Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Atlas miłości" to ciepła opowieść o wystawionej na próbę kobiecej przyjaźni i różnych obliczach miłości oraz – przede wszystkim – o tym, czym jest rodzina i jak ważna jest ona w życiu każdego człowieka. Janey, Katie i Jill to trzy przyjaciółki, studentki studiów podyplomowych na uniwersytecie w Seattle. Janey pochodzi z Kanady, jest pasjonatką gotowania, która ponad wszystko ceni sobie rodzinę i przyjaźń. Katie to pobożna mormonka obsesyjnie ...
"Profanacja" zachwyci fanów twórczości C. J. Sansoma oraz powieści "Imię róży". To trzeci z serii thriller historyczny z Giordanem Bruno – heretykiem, filozofem i detektywem – w roli głównej. Gdy celem jest władza, nic po drodze nie jest święte... Anglia, lato 1584 roku. Protestancki książę William zostaje zamordowany przez fanatycznego katolika, a po królestwie zaczyna krążyć pogłoska, że jego następną ofiarą może być nawet królowa Elżbie...
Abby Cormac spędziła dziesięć lat, tropiąc najgroźniejszych przestępców i doprowadzając do ich ujęcia. Teraz, kiedy nareszcie uznała, że może zostawić przeszłość za sobą i rozpocząć normalne życie, straszliwy akt przemocy niszczy jej plany na przyszłość. W luksusowej willi na wybrzeżu Adriatyku zostaje brutalnie zamordowany Michael, jej kochanek, a ona sama – pozostawiona na pewną śmierć. Przerażona i osamotniona Abby ślubuje odnaleźć i postaw...
Hmm. Szczerze mówiąc wiedzę na temat dwudziestolecia czerpałem z bardzo wielu, nieraz szczegółowych opracowań i źródeł. Na dodatek było to ładnych parę lat temu. Najbliżej uznania za przystępne, syntetyczne opracowanie całości dziejów II RP będzie chyba Najnowsza historia Polski 1914-1939 powstała na bazie świetnej Historia Polski 1914-2004 No i może "stara, ale jara" Najnowsza historia polityczna Polski: 1914-1939 (zob. artykuł http://www.rp.pl/...
Za mną kolejny czytelniczy rok – skromny i nieobfitujący w literackie uczty. Przyznać muszę, że świadomie wybierałam książki lekkie i łatwe w odbiorze. Niemniej zdarzyło mi się kilka razy w mijającym roku zachwycić lekturą i odkryć parę pięknych książek. Oto one. 1. Charlotte Brontë i jej siostry śpiące Niewątpliwie biografia Charlotte Brontë pióra Eryka Ostrowskiego jest dla mnie książką roku 2014. To wspaniała opowieść o niezwykłej pisarce...
100 km na północ od Dublina, w nowym osiedlu domków jednorodzinnych, dokonano napaści na rodzinę Spainów: z pierwszych danych wynika, że doszło do poczwórnego morderstwa. Sceneria zbrodni jest upiorna: zbudowane tuż nad morzem, na kompletnym pustkowiu, osiedle zaczęło powstawać w hossie 2006 roku, lecz wraz z nadejściem kryzysu w roku 2008 budowę przerwano, pozostawiając w większości niezamieszkałe i niedokończone osiedle. Dochodzenie w spra...
Porywająca historia dwóch dziennikarek, które – poza łączącą ich profesją – dzieli wszystko. Tamara Sim, pisująca na zlecenie dla plotkarskiego dodatku z programem telewizyjnym, niespodziewanie otrzymuje zlecenie przeprowadzenia wywiadu z Honor Tait – legendarną korespondentką wojenną, która z linii frontu komentowała przebieg najważniejszych konfliktów zbrojnych XX wieku. Młoda dziennikarka nie ma jednak ani czasu, ani ochoty, by przeczytać wcze...
Jolu, zauważyłam że do niewłaściwego wątku trafiło wczoraj podziękowanie dla Biblionetkołaja: Biblionetkołaj 2014 już nadchodzi.
Wychowywany w religijnej rodzinie muzułmańskiej Mark A. Gabriel w wieku 12 lat znał już cały Koran na pamięć. Islam był całym jego życiem. Za namową rodziny ukończył elitarne liceum przy uniwersytecie Al-Azhar w Kairze, by zostać później studentem, a następnie wykładowcą tej najbardziej prestiżowej muzułmańskiej uczelni na świecie. Tam zaczęły targać nim wątpliwości dotyczące natury islamu. Kiedy wypowiedział je głośno z nadzieją, że ktoś mu pomo...
"Dżataki" to opowieści opisujące najważniejsze wydarzenia z poprzednich żywotów Gautamy Buddy, kiedy to nazywany był Bodhisattwą. Teksty te są niezwykle ważne dla zrozumienia podstawowych zasad buddyjskich nauk dotyczących wskazówek właściwego ludzkiego życia, które prowadzić powinno do wyzwolenia z cierpieniem będącego naszą powszednią rzeczywistością. Te barwne i obejmujące wszechstronnie różne aspekty życia ludzi, ale i innych żywych stworzeń,...
W jakimś stopniu się z tobą zgadzam. Faktycznie, za wiele w tej powieści słów nie wypowiedzieli... Inne książki S. L. przypadły mi bardziej do gustu. [4,0/6].
