Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
"Gołębiarki" do schowka, dziękuję, bo inaczej bym nie trafiła. :)
Wczesne książki dla młodzieży Siesickiej są prawie idealne: nieprzegadane, bez moralizowania, delikatnie wskazujące prostą drogę, a jednocześnie pełne akcji i emocji. Ciekawe. Skłaniające do przemyśleń. Nie wiem, czy do współczesnej młodzieży docierają. Nie ma w nich nowoczesnych technologii, ale są wiecznie aktualne problemy, uczucia. To co najważniejsze.
Załatwiaczka (3,5) Dziewczyna z pociągu (5) Uprawa roślin południowych metodą Miczurina (5) Belfast: 99 ścian pokoju (5) Bliźnięta Fahrenheit (5) Inna dusza (5) Zielone migdały czyli Po co światu Kurdowie (5) Całkiem bardzo dobry ten luty.
Nie ma za co :) Ja jestem po czterech książkach Puzyńskiej "utopce" przede mną, ale póki co uważam "motylka" za mistrzostwo :)
Nic zwyczajnego: O Wisławie Szymborskiej (5,5) Chińczyk (4,5) Grząskie piaski (5,5) Znikasz (5) 13 pięter (5,5) Dziewczyna z pociągu (4) Zew lodu: Ośmiotysięczniki zimą: Moje prawie niemożliwe marzenie (3) Zapach rumianku (5,5) - powtórka, zmiana oceny na wyższą. Nie udało mi się skończyć Bastion, prawie 1200 stron, a nie jestem jeszcze w połowie. Załapie się na marzec. Szczegóły, jak zwykle, w czytatce: Moje lektury 2016
Tym razem było tak: Lalka Ocena: 5 Nie mam pojęcia, jak to jest możliwe, że kiedy czytałam tę powieść w szkole, zupełnie nie dotarł do mnie tak genialny humor! Cudeńko. Wspaniale wykreowane postaci, wzruszający pan Rzecki i jednooki pies - moi ulubieni - i pusta jak wydmuszka Lalka Izabela, która wspaniale odnalazłaby się we współczesnym świecie. Plus straszliwie rzucający się w oczy antysemityzm, który aż uderza, jeśli wziąć pod uwagę czasy. ...
Jedną z istotniejszych cech dystynktywnych oryginalnej kultury ajnuskiej są zwyczaje związane z postawieniem i utrzymywaniem domostwa, które dla Ajnów było nie tylko miejscem do mieszkania, ale stanowiło sanktuarium w pełnym tego słowa znaczeniu, siedlisko dobrych duchów opiekujących się domostwem. Tu mieszkali: dobry duch – ojciec domostwa i jego stróż zwany Ciseikooroekasi oraz dobry duch – matka domostwa i opiekunka życia, utożsamiana z ogniem...
Diane Ducret w swej najnowszej książce „Zakazane ciało. Historia męskiej obsesji” ponownie podejmuje się opowieści o kobietach – ale tym razem o najbardziej intymnej części ich ciała. Choć tematyka ta wielu osobom może się wydać gorsząca, autorka traktuje ją nad wyraz subtelnie i delikatnie. Całość została podzielona na trzy części. W pierwszej Ducret przybliża sposób postrzegania waginy (tak, to ona jest główną bohaterką tej publikacji) na p...
Wybucha pandemia grypy gruzińskiej, która zabija w 24 godziny. Po niej nic już nie będzie takie jak dawniej. Książka opowiada o upadku cywilizacji. Wątkiem przewodnim – choć wydawałoby się, że pojawia się on jedynie na marginesie – jest "Stacja jedenaście": komiks stworzony przez Mirandę, pierwszą żonę Artura Leandera, aktora, którego śmierć otwiera (i jednocześnie zamyka) powieść. Komiks stanowi niemal część Kirsten, aktorki z podróżującej Sy...
