Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kiedyś dawno czytałem o Elżbiecie Batorównie ciekawą powieść historyczną Pani na Czachticach
Lektury - GRUDZIEŃ 2017 r. 1. Дорогой обреченных (Джек Уайд Эверетт) [Szlakiem skazańców (Jack Everett)] (5) 2. Świąteczny gość (4) 3. Pójść na całość (4) 4. Nomen Omen (5) 5. Przyjaźń czy kochanie (4) 6. Miłość, szkielet i spaghetti (5) 7. Pypcie na języku (6) 8. Metoda na wnuczkę (5) 9. Między prawem i sprawiedliwością (5,5) 10. Nie całkiem białe Boże Narodzenie (4,5) 11. Tuskuland (5) 12. Zaczęło się w święta (4) 13. Dzień księ...
Grudzień czytelniczo miałam trochę rozlazły - kilka książek zaczełam, ale odłożyłam, wrócę do nich kiedyś, bo nie były złe, tylko jakoś nie mogłam się skupić. Lem: Życie nie z tej ziemi - fascynacja Lemem zaszła mnie jakby od tyłu, poza nieszczęsnym Pirxem nie czytałam jego książek, za to wsiąkłam kompletnie w jego korespondencję z Mrożkiem, a ta biografia sprawiła, że kupiłam sobie "Cyberiadę", może to będzie późna literacka miłość? Obfit...
GRUDZIEŃ: Pustynia miłości - 4.5 {Akcja: Nobliści} Malajska przygoda - 4,5 (Nagroda Goncourt 1930) Raport Brodecka - 5 Szare dusze - 5 Kołysanka - 5 (Nagroda Goncourt 2016) Ślubna suknia - 4 James Dean: Żyć szybko - 3,5 Manuella - 4 Miejsce - 4,5 Tato, gdzie jedziemy? - 5
Ogród bogów - 4,5 Wspomnienia niebieskiego mundurka - 4 Lady Susan; Watsonowie; Sanditon - 4 A jak królem, a jak katem będziesz - 4,5 Wehikuł czasu - 4,5 Marilyn na Manhattanie: Najradośniejszy rok życia - 4,5 Szaleństwo Almayera - 4 Polowanie na kaczki - 5 Marilyn Monroe: Biografia - 6
„Od kilku dni snuje się za mną” parafrazując „Sześć dni z życia kolonisty”, które spędza Bohdan Smoleń)… pewien Kozak (Biblionetkowiczki i biblionetkowicze! Na cześć biblionetkowiczek i biblionetkowiczów... czytajcie!) i jeszcze trochę potowarzyszę mu, więc przedstawiam książki, które do tej pory udało mi się poznać w całości: Duszan (5, 16 grudnia 2017) - marżin i Duszan - przypomniały mi się „Skutki uboczne eliksiru miłości” i „Złoty lis” Drz...
Nie było mnie tu, więc nadrabiam. Listopad: Po co komu biała kredka? (4,5; 28 listopada 2017) - marżin już nie zastanawia się „Po co komu biała kredka?” Mały Miś (4, 28 listopada 2017) - marżin i mały miś Firmin: Przygody wielkomiejskiej szumowiny (niezainteresowany) - marzin i Firmin Atak obłąkanych, zmutowanych śnieżnych potworów zabójców (5,5; 20 listopada 2017) - marżin odpiera „Atak obłąkanych, zmutowanych śnieżnych potworów zabójcó...
Lessing lubię i zamierzam ją dalej czytać, choć osławiony "Złoty notes" zupełnie mi nie podszedł.
Głębia (4,5) Niedziela na wsi (5) Mała Nina (5) Krzyk pośród nocy (5) Dżuma & Cholera (4) Mięso nas zabija: Jak zerwać z uzależnieniem od białka zwierzęcego (5,5) Don Wollheim proponuje - 1988: Najlepsze opowiadania science fiction roku 1987 (4) Znikająca łyżeczka: Dziwne opowieści chemicznej treści (6) - RE-WE-LA-CJA! Róża i cis (4) Medyczne prawa Murphy'ego: Błąd w sztuce medycznej jest krokiem do doskonałości (4) Pypcie na języku (5)...
GRUDZIEŃ 2017 (ΣR=25246s;Σm=1480s;𝔼m=2104) Druga połowa grudnia była koszmarna pod względem braku czasu - wiele mam zaległości na różnych polach. Na ile mogłem, działałem w [WOS] - Wielkie Oczyszczanie Schowka No ale dobra: 1.(94.) Amisze: Fenomen wychowania endemicznego 4.5 W końcu coś więcej wiem o amiszach - i to dzięki opisowi z obserwacji uczestniczącej. Chwilami aż żałowałem, że nie jestem jednym z nich (choć znajomość cudów techniki...