Książkę wysłałam do użytkowniczki Evusia. Aktualnie lista wygląda tak: 1. meffcia7 2. melania35 3. MarcinKa 4. Buchling 5. Kliva 6. ceisha 7. espinka 8. nika 9. little_angel_ 10. Evusia - w drodze 11. veldorota 12. ACM(ona) 13. jackie_s Małe wyjaśnienie zmian na liście: * użytkownik misiak297 poprosił o usunięcie z listy
Cóż - niestety wypada mi się nie zgodzić ze zdaniem, iż pisanie recenzji jest bezcelowe, ponieważ "każdy ma swój gust". Podobnie zdaje mi się nadmierną ostrożnością niepisanie ze strachu, że ktoś skrytykuje nasze zdanie lub pozwoli sobie na osobistą wycieczkę - to ostatnie jest oczywiście niepożądane, jednak przeważnie na BiblioNetce nie występuje, ponieważ nie tylko moderatorzy, ale nawet "szeregowi użytkownicy" starają się tłumić zarzewie pyskó...
271. Dziękuję bardzo. :-)
52 książki w 2014 roku przeczytane!!! Wydawało mi się to karkołomnym zadaniem ze względu na notoryczny brak czasu, ale się udało. Bardzo się cieszę:), a sama akcja bardzo motywuje do zwiększenia liczby przeczytanych książek. Książki przeczytane w 2014 r.
W recenzji tej nie skupiam się na powieści jako na realizacji gatunku, jakim jest kryminał. W lekturze jakiejkolwiek interesuje mnie tematyka. Poruszane przez autora problemy, wątki, motywy niejednokrotnie lepiej i wyraziściej są realizowane w literaturze popularnej niż w tzw. dziełach. „Kino Venus” jest zamkniętą fabularną całością. I właściwie, taką mogłoby pozostać dla każdego czytelnika. Z drugiej strony, jest to kontynuacja przygód głównego...
Swoja drogą w TV ani śladu "Szklanej pułapki" na święta. To jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale "Wigilijną opowieść" też trafiłem tylko na jednym kanale (tą animowaną z Carreyem)
Bardzo dziękuję. Najważniejsze by ludzie dyskutowali trzymając się tematu, bez robienia osobistych wycieczek - wtedy jest ok. Pewnie, że można pozwolić sobie na odrobinkę złośliwości w stronę adwersarza pod warunkiem, że będzie to inteligentne, kulturalne i z lekkim przymrużeniem oka (Frider świetnie sobie z tym radzi). Wtedy rozmowa nabiera jeszcze rumieńców, a nikt nie czuje się źle.
Książkę czytałem bez mała 10 lat temu, chyba jak była nowością, i wystawiłem jej 6. Zdaje się jednak (szczególnie po Twojej recenzji), że wystawiałem głównie ze względu na świetną warstwę literacką. No i pewnie mile też łechtała jakąś tam dumę narodową. Niestety, jednym z moich największych dramatów jest moja abnegacja historyczna. Braki w wiedzy powodują, że łatwo mnie "wciągnąć" w jakiś opis historyczny, którego prawdziwości bądź ewentualnych l...
„Black Sabbath. U piekielnych bram” to obszerna i szczegółowa historia jednego z najważniejszych zespołów w historii rocka. Przewaga książki Micka Walla nad innymi biografami Black Sabbath polega na tym, że autor był PR-owcem zespołu i znał osobiście wszystkich członków grupy. W rezultacie Wall umie nakreślić wiarygodne portrety każdego z nich, a jednocześnie tworzy epicką opowieść – trudno lepiej opisać dzieje Black Sabbath. „Record Collec...
Ooo dobrze wiedzieć :-) Przynajmniej nie będę już sobie łamać języka :P
Haha dobre dobre, mało się nie popłakałem ze śmiechu :)
Uważam podobnie jak Ty. Strasznie się męczyłem przy tej książce... ale nie lubię "przerywać w połowie", więc jakoś dotrwałem do końca.
U mnie bardzo podobnie jak u Ciebie :) Szklana pułapka (ale to raczej będę musiał sam oglądnąć, bo nikt z domowników nie lubi tego filmu) no i Opowieść wigilijna (ale to już w rodzinnym gronie :P).
Aktualnie kończę Wektor moskiewski (Robert Ludlum). Rewelacyjna książka, trzyma w napięciu od samego początku.
Ja w tym roku pod choinką znalazłem dwie książki, które bardzo chciałem przeczytać :) Projekt Hades oraz Przymierze Kasandry :)
Cześć, wszystkim użytkownikom i twórcom BiblioNetki! :) Zauważyłam, że ikonka informująca, że dana książka jest już w schowku zmieniła się z zielonej fajki na żółty folder. O ile to możliwe, proponowałabym jednak to zmienić. W chwili obecnej ten żółty folder przy żółtych gwiazdkach oceny gubi się i w ogóle nie widać, że książka jest dodana. Może zmiana koloru na bardziej widoczny byłby dobrym rozwiązaniem? Co o tym myślicie?
Ciekawe że w zestawieniu brakuje jakiejkolwiek fantastyki, chociaż niedawno miał premierę 'Marsjanin' Andy'ego Weira i 'Igrzyska śmierci' w filmowej okładce. Nie widzę także ostatniej książki Szczepana Twardocha, już nie pamiętam tytułu...
Czekała mnie przemiła niespodzianka od Mikołajki Ani z Gołczyc. :) Bardzo, bardzo dziękuję Ci Aniu za książkę "Jillian Westfield wyszła za mąż". Życzę udanego Sylwestra i wielu wspaniałych nabytków i prezentów książkowych w 2015 roku! Również wielkie brawa i podziękowania dla naszej niezłomnej jakozak, która kolejny rok odwala kawał świetnej roboty. :)
Ooo, to się zdziwiłam :) Co prawda czytałam książkę dość dawno temu, ale z tego, co pamiętam, w porównaniu do innych "staroci" czytało mi się ją całkiem lekko i przyjemnie. Choć styl faktycznie jest rzeczowy, to nie powiedziałabym, że to "suchy raport"... No ale - co człowiek, to opinia ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)