Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo ładnie prowadzisz swoją akcję. :-) Ja jestem w trakcie 22 książki, teraz potrwa trochę dłużej, bo to dwutomowe i ciężkie "Dzieci Arbatu". Tematyka dobrze mi znana i mało odkrywcza (to subiektywne odczucie, jako rusycystka nie mogę powiedzieć, żeby temat był mi obcy), ale zawsze tak samo poruszająca. Bohaterowie w większości nie do zrozumienia, antypatyczni. Ciężko uwierzyć, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu ta fikcja była rzeczywistością, ...
Sprawozdanie z marca: 1)Ślady hamowania 4,0 Czytajmy debiuty :) 2) Geniusz i obsesja: Wewnętrzny świat Marii Curie 5,0 Noblistka w powieści (ale nie jako autorka lecz bohaterka) Popularnonaukowe: 3) Umysł ponad nastrojem: Podręcznik terapeuty 5,5 4) Księga Ego: Wolność od iluzji 4,5 5) Leczenie uzależnionego umysłu 4,0 6)...
To nie jedyna niekonsekwencja - osobno też jest "Hamlet", a osobno "Dzieła zebrane Szekspira". A cała lista, jak każda podobna. Tym razem okropnie anglocentryczna. Jeśli się nie omyliłam przy zliczaniu - 55 pozycji autorów brytyjskich (co prawda jeden to Polak), 85 anglojęzycznych. Jest Dan Brown, nie ma Tomasza Manna; jest Roald Dahl, niekoniecznie zresztą z najlepszą ze swoich książek, nie ma Bułhakowa, jest Bryson, nie ma Cortazara, i tak by ...
Ja też pewnie bym nawet nie wypożyczyła książek noblistów, gdyby nie akcja na Biblionetce. I bardzo się cieszę, że do niej przystąpiłam. Chociaż idzie opornie, to jednak cały czas do przodu :) A Ród Aszura polecam :)
Mam już z biblioteki, ale jeśli Dot pożyczy Ci swoją, to chyba sprawa rozwiązana:)
Właśnie też mnie to zdziwiło.
Cieszę się. :-)))
Bo Lem to był geniusz. A "Solaris" to tego geniuszu dowód. Jeden z wielu.
No to zaklepane! Podam przy najbliższej okazji, bo już sprawdziłam, że mam na półce, a spotkanie śląskie tuż, tuż!
Aaaaaj, właśnie mi przypomniałaś, że na maila Ci jeszcze nie odpisałam! No, myślę, że bym chciała pożyczyć... :-)
Nieznośna lekkość lektury, ale ciężar intelektualnej i emocjonalnej treści. Piękna, wzruszająca książka.
Dystopia tak straszliwie smutna dlatego, że bardzo niedaleko jej do rzeczywistości. Niesamowita książka, chwytająca za serce, dająca do myślenia -- i chyba wiecznie aktualna.
Wspaniałe osiągnięcie ludzkiej wyobraźni -- stworzyć istotę, która nie jest podobna do niczego, co znamy, i która wymyka się wszelkim próbom zrozumienia. Na najwyższej płaszczyźnie brak porozumienia między dwoma gatunkami a niżej: niepokoje w relacji człowiek-człowiek -- paralela niemal mistyczna.
Ponad dwuletnia przerwa w uzupełnianiu czytatnika dobiega końca (mam nadzieję), tak jak dobiegają końca moje przygody w Szkole poetów. Dużo mądrzejszy (jasne) i bogatszy w doświadczenia z lektury klasyków mniejszych i większych, postaram się wznowić tutejszą działalność i dalej zamieszczać krótkie podsumowania przeczytanych rzeczy.
A chcesz? Na 90% mam teraz w domu (bo na 100% to nigdy nie jestem pewna, zawsze mi coś umknie); zaraz sprawdzę i w razie czego podam Misiakolutkom.
No i Ród Aszura został zarezerwowany już w bibliotece. Skoro Noblista... I to ejszcze zachwalany... Może podniesie średnią moich lektur noblowskich? Bardzo mi się zresztą ta akcja podoba, bo czytam książki, po które normalnie bym nie sięgnęła.
Nie :) Ale podejrzewam, że tak może być. Bardzo dużo osób zachwala, nawet wczoraj pani bibliotekarka mi mówiła o tej książce. Niestety w mojej najbliższej miejskiej tego nie ma, więc trzeba się będzie pofatygować gdzieś dalej.
