Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Witam zainteresowanych! Ci którzy przeczytali ksiąźkę pewnie mają niedosyt, tak jak ja. Książka kończy się słowami " Koniec tomu pierwszego" - a czy ktoś coś wie o kolejnym tomie?
Moje czerwcowe przeczytanki: 1 Seks i inne przykrości - 3 - ta ocena trochę na wyrost. 2 Wpływowe kobiety Drugiej Rzeczypospolitej - 4 - jest czytatka 3 Tomasz Lektorny "Teofil Zraszacz ha ha ha" - 4+ - książka wędrowniczka, zachęcam do ugoszczenia 4 Niesamowity dwór - 4+ - dziękuję, Marjory 5 Dożywocie - 6 - jest czytatka, dziękuję Engo 6 Życie na drzwiach lodówki: Powieść w notatkach - 4+ 7 Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną -...
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W CZERWCU 2012 R.: 1. Kerrelyn Sparks "Ja cię kocham, a ty śpisz, wampirze" (4,5) 2. Jane Feather "Fiołkowa tajemnica" (4,5) 3. Karol May "Traper Sępi Dziób" (po bułgarsku) (6) 4. Karol May "Upadek cesarza" (po bułgarsku) (6) 5. James Hadley Chase "Zapłata za życie" (4,5) 6. Kerrelyn Sparks "Sekretne życie wampira" (4,5) 7. Kerrelyn Sparks "Zakazane noce z wampirzycą" (4,5) 8. Mikołaj Gogol "Opowieść o tym, jak się ...
A to by się mogło zgadzać, bo jeśli się nie mylę, to prof. Mossakowska zajęła się tym tematem gdzieś na początku lat 70, tak że 10 lat później musiało być już sporo lekarzy szkolonych w tej kwestii. Akurat wtedy pracowałam w szpitalu miejskim na Śląsku no i tam ta świadomość była, tak jak napisałam powyżej. Że o kwestii maltretowania i wykorzystywania dzieci trzeba pisać, zgadzam się, zwłaszcza że mimo doskonalszych metod badania psychologiczne...
I ja też się bardzo cieszę :) Tak, książki powinny szukać innych właścicieli, bo pewnie u tych, którzy ich nie polubili nie jest im dobrze ;) PS. Może dlatego podobała mi się bardziej, bo jestem przeciętnym czytelnikiem? Mojemu znajomemu, też przeciętnemu czytelnikowi podobała się jeszcze bardziej, dał 6. Może my zwyczajnie tych wad nie widzimy? :D
Widzę, Mireczko, że jesteś kolejną osobą, którą zachwyciła Axelsson! Wspaniale!
Raz na jakiś czas potrzebuję książki, przy której mogę się po prostu odprężyć. Najczęściej w takich chwilach sięgam po romanse historyczne. Mam słabość do tego gatunku i są to dla mnie najlepsze powieści, kiedy dopada mnie kryzys czytelniczy. Po ciężkiej sesji z przyjemnością zatopiłam się w lekturze "Uległej i posłusznej", reklamowanej jako rozchwytywany bestseller. Isabel – główną bohaterkę poznajemy jako żywiołową siedemnastoletnią dziewczy...
Ot i cała magia książek! Mnie się debiut Sendera zupełnie nie podobał, a Tobie bardzo. Może właśnie książki powinny szukać właścicieli, którzy je polubią:) Bardzo się cieszę, że "Bóg nosi dres" wylądował u Ciebie.
:) Dziękuję. A wam miłego spotkania.
-,,Zdarza się, że postanawiamy uwierzyć w coś, co normalnie uznalibyśmy za całkowicie irracjonalne. To nie oznacza, że naprawdę jest irracjonalne, tylko że z pewnością nie jest racjonalne. Może istnieje nadracjonalność: coś, co wykracza poza normalne definicje faktu albo logikę opartą na danych i ma sens tylko wtedy, jeśli zobaczy się większy obraz rzeczywistości. Może właśnie tam jest miejsce dla wiary.,, -,,-Kłamstwa to małe fortece. W środ...
„Alfred Tarski. Życie i logika” jest opowieścią o życiu i dorobku naukowym wybitnego uczonego i wyjątkowego człowieka – matematyka, filozofa i logika. Tarski był Żydem, Polakiem i obywatelem amerykańskim. Urodził się i dorastał w Warszawie. Jego dorobek naukowy zakorzeniony jest w badaniach, które zapoczątkował w Polsce. Opowieść o życiu Tarskiego to także świadectwo eksplozji życia intelektualnego w Polsce po odzyskaniu niepodległości w 1918 rok...
Kiedyś naprawdę przypadkiem poznałam panią doktor Bibianę Mossakowską - opowiadała straszne rzeczy, jakie zdarzały się w szpitalach ( chodziło o przywożone dzieci) i jak trudno było w jej czasach uczyć lekarzy by zwracali uwagę na syndrom dziecka maltretowanego - była jedną z prekursorek wprowadzania "praw dziecka" w Polsce( cudzysłów jest dlatego, że w Polsce niestety prawa dziecka nie istnieją) i bardzo, bardzo w tej dziedzinie zasłużoną osob...