Tak jak poprzednio, komentarze są w paplach ze względów estetycznych, spoilerów nie ma. Owoc żywota twego - 6.0 (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Wiadomo wszystkim, że od końca III wieku po narodzeniu Chrystusa pustynia egipska, a wkrótce potem i inne wszelkie pustynie, pustkowia świata chrześcijańskiego, zaludniły się anachoretami. Poznając dzisiaj ich świat z ich pism i nauk, zresztą fascynujących nawet dla wielu ludzi, którzy ich zupełnie nie rozumieją, gotowi bylibyśmy wyobrazić sobie ich życie jako jedno wielkie sam-na-sam z Bogiem, przerywane od czasu do czasu rozmowami z gromadką uc...
Dwieście lat. Już tak długo opowieści snute niegdyś przez braci Grimm zachwycają pokolenia czytelników. Oparta na motywach z tych baśni komiksowa seria „Grimm Fairy Tales” na nowo odkrywa mroczną stronę popularnych historii, ożywia je dzięki płynnej narracji i wyrazistym ilustracjom. Dan, przystojny i lubiący cieszyć się życiem młody mężczyzna, postanawia pozbyć się jedynej przeszkody, stojącej na jego drodze do szczęścia – jest nią Ben, mąż...
Wydaje mi się, źe rozumiem Ciebie Ahafio. Korzystam z tabletu i zawsze mam go pod ręką i tak chyba zostanie. W nim też czytam ebooki. Kilka dobrych lat próbowałam się przestawić z czytaniem na czytnik (to był Kindle, jakaś jego starsza wersja) i nie wyszło. Z tamtego punktu widzenia miał dla mnie kilka trudnych do zaakceptowania wad, z których dwie zostały wyeliminowane, a mianowicie szybkość ściągania, obsługiwanie wielu formatów plików (i nie r...
Sergiusz Pinkwart, który pracował z Marią Czubaszek nad jej ostatnią książką „Dzień dobry, jestem z Kobry” rozmawia z ludźmi jej bliskimi, by stworzyć portret najbardziej niesztampowej damy showbiznesu. Pani Maria bawiła swoim ciętym poczuciem humoru kilka pokoleń Polaków, ale bardzo mało osób wiedziało, jaka jest naprawdę. [Czerwone i Czarne, 2017]
W końcu jednak sama znalazłam: Opowieści z lechickich pól :)
Grudzień był niezły. Dowódca "Sophie" - 4,5 Ulica Abrahama - 3 Vatran Auraio - 5 Naga małpa - 5 Kapitan - 5 Góra Tajget - 3,5 Bóg, honor, trucizna - 4,5 Ludzkie zoo - 5 Ivanhoe czyli Powrót krzyżowca: Romans - 4 Droga do domu - 5 Zachowania intymne - 5 Gwiezdny labirynt - 5 Duchowe życie zwierząt - 4,5 Podwójne życie Pat - 5 Statystyki i cytaty na blogu.
Grudzień okazał się średni, udało mi się przeczytać trzy książki dobre i trzy raczej kiepskie, w tym, o dziwo, aż trzy powieści Aghaty Christie, o czym szerzej w czytatniku. 1.Samotna wiosną /5,5/ - pisana pod pseudonimem, zupełnie niekryminalna. Przenikliwa. 2. Brzemię /3/ - również pod pseudonimem. Tutaj tylko początek jest obiecujący, jakoś od połowy zaczyna się psuć, a szkoda. 3. Rendez-vous ze śmiercią /4,5/ - kryminał z Poirot, któ...
Sugestywny portret współczesnego dyktatora – Hugo Cháveza. „Dzień dobry, obywatele! Pozdrawiam was z pałacu w Miraflores w ten piękny dzień!” – tymi słowami Chávez rozpoczynał zwykle swój telewizyjny program nadawany na głównym kanale wenezuelskiej telewizji. Wchodził na antenę o dowolnie wybranej porze i swobodnie decydował o temacie wystąpienia. Audycja mogła trwać pięć minut albo pięć godzin, zależnie od jego woli i samopoczucia. Dwór ...
Na razie jestem na polowaniu: śledzę akcje, patrzę na ceny, czytam opinie - na początek jestem zdecydowana na kupno używanego czytnika za rozsądne pieniądze i w grę wchodzą chyba tylko kindle paperwhite i pocketbook, bo nie znajduję na razie kobo z podświetleniem. Dylemat czytnik/tablet rozwiązałam już jakiś czas temu - tablet jest mi nieodzowny w podróżach, bo wakacje spędzam dość intensywnie, a nie da się zaplanować tygodniowego wyjazdu w k...
