Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Moje zestawienie jest dłuuugie, więc zamiast wklejać - daję link do czytatki: Czytatka - remanentka roczna 2016
Kolejna czytatka antydemencyjna, więc nie, nie ma spoilerów, nie lubię sobie psuć radości z czytania, więc staram się opisywać treść i zakończenie, żeby przy kolejnym czytaniu wszystko wiedzieć przed. :) Styczeń 1. Zagubieni: Inwazja (3.5) To cykl sf dla dzieci i to widać. Takie nielogiczności i czasami niemożliwe bzdury można wcisnąć tylko dzieciom. Ale napisane przyzwoicie, więc pewnie sięgnę po kolejne części. 2. Wojna nie ma w sobie n...
Jak to się stało, że to tak szybko minęło? Mam wrażenie, że to tylko kilka lat. Ostatnio rzadziej tu zaglądam, ale trwam. Jak na razie oceniłem 1086 książek, dodałem 96 recenzji. W sumie nie wiele. Czytelnicze odkrycia roku? "Lustrzany świat Melody Black" była świetną książką psychologiczną, "Tajemnica domu Helclów" świetnym kryminałem. W tym roku przeczytałem około 16 książek (mam wrażenie że umknęło mi kilka książek z sierpnia i września)...
Ogółem przeczytałam 215 tytułów, czyli prawie identycznie jak w zeszłym roku. Oceny: 6 – 5 5,5 – 20 5 - 63 4,5 – 43 4- 55 3,5 – 16 3- 9 2,5- 2 2 - 0 1,5 - 0 1 - 0 powtarzane bez zmiany oceny - 2 powtarzane z poprawą oceny - 1 średnia ocena, bez wliczania tych powyżej – 4,44 Gatunkowo (wg liczebności): thriller, sensacja, kryminał – 48 proza współczesna obca – 34...
Porcja grudniowych lektur (prócz recenzowanych): Potworny regiment (4,5) Mistrz Terry w usposobieniu ekstremalnie pacyfistycznym (popieram!). „Potworny regiment” to mega-drwina z wojska, wojen i mechanizmów do nich doprowadzających. Zanosiło się na 5-5,5, ale pod koniec akcja trochę straciła tempo, a fabuła się rozmyła. Kolaże / Collages (4) Twórczość plastyczna noblistki to raczej dowcip sytuacyjny – pomysłowy i zabawny, choć nie zawsze...
Podsumowanie? 154 książki przeczytane po raz pierwszy, około dwudziestu powtórzeń w całości lub większych fragmentach (nie liczę takiego zaglądania na chwilę dla jednej sceny, czy trafnego sformułowania). 162 kupione e-booki, tylko trzynaście książek papierowych. Ogólnie - straszne mnóstwo. Kilka zakupów kompletnie nie przemyślanych. Perełki: Śród żywych duchów Córka rzeźbiarza Drach Czułe słówka Stryjeńska: Diabli nadali Nadziej...
Tak, to to samo. Polecam, bo naprawdę warto.
Czyżby "To co ukryte" było ekranizacją tej książki - To, co ukryte? Czytałam to wieki temu i nawet nie wiedziałam, że powstał z tego film, trzeba będzie nadrobić. Haha. Pozdrowienia dla nowego fana Accantusa :)
To może i ja się podepnę? ;) Przeczytałam 49 książek (w tym jedna powtórka), które ułożone jedna na drugiej utworzyłyby wieżę, na której mogłabym sobie oprzeć brodę (to wyzwanie mi się chyba nigdy nie uda). Średnia ocen wyniosła 4,34, czyli było ogólnie raczej dobrze, z czego się cieszę :). Rok rozpoczęłam z: Fragment Rok zakończyłam z: Zanim się pojawiłeś Rewelacja roku: Odyseja Odkrycie roku: Christensen Lars Saabye (czuję, że to moż...
U mnie jak zwykle podsumowanie uproszczone, choć tym razem pokusiłem się o rozwinięcie komentarza o różne wydarzenia kulturalne, nie tylko literackie. Ale zacznijmy od książek. Achy, ochy, rarytasy i cymesy: Beletrystyka: 1. Śmierć na Nilu - nieodmiennie kocham Agatkę i bardzo sobie cenię to, że co jakiś czas mogę sobie zapodać królową w celu odreagowania i relaksu. "Śmierć na Nilu" to jedna z lepszych pozycji. Do tego oczywiście obowiązk...
Oto moje podsumowanie mijającego roku czytelniczego – po skorzystaniu z zaproponowanych przez Ciebie kategorii:) Liczba przeczytanych książek: 98 W tym powtórzonych: 10 Rok rozpoczęłam z: Salon d'Amour Rok skończyłam z: Rozdarta zasłona Rewelacja roku: Sekretne życie drzew Odkrycie roku: Taniec szczęśliwych cieni Nagroda specjalna: Małe życie Książka przyjaciel: Magiczny ogród Gniot roku: Szamanka na szpilkach Największe ...
Nadszedł 31 grudnia, a z nim pora na moje podsumowanie czytelnicze. To był bardzo dobry rok czytelniczy. Przeczytałem 142 książki. Trochę było literatury "letniej", parę rozczarowań, ale mnóstwo zachwytów i odkryć czytelniczych. W tym roku nadal powtarzałem sobie powieści Agathy Christie, odkrywając je - tak dobrze znane! - na nowo. Po latach wróciłem też do cyklu o Ani Shirley. Znów zachwyciła mnie "Ania z Zielonego Wzgórza", wzruszył "Wymar...