Poczytałam w czerwcu tylko troszkę :P Dzienniki kołymskie dobra, obniżyłam ocenę o dwa punkty za to, że Autor za Polaków tłumaczyć się musiał... Wiktoria zupełnie przeciętna... mogę się podzielić :D Josef Mengele doktor z Auschwitz świetna, mnóstwo informacji, ciekawie napisana biografia, szczególnie zaciekawiło mnie życie doktora po wojnie :P Czy to jest człowiek świetna, piękna i przerażająca. Po Bartnikowskim myślałam, że nic mnie tak ni...
...a mój czerwiec czytelniczo wyglądał tak: ~ Najlepsze z najlepszych 4 ~ Pałac snów 4 ~ Phenian 5 ~ O chorowaniu: Ze wstępem Hermione Lee 6 ~ Czwarty wymiar w architekturze: Studium o wpływie budynku na zachowanie człowieka 4 ~ Alicja w Krainie Czarów (powtórka) ~ Przygody Oliwera Twista 5 ~ Przemiany intymności: Seksualność, miłość i erotyzm we współczesnych społeczeństwach 3 ~ Pod kopułą 3,5 ~ Widoki Londynu 4 ~ Targi nieśmierteln...
Czerwiec przeczytany: Kochana rodzinka i ja - 4 Rodzinka Szkaradków i ja - 4 Rodzinne kłopoty i ja - 4 13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych oraz inne bajki (powtórka) - 5 Smuga cienia - 4,5 Kobieta w czasach katedr (75%) - 3,5 Za minutę pierwsza miłość - 4 Tajemnica mostu - 4,5 Skarb w Srebrnym Jeziorze - 4,5 Miasteczko Salem - 4 110 ulic - 4,5 Gösta Berling - 4,5 (Moi nobliści) Kłębowisko żmij (powtórka) - 4 (Moi nobl...
Pióropusz świetny język.
Tu masz całą angielską listę książek o zabójcach http://www.goodreads.com/list/show/2669.Books_With_Heroes_Heroines_Who_Are_Assassins Proponuję, żebyś poszukał w Biblionetce po oryginalnych tytulach, albo autorach, co wyszło u nas :) .
akunina calego przeczytalem. bardzo mily i sympatyczny co do drugiej opcji musze sie za tym ogarnac bo brzmi ciekawie. dzieki bardzo
Nie lubię zdrobnień (zwłaszcza pieniążków i grosików); ale tutaj, dla mnie cały tekst mógłby być powieleniem słów (bez treści i przekazu)"śpioszki", "bamboszki" i "kapcioszki". Urocze.
Wstępnie się piszę, chociaż na jakieś 95%, bo to lipiec i może mi coś wypaść. Gdziekolwiek. ;)
Dzięki za spotkanie, szkoda, że było takie krótkie :( Yantri wysłałam Ci prywatną wiadomość. Odpisz proszę.
Kochani, akurat odwiedzamy nasze śląskie ziemie porzucone (my: tzn. Olimpia i Misiakolutki). Proponujemy szybką kawę 8 lipca o 15:) Tylko gdzie? I kto będzie nam towarzyszył? Zapraszamy!
"Skończony dzień i zapędzam moje krowy do obory na noc. A że chude są one, niesympatyczne...Że niektórym nawet ślina z pyska nieprzyjemnie się toczy, a z oczu wyziera głupstwo i obłęd...Ale to nie wielki, szlachetny obłęd, raczej obłęd małego, cichego kretyna, nie tyle wariata , ile upośledzonego. Nie jest tych krów wiele. Teraz położą się na mierzwie, słychać tylko będzie ich czochranie się o ściany i nocne westchnienia." /Mrożek, Dzienniki...
Dorotko, chyba Epa wzięła "Książki zakazane" - pamiętam, że przeglądała, a ja gapiłem się też, bo miałem na książeczkę ochotę:)
i zawsze będzie aktualne.
Właśnie zacząłem słuchać kaset z nagraniem tej książki:) I od razu nabrałem ochoty na orzeszki:) Lektorką nagrania jest... Bunia, czyli Zofia Gładyszewska http://www.filmweb.pl/person/Zofia+G%C5%82adyszewska-271492.
Wierzę, że nie reagują inne służby; sama wiele razy słyszałam, że policja ignorowała zgłoszenia o przemocy, aż doszło do tragedii, znam też przypadek, gdy typa skazanego za znęcanie się nad rodziną i prawdopodobnie również molestowanie dzieci (czego zdaje się mu nie udowodniono), wypuszczano z więzienia na... przepustki do domu! Ale ponieważ pracuję m.in. w służbie zdrowia, to wiem, że lekarze już latach 80 byli wyczuleni na objawy zespołu dzie...
Właśnie zaczęłam, całą serię o Harrym Potterze.
Zainteresowałam się "Nad Niemnem" w wieku 15 lat. Chciałam przeczytać coś innego, coś, co wielu ludzi uważa za "nudziarstwo" i sprawdzić, czy książka mi się spodoba. Nawet moja ulubiona polonistka powiedziała, że z tą powieścią się męczyła i że to straszna nuda. Wiele osób po lekturze "Nad Niemnem" narzekało na długie i nudne opisy przyrody. Ja jednak zaczęłam czytać. Po skończeniu I tomu od razu z przyjemnością zabrałam się za II, a potem za III...
Dzięki, już zapisuję!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)