Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Moje „przeczytanki”: (Książka mówiona - słuchowisko na CD) „Zew skrzydeł” - jedno z dwunastu opowiadań ze zbiorku Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań] (5,5; usłyszany 30. listopada 2015) M. jest wsłuchany w „Zew skrzydeł”; Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie" Zapach wiosny i inne historie - „Żubr Pompik” (4,5; 29. listopada 2015) Marżin w puszczę pomyka i szuka żubra Pompika Gabryś, nie kapryś! (4; 29. listopada 2015) Marżin, „ni...
Nie budźcie zmęczonego weterynarza (5) - kolejny tom Herriota i kolejne wielce sympatyczne spotkanie. Choć zdumiało mnie jedno, w jego czasach inspektor od praw zwierząt wolałby zastrzelić zabiedzonego psa, niż oddać go w dobre ręce kobiety, która stała obok i bardzo chciała się nim zaopiekować Porwanie Jane E. (4) - fajne i z pomysłem, ale zdecydowanie za dużo wszystkiego. Literatura, historia alternatywna, złe korporacje, podróże w czasie, w...
Listopad miałam obłąkany zupełnie i chwilami czas na czytanie musiałam sobie ucinać z godzin przeznaczonych na sen, na szczęście sypnęło mi też delegacjami, a w podróży nie ma to jak książka. Silva rerum - słyszałam o tej powieści dużo i bardzo dobrze, nastawiłam się więc na wyjątkowe doznania. Cóż, aż tak dobrze, jak obiecywano, nie było, ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to naprawdę ciekawa pozycja. Troszeczkę zbyt współczesna (na...
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi za Niedobry Królewicz Karolek (niestety nie mogę rozczytać pieczątki z miejscowością). Czeka mnie wspaniała lektura na Święta :)
Przy zupełnej nieznajomości języka to spora komplikacja. Nie umiem tak co chwilę odrywać się od fabuły. Z drugiej strony nie do końca ją rozumiem :P Nie wiem co gorsze. Czuję się trochę jak w podróży po obcym kraju.
(audiobook) Kronika wypadków miłosnych Tu najmniej udane spotkanie z Konwickim (4) 17. Przeklęty rejs Jak zwykle z przyjemnością przeczytałam w jeden wieczór, chociaż wolę być bardziej zaangażowana w trupy. (4) 16. z Dzieł wszystkich t. 3 i 6, Arystotelesa: Etyka nikomachejska, O cnotach i wadach (4,5) Najsłabsze dla mnie spotkanie z Arystotelesem do tej pory. O cnotach to w ogóle takie maleństwo, jak dostało osobną stronę na Bnetce? 15. Dokto...
M. jest wsłuchany w „Zew skrzydeł” - okazało się, że jest to jedno z dwunastu opowiadań ze zbiorku Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań]
M. jest wsłuchany w „Zew skrzydeł” - jedno z dwunastu opowiadań ze zbiorku Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań]
Bardzo ciekawa jestem Meksyk od kuchni: Książka niekucharska. W Lekturach nadobowiązkowych Szymborska tak zachęcająco pisała o tej pozycji, że od razu dodałam do schowka. Czy w Twojej osobistej ocenie 4 to dobrze, czy już gorzej?
W Twoje ręce oddajemy antologię pełną różnorodności. Wśród nich znajdziesz historie alternatywne, przewrotne SciFi, a także humoreskę o zabarwieniu patriotycznym. Każde opowiadanie jest autorstwa innego pisarza, dzięki czemu możesz odwiedzić sześć odrębnych światów inspirowanych polskimi legendami. Całość została wzbogacona oryginalnymi ilustracjami. [Allegro, 2015]
W moim przypadku to właściwie podsumowanie 2 miesięcy, ale jako że obydwie książki zakończyłem już w listopadzie umieszczam je tutaj: Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta - bardzo mi się podobała, klimat mnie urzekł, jak to pozwoliłem sobie nazwać wątek japoński. Wątek kompanii handlowej nie wciągnął mnie aż tak bardzo, ale też nie znudził. Moja ocena to 5 i nominacja do tytułu mojej Książki Roku. Uległość - tutaj z kolei wielkie rozczarowanie i ...
Nie znam :(
Nie, nie znam. On dopiero w tym roku wyszedł, jeszcze go nie zdołałam zdobyć.
Widziałam, że w cyklu są 2. Znasz ten drugi?
Jest naprawdę dobry, aż szkoda, że tak mało rozpropagowany.
Dziękuję za oba kryminały. Poszukuję właśnie takich. Polskich, napisanych współcześnie. Zwłaszcza Rykoszet wygląda smakowicie. Z braku innych kryminałów zaczęłam czytać kryminały z serii, jak np. Pani Dunn. Ale takie to nijakie i słabiutkie.