Bardzo lubię literaturę skandynawską, zobaczywszy więc w bibliotece „Skrawki” Sigrid Combüchen, szybko je wypożyczyłam. Po przeczytaniu zajrzałam do internetu. Byłam pewna, że tak dobra, wartościowa powieść doczekała się wielu recenzji. Okazało się, że jest tylko jedna, króciutka. Szkoda! O czym więc są te „Skrawki”? Sigrid Combüchen przedstawia w nich dzieje znajomości z czytelniczką o imieniu Hedda, która przed laty napisała do niej, twierdz...
Szkoda.
Niestety nie wystarczy. Trzeba mieć uprawnienia moderatora (a Tynulec je ma).
<b>Chyba jednak nie wystarczy :(</b>
Nie wystarczy. Tobie to wystarczy, bo masz „wystarczające” prawa:) Redaktora albo korektora.
Nie działa.
<b>Sprawdzam</b>
"Szaleństwo się nawarstwia, a potem wdziera się nienawiść i wyzwala żądzę krwi. To proces długi i zimny". W mojej czytelniczej wędrówce pojawiają się takie książki, które pomimo tego, że nie wywołują sobą zachwytu, pozostawiają coś innego. Swoiste przeświadczenie, że mrok oplata każdego z nas, niezależnie od płci, wieku i innych czynników. Mrok, który może wyłonić się z zakamarków naszej duszy zupełnie niespodziewanie i zupełnie niespodziewa...
Zainteresowały mnie "Zakonnice odchodzą po cichu" - wrzucam do schowka;)
Metryczki: Styczeń Ebooki: Własne: 1 Pożyczone: 1 Kolejkowe: Komiks: 0 BiblioNETkołaj: 0 Audiobooki: 0 Ivona: 24 Akcja Nobliści: Luty Ebooki: Własne: 1 Pożyczone: 1 Kolejkowe: Komiks: 0 BiblioNETkołaj: 0 Audiobooki: 0 Ivona: 14 Akcja Nobliści: Marzec Ebooki: Własne: 6 Pożyczone: 2 Biblioteka: 2 Kolejkowe: 1 Komiks: 0 BiblioNETkołaj: 0 Audiobooki: 0 Ivona: 1 Akcja Nobliści: Kwiecień...
wystarczy użyć przed tekstem i po tekście, który chcemy pogrubić :) tylko bez cudzysłowu.
Tak,ja nadal chcę utrzymać limit 52 książek, choć w koszyku czekają już 4 na zakup w styczniu :)))
Czyli limit na 2017 rok to 62?? Czy dalej trzymamy się trudnego do utrzymania limitu 1 na tydzień?
Akcja w tym roku kupię tylko 52 książki Kupiłam 62 i przekroczyłam limit tylko o 10 :)) z czego 7 zostało kupione dla Jarka, wynik uważam za bardzo dobry:)) Przeczytałam 33 z 62 kupionych. Przeczytane książki 87 Akcja Książki ze swojej biblioteczki 60 Akcja Klasyka 2 Pożyczone 27 Byłam na trzech spotkaniach autorskich (Marta Abramowicz, Filip Springer, Magdalena Grzebałkowska) Literatura Polska 48 Literatura zagraniczna 39 Lit...
A, to bardzo cenna informacja! Całość papierową mam właśnie w tym przekładzie (Boy + Rogoziński) i prawdę rzekłszy, czytania innego jakoś sobie nie wyobrażam, podobnie jak np. w przypadku "Mistrza i Małgorzaty" czy "Władcy Pierścieni". W przypadku utworów, które są dla nas ważne, człowiek się jakoś zrasta wewnętrznie z tą wersją książki, z którą miał do czynienia jako pierwszą - przynajmniej ja tak mam. Przyznaję, że nie zauważyłam Prousta na Vir...
"Zahamowania nie rosną na drzewach - wymagają cierpliwości, skupienia, oddanych i pełnych poświęcenia rodziców, no i posłusznego, pracowitego dziecka, a już po kilku latach wyrośnie z niego wiecznie spięty, zablokowany człowiek." (p. 72) - powiada Aleks Portnoy i ma rację, jest tego żywym dowodem. Nadopiekuńcza, kasandryczna matka trzymająca potomstwo w niewolniczym uścisku zakazów, nakazów i własnych obaw, niemniej trujący ojciec oraz syn ze...
W Dedalusie kupiłam 3 kryminały. Na lekki początek roku. 2 z serii z kluczykiem, a 1 - pierwsze powojenne wydanie. 1. Kwadratowy szmaragd 2. Gra w czerwone 3. Śmierć nieznajomego Razem - 23 złote Wpisując teraz w czytatkę dowiedziałam się, że Seria z kluczykiem Zysku to jednak nowości. Po prostu mnie oszukali. Ech... Nieładnie tak. Myślałam, że to ponowne wydania staroci z tej serii Klub Srebrnego Klucza [Iskry]. Trzymam się dzielnie. A m...
Ośmiornica, a właściwie nieco inna jej wersja, bo czytałam "Ośmiornisię" w tłumaczeniu Stanisława Plebańskiego, wydaną w numerze specjalnym Literatury w 1989 roku. Filmów z agentem 007 obejrzałam sporo, ale nigdy jeszcze nie czytałam Fleminga, a czyta się całkiem przyjemnie. Bohaterem jest jednak nie sam Dżejms Jej Królewskiej Mości Bond, który jedynie pojawia się na dalszym planie, ale emerytowany major żyjący sobie beztrosko na Jamajce, czeg...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)