Ktokolwiek by sądził, iż szpetny zwyczaj pokrywania murów i ścian gryzmołami jest plagą naszych czasów – byłby na pewno w błędzie. Ów uprzykrzony nawyk jest stary jak świat i folgowano mu także w Pompei. Na ścianach bazyliki, amfiteatru, świątyń i domów prywatnych roi się od tysięcy nazwisk, rysunków, reklam i sentencji, w których przechodnie usiłowali wyrazić swoje wątpliwej wartości myśli. Wydrapywali je jakimś ostrym narzędziem lub wypisywali ...
Szponkiem. ;)
Zwróciłeś moją uwagę na pozycję, którą zapewne przeoczyłabym, bardzo Ci za to dziękuję, bo szkoda byłoby tego nie przeczytać.
Mój luty: Dzieje Tewji Mleczarza (4,5) Trzy wiedźmy (5) Uwikłanie (4) Serce wojownika (2,5) Zew górzystej krainy (2)
Małym miasteczkiem Polesford, w którym dorastała funkcjonariuszka Helen Weeks, wstrząsa tragedia – zaginięcie dwóch nastolatek. Gdy do prasy przecieka informacja o aresztowaniu statecznego męża i ojca rodziny, Stephena Batesa, Helen wraz z detektywem Thorne’em przybywa po latach w rodzinne strony, by odkryć prawdę o uprowadzeniach, ale też zmierzyć się z własną mroczną przeszłością. Okazuje się, że żoną podejrzanego jest przyjaciółka Helen z l...
"Każda filiżanka herbaty jest wyimaginowaną podróżą". Catherine Douzel Rzym. Młody Marco Guarioli zaczyna karierę w sklepie kolonialnym swojego dziadka. Jego kariera jest jasno nakreślona, wkrótce ma objąć stery rodzinnej firmy. Jednak niespodziewane spotkanie z piękną Julią zmienia ten plan. Marco nie wie jeszcze, że to spotkanie nie było dziełem przypadku, że to misternie utkana intryga. Ta powieść jest jak filiżanka herbaty. Dobrej, a...
Danuta Korolewicz w kolejnej wciągającej powieści... Jest deszczowe lato. Dziewiętnastoletnia, odważna i rezolutna Edyta zaczyna wakacyjną pracę jako pokojówka w starym zamku. Już pierwszego dnia trafia na... pogrzeb! ...a to dopiero początek! Co tak naprawdę dzieje się w posiadłości? Czy każdy jest tam tym, za kogo się podaje? Jakie tajemnice kryją stare mury? W wirze intryg i tajemnic dziewczyna niespodziewanie spotyka miłość. Czy p...
To pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników kryminału. Nie tylko skandynawskiego! Mroczny i intensywny portret mordercy nakreślony niezwykle analitycznym piórem norweskiej królowej zbrodni. Bezrobotny Charles Olav Torp, Charlo, jest winny swemu dawnemu koledze 200 000 koron. Nie ma też dobrego kontaktu ze swoją ukochaną córką, Julie. Problemy trzeba jednak rozwiązywać. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Mało kto pamięta, że przedwojenna Polska była potęgą szachową. W 1930 roku nasza reprezentacja zdobyła złoty medal na olimpiadzie w Hamburgu. "Bombenmannschaft" – tak określała polską drużynę niemiecka prasa. Ta książka maluje niesamowite losy mistrzów z Hamburga i ich krajowych konkurentów – każdy z nich był geniuszem o barwnej osobowości. "Arcymistrzowie" opowiadają także o niezwykłej harmonii pomiędzy Polakami i polskimi Żydami w szachowym świ...
Zapraszam, wysyłka od zakupów za min. 20 zł. Odbiór osobisty Wrocław. http://olx.pl/oferta/wyprzedaz-ksiazek-CID751-IDegKyH.html
Skończyłam tylko trzy: 3. Święta Kinga: Żywot hagiograficzny - 4 4. Opowiadania - 4 5. Haiti - 4 Ale mam zaczęte także trzy: Róże, Cecylie, Florentyny: Opowiadania pisarzy polskich Babunia I boję się snów Coś szybko ten luty minął. ;)
Powieść Katarzyny Bondy "Pochłaniacz" najpierw mnie przeraziła, a potem zachwyciła. Przeraziła mnie swoją objętością, natomiast zachwyciła, tym, że pomimo swej obszerności, czyta się świetnie. Trudno się oderwać. Kryminały z reguły mają wartką akcję i mnóstwo niespodziewanych zwrotów akcji o zagadkach kryminalnych nie wspomnę, lecz powieść Bondy to coś więcej. Katarzyna Bonda zaplanowała cztery części monumentalnej historii o psycholożce - pro...
