Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przyznam że nie rozumiem. To nie jest książka. To coś nazywane po angielsku art journalem (a więc dziennik też nie do końca). Docelowo nie jest chyba przeznaczone do księgarni tylko raczej sklepów papierniczych. Oryginał zwie się "Wreck this journal" o ile pamiętam. Wreck w tym kontekście znaczy raczej wprowadź chaos, zburz - niż zniszcz. Wielu z nas zakłada że kreatywność to od razu poziom Michała Anioła i Kaplicy Sykstyńskiej, ale na podstawowy...
12.Opowiadania 1990-1993 13.Jadę zobaczyć, czy tam jest lepiej: Niemalże brewiarz wschodnioeuropejski 14.Moja Europa: Dwa eseje o Europie zwanej Środkową 15.Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości
Masz rację, ciekawe. Stąd i ocena, wcale przecież nienajgorsza. ale ten głupi romans, zupełnie nie mający żadnego uzasadnienia, no fuj przecież.
Cóż ja tu mogę powiedzieć? Jakiś może miesiąc temu proszono mnie o listę rzeczy, które uważam za najpilniejsze do zrobienia. To była jedna z takich rzeczy. Właśnie dlatego, że to nietrudne, a obiecane rok temu. Ale czy będzie to zrobione, a jeśli tak to kiedy, to trudno mi ocenić.
Niesamowity dwór - 4.5 Opowieści pana Rożka - 4.0 Instytut - 2.5 Ostatni Władca Pierścienia: Wojna o pierścień oczami Saurona - 3.0 Nagi przyszedłem - 5.0 Sceny z życia smoków - 5.5 (powtórka) Zbrodnia w szkarłacie - 4.5 Cudza maska - 5.0 Leśne Głupki - 5.0 Kotek Mamrotek - 4.5 Dwa serca anioła - 5.0 Mój przyjaciel szejk w Stureby - 5.0 Fonsito i księżyc - 3.0 Lodowy smok - 4.5 Joachim ma kłopoty - 4.5 (powtórka)
"Robert i Róża" wygląda na odpowiedź na Jeżycjadę. Czuję się zainteresowany. Pisane pod ten cykl czy raczej na przekór?
A oto moje czerwcowe przeczytanki: 1 Motyl - 5+ - wspaniała powieść. Jedna z kandydatek na książkę roku. Dziękuję, Pani Wu, jest recenzja: To tak bardzo boli 2 Szklany pokój - lubię tę serię, ale akurat ten kryminał mnie do siebie nie przekonał - nawet pomimo świetnej scenerii (kurs kreatywnego pisania). Mam wrażenie, że tym razem Cleeves bardzo obniżyła loty - 4 3 Etnolog w Mieście Grzechu: Powieść kryminalna jako świadectwo antropologicz...
Bardzo wiele lat poświęciłaś temu wątkowi :) Dziękuję za wszystkie i mam nadzieję, że nie opuścisz Biblionetki zupełnie. A w czerwcu przeczytane: Wielkie pranie mózgów: Rzecz o polskich mediach [5] - o miałkości współczesnych mediów Gwiazdy Drugiej Rzeczypospolitej [4,5] - o aktorach kina i teatru dwudziestolecia międzywojennego Dawacze, bracze i inne rodzaje kochaczy [2] - chrześcijańska agitka, zupełnym przypadkiem i przez pomyłkę Dlacze...
Bardzo dziękuję veverico! To dzięki tym wątkom ośmieliłem się przejawiać aktywność na Biblionetce. Tymczasem w czerwcu sporo udało mi się przeczytać: 48. Niezwyciężony (4,0) Klasyka science-fiction. Raczej długie opowiadanie, niż powieść. Kto zna poglądy Lema na możliwości kontaktu z inną cywilizacją, szybko zorientuje się o co w "Niezwyciężonym" chodzi. Dość to wszystko zgrabne, ale w porównaniu do "Solaris" powierzchowne. Zbyt łatwo pozn...
Masz rację, Moniko, Luke Fitzwilliam nie jest ani w połowie tak wyrazisty jak panna Marple czy Poirot. Natomiast w "Morderstwo to nic trudnego" zrobił na mnie wrażenie motyw zbrodni oraz osoba mordercy.
