraz - dlaczego tutaj jesteśmy. I czy jest jakaś nadzieja. Trzeba czytać takie rzeczy, układają w głowie, pokazu...
Umknęła mi jeszcze Samsara: Na drogach, których nie ma - 3,0 Zdecydowanie drażnił mnie język i styl:/
W sumie to mogę się już wpisać, gdyż nie ma nadziei, że jeszcze coś dzisiaj skończę. Ilość nie powala i jakaś połowa z tego to Muminki, bo byłam zajęta innymi pilnymi sprawami, takimi jak (nieskuteczne) transformowanie w naleśnika, czochranie psa na pincet sposobów oraz haniebne przegrywanie w gry planszowe. Za to z jakością było nieziemsko jak nigdy w życiu i ani razu nie zeszłam z oceną poniżej piątki. Więc możecie mi zazdrościć, gdyż pozwal...
To prawda, ale równie dobre postacie dorosłych mamy we wcześniejszych wspomnianych Aniach i Emilkach - a na pewno bardziej rozbudowane. W "Janie" ledwo to zarysowane, bo i książka krótka.
A mi się wydaje, że jest to jedna z najciekawszych powieści Montgomery. Jana jest trochę inna, bardziej zamknięta w sobie niż większość bohaterek Montgomery. Babka jest świetnie wykreowaną postacią, podobnie jak Robin. Historia dorosłych jest chyba nawet ciekawsza niż historia Jany.
Ja wiem, że to specyficzna literatura, ale jak daleko jej do Emilki czy Ani!
Pamiętnik (5,0) Wspaniała, choć krótka pozycja na rozpoczęcie roku. Ależ to jest świetnie napisane. Prosto z mostu, szczerze, bez zbędnego oratorstwa. Szkoda, że obejmuje tylko pierwsze 26 lat życia. Czas, który ukształtował charakter wielkiego, acz pechowego, męża stanu. Psy ras drobnych (4,5) Udany debiut. Krótka impresja (parareportaż?) z pobytu autorki jako pacjentki w szpitalu psychiatrycznym. Przypomina pod wieloma względami słynne "Za...
Nie polubiłaś Jany?
Koniec dzieciństwa - 4,5 Pierwszy w Rzymie - 5 (sprzedam wszystkie części) Ulverton - 5 Janka z Latarniowego Wzgórza - 3,5 Królowa Elżbieta i hrabia Essex: Historia tragiczna - 4 Elżbieta Wielka - 4 Wilk: Szlaki życia Jacka Londona - 4,5 Żeglarz na koniu - 4
Kapelusz kapitana Drake'a - 3,5 Na całym świecie tylko Ona: Zakazana miłość księżniczki Elizy Radziwiłł i Wilhelma Pruskiego - 4,0 (biblionetkowa wędrowniczka) Sendlerowa: W ukryciu - 4,0 (biblionetkowa wędrowniczka) Nikt nie jest samotną wyspą - 5,5 Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - 3,5 - skończyłam po długiej przerwie Tsunami - 4,5 W ramach mojego wyzwania Rok? z klasyką i noblistami (choć to już nie jesień, na zimę się p...
Zapraszam serdecznie :)
Też jestem wierny bonito, szczególnie, że mam dodatkowe zniżki (5% KDR i stałego klienta do 5%), ale sprawdzam czasem livro - bywa jeszcze taniej.
Nigdy nie trafiłam na nieprzeczytane.pl, aż zerknę, choć pewnie nie zdradzę bonito. ;)
Zakochana para wyruszyła w podróż do Dotek :)
Tak są powiązane faktami z życia Meyera. Warto przeczytać od pierwszej części.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)