Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Moje zestawienie jest dłuuugie, więc zamiast wklejać - daję link do czytatki: Czytatka - remanentka roczna 2016
Kolejna czytatka antydemencyjna, więc nie, nie ma spoilerów, nie lubię sobie psuć radości z czytania, więc staram się opisywać treść i zakończenie, żeby przy kolejnym czytaniu wszystko wiedzieć przed. :) Styczeń 1. Zagubieni: Inwazja (3.5) To cykl sf dla dzieci i to widać. Takie nielogiczności i czasami niemożliwe bzdury można wcisnąć tylko dzieciom. Ale napisane przyzwoicie, więc pewnie sięgnę po kolejne części. 2. Wojna nie ma w sobie n...
Jak to się stało, że to tak szybko minęło? Mam wrażenie, że to tylko kilka lat. Ostatnio rzadziej tu zaglądam, ale trwam. Jak na razie oceniłem 1086 książek, dodałem 96 recenzji. W sumie nie wiele. Czytelnicze odkrycia roku? "Lustrzany świat Melody Black" była świetną książką psychologiczną, "Tajemnica domu Helclów" świetnym kryminałem. W tym roku przeczytałem około 16 książek (mam wrażenie że umknęło mi kilka książek z sierpnia i września)...
Pierwsze, to była jedna z bardzo nielicznych części Świata Dysku, które mi zostały. "Pasterską Koronę" już przeczytałam - ze smutkiem, ale i z dużą satysfakcją. "Folklor" mam w planie.
Ogółem przeczytałam 215 tytułów, czyli prawie identycznie jak w zeszłym roku. Oceny: 6 – 5 5,5 – 20 5 - 63 4,5 – 43 4- 55 3,5 – 16 3- 9 2,5- 2 2 - 0 1,5 - 0 1 - 0 powtarzane bez zmiany oceny - 2 powtarzane z poprawą oceny - 1 średnia ocena, bez wliczania tych powyżej – 4,44 Gatunkowo (wg liczebności): thriller, sensacja, kryminał – 48 proza współczesna obca – 34...
Bardziej dla dorosłych, choć niektóre hasła nadają się dla dzieci. Dla szerszego obrazu mogę podsunąć moją recenzję pierwszego tomu: Lęki naszych praszczurów :)
Niestety, nie miałam w ogóle czasu na czytanie w grudniu, coś się więc ugrało, ale to przynajmniej silny miesiąc był. 8. (z półki)Przewodnik Pani Bradshaw: Ilustrowany informator o drogach żelaznych Pięknie i ciekawie wydana, uważam, że to olbrzymi ukłon w stronę fanów Dysku. Ciekawe miejsca, mnóstwo nawiązań i ładne rysunki i mapy. Urocze, ale czegoś brakuje. (4,5) 7. Apologia czyli W obronie własnej księga o magii Ach, gdyby każdy tak po...
Mam w pracy takiego kolegę, który jako jedyny z całego olbrzymiego zespołu podziela moje poczucie humoru i upodobania literackie. I czasem, jak przychodzi do mojego szefa, to mu mówię, że może wejść, bo szefa nie ma albo odwrotnie, że niestety nie mogę go wpuścić, bo szef jest u siebie. On mi na to spokojnie odpowiada, że mam przekazać, że Washington Irving prosi o spotkanie. Ta książka w całości nadaje się na cytaty i żarty sytuacyjne. Ale tak n...
Oczywiście :D
Potworny regiment to powtórka czy pierwsze czytanie? Ja na gwiazdkę dostałam 4 książki Pratchetta, w tym Pasterską Koronę, którą zostawię sobie na sam koniec. Teraz czytam Folklor i po raz kolejny jestem zachwycona wiedzą Pratchetta i ilością wplecionych nawiązań. Przed chwilą czytałam o początkach Herne'a Ściganego.
Bestiariusz słowiański: Rzecz o biziach, kadukach i samojadkach to bardziej dla dzieci dla dorosłych czy dla dzieci z ukłonem dla dorosłych? Wygląda pysznie.