Witam, szukam książki w której będzie opisane jaką dietę powinno się stosować przy sportach walki (dokładnie przy boksie) i o zrzucaniu wagi przed zawodami.
Luty jest miesiącem, w którym mogę czytać, ile chcę. Sesja jest niewyraźnym wspomnieniem, nic tylko siadać i nadrabiać książkowe zaległości. Dobry miesiąc za mną, zatem przejdźmy do rzeczy: 1 Remigiusz Mróz „Przewieszenie” Przewieszenie Miałam ogromne wyrzuty sumienia, ale nie mogłam dać najwyższej oceny. Drugi tom o komisarzu Forście nieco mnie zawiódł, głównie przez zakończenie. Dlatego ocena: 5,5. 2 Katarzyna Puzyńska „Motylek” Motylek ...
Lektury LUTEGO 2016 r.: 1. Romans ściśle tajny (4) 2. Wielkie kłamstewka (4,5) 3. Rajski zakątek (4) 4. Mężczyzna, który szuka zemsty (4) 5. Pan Pierdziołka spadł ze stołka: Powtarzanki i śpiewanki (4) 6. Sny i tobołki pana Pierdziołki: Powtarzanki i śpiewanki (4) 7. Wojna nie ma w sobie nic z kobiety (6) 8. Wilk (4,5) 9. Wilczyca (4,5) 10. Nowe fikołki pana Pierdziołki: Powtarzanki i śpiewanki (4) 11. Słoneczna Dolina (5) 12. Starz...
Ogniem i mieczem - 6 {Akcja: Nobliści} Jeszcze raz, Nataszo - 4 Dzwony - 5 Chłopcy - 4 (Akcja: Czytam literaturę fińską) Koncert f-moll i inne opowiadania - 5 Kot w mokrej trawie - 5 Englebert z rwandyjskich wzgórz - 4 Marzenia szyte na miarę - 5 Huragan - 4 Między snem a snem - 5 Dziewczyna z lalką czyli O potrzebie smutku i samotności - 5 Tajemnica wirującego stolika - 4,5 Etta, Otto, Russell i James - 4 Dziękuję Dot. Dzięki ...
Albo jest to najgorsza rzecz Mankella, jaką do tej pory czytałam, albo jestem na nią za głupia, ewentualnie za mało wrażliwa. Tak czy siak, o ile tego pisarza lubię – może nie jestem oddaną fanką, ale jednakowoż go lubię – o tyle ta konkretnie powieść mnie nie porwała. Powiem więcej, setnie mnie znudziła. Zacznijmy od tego, o czym już kilkakrotnie pisałam – obiecując w notce coś, czego nie ma, wydawca robi książce ogromną krzywdę. I tym razem...
1. Tajemnica Bladego Konia - Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie" - 2016. Ocena: 3,5. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
niestety nie
Ależ wiem, wiem, co myślisz o Jeżycjadzie, najchętniej bym napisała w stosownym miejscu "i Ty, Misiaku", tylko że w recenzji nie wypadało :-)
Autyzm to zaburzenie rozwojowe, które charakteryzuje się problemami z komunikacją i interakcjami społecznymi. Zjawisko to wbrew pozorom nie jest wcale tak rzadkie jakby się wydawało, chociaż zaburzenia nie zawsze są równie głębokie. Spora część ludzi dotkniętych autyzmem może funkcjonować w miarę sprawnie w świecie zwykłych ludzi i choć będą mieli trudności w budowaniu bliższych relacji z innymi i nie będą potrafili ich podtrzymać, to tak samo j...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)