Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Szybko leci... zwłaszcza jak się człowiek zorientuje, że urlop się skończył... A tak się pięknie czytało, choć jakościowo było zmiennie! Bodo wśród gwiazd: Opowieść o losach twórców przedwojennych kabaretów (4) [recenzja: Opowieści odgrzewane, doprawione ] Nikt nie ocali się sam (6) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6827,tytul,Tak-umiera-milosc,recenzja.html ] Przetwórnia (4) [czytatka: Czytatka-remanentka VI 16 ] Co byś powiedz...
Ach, ale mi się urlopowo naczytało! Jeden, nikt i sto tysięcy (4) Oto historia młodego człowieka, którego niewinnie rzucona uwaga żony na temat kształtu jego nosa doprowadza na skraj obłędu. Vitangelo, doszedłszy do wniosku, że w oczach małżonki jest kimś zupełnie innym, niż ten mężczyzna, którego on sam codziennie widzi w lustrze, nie może się powstrzymać od nieustannych rozważań nad kwestią tożsamości. A jeśli dla każdego, znajomego czy ni...
Tak ważna okazja jak ślub wymaga wyjątkowego prezentu. I książka jest takim prezentem, a ta wydana artystycznie tym bardziej. To unikalny przedmiot rękodzieła artystycznego. Ulubiony tytuł wydany artystycznie z pewnością sprawi niesłychaną radość obdarowywanym. Możliwości oprawienia takiej pozycji jest wiele: skóra, jedwab, pergamin czy złoto, srebro lub kamienie jubilerskie. Karty książki – papier artystyczny lub czerpany ręcznie – mogą być perf...
Temat widziałem już, ale do oporu czekałem z dodaniem komentarza, bo a nuż zdążę doczytać poznawać „Zwierzyniec...”. Moje „czerwcowinki”: Zwierzyniec państwa Sztenglów (4,5; 30 czerwca 2016) - Niech wie ten i ów, że marżin zwiedza zwierzyniec państwa Sztenglów; Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane Pinokio rymowany (5, 28 czerwca 2016)- margines rymowany; marżin en rime (marżin rimé) Czas motyla: Wiersze (5,5; 27 czerwca 2016)-...
Swoją kolejną przygodę (Pogrzebane tajemnice) Tempe Brennan rozpoczyna w scenerii tyleż egzotycznej, co makabrycznej: pomaga identyfikować ofiary masowego ludobójstwa, popełnionego przed 20 laty podczas gwatemalskiej wojny domowej. W tym kilkanaście osób z jednej rodziny, samych młodych kobiet i dzieci, zastrzelonych lub zarąbanych maczetami, a potem spalonych. Podczas gdy ona dokopuje się do grobu, dwoje innych uczestników ekspedycji pada ofiarą...
Bardzo się cieszę, że tak jak mnie podobał ci się "Ksiądz Rafał". :)))) Drugą część też warto, choć wg mnie nieco mniej. Szkoda tylko, że Znak tak słabo promuje te naprawdę dobre książki. Ja że w ogóle jest dowiedziałam się z BNetki.
Miesiąc bardzo taki sobie i ilościowo i jakościowo, ale trochę z mojej winy, postawiłam bowiem na lekko, łatwo i przyjemnie. Choć nie tylko. Awaria małżeńska Ocena: 4,5. Opowieść o dwóch rodzinach postawionych w sytuacji "kryzysowej" - mamy ulegają wypadkowi, wobec czego tatusiowie muszą przejąć ich domowe i okołodziecięce obowiązki. Fajne, lekkie czytadło, czasem mocno do śmiechu. I naprawdę wzruszające budowanie więzi między dziećmi a ojcami...
Dziękuję. Ja naprawdę potrzebuję tych linków często i coś mnie trafiło jak się posypały. Tak czy owak - happy end. Ale nad resztą tej dyskusji naprawdę ktoś mógłby się zastanowić...
