Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zaczęłam pięknie, bo od Mój ojciec Romulus - cała uroda tej ksiązki polega na jej prostocie; żadnych wymyślnych zabiegów stylistycznych, żadnych prób utrzymania uwagi rozkapryszonego czytelnika - piękne requiem za ojca. Świetnie mi się ta lektura wpasowała w święto zmarłych. Recenzja zamieszczona. Dla zmiany nastroju przeczytałam Błysk rewolwru i owszem, zabawna to książeczka, ale raczej do zaglądania dla poprawy nastroju, niż do czytania od des...
Ja niekoniecznie, bo nie jestem wielkim miłośnikiem pozycji biograficznych. Ale "W ogrodzie..." bardzo mi się spodobało. Aż nadspodziewanie. A jak ja oceniam dzieło biograficzne na więcej niż 4 to znaczy, że rewelacja. ;) Miałam jednak miejscami dosyć, bo w poprzednim miesiącu przeczytałam "08/15" Kirsta i trzy pozycje z cyklu "Dzieci Arbatu" Rybakowa. Hitler ze Stalinem obmierzli mi zatem mocno, zwłaszcza ten drugi pan, bo "08/15" to stosunk...
A niech to! Koala:)
Listopad ilościowo miałam baaardzo udany - aż piętnaście książek!. Niestety, udało mi się to głównie "dzięki" upiornej wprost bezsenności, która znienacka postanowiła mnie dopaść:( Wojna domowa – 4,5 Ale nie było suchego chleba, bu! Ольга Громыко, Год Крысы: Видунья — 4,5 Gromyko na poziomie, aczkolwiek to już poważniejsza lektura niż Wiedźma. Ольга Громыко, Год Крысы: Путница — 5,0 Wrzesień żagwiący – 5,0 Dziękuję za tę książkę. I pluj...
Wejdź do mego schowka, a odpoczni sobie:)
Chwast (5) Dożywocie (3) E. E. (3) Utracona (5) Młodość (4) Opiekunka: Życie z Nancy: Podróż w świat alzheimera (5) Kamienna małpa (5) Kocha, lubi, szanuje... (4) Nie mam keine buty: O ludziach między Odrą i Wisłą (4,5)
Przyznaj, że zaniemówiłaś z wrażenia. ;) Moje dziecko jest fanem Findusów i Pettsonów. A w tym "Niezwykłym..." chyba najbardziej się podobał tajemniczy i zwariowany listonosz. :)
Dziękuję kochanemu mikołajowi, który przyszedł do mnie na spotkaniu w Katowicach. A właściwie to było dwóch mikołajów. Od jednego dostałam Jana Krzysztofa, a od drugiego Anielski tort.
Rastanjo, czy "Piąta pora roku" już do Ciebie doszła?
W listopadzie zdołałam przeczytać aż 4 książki, co i tak uważam za spory sukces :D Stokrotki w śniegu (3,5) Dolores Claiborne (5,0) Lato w Jagódce (3,0) Ostatnie historie (5,0)
Zanurzam się właśnie w Leśne morze
Niemiecki bękart ocena 5 W imię miłości ocena 4 Był dom...: Wspomnienia ocena 4
Przeczytałam w trzy godziny pewną powieść, w której powróciło echo "Mostu do Therabiti" i "Mojego drzewka pomarańczowego" czytanych przed laty. Powieść angielskiej pisarki Annabel Pitcher - w równie dobrym, co wspominane powyżej powieści - stylu. Zwarta, przemawiająca, szczera, prawdziwa opowieść chłopca, którego zmarła siostra "mieszka w urnie na kominku" i mimo, że już jej nie ma wśród żyjących, oddziałuje na nich z porażającą mocą... To ksią...
Kłopoty z nieznajomym
"W ogrodzie pamięci" i mnie bardzo się podobało! Muszę w końcu przeczytać jakąś inną książkę tej autorki.
Nie wiem, skąd można brać czas. Mam go tyle samo, co inni, tyle że przeznaczam na to, co najbardziej lubię. Ostatnio są to książki. :)
Filary ziemi, nie tylko klasztor, ale też budowanie katedr.
Jakie trollowqanie? Chodziło mi to, ze dla chorych ludzi "Mein Kampf" pełni rolę biblii i podręcznika.
"Próby Ognia" to długo oczekiwany drugi tom bestsellerowej trylogii "Więzień Labiryntu". Znalezienie wyjścia z Labiryntu miało być końcem. Żadnych więcej niespodzianek, żadnych puzzli. I żadnego uciekania. Thomas był przekonany, że jeśli Streferzy zdołają się wydostać, odzyskają swoje dawne życie. W Labiryncie życie było łatwe. Było jedzenie, schronienie i względne bezpieczeństwo. Dopóki Teresa nie zapoczątkowała końca. Ale w świecie poza...