Skąd będziesz miała "Białe zeszyty"? ;>
No właśnie, ja jestem pełna podziwu dla autora - i nie dziwię się, że w końcu się wściekł, gdy jego postać stała się popularniejsza niż on. :P
Wszelkie tego typu rankingi są subiektywne. Ja na pewno ułożyłbym go inaczej. Dlaczego jako jedna pozycja jest cały cykl „Opowieści z Narnii” (Opowieści z Narnii ), a osobno Lew, czarownica i stara szafa ?
Co myślicie, na temat tej listy. Moim skromnym zdaniem, brakuje tam paru autorów, natomiast niektórzy pojawili się tam zbyt często. Chciałbym poznać wasze zdanie...
Uaktualnienie: II 2012 Młyn na wzgórzu (4,5) III 2012 Trawa śpiewa (5,5)
Finał Trylogii to nic innego jak deus ex machina. Cóż oznacza to wyrażenie? Niepodziewane, zaskakujące zakończenie oraz liczne, równie niewiarygodne wydarzenia je poprzedzające. "Lux perpetua" nie zawiedzie wielbicieli emocji, zwrotów akcji i fantazji Sapkowskiego. W odróżnieniu do wcześniejszych części, rzeczywiście mniej tam humoru, ale i też brak sposobności, aby bohaterowie mogli sobie beztrosko żartować. Ciągle trwa husycka, krwawa rzeź. Rey...
Przeczytałam Miłość w czasach zarazy i muszę stwierdzić, że bardziej mi się podobała niż "Sto lat samotności". Co prawda SLS czytałam "wieki" temu i może warto by sobie przypomnieć tę książkę i sprawdzić, czy tak samo, czy może inaczej odebrałabym ją teraz. Wracając do "Miłości w czasach zarazy", to po lekturze książki mam trochę inne odczucia, niż duża część osób wypowiadających się na stronie książki, często w tonacji entuzjastyczno-egzaltow...
Mówiłam Ci już, że moim zdaniem Opowieści starego Kairu mogłyby zjeść Ród Aszura na śniadanie i jeszcze wypluć Rozmowy nad Nilem?
Ród Aszura wpisuje się zarówno w akcję orientalną, jak i noblowską. Wspaniała opowieść o rodzie Aszura - znajdy i bohatera. Jest to jedyna chyba książka która ukazuje dzieje tak wielu rodów (no może poza Biblią). Musiałam sobie rozpisać drzewko genealogiczne by się nie zgubić w gąszczu synów i zon. Dokładnej rzecz ujmując w książce ukazują się losy 13 pokoleń. Samą historię (a raczej wiele mniejszych historii, składających się na jedną wielką) ...
Marzec miesiącem Noblistów - trzeci Noblista to: Nikt ze mną nie pójdzie. No i niestety - znów nie za dobrze. Po całkiem niezłym początku, po którym odbudowała się moja wiara w Nobla literackiego - od setnej strony straszna nuuuuda. Może ja nie potrafię się zaangażować w problematykę przemian w RPA, ale nic na to nie poradzę, że książka mnie znudziła. Ani postaci, ani problemy nie potrafiły mnie zainteresować. A nic innego nie było, co mogłoby mn...
Praca była rzeczywiście żmudna, przede wszystkim dlatego, że od wyszukiwania tytułów odrywały mnie ciągle ulubione fragmenty :> Zaczęłam słuchać jazzu przez to wszystko. John Coltrane, Sonny Rollins, Stan Getz, Bessie Smith, Astrud Gilberto i do tego George Gershwin i Krzysztof Komeda. Coś wspaniałego!
2. Koszmary dzieciństwa są ze mną od zawsze. Często zastanawiam się czy to dlatego, że nie żyłem w uproszczonym świecie bajkowych modeli czy może dlatego, że mam zbyt bujną wyobraźnię, bo każdy z mych koszmarów, każda z nabytych paranoi zrodziła się przez jakieś obrazy lub czyjeś przypadkowe, bezmyślne słowa. Kiedy wracam do tego teraz pamięcią to przychodzi mi na myśl nasz las, stara Olszyna. Wyrastała na zwieńczeniu nieba i ziemi, jako granic...
ROZDZIAŁ II STARUCHA Rześki poranek. Śpiew ptaków wśród otaczającego mnie lasu. Bezchmurne niebo i kojący szum wiatru. Taak, jestem w raju. Na skraju polany widzę Lucy. Cholera, ale jest szczęśliwa. Biegnie do mnie z wiklinowym koszem w ręku. Pewnie przygotowała swój placek wiśniowy. Zapowiada się świetny weekend na łonie natury. Rozciągam się na trawie i patrzę w bezkres czystego nieba. Słońce ogrzewa mi twarz. Matko, dawno się tak bez...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)