Gwoli ścisłości to był major Major Major Major ;)
Ja z Paragraf 22 pamiętam najlepiej Majora Majora i Dunbara. No i parady. Też nie czytałam z 7 lat, muszę wrócić.
O Dobosz Andrzej to już kolejny raz słyszę. I z Z różnych półek już mam w schowku, teraz czas chyba na kolejną pozycję...
W grudniu również kończyłam kilka zaczętych wcześniej książek, odpuszczając sobie klasykę i poznawanie literatury bliskiej, a nieznanej. No i na kilka prezentów, czy to Biblionetkołajowych, czy rodzinnomikołajowych, rzuciłam się od razu. Potworny regiment (4,5)[czytatka:Czytatka-remanentka XII 16 ] Zaginięcie (3,5)[czytatka:Czytatka-remanentka XII 16] Immunitet (4)[czytatka: Czytatka-remanentka XII 16 ] Siewca wojny (5)[recenzja: http://ks...
Porcja grudniowych lektur (prócz recenzowanych): Potworny regiment (4,5) Mistrz Terry w usposobieniu ekstremalnie pacyfistycznym (popieram!). „Potworny regiment” to mega-drwina z wojska, wojen i mechanizmów do nich doprowadzających. Zanosiło się na 5-5,5, ale pod koniec akcja trochę straciła tempo, a fabuła się rozmyła. Kolaże / Collages (4) Twórczość plastyczna noblistki to raczej dowcip sytuacyjny – pomysłowy i zabawny, choć nie zawsze...
Podsumowanie? 154 książki przeczytane po raz pierwszy, około dwudziestu powtórzeń w całości lub większych fragmentach (nie liczę takiego zaglądania na chwilę dla jednej sceny, czy trafnego sformułowania). 162 kupione e-booki, tylko trzynaście książek papierowych. Ogólnie - straszne mnóstwo. Kilka zakupów kompletnie nie przemyślanych. Perełki: Śród żywych duchów Córka rzeźbiarza Drach Czułe słówka Stryjeńska: Diabli nadali Nadziej...
Przeczytane: 30. Skalne lato - 4 31. Najeźdźcy - 4 32. Liczy się zespół: Louis van Gaal - 4
Tak, to to samo. Polecam, bo naprawdę warto.
Czyżby "To co ukryte" było ekranizacją tej książki - To, co ukryte? Czytałam to wieki temu i nawet nie wiedziałam, że powstał z tego film, trzeba będzie nadrobić. Haha. Pozdrowienia dla nowego fana Accantusa :)
To może i ja się podepnę? ;) Przeczytałam 49 książek (w tym jedna powtórka), które ułożone jedna na drugiej utworzyłyby wieżę, na której mogłabym sobie oprzeć brodę (to wyzwanie mi się chyba nigdy nie uda). Średnia ocen wyniosła 4,34, czyli było ogólnie raczej dobrze, z czego się cieszę :). Rok rozpoczęłam z: Fragment Rok zakończyłam z: Zanim się pojawiłeś Rewelacja roku: Odyseja Odkrycie roku: Christensen Lars Saabye (czuję, że to moż...
U mnie jak zwykle podsumowanie uproszczone, choć tym razem pokusiłem się o rozwinięcie komentarza o różne wydarzenia kulturalne, nie tylko literackie. Ale zacznijmy od książek. Achy, ochy, rarytasy i cymesy: Beletrystyka: 1. Śmierć na Nilu - nieodmiennie kocham Agatkę i bardzo sobie cenię to, że co jakiś czas mogę sobie zapodać królową w celu odreagowania i relaksu. "Śmierć na Nilu" to jedna z lepszych pozycji. Do tego oczywiście obowiązk...