Mój listopad był bardzo udany, no ale w końcu prawie 2 tygodnie spędziłam albo w domu, albo w poczekalniach w przychodniach i szpitalu :/ 1. Legion (6 - mamuniu, co za książka! Co za ludzie, co za historia i styl, jakim ją opowiedziano! Jakim cudem Zysk kompletnie nie promuje tak utalentowanej autorki?!?) 2. Magiczny ogród (5 - baaaardzo przyjemne czytadełko :) Fajne bohaterki + jabłonka postanowiona praktycznie na miejscu równorzędnej ludzio...
Na pewno za droga. Już wolę sama zrobić, albo używać pocztówek :)
Wszystkiego książkowego. ;)
Piękna kobieta i dwaj niebezpieczni, kochający ją do szaleństwa mężczyźni. Arina – zniewolony mag, Azarel – Mag Aszarte i Severio – Gwardzista Akademii Morza Deszczów... Związki, które nie mają prawa przetrwać. Uczucie, które nie powinno się narodzić. Ludzie, którzy nie mogą się spotkać. "Niewolnica" to napisana z niebywałym rozmachem historia o miłości, zdradzie, sile przyjaźni, kobiecości, magii, nienawiści, seksie, dorastaniu, przeznaczeniu...
Włoskie szpilki - 6 - mój absolutny numer jeden w tym miesiącu. Droga artysty: Jak wyzwolić w sobie twórcę - 4 - zbyt nawiedzona jak dla mnie. Kwadrans - 4.5 Przyjaciółka z młodości - 4.5 Zaginiona dziewczyna - 5.5 Nie chcę o tym mówić: Jak przerwać dziedziczenie męskiej depresji - 5 Honor - 4 - o moim mieszanym stosunku do autorki pisałam już pod notą wydawcy dotyczącą tej książki. Mam wrażenie, że pisarki/pisarze, z którymi szczególnie ...
Myślisz, że wiesz coś o Krakowie? Że to miasto uroczych knajpek, zakochanych par, precli i kwiaciarek. Bzdura! Nie wiesz niczego... Kraków to jedno z niewielu ocalałych miast. Na świecie toczy się brutalna walka i być może tylko tutaj możliwe stanie się pokonanie zła. Świetny debiut Łukasza Tylka pełen zwrotów akcji i zaskakujących rozwiązań. Przeczytaj koniecznie, a jeszcze lepiej weź książkę ze sobą i jedź do Krakowa. Zobacz to miasto na now...
Co jeszcze denerwuje - kliknięcie w nr przypisu nie prowadzi do niego, tylko do początku listy przypisów i trzeba go szukać, co przy wyższych numerach oznacza przewijanie stron. Koszmar. To jest niewygodne nawet na kompie. W biografii Czajki-Stachowicz tak właśnie jest. Ponadto przeczytałam, że Czajka urodziła się w warszawie. Nie wiedziałam, że w 19. wieku je już produkowano! :/
Też akurat jesteśmy w trakcie czytania tego Findusa, ale kilka dni temu infekcja odebrała mi głos i mamy przerwę :-).
Tak,dzięki! Właśnie się dowiedziałam, że jesteśmy razem dziewięć lat i to się nie zmieniło, że biblionetka to wciąż moje ulubione miejsce w sieci :-).
Mam bardzo mieszany stosunek do tej autorki, bo z jednej strony historie, które opowiada są ciekawe i ważne, a z drugiej jest w jej pisaniu coś kiczowatego: te oczy jak szmaragdy lub tonie bezdennych jezior... Ponadto kiedy wplata w swoje historie elementy realizmu magicznego, mam poczucie pewnej gry, nie wygląda to autentycznie, raczej jak naśladownictwo, jak wiedza o istnieniu takiego narzędzia i świadomym wykorzystywaniu go niż prawdziwym wycz...
Troje naukowców we współczesnej Polsce. Pierwszy - pomysłowy, ale nieśmiały; drugi - genialny, ale twardo stąpający po ziemi; a trzecia - piękna i rozmarzona. Razem tworzą muzeum ognia energii. Ich przygoda zacznie jednak wykraczać poza dawną kopalnię, w której prezentują ekspozycję. Będą tajemniczy goście, nieprawdopodobne wydarzenia i tajemnica objawiana wyłącznie wybranym. Powieść fantastycznonaukowa, w której filozofia splata się z fizyką,...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)