Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Za wcześnie, za wcześnie, za wcześnie! A smutku i tak nie da się wyrazić. Przynajmniej nie teraz.
Skąd ono?
Tak, dobry jest ten Miłoszewski. I język dobry, i obserwacje typów społecznych, stosunków w małym mieście. Wstrząsające wręcz to, co dotyczy antysemityzmu! A intryga też niezła. Zasadzam się na jego najnowszą powieść "Bezcenny", mam nadzieję, że trzyma poziom. Jakościowo bardzo dobrze, Kapuściński zaskoczył mnie swoimi wierszami. Są takie dojrzałe. A ilościowo może będzie lepiej w następnym miesiącu. :)
Książki podnoszące na duchu
Po prostu razem
Dzięki:)
Październik zaczął mi się świetnie, bo od Oswajanie świata Jedyne nieszczęście w tym, że nie mogę zaraz sięgnąć po kolejne książki tego autora; bardzo mi odpowiada jego sposób opisywania świata poznawanego w podróży. Żadnego zadęcia, żadnego turystycznego dystansu, ale też żadnego silenia się na bycie ach! takim zaprzyjaźnionym z tubylcami. Charlotte Brontë i jej siostry śpiące - przeczytałam. Trochę zgrzytałam zębami nad niepotrzebną egzaltacj...
Ale... Ale jak to tak? :( Jak sobie przypomnę jego konkursy - o mamucie, o rododendronach - to aż się łezka w oku kręci... Będziemy pamiętać.
Gringo wśród dzikich plemion Harry Potter i kamień filozoficzny + kolejne części. Przyjaźń głównych bohaterów magnetyzuje. Hobbit czyli Tam i z powrotem Koniec jest moim początkiem Łuk Triumfalny Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana
Moje październikowe przeczytanki: 1 Ciemno, prawie noc - 4+ - jest recenzja 2 Opowiadania z Doliny Muminków (powtórka) - ocena z 5 na 6 - jest recenzja 3 Spokolenie czyli Gniew - 4 - recenzja ukaże się w Literadarze 4 Opium w rosole (powtórka) - z 6 na 5+ - jest recenzja 5 Patrz na mnie, Klaro! - 5 - dziękuję, Jelonko 6 Niebko - 4 7 Danielle Steel: Sława, mit, kobieta - 2 - jest recenzja 8 Czas - 4 9 Inne zasady lata - 4+ 10 Trauma - ...
Drugi średni jakościowo miesiąc, chociaż mini poprawa względem września. 12. (z półki) Cienie nad Akropolem: Dzieła sztuki w niebezpieczeństwie Tu detaliczne historie, ale jakie to smutne czytać o palonych obrazach i oblewaniu kwasem(4) 11. (z półki) Odkrywcy i rabusie starożytności: Rzecz o wykopaliskach Sporo ciekawostek, ale wolałabym bardziej szczegółowe opisy, nie tak ogólnie (4) 10. (z półki) Sztuka kochania bardzo się starałam oceniać...
Boże, Sherlock nie żyje... Kiedyś bardzo mi pomógł z trudnym przetłumaczeniem tekstu, bezinteresownie. Szkoda człowieka.
Dziękuję za zwrócenie uwagi na Cossery'ego.
Tak. Najpierw czytałem "Kobiety z Czerwonych Bagien" i ogromnie się rozczarowałem. "Złote nietoperze" były dla mnie miłym zaskoczeniem - choć za skróty (lenistwo!!!), zwłaszcza w zakończeniu Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu autorce dostało się ostatecznie 3+
A, to tylko "Czerwone Bagna" miałeś na myśli? A ja zastosowałam skrót myślowy...
Chyba nie napisałem, że w tej książce postaci są jakieś niedopracowane... Nie, zdecydowanie nie. Lora i Matylda są ciekawe, Mateusz odpowiednio enigmatyczny, Lorencowie świetni jako gwiazdy drugiego planu. I tylko te skróty!!!!