Czerwiec jest zawsze napiętym miesiącem, bo sesja, wyjazdy, no i czasu na czytanie mniej. Ale tym razem udało się kilka i nie było tak źle. 1 Kinga Dębska „Moje córki krowy” Moje córki krowy Historia może wymyślona fajnie, ale ja nie jestem fanką bestsellerów, na dodatek polskich obyczajówek. Panią Dębską ponosiła fantazja, im dalej tym gorzej, dlatego ocena: 4. 2 George Orwell „Folwark zwierzęcy” Folwark zwierzęcy Byłam sceptycznie nastawi...
Paryż: Miasto sztuki i miłości w czasach belle époque (dotyczy trochę wcześniejszego okresu, niż ten głównie preferowany przez Ciebie, ale jest bardzo ciekawa) Ruchome święto (wspomnienia Hemingwaya z okresu paryskiego - dużo o życiu kulturalnym w mieście w latach 20-30) Paryż wyzwolony (to z kolei o okresie zaraz po wyzwoleniu) Podejrzewam, że nadadzą się też: Bohema: Życie paryskiej cyganerii na początku XX wieku Filmowy Paryż czyli Magia ...
Masa o kilerach polskiej mafii: Jarosław Sokołowski "Masa" w rozmowie z Arturem Górskim Kiedy zobaczyłem w zapowiedziach wydawnictwa Prószyński i S-ka kolejną książkę z byłym pruszkowskim gangsterem Masą, to pomyślałem sobie, że niektórzy ludzie urodzili się z darem zarabiania konkretnych pieniędzy. Jarosław Sokołowski "Masa" miał nosa do zarabiania dużych nominałów nielegalnie jako członek zorganizowanej grupy przestępczej, a uczynienie z nie...
Cieszę się, że w bbntce są inni admiratorzy jej podejścia do zawodu, życia. Jej postawa umiera, albo już umarła. Cały czas próbuję rozgryźć, co się dzieje, czemu tak łatwo społeczeństwa idą na skróty, dla nich, dla pojedynczego człowieka niekorzystne?
Smutek mnie otoczył, kiedy czytałam tę dyskusję. Początkowo chciałam skomentować c'est la vie. Jednak to cynizm, ktory nie przystaje. Wszystko zdaje się takie trudne i dalekie od naturalności. Priorytety - to słowo święci triumfy. Niestety spadłeś z listy priorytetów, niestety są inne priorytety. Niestety przynosi to za mało korzyści biznesowych. Eh, trochę znam się na owych korzyściach biznesowych i mogę powiedzieć, że inne działania też przynos...
Ja tam nie wiem, bo w Krakowie już od dwóch lat nie mieszkam, ale brat nieustająco narzeka, że nigdzie dojechać nie może :P
Maximilian Cale, książę Lyons, przyzwyczaił się do myśli, że jego porwany przed laty brat nie żyje. Gdy słynny detektyw Tristan Bonnaud twierdzi co innego, Max dociera do jego siostry, Lisette - tylko po to, by się dowiedzieć, że Tristan zniknął... Czy piękna dziewczyna działa w zmowie z bratem czy też jest jest niewinna, jak twierdzi? Sprytna Lisette - w obawie, że niechęć potężnego księcia może zniszczyć Tristanowi karierę - przekonuje Maksa...
1. Absurdy PRL-u (4.5) - ciekawe, ale nosi wyraźne piętno serialu dokumentalnego "Zagadki tamtych lat" na podstawie którego powstała książka, a nawet miejscami robi wrażenie jego transkrypcji. Dużo ciekawostek, ale sporo też umyka z pamięci. Do tego mnóstwo śródtytułów i wrażenie "poszatkowania" tekstu. 2. Warszawy dni powszednie 1800-1914 (5) - wybór z 6 innych książek autorki poświęconych historii Warszawy. Ciekawe, sfabularyzowane przedstawie...
Szukam literatury faktu wydanej po polsku na temat szeroko pojętego życia w Paryżu (inne regiony Francji też mogą być), może być w ujęciu historycznym jak i współcześnie, chętnie okolice 20-lecia międzywojennego i II wojny światowej. Z tego co widzę, w Polsce mało wydaje się takich książek i o ile znalazłam mnóstwo takich tytułów po angielsku, to u nas ich nie tłumaczono, np. "Americans in Paris: Life and Death under Nazi Occupation 1940-1944" - ...