Dziś kupiłam: Śmierć pięknych saren
Ojej, to jest bardzo przykre :( . Mam nadzieję że nie znikniesz z Biblionetki całkowicie, będziesz miała chwilę na ocenienie książek Cień kata (4) - pierwsza część - miodzio, dojrzewanie chłopca w wieży katów, codzienne życie wśród narzędzi tortur... potem coś się mocno popsuło i właściwie cała ta oryginalność poleciała na łeb na szyję i stała się sztampowym fantasy. Nie wiem, co o tym myśleć. Sen sprawiedliwych Nadzieja w piekle Dom lalk...
Dziękuję za te wszystkie miesięczne podsumowania przez tyle lat. Nie ukrywam, że to mój ulubiony, comiesięczny wątek. Mam nadzieję, że nie znikniesz zupełnie z Biblionetki.
Niemoc czytelnicza trwa. Nic jakoś nie zachwyca, nic nie wciąga bardziej, nie ma książki, od której nie mogłabym się oderwać. Do tego nałożył się 2tygodniowy bardzo intensywny urlop, w trakcie którego przeczytałam jedynie Kaśkę Kariatydę. Aż strach, co będzie, jak się utrzyma ten stan? Czy znajdę inną miłość w miejsce książek, czy też pogrążę się w jakiejś bylejakości? Czerwiec następujący: 1. Morderstwo to nic trudnego, ocena: 4 Nie ma Po...
Bardzo zacny wynik, tyle lat zajmować się wątkiem wspomnieniami. Podziwiam i mam nadzieję, że nas nie opuścisz. ;) A skoro mamy temat wspomnieniowy, to pochwalę się swoim wynikiem czytelniczym. Przeczytałam: Przeczytane: 20. Nieśmiertelni - 5 21. Intymna historia ludzkości - 4 22. Wystarczy, że jesteś - 4 23. Nekroskop - 4 24. Chłopiec w pasiastej piżamie - 5 I jestem w trakcie czytania: Kobieta w czasach katedr Wam...
Po pierwsze, po raz kolejny zapraszam do dzielenia się wspomnieniami :) ----- Po drugie - chciałam się pożegnać z tym wątkiem. Nie będę go już zakładać, jeśli jest taka potrzeba, na pewno ktoś chętnie przejmie ten obowiązek. Robiłam to przez wiele lat (dokładnie - sprawdziłam - od marca 2006), z przyjemnością, w miarę sumiennie (kilka razy różne życiowe zawirowania - czy też zwykłe zapominalstwo - sprawiły, że nie założyłam tematu na czas. ...
Lubicie kryminały i thrillery? Ja bardzo. Przeczytałam ich w życiu sporo; może nie tak wiele, jak typowi wielbiciele tylko tego gatunku, ale uważam, że śmiało mogę czynić porównania, chwalić i krytykować. Dotychczas nie miałam okazji poznać twórczości angielskiej pisarki Sophie Hannah. Zetknęłam się jedynie z krytyką jej "Inicjałów zbrodni". Czy "Błąd w zeznaniach" warto przeczytać? Sprawdźcie. Nichola Clemens, zwana Nicki, to czterdziestodwul...
Niestety, nie tylko strata czasu, ale też złudzeń :)
Ratunku... Doczytałam do połowy i nie mogę dalej... :( Dramat...
Co jest największym marzeniem dziewczynek? Biała suknia, piękny ślub... A co jest później? Wielka niewiadoma! Cecilia poślubiła Iana i wierzyła, że ich uczucie przetrwa, jednak stało się inaczej. Jako marynarz ciągle przebywał poza domem, nie było go, gdy najbardziej go potrzebowała – kiedy rodziła córkę i w czasie jej pogrzebu. Po roku zażądała rozwodu. Niestety sędzina prowadząca sprawę odrzuciła pozew i pozostawiła młodych małżonków w separ...
Po ślubie para, która niejedno już przeszła: Eric, oszałamiająco przystojny, władczy magnat biznesu, i Judith, kiedyś jego sekretarka, spędzają miesiąc miodowy w Meksyku. Piękna, zmysłowa Judith budzi zainteresowanie wielu mężczyzn, co doprowadza Erica do wściekłości. Ale namiętna miłość jeszcze raz bierze górę nad trudnymi charakterami obojga… Ludzie wokół nich i oni sami nadal wystawiają swoje gorące uczucie na kolejne próby. Kim jest i c...