Jabłonko Droga - no ja nie wiem, czy ten opis mnie zachęca. Muszę się zastanowić. Takie oniryczne dla mnie racjonalistki?
Nie, co do postaci tutaj, to bym nie powiedziała, bo jeśli chodzi o dwie główne bohaterki, to są bardzo ładnie scharakteryzowane. Mateusz, choć w sensie fizycznym się nie pojawia, też. Lorencowie - wystarczająco jak na postacie drugoplanowe. Jedynie Michał i Julia zostali potraktowani marginalnie, a zwłaszcza jej by się więcej atencji należało, jako postaci, która wychodzi z trzeciego planu na pierwszy.
Po takim opisie, to na pewno nie sięgnę. Owszem, czytam czasem złe rzeczy. Ale tylko dlatego, że myślę, że będą dobre. A o Waszych gniotach, szczegółowo tu omawianych wiem tyle, że nie mam żadnych złudzeń...
Ty mnie nie strasz Tajemną historią, bo do niej nie wrócę. Na razie czeka sobie na boku. A Miłoszewskiego lubię coraz bardziej, właśnie czytam Ziarno prawdy, za język, dowcip, dystans, talent do krótkich charakterystyk. W klasie kryminałów czy sensacji - bardzo dobre.
[*]
Może mało, ale za to jak dobrze... Ja ostatnio mam jakoś pecha do książek, dużo słabych ocen. Za dużo eksperymentuję chyba. A dziś zaczęłam Ziarno prawdy - muszę odpocząć po 3 dniach w Warszawie - całkiem niezłe. Lubię Pana Miłoszewskiego za styl i wtręty, pewnie nawet bardziej niż za intrygę. No i za to, że nie jest poprawny politycznie:) - nie wieje od niego nudą poprawności...
Mój czytelniczy październik wyglądał następująco: ~ Cień szansy 3,5 ~ Szyderstwo i przemoc 5,5 ~ Idealne matki 4 ~ Kongres futurologiczny (powtórka) ~ Abchazja 4,5 ~ Odrodzona: Dzienniki: Tom 1: 1947-1963 4 ~ Drut kolczasty 4,5 ~ Przybysz 5 ~ Piaskowa Góra 4,5 ~ Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 3 ~ Wierszyki domowe: Sześć i pół tuzinka wierszyków Rusinka 4,5 ~ Ostatnia przygoda detektywa Noska 4
Większość października no i cały wrzesień poświęciłam na: Nędznicy, zdecydowanie było warto! Moja ocena 5,5. Poza tym : Trafny wybór - ocena: 3,5 - nie przemawia do mniej ten rodzaj literatury Wychowanie bez porażek: Rozwiązywanie konfliktów między rodzicami a dziećmi
Działanie jest chwalebne, ale ten dobór tytułów... W kolejce czeka cały dorobek powieściowy Witkacego, sporo Boya-Żeleńskiego, mnóstwo Dołęgi-Mostowicza, a tym czasem ważniejsze są zagraniczne ramotki: Hebbel, Hoffman, Kleist. I nagle też pojawiły się teksty po niemiecku, a przecież to poniekąd dublowanie projektu gutenberg.org. Plusem są na pewno różnorodne formaty plików do pobrania, ale dlaczego przypisy opracowuje sie w wersji dla debili czy...
Październik Kamieniarz (4) (audiobook czyta Marcin Perchuć)/KwP Kapitan Blood: Powieść o korsarzach siedemnastego wieku (6) Szkoła żon (5) Pan Wołodyjowski (4,5) (audiobook czyta Zdzisław Wardejn)/KwP Dwukropek (5) Szczęśliwe zakończenie (5) Zagadka Błękitnego Ekspresu (5)
Ciotka Julia i skryba
Inferno
Super:)))) Sapkowski jest genialny:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)