Głos (5) Zimny wiatr (5) Półbrat (3) Wielki marsz (6) Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy (5) Świat według Boba: Dalsze przygody ulicznego kota i jego człowieka (5) Kot rabina (4) Czesałam ciepłe króliki (4,5) Małe życie (5,5) Więcej tutaj: Moje lektury 2016
Ach, rozumiem! A paraliżu komunikacyjnego ostatnio nie zauważyłem:):):)
"Bezsilność, nawet wobec losu, to najgorsza rzecz, jaka może spotkać mężczyznę". Urban fantasy to podgatunek literacki fantastyki, po jaki nie sięgam zbyt często. W zasadzie na palcach jednej ręki mogę policzyć przeczytane przeze mnie książki, których akcja rozgrywa się w wielkomiejskich realiach, a magia i technika mieszają się ze sobą, tworząc zupełnie odrealniony klimat, pełen współistniejących ze sobą sprzeczności. Proza taka jednak od c...
ŚDM są od 26, a Kraków i tak jest komunikacyjnie sparaliżowany już od co najmniej pół roku :)
Na ale kino trwa Zakonnica, powtórka ma być 9 lipca o g. 18:05.
Ale czy wtedy nie wypadają Światowe Dni Młodzieży i Kraków nie ma być w zasadzie "sparaliżowany" komunikacyjnie?
Witajcie, nie liczę, ile czasu minęło od naszego ostatniego spotkanie w Krakowie, ale zdecydowanie za dużo. Co powiecie na spotkanie 23 lub 24 lipca ? Wiem, że to czas wakacyjnych wyjazdów, ale może kilka osób uda się zebrać na małe krakowskie spotkanie biblioNETkowe :)?
A gdzie w tej domenie mogę znaleźć Krechowieckiego?
Wcale nie-przeciętne. U mnie 4,5 to już bardzo uczciwa ocena, a nawet bardzo dobra:). W każdym razie kryminał z 4,5 wart jest czytania - zarówno Kańtoch, jak i Wrońskiego polecam. Chyba jednak się prze-kryminalniłam i już nie będę więcej. A przynajmniej na razie nie planuję. W lipcu kolejka zupełnie innych rzeczy. Pani Boegli opisuje po prostu swoje życie. sprzed ponad 100 lat. Zarówno podróż, jak i potem swoją pracę i życie w kolejnych miejsca...
1. Synowie Takie to jakieś. Pierwsza część podobała mi się jakoś bardziej. 2. Małe życie Prawdopodobnie najlepsza książka, której przeczytania strasznie żałowałam. I chyba powoli dojrzewam do skrobnięcia jakiejś recenzji, ale na razie cichosza na ten temat. 3. My Pomysł z potencjałem, ale wyszło jakoś tak rozlazło i nieciekawie, aczkolwiek ma swoje momenty. Do tego wydaje się strasznie podobne do "Dublera" tego samego autora, przynajmnie...
Dżentelmen nie w każdym calu (4) Babskie fanaberie... czyli W cholerę z tym wszystkim (5) Kłamstwa w blasku księżyca (5) Róża z Wolskich (4,5) Kocham pana, panie Sułku (4,0) Rose de Vallenord (4,5)
Niech wie ten i ów, że marżin zwiedza Zwierzyniec państwa Sztenglów
Ech:(... Aż trudno uwierzyć mi, że Zwierzyniec państwa Sztenglów, który na ziemie polskie przywędrował w 1967 r., łącznie na 4,63 oceniło 8 użytkowników. „Zwierzyniec...” ma dwa oblicza: pierwsze (w serii „Mistrzowie Ilustracji” Mistrzowie Ilustracji ) w roku właśnie 1967 nadała mu Nasza Księgarnia razem z Jerzym Flisakiem, drugie (w tej samej serii) - Dwie Siostry.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)