Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jaka to aplikacja?
Zadziwiająca jak na mnie ilość, a to za sprawą aplikacji do czytania. Wspaniały wynalazek. :) 43. Nowy dom na Wyrębach Ocena: 4. No cóż, dostałam od znajomego, bardzo zafascynowanego autorem, sama nigdy bym nie kupiła. Pierwsza część naprawdę mnie zaciekawiła, a czasem nawet wystraszyła, a ta zdecydowanie pisana jest pod naciskiem czekających na kontynuację czytelników. Ale końcówka wywołuje lekkie ciarki na pleckach. ;) 44. My z Jedwabnego...
Niech to się nigdy nie kończy - jakoś nie przepadam za Erikiem Winterem, same historie kryminalne są niezłe, ale pan policjant mnie nudzi. Tak było i tym razem. Makuszyński: O jednym takim, któremu ukradziono słońce - czekałam od dawna na tę bografię, bo mam ogromną słabość do Makuszyńskiego, do jego wiary w dobro, lekkiej egzaltacji i umiejętności wyciskania łez, więc tym bardziej przykro mi było czytać o jego antysemickich wypowiedziach, ch...
Wakacje - i od razu więcej czasu na czytanie! :) ...i wieloryb wysadził Jonasza na ląd: Czy biblijne cuda z udziałem zwierząt mogły zdarzyć się naprawdę? (5) Gniazdo żmij: Rzecz o laborantach z Karkonoszy (4,5) Oszukana (5) Oryks i Derkacz (5) Rok potopu (5) MaddAddam (4,5) Pochwała powolności: Jak zwolnić tempo i cieszyć się życiem (4) Magia rzeczywistości: Skąd wiemy, co jest prawdziwe (6) Zaginione miasto (4) Zakazana psychologia: ...
Louri - przecież Koziołek nie narzuca jedynej słusznej interpretacji, każdy krytyk proponuje spojrzenie, które jest mu najbliższe. Gdyby każdy miał pisać o wszelkich możliwych interpretacjach to a) tekst byłby nieczytelny i chaotyczny, bo właściwie nie byłoby wiadomo, jakie stanowisko przyjmuje autor - wówczas można byłoby mu zarzucić brak zdecydowania, szastanie teoriami na lewo i prawo; b) to nie byłyby eseje krytyczno-literackie tylko akademic...
A to mnie zaskoczyłeś Koziołkiem. Aż go przesunę na górę kupki do czytania.
Jakoś tak złożyło się, że w moich planach czytelniczych znalazł się Wypadek - powieść angielska, która powstała w roku 1976, a do Polski przywędrowała w 1982. „Oczywiście” okazuje się, że sięgnąłem po tę historię jako pierwszy biblionetkowicz.
Ilościowo - dobry miesiąc. Jakościowo - niby parę wpadek, ale nie odbieram tego jako miesiąca z marnymi lekturami. Może latem robię się bardziej wyrozumiała dla złych książek? 44. Gra w czerwone, ocena: 2,5 Seria Klub srebrnego kluczyka - myślałam, że tam są kryminały. To w ogóle nie kryminał. Niby mamy trupy, nawet seryjnego mordercę, policjanta, antropologów, dziennikarza. I ani trochę kryminału. Jakieś problemy, romanse, przemyślenia, przy...
To nie był dobry miesiąc. Nic mnie nie zachwyciło, nie spodobało się, albo porzucałam po kilku stronach albo jak już jakieś fragmenty ciekawe były, to całość wydawała się przeciętna. Potrzebuję prawdziwej Literatury... Światło obrazu: Uwagi o fotografii - 4 Przestrzeń i miejsce - 4 Powieść w świecie prasy: Bolesław Prus i inni - 3,5 [http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2017/07/25/co-ostatnio-przeczytalam-albo-co-powinna...
1. Tygrys i Róża - 4.5 Chyba pierwsza rysa na kryształowym wizerunku rodziny Borejków, szkoda, że chyba nieco niezamierzona. Dobrze, że pani Musierowicz tak nam wyraźnie wskazuje palcem, kto jest zły w tym układzie, bo sami byśmy się nigdy nie domyślili. 2. Harry Potter i czara ognia - 4.0 (powt., bez zmian) Niekwestionowany zwycięzca w konkursie na najbardziej skomplikowany plan niepotrzebny do niczego. Trochę rozwleczone, ale nadrabia ...
Jeszcze dwie: „Gdzieś dalej, gdzie indziej” Czaja (4) „Pocztówki z kresów przedwojennej Polski” Jamski (4)
62. Diaspora (4,0) Transhumanizm i bardzo twarda SF głównie dla nerdów, miłośników fizyki cząstek elementarnych 63. Prywatyzując Polskę: O bobofrutach, wielkim biznesie i restrukturyzacji pracy (5,0) Bardzo dobry opis polskiej rzeczywistości lat 90-tych na przykładzie rzeszowskiego zakładu Alima-Gerber 64. Wielki strach (3,0) Autobiograficzne rozliczenie autora z komunistyczną przeszłością, głównie we Lwowie lat 1939-41. Przeciętne 65...