Książka zaginęła podczas przeprowadzek, a niestety nie pamiętam ani autora ani tytułu. Pamiętam, że był to zbiór opowiadań - mitów i legend słowiańskich albo ew. staropolskich. Takie typowe baśnie, nic naukowego. Książka miała zieloną okładkę i była bardzo wąska. Pamiętam, że było w niej opowiadanie "O kani, co łaknęła dżdżu". Było też coś o jakiejś królewiance, o dziwożonach i o jakimś diable, być może chodziło o Borutę, ale nie pamiętam dokładn...
W moim przypadku wiele tego nie będzie, bo kupiłem nowy komputer i mało czytałem przez to (a także przez to, że trafiałem na jakieś zupełnie męczące tytuły ciągle). Lovecrafta nie umieszczam, bo ze dwa czy trzy opowiadania wymęczyły mnie niesamowicie, choć zbiór jako całość oceniam bardzo dobrze. Vertical Niezwyciężony
Jak Cię widzą, tak Cię lubią: – Wrażenie – uświadom sobie, jak postrzegają Cię inni ludzie – Prezencja – dowiedz się, co mówić i kiedy się odzywać – Oddziaływanie – naucz się wpływać na sposób, w jaki ludzie Cię postrzegają Co nakręca współczesny świat? Pieniądze? Bez wątpienia. Jest jednak coś o znacznie większym polu rażenia – dobre kontakty! To, kogo znasz i jakie masz z nim relacje, silnie oddziałuje na całe Twoje życie: karierę, s...
Przerażająca historia dziewczynki porwanej przez islamskich terrorystów. Spokojne życie czternastoletniej Assiatou, dla której najważniejsza jest nauka, zostaje nagłe zburzone, gdy do jej miasta wdzierają się radykalni islamiści z Boko Haram. Dotąd dziewczyna niewiele słyszała o tym, co robią w jej rodzinnym kraju, Nigerii, i jak traktują innych muzułmanów. Po ucieczce ojca, Assiatou z matką i młodszym rodzeństwem wpada w ręce napastników. J...
Książka jest po prostu genialna. Konstrukcja świata mocno zmusza do działania wyobraźnię, a z paradoksów powstają niesamowite twisty. Przy czym nieustannie rozwiązujemy wraz z bohaterem zagadkę na podstawie większej liczby pytań niż odpowiedzi, co daje satysfakcję. Myślę, że nie dla wszystkich będzie zrozumiała, co widać po niektórych innych komentarzach, ale ja ogromnie żałuję, że wcześniej nie sięgnąłem po Kosika, bo ten tytuł w polskim współcz...
I to właśnie o tym są książki... 'Milczenie' jest o czasach, kiedy próbowano schrystianizować Japonię, ale jest napisana z punktu widzenia Jezuity. Poczytałam o Endo i on pisał o zderzeniu kultur; o różnicach w zrozumieniu buddyzmu i chrześcijaństwa przez osoby z innych kręgów kulturowych. Czytając nie doszukałam się błędów teologicznych. Rozpisałam się i może za dużo wypaplałam - ja nie wiedziałam nic gdy zaczęłam czytać. Moniko, polecam, choć t...
To już Lessing znacznie lepsza. Jakoś tak odruchowo je porównuje pewnie - kobiety, wiek w miarę podobny, kultura brytyjska, choć każda spoza macierzy.
Może napiszecie coś więcej o tajemniczym Panu Endo i jego książkach? Mam w osiedlowej i Głęboką rzekę i Milczenie. Ale sceptyczna jestem, bo na ogół nie czuję książek z Japonii, nie rozumiem chyba ich kultury.
Identyczne miałam odczucia przy czytaniu Munro: poprawne. Bardzo poprawne. "Nie wciągają, nie zachwycają, nie odrzucają." A spodziewałam się po Noblu, że zachwycą, a przynajmniej jakoś poruszą. Bo też nie poruszają. Beletrystyka powinna wywoływać emocje!
Tak złego jakościowo miesiąca nie pamiętam. A może w ogóle nie było? Żadnej 5, mnóstwo gniotów. Na uwagę zasługują obie plus czwórki - stary, dobry Ross MacDonald oraz równie stara książka historyczna o rewolucji 1905 roku. 102. Szeptucha, ocena: 3,5 Takie sobie czytadełko z elementami fantasy. Można przeczytać, ale nie trzeba. Nic nie wnosi. Raczej nie będę kontynuować cyklu. Choć przeczytałam bez wstrętu. 103. Lewe pieniądze, ocena: 4,5 ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)