Bardzo, bardzo cieszy mnie ten pomysł: uwielbiam współczesne adaptacje starych motywów (tu: legend). A dobór autorów zdaje się być znakomity, wystarczy spojrzeć, jakie alternatywne światy dla tradycji wytwarza Orbitowski. E-book to zatem pozycja must have :)
Wygląda bardzo smakowicie. Dobry. Polski. Współczesny. Już szukam. Dziękuję za trop. Kryminały zimową ciemną porą to rzecz niezbędna.
O tak, co i raz ktoś dołącza do kolejki :) Po mnie jeszcze miłośniczka i Hard Sexy Mama
Statek śmierci (4,5) Miłość szczęśliwa i inne wiersze (6) Nim nadejdzie mróz (5) Kolaże / Collages (6) Tylko ja sama (4,5) Letnie drzewo (4,5) Wędrujący ogień (4,5) Najmroczniejsza droga (4) Dżok: Legenda o psiej wierności (5) Co widać i czego nie widać (4,5) Heretyk z familoka: Biografia Janoscha (4,5) Więcej tu: 2015 - przeczytane
Jest to książka przeznaczona dla ludzi, którzy uważają, że podwyższenie podatków podnosi – wbrew elementarnej logice – dobrobyt społeczeństwa. Autor, szwedzki ekonomista pochodzenia kurdyjskiego, ujawnia prawdę o szwedzkim (a właściwie ogólnoskandynawskim) sukcesie gospodarczym. Oto fragment "Posłowia": "(…) Wbrew temu, co twierdzi miłośnik Skandynawii, prof. Grzegorz Kołodko, wszystko wskazuje na to, że pomimo wysiłków rządu i polityków, o cz...
Myślałam ze jestem ostatnia w kolejce :) wiec aż tak się nie śpieszyłam ale skoro nie jestem to przyspieszam. Jesteś następny?
Do schowka. Czy ktoś byłby łaskaw popchnąć i docisnąć schowkowe drzwi, bo coś nie mogę ich domknąć?
BiblioNetkę odwiedził Doktor Who? ;) Listopad miałam całkiem niezły, bo w ogóle ruszyłam z czytaniem, choć jakościowo to wyszło nie bardzo: 1. Ignacy Karpowicz, Ości – 3,5 2. Józef Hen, Milczące między nami – 3,5 3. Mario Vargas Llosa, Pochwała macochy – 3,0 4. Saul Bellow, Herzog – niezainteresowana 5. Roma Ligocka, Dziewczynka w czerwonym płaszczyku – 5,0 6. Joanna Bator, Ciemno, prawie noc – 5,5
Prawdopodobnie uda mi się być jeśli nic mi nie wypadnie. A nie planuję:)
Nadal nie mogę czytać. 3 książeczki dla dzieci tylko... "Podaj łapkę, misiu" Głuszko (4) "Strażaczka" Wawrzeniuk (5) "Jestem silniejszy" Ramos (5)
Dziś skończyłam czytać, książka niedługo ruszy dalej, jak tylko otrzymam adres od kolejnej osoby. Jednocześnie dzięki wielkie za możliwość przeczytania tej niezwykłej książki :)
Oj, przyłożyłeś Ayn Rand:) Miałam problem z oceną, ale aż tak nisko nie dałabym nigdy. Pewnie dlatego, że książek na 2 po prostu nie kończę i nie oceniam. Zwłaszcza, jak mają 900 stron. Idea jest słuszna. No prawie słuszna:). Wykonanie słabe, to fakt. I tylko zadziwia ten zachwyt w Ameryce. Czyżby Amerykanie byli aż taki inni od Europejczyków?
Rykoszet (5,5) - bardzo dobra polska książka (kryminał), pozwolę sobie podać link do recenzji Marylka Lawina rykoszetów Jezioro Marzeń (4) Strażnik skarbu (4,5) - kryminał historyczny, rzecz dzieje się w XIX-wiecznym Kaliszu, dużo faktów historycznych przemyconych w interesującej fabule, nietuzinkowi główni bohaterowie Życie na wieczność (4,5) Z antycznego świata (5) powtórka
Aforyzmy (Brzozowski Stanisław (ur. 1878)) niezainteresowana Muchy w zupie i inne dramaty (Żurakowska Małgorzata) 5,0 Inny punkt widzenia (antologia) 3,0 Prawie bajki (Kriwin Feliks) 4,0 Bieguni (Tokarczuk Olga) 5,0 Wyznawcy (Heller Zoë) 5,0 Mgła (Ostaszewski Tadeusz) 4,5 Dwaj panowie w "Zodiaku" (Zajączkowska-Mitzner Larysa) 4,5 Otruć czy pokochać (Rowiński Aleksander) 4,5 Walkirie (Coelho Paulo) niezaintereso...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)