Miesiąc pod znakiem Agatki + biorę się za małe wyzwanie książkowe. Wyzwanie: 1001 Books You Must Read Before You Die. Na podstawie tej listy: http://www.listchallenges.com/1001-books-you-should-read-before-you-die-complete Uznałam ostatnio, że czytam same lekkie rzeczy, więc obiecałam sobie, że przeczytam co najmniej jedną książkę miesięcznie z tej listy. Póki co mam przeczytane 75 pozycji, więc całość powinna mi zająć tylko 1...
Próby ognia - 4 Lek na śmierć - 4 Gra w kości - 4,5 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (99%) - 5 Nawałnica mieczy: Krew i złoto (99%) - 5 Lata ryżu i soli - 5 Klejnot Korony - 4,5 Strażak - 4,5 Mistrz gry - 4,5 Podsumowanie i cytaty na blogu.
Nie tylko Ty. ;) Mam za sobą "Matka odchodzi", więc już mam wymagania. Wicha pięt nie sięga.
😊 Czytałem dwie następne części przygód Marzi, akurat tej jeszcze nie.
Chodzi głównie o spojrzenie przez pryzmat walki klas oraz historiozofii opartej na stosunkach ekonomicznych. Można i warto spoglądać przez ten pryzmat, ale RÓWNIEŻ, a nie WYŁĄCZNIE.
A może "Niezwykły dar" Diany Palmer? Ciekawa historia, dziewczyna z niezwykłym darem ostrzega mężczyznę o strzelaninie, w której omal ten nie zginie. Mężczyzna początkowo w to nie wierzy, ale jednak jej słowa stają się prawdą. Kobieta zaczyna fascynować mężczyznę i okazuje się dla niego idealna. Przypadkiem wpadła mi w oko na sofia sklep i jako, że lubię czytać o ludziach obdarzonych jakimś niezwykłym darem, to ją przygarnęłam. Nie zawiodłam się....
Po ciurkającym czerwcu leniwy lipiec: 1. Ku Klux Klan: Tu mieszka miłość (5) - przystępnie napisany reportaż o Ku Klux Klanie wczoraj i dziś, pozornie zjawisku już niegroźnym, ale... 2. Dzieci i ryby głosu nie mają (5) - komiks o dzieciństwie dziewczynki w komunistycznej Polsce, przyjemna kreska (choć nieco raziła mnie trochę za bardzo ograniczona paleta barw), przekonująco oddany tok myślenia dziecka (choć trochę tu odstaje in minus rozdzi...
Cieszy, że nie tylko ja nie rozumiem fenomenu ględzenia pana Wichy
W czym się przejawia marksistowskie podejście Koziołka?
U mnie lipiec z: Dotknięcie ziemi - 4 Przeczytane na spotkanie Klubu z Kawą nad Książką. O wiele lepsze, niż się spodziewałam. Doskonale obrazuje różne drogi, jakimi może podążyć ten, kto wyjdzie na spotkanie narkotykom. Jedne z historii przemawiają za tym, że środki odurzające mogą być tylko epizodem w życiu, z którym da się skończyć, inne mają tragiczne zakończenia. Problem w tym, że nie wiesz, jakie będzie twoje. Bo kto ufa sobie na ty...
Lipiec: „Jamais je ne t'oublierai” (Lydia Devos) 4,5 28 lipca - marżin wśród szczurów i „szczurzyc” - bardzo dobra historyjka, którą opowiada... sowa:) W sumie poznałem ją zwłaszcza dla słownictwa, ale też dla samej historyjki sowy:) no i ilustracji (Pierre Cornuel) Zmierzch (4), Zmierzch; Zapomnienie (samo „Zapomnienie” 4,5), Rozdziobią nas kruki, wrony (5,5) przeczytane i przesłuchane 26 lipca 2017 25 lipca „na spacerze ze świeczką” i na s...
(ΣR=15743s;Σm=2290s;𝔼m=2249) 1.(55.) Kobieta w czasach katedr 4.5 Zaschowkowane po Książkowe wspomnienia z września 2011:) , przeczytane dzięki uprzejmości Marylka :) Dobra, wartościowa pozycja, czyniąca to, co bardzo lubię - walcząca z zafałszowaniami historii, z których słynęło Oświecenie i czasy Krwawej Rewolucji Francuskiej. Tutaj mamy rozprawę z andronami nt. roli i pozycji kobiety w Średniowieczu. Poznać można bogatą galerię pos...
W niewoli uczuć - 4,5 Kobieta w bieli - 5 ...mój diabeł stróż: Listy Andrzeja Czajkowskiego i Haliny Sander - 5 Dallas '63 - 5
„Terror” Simmons (4) „Miłość i aspiryna” Kursa (2.5) „Żniwa zła” Rowling (4.5) „Obłęd rotmistrza von Egern” Twardoch (2) „Epifania wikarego Trzaski” (4.5) „Nieboszczyk wędrowny” Kursa (3) '’Żarna niebios” Kossakowska (3.5) 'Zbieracz burz” tom I Kossakowska (4) 'Zbieracz burz” tom II Kossakowska (4) 'Bramy światłości” tom I Kossakowska (4) „Polacos. Chajka płynie do Kostaryki” Pamuła (3) „Helisa” Elsberg (4) „Remedium” Young (4) „Epid...
Zapraszam :)
Dziękuję :-)
Witam,czy zna ktoś książki o podobnym watku ,jak w książce Penny Jordan "Rozterki Imogeny".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)