Jennie Lucas – "Sekrety rosyjskiej arystokracji" Josie chce uwolnić siostrę przetrzymywaną przez księcia Władimira Ksendowa. Może jej w tym pomóc brat księcia, Kasimir. Jego cena za tę pomoc jest wysoka: małżeństwo z nim i jej posiadłości na Alasce. Josie godzi się na te warunki. Nie wie jednak, że to jeszcze nie wszystko. Kasimir ma swoje ukryte porachunki z bratem… Sharon Kendrick – "Miłość po włosku" Justina i Dante kochali się, l...
Ostatnio zaczynam milion książek i kończę w połowie, bo wydają mi się marnotrawstwem czasu. tak bylo np z "pokoleniem ikea: kobiety", "tajemniczy opiekun" i innymi wychwalanymi pod niebiosa. Czas na coś co będzie wstrząsającą i poruszającą do głębi literaturą. Co proponujecie? moja osobista lista: 1. Prowadził nas los" - rozpoczęła moją wielką przygodę i marzenia o stopie 2. Siedem nawyków skutecznego działania - nauczył mnie większego rozgar...
Nieczęsto się zdarza, aby ksiądz pisał powieści. A jeszcze rzadziej, aby miał odwagę napisać autobiografię. Szczerą, trudną, ale uczciwą. Ksiądz Arkadiusz Paśnik opisał historię swojego życia naznaczonego cierpieniem, aby dać innym nadzieję na to, że w życiu wszystko jest możliwe, że każdy dostaje swoją szansę, jeśli bardzo tego pragnie. Jego życie jest pięknym dowodem na istnienie Boga. Najpierw powstała książka o zesłańczych losach rodziny Paśn...
"Poznajemy święta z Anią i Michałem" to książka dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, która w przystępny sposób przybliża im ważne, specjalne dni i okresy w roku. [Wydawnictwo eSPe, 2015]
Niestety, nie jestem w stanie dostrzec w pozytywów tej sytuacji. Dla mnie tego typu wydawnictwa (a obecnie mamy do czynienia z ich zalewem) są jedynie przykładem dziadostwa, które przedstawia się jako kultura i przywdziewa płaszcz kreatywności (nota bene "kreatywność" jest jednym z najbardziej nadużywanych i zdewaluowanych obecnie słów). Rzucanie książką to, w mojej opinii, zwycięstwo antykultury, triumf tandety, szmiry i prostactwa. Żal drzew, z...
Courage Bingham zrezygnowała z kierowniczego stanowiska w korporacji, aby mieć więcej czasu dla chorej babki. Teraz stara się o pracę w posiadłości milionera Gideona Reynoldsa. Podczas pierwszej rozmowy ujmuje szczerością przyszłego szefa, który nie tylko przyjmuje ją do pracy, ale proponuje również korzystną pożyczkę. Chętnie skorzystałaby z pomocy, ale obawia się, że wszystko ma swoją cenę... [Harlequin Enterprises, 2015]
Nina znowu walczy ze złem i Alchemią Ciemności. Póki ona i jej przyjaciele nie zbiorą brakujących części Złotej Liczby, Karkon i jego poplecznicy będą zagrażać Szóstemu Księżycowi. Czy niepokojące uczucie sympatii dla młodego i pięknego ducha, Livio Borio, skomplikuje poszukiwania? Czy Roxy uda się odzyskać zdrowie? Nina ponownie będzie musiała wybrać właściwą drogę dla siebie i dla dobra świata. [Wydawnictwo Olesiejuk, 2015]
Maks Spencer jest jedyną osobą mogącą odczytać najbardziej magiczną księgę, jaką kiedykolwiek napisano, czyli "Kodeks Nieskończonej Poznawalności". Ale poza dość oryginalnym ostrzeżeniem o konsekwencjach łamania prawa autorskiego, jakie można przeczytać na początku księgi, na Maksa czyha też inne niebezpieczeństwo: jednorożec o imieniu Księżniczka Niszczycielka. Nie jest ona typowym jednorożcem – jest przekonana, że róg, jakim została obdarzona p...
David Smith poświęcił życie sztuce. Dosłownie. Zawierając pakt ze Śmiercią młody rzeźbiarz zyskuje niezwykły dar – możliwość wyrzeźbienia rękoma wszystkiego, co zapragnie. Cena za to jest olbrzymia – za dwieście dni David umrze. Czy w tym czasie spod jego ręki wyjdzie arcydzieło, które powali krytyków? Co wydarzy się w życiu bohatera, że układ ze Śmiercią przestanie być atrakcyjny? Czy warto zastawić życie za wszelką cenę? "Stwórca" to histori...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)