Oto moje podsumowanie mijającego roku czytelniczego – po skorzystaniu z zaproponowanych przez Ciebie kategorii:) Liczba przeczytanych książek: 98 W tym powtórzonych: 10 Rok rozpoczęłam z: Salon d'Amour Rok skończyłam z: Rozdarta zasłona Rewelacja roku: Sekretne życie drzew Odkrycie roku: Taniec szczęśliwych cieni Nagroda specjalna: Małe życie Książka przyjaciel: Magiczny ogród Gniot roku: Szamanka na szpilkach Największe ...
Też sobie muszę powtórzyć "Brulion". Kiedyś mi się nie podobała, dziś pewnie spojrzałbym na nią inaczej. Jakoś ten rok przepłynął mi bez Musierowicz. Jeśli się pojawiła, to tylko w konkluzji "sto razy bardziej wolę Siesicką". Nie wiem, Czajko, czy czytałaś Szargotów. Oni świetnie pokazują, jak "Brulion Bebe B" jest powiązany z "Dziadami".
W żadnym wypadku nie chcę bronić mamuta, żebyś przypadkiem nie odebrał tego tak, ale... "jakiś random z internetu", "jakiś niezdecydowany normik"... i kto jeszcze? A przy okazji - co to jest ten "normik"? Co do tej omawianej i szeroko bronionej recenzji to jaka jest różnica między ukradzioną a skopiowaną w całości, bez zaznaczenia cytatów i ani jednego zdania od siebie? Nie widziałem jej, bo sam admin (albo przynajmniej jest jego podpis)...
1. Brulion Bebe B. zmiana oceny z 3 na 4,5 Niespodziewanie bardziej mi się podobała niż kiedyś. Stary już Dmuchawiec, letnie burze, powiewne spódnice. Bernard mnie już nie irytował, bo się pogodziłam z myślą, że taki jest i się nie zmieni. Muszę całą Jeżycjadę po kolei sobie poczytać. :) 2. Duet: Opowieść o Klarze i Robercie Schumannach ocena 5 bardzo miła powtórka dawnego prezentu gwiazdkowego. Bardzo ładna powieść dla młodych dziewcząt. ...
Maya Stern, była oficer sił specjalnych, niedawno powróciła do domu z misji w Iraku. Pewnego dnia zamontowana w jej domu ukryta kamera, mająca śledzić zachowanie opiekunki dwuletniej Lily, ukochanej córeczki Mai, nagrywa filmik z udziałem bawiącej się dziewczynki i jej ojca. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku, gdyby nie fakt, że Joe został brutalnie zamordowany dwa tygodnie wcześniej. Wytrącona z równowagi kobieta zastanawia się nad tym, c...
Genevieve McKenzie jeszcze niedawno sądziła, że wiedzie idealne życie i lada dzień poślubi czarującego lekarza, który jest spełnieniem jej marzeń. Los sprawia, że w dniu ceremonii ucieka sprzed ołtarza przez okno kościoła i ląduje prosto w ramionach… najlepszego przyjaciela! Od tego momentu nic już nie jest proste. Gdzie kończy się przyjaźń, a zaczyna miłość? Czy dla tych dwojga nie jest już za późno na prawdziwe uczucie? [Wydawnictw...
Licz się ze słowami. Recenzja była podpisana, to raz, a dwa - informacji nie można ukraść, można ją tylko skopiować. Trzy - to, że bezlitośnie masakruję wasze etatystyczne sapanie i nie możecie sobie poradzić, to nie znaczy, że że nazwanie mnie trollem załatwi sprawę i jakiś niezdecydowany normik znów będzie się zachwycał Pikettym. Poszukajcie sobie innego idola. Nie pozdrawiam.
Nadszedł 31 grudnia, a z nim pora na moje podsumowanie czytelnicze. To był bardzo dobry rok czytelniczy. Przeczytałem 142 książki. Trochę było literatury "letniej", parę rozczarowań, ale mnóstwo zachwytów i odkryć czytelniczych. W tym roku nadal powtarzałem sobie powieści Agathy Christie, odkrywając je - tak dobrze znane! - na nowo. Po latach wróciłem też do cyklu o Ani Shirley. Znów zachwyciła mnie "Ania z Zielonego Wzgórza", wzruszył "Wymar...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)