Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Gołębiarki" do schowka, dziękuję, bo inaczej bym nie trafiła. :)
Załatwiaczka (3,5) Dziewczyna z pociągu (5) Uprawa roślin południowych metodą Miczurina (5) Belfast: 99 ścian pokoju (5) Bliźnięta Fahrenheit (5) Inna dusza (5) Zielone migdały czyli Po co światu Kurdowie (5) Całkiem bardzo dobry ten luty.
Nic zwyczajnego: O Wisławie Szymborskiej (5,5) Chińczyk (4,5) Grząskie piaski (5,5) Znikasz (5) 13 pięter (5,5) Dziewczyna z pociągu (4) Zew lodu: Ośmiotysięczniki zimą: Moje prawie niemożliwe marzenie (3) Zapach rumianku (5,5) - powtórka, zmiana oceny na wyższą. Nie udało mi się skończyć Bastion, prawie 1200 stron, a nie jestem jeszcze w połowie. Załapie się na marzec. Szczegóły, jak zwykle, w czytatce: Moje lektury 2016
Tym razem było tak: Lalka Ocena: 5 Nie mam pojęcia, jak to jest możliwe, że kiedy czytałam tę powieść w szkole, zupełnie nie dotarł do mnie tak genialny humor! Cudeńko. Wspaniale wykreowane postaci, wzruszający pan Rzecki i jednooki pies - moi ulubieni - i pusta jak wydmuszka Lalka Izabela, która wspaniale odnalazłaby się we współczesnym świecie. Plus straszliwie rzucający się w oczy antysemityzm, który aż uderza, jeśli wziąć pod uwagę czasy. ...
Mój luty: Dzieje Tewji Mleczarza (4,5) Trzy wiedźmy (5) Uwikłanie (4) Serce wojownika (2,5) Zew górzystej krainy (2)
Zapraszam, wysyłka od zakupów za min. 20 zł. Odbiór osobisty Wrocław. http://olx.pl/oferta/wyprzedaz-ksiazek-CID751-IDegKyH.html
Skończyłam tylko trzy: 3. Święta Kinga: Żywot hagiograficzny - 4 4. Opowiadania - 4 5. Haiti - 4 Ale mam zaczęte także trzy: Róże, Cecylie, Florentyny: Opowiadania pisarzy polskich Babunia I boję się snów Coś szybko ten luty minął. ;)
Witam, szukam książki w której będzie opisane jaką dietę powinno się stosować przy sportach walki (dokładnie przy boksie) i o zrzucaniu wagi przed zawodami.
Luty jest miesiącem, w którym mogę czytać, ile chcę. Sesja jest niewyraźnym wspomnieniem, nic tylko siadać i nadrabiać książkowe zaległości. Dobry miesiąc za mną, zatem przejdźmy do rzeczy: 1 Remigiusz Mróz „Przewieszenie” Przewieszenie Miałam ogromne wyrzuty sumienia, ale nie mogłam dać najwyższej oceny. Drugi tom o komisarzu Forście nieco mnie zawiódł, głównie przez zakończenie. Dlatego ocena: 5,5. 2 Katarzyna Puzyńska „Motylek” Motylek ...
Lektury LUTEGO 2016 r.: 1. Romans ściśle tajny (4) 2. Wielkie kłamstewka (4,5) 3. Rajski zakątek (4) 4. Mężczyzna, który szuka zemsty (4) 5. Pan Pierdziołka spadł ze stołka: Powtarzanki i śpiewanki (4) 6. Sny i tobołki pana Pierdziołki: Powtarzanki i śpiewanki (4) 7. Wojna nie ma w sobie nic z kobiety (6) 8. Wilk (4,5) 9. Wilczyca (4,5) 10. Nowe fikołki pana Pierdziołki: Powtarzanki i śpiewanki (4) 11. Słoneczna Dolina (5) 12. Starz...
Ogniem i mieczem - 6 {Akcja: Nobliści} Jeszcze raz, Nataszo - 4 Dzwony - 5 Chłopcy - 4 (Akcja: Czytam literaturę fińską) Koncert f-moll i inne opowiadania - 5 Kot w mokrej trawie - 5 Englebert z rwandyjskich wzgórz - 4 Marzenia szyte na miarę - 5 Huragan - 4 Między snem a snem - 5 Dziewczyna z lalką czyli O potrzebie smutku i samotności - 5 Tajemnica wirującego stolika - 4,5 Etta, Otto, Russell i James - 4 Dziękuję Dot. Dzięki ...
1. Tajemnica Bladego Konia - Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie" - 2016. Ocena: 3,5. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
niestety nie
Coś mi wypadło i dopiero na dniach wyślę ją dalej, przepraszam!
Z pewnym poślizgiem: biograficznie i publicystycznie: - Własnym zdaniem wybór z listów, artykułów, esejów zdania Nabokova o literaturze i pisarzach reportażowo i historycznie: - Hen: Na północy Norwegii opowieść o życiu w najdalszych zakątkach północy Norwegii - Śmierć na Diamentowej Górze: Amerykańska droga do oświecenia autor analizuje "szczególną amerykańską skłonność do traktowania wschodnich tradycji religijnych jak klocków lego, ...
Król Bezmiarów - 4,5 Niezgodna - 4,5 Opowieści z Ziemiomorza (powtórka) - 5,5 Wieloryby i ćmy: Dzienniki - 4,5 Noce i dnie (powtórka) - 6 Zaginione plemię Sithów - 4,5 The Old Republic: Revan - 4,5 The Old Republic: Oszukani - 4 Grombelardzka legenda - 4,5 Malowany welon - 4,5 Nędznicy (powtórka) - 5 I cóż dalej, szary człowieku? - 5 Ewangelia ognia - 4 The Old Republic: Fatalny sojusz - 4 The Old Republic: Zagłada - 4,5 Darth Bane...
Droga
Szanowni czytelnicy, Świta mi po głowie krótkie opowiadanie, które kiedyś czytałem, i za Boga nie mogę sobie przypomnieć co to było. Bardzo chciałbym sobie tę historię odświeżyć bo zrobiła na mnie duże wrażenie. W moich wspomnieniach treścią opowiadania jest wyprawa dwóch facetów w góry (do jaskini? do kopalni? po złoto?) podczas której każdy z nich nabiera wobec drugiego podejrzeń. W efekcie już to jeden drugiego morduje, już to porzuca na...
Ja nie kocham. Teraz to już chyba nawet nie lubię - za to jak traktował ludzi. Tak ogólnie. Za to najbardziej. Że zezwalał, żeby oficerowie bili posłów, za Brześć, za generała Zagórskiego. I pewnie za wiele innych rzeczy. Za to z całą pewnością cenię.
1. Sarrazin Albertyna "La Traversiere" (4) - w pewnym stopniu inspirowana Genetem relacja o wyjściu z więzienia, czekaniu na koniec wyroku męża i próbach autorki ułożenia sobie życia raczej bez pracy (ale ze wsparciem finansowym od osób życzliwych), za to zgodnie ze specyficzną własną moralnością. Ewidentnie zaczęłam nie od tej części cyklu, ale trudno to będzie nadrobić, bo pozostałe są raczej niedostępne. 2. Kto zabił Palomina Molero? (4.5) - ...
Kocham, ale ze wszystkimi wadami - chyba mnie odbrązowiająca postawa autora nie zaskoczy :-)
Była mowa o drugim weekendzie - 12 III, ale na trochę późniejszą godzinę (14?) Przemyślenia, uwagi, komentarze?
Koniecznie. Mnie rozjaśniła XXlecie, jego uwarunkowania wcześniejsze, PPS, skutki późniejsze. I pokazało, że jednak to przypadek był, że akurat Piłsudski, równie dobrze mógł być Dmowski. Jeśli jednak kochasz Piłsudskiego, to odradzam - to nie jest pomnik, a nawet raczej odbrązowienie. Znacznie mniej lubię Piłsudskiego po lekturze, znacznie lepiej rozumiem dzieje, nawet to, co stało się w czasie II wojny - bo nie mogłam zrozumieć tej agresji w a...
W Lutym: 1. Tajemny ogień - (5,5) 2. Po czwarte dla grzechu - (5) 3. Całe zdanie nieboszczyka - (6) 4. Nawiedzony dom - (5) 5. Jedno małe kłamstwo - (6) 6. Wszyscy jesteśmy podejrzani - (5) 7. Zwyczajne życie - (5,5) 8. Większy kawałek świata - (6) 9. Ślepe szczęście - (5,5) 10. Duch - (5,5) 11. Krokodyl z Kraju Karoliny - (5,5) 12. N@pisz do mnie - (5) 13. Wróć do mnie - (4,5) 14. Scarlett - (4,5) 15. Pocałunek demona - (4) 16. M...
14. Tylko młodości żal straconej Kryminalistycznie dość słabo, ale postaci są ciekawe. I historia daje do myślenia, jak na taką książeczkę. (4) 13. Białe truskawki Bardzo poetycki miesiąc mi się trafił, ale końcówka najsłabsza. (4) 12. Ogrody Księżyca Takiego rodzaju fantasy strasznie mnie nudzi. Wydaje mi się zupełnie oderwane od rzeczywistości, nie mogę znaleźć nic, co by do mnie przemówiło (3) 11. Symbole przemiany: Analiza preludium do s...
A! I przeczytałam jeszcze po raz drugi cykl Księgi nomów Prattcheta. 5,5!
Opowieści na niepogodę (Małachowska Helena) 4,5 Chichot losu (Lemańska Hanka) 4,5 Widok z Ultima Thule (Kuźniak Mirosław) 3,5 Sosnowiec jest takim miastem jak Londyn, Paryż, Wiedeń... (Kudelski Edward) 3,0 Heretyk z familoka: Biografia Janoscha (Bajorek Angela) 5,0 Anioł w kapeluszu (Szwaja Monika) 4,0 W trakcie Oko proroka (Łoziński Władysław)
Książka gotowa do drogi!
Oj, tak się zastanawiałam, czy podchodzić do tego Garlickiego, bo taka cegła potężna, ale po Twojej rekomendacji chyba nie wytrzymam i ją sobie zafunduję!
Luty pod silnym znakiem "Miasteczka Middlemarch" (3 tygodnie lektury) a prócz tego: 1.(12.) Myślę, więc się śmieję: Odwrotna strona filozofii 4.0 dość ciekawa książka na styku filozofii, logiki, statystyki i humoru - który z jednej strony nakierowuje na przemyślenia dotyczące różnych kwestii natury filozoficznej właśnie, z drugiej pomaga prostymi słowy bądź paradoksem zilustrować jakąś głębszą prawdę. Niestety, trochę słaba jest konkluzywnoś...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)