Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tajemna historia świadomości (Blackburn Losey Meg) 3,5 Lacan: Przewodnik Krytyki Politycznej (Žižek Slavoj) 4,0 Dni utracone (Kirkman Robert, Moore Tony) 4,5 zmień Wiele mil za nami (Kirkman Robert, Adlard Charles, Rathburn Cliff) 5,0 Spętana trumna i inne opowieści: Tom 1 (Mignola Mike) 3,0 Spętana trumna i inne opowieści: Tom 2 (Mignola Mike) 3,0 Nasienie zniszczenia (Byrne John, Mignola Mike) 3,0 Liga Niezwykłych Dżente...
Bardzo dobra recenzja. Teksty w tej książce są krótkie, ale interesujące, a ilustracje są, moim zdaniem wspaniałe :)
Dziękuję baaardzo gorąco cudownemu Mikołajowi z Poznania za książkę Grek Zorba . To była taaaka wspaniała niespodzianka i wielka radość! Dziękuję Mikołaju! :)
Mój listopad: 1. 1Q84: Tom 2, ocena: 4 2. 1Q84: Tom 3, ocena: 3,5 Pierwsza połowa pierwszego tomu spodobała mi się bardzo. Ale potem było coraz gorzej. Właściwie aż do nudy w końcówce tomu III. Realizm magiczny w połączeniu z sensacją nie zdał egzaminu. Wygląda mi to na niezły pomysł Murakamiego, zabity następnie wymaganiami komercji. 3. Lapidarium VI, ocena: 5,5 Lapidarium jakie już znamy, może nie z tych najlepszych. Ale za rozmowę o Dziej...
Opowieść o Tajemnicy, Trochę Innej Dziewczynce i jej babci. O sile marzeń i o tym, że inność nie zawsze musi w życiu przeszkadzać. Rozpisana na dwa głosy – małej Uli i jej tatusia, z którym wspólnie wymyślają sobie bajkę. Surrealizm ilustracji i opracowania graficznego Agaty Dudek i Małgorzaty Nowak oraz mocne, zdecydowane kolory świetnie współgrają z wyimaginowanym światem opowieści. [Agencja Edytorska Ezop, 2012]
Zapraszam wszystkich chętnych:) Akcja "Grudzień z Christie"
Henrietta Savernake z "Niedzieli na wsi" Christie czytała "Peer Gynta" Ibsena - cytuje go w każdym razie.
A można by się uśmiechnąć o pożyczenie cz. czwartej 'Pana Lodowego Ogrodu', służę w zamian własną biblioteczką :) Oczywiście jak już przeczytasz :)
Wydany po raz pierwszy ponad pięćdziesiąt lat temu „Hobbit” J.R.R. Tolkiena stał się jedną z najbardziej popularnych książek w dziejach światowej literatury. Teraz ta klasyczna powieść fantastyczna została przełożona na język komiksu. Bohaterem książki jest Bilbo Baggins, zadowolony z siebie i unikający wszelkich kłopotów hobbit, którego życie zmienia się gwałtownie, gdy wraz z czarodziejem Gandalfem i trzynastoma krasnoludami wyrusza na wypra...
Kryminalny listopad: Dziwny przypadek Rockefellera: Zdumiewająca kariera i spektakularny upadek seryjnego oszusta - co prawda nie powieść tylko biografia, ale w temat się świetnie wpisuje. Rzeź bezkręgowców Cichy wielbiciel Pułapka na sponsora
W recenzjach ludzie ją porównują właśnie do Chmielewskiej. Faktycznie, ma coś z tego stylu, jednak daleko jeszcze(?) do mistrzyni. Ale i tak lektura była przyjemną rozrywką. A czasy tamtych ilości już nigdy nie wrócą. Tym bardziej, że ostatnio aktywnie się udzielam niekoniecznie książkowo.
Stolica Francji ma w sobie tajemnicę, szaleństwo i magię! Od wieków zachwyca, inspiruje i uwodzi. Przyciąga artystów, a w ślad za nimi ludzi z całego świata, którzy pragną przygody, miłości, spełnienia... Opowieść o jednym z najbarwniejszych okresów w dziejach Paryża powszechnie kojarzonego z szaloną zabawą w Moulin Rouge i kankanem. Jednak belle époque to przede wszystkim lata ożywionej działalności artystycznej, naukowej i politycznej, właśn...
Felix, Net i Nika, warszawscy gimnazjaliści, trafiają do światów alternatywnych, a każda wizyta pokazuje im (i nam), jak wyglądałby nasz świat, gdyby historia potoczyła się trochę inaczej. Lektura dla myślących czytelników od lat 7 do 107! Ostrzeżenie nr 1 – w tej książce znajdziesz gigantyczną dawkę humoru. Ostrzeżenie nr 2 – od tej książki trudno się oderwać! Ostrzeżenie nr 3 – ta seria uzależnia. [Powergraph, 2012]
Zapraszamy! Południk Zero aktualny!
Trucizna (4) [chyba się trochę przekonałam do Jakuba Wędrowycza; co prawda humor miejscami nieco zbyt przaśny i zbyt czarny, ale np. „Spotkanie z pisarzem” ubawiło mnie porządnie] To była bardzo dobra telewizja: Część 1: Misja emisji (5) [świetna historia TVP – bez opluwania i bez wazeliny. Niecierpliwie czekam na drugi tom, gdzie ma być mowa o paru moich ulubionych programach] Asertywność: Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych (4) [c...
Jeśli temat jest nadal aktualny to pozwolę sobie wtrącić kilka swoich propozycji: "Czarny Anioł" Mika Waltari - za całość powieści, jest mistrzowska a nastrój umierającego miasta niesamowity. "Dzieci Arbatu" Anatolij Rybakow ( czytałem dobrych kilka lat temu i bardzo mną wytrzęsła ) "Rzeźnia nr.5" Kurt Vonnegout - mnie bardzo poruszyła "Człowiek bez Psa" i "Samotni" Hakan Nesser - specyficzne kryminały, pierwszy przeraźliwie smutny, d...
Zawodność pamięci zmusza nas do podejmowania prób zatrzymania minionych chwil na różne sposoby. Powstają pamiętniki, kręcone z ręki filmy, kolaże kolorowych fotografii. Noblista Juan Ramón Jiménez wspomnienia uchwycił w swych poetyckich miniaturach "Srebrzynek i ja. Elegia andaluzyjska". "Srebrzynek jest nieduży, kosmaty i miękki; tak pulchniutki na zewnątrz, że zdaje się cały z waty, jak gdyby nie miał kości. Tylko błyszczące dżety jego oczu ...
Zwykle wyzwania czytelnicze nie są mi straszne. Tym razem było inaczej, bo do przeczytania miałam wybrać książkę z motywem science fiction. Rzadko sięgam po fantastykę, a jeżeli już, przeważnie jest to horror, ewentualnie jakaś bardzo polecana fantasy. Literaturę science fiction omijam zwykle szerokim łukiem, w przeświadczeniu, że zasypałaby mnie gradem nudnych zagadnień z dziedziny matematyki, fizyki czy techniki. Skoro jednak postanowiłam wziąć...
U mnie mało, ale i tak więcej niż zwykle, co bardzo mnie cieszy :) Kieszeń pełna żyta (4,5) A. B. C. (5) Druciarz, krawiec, żołnierz, szpieg (5)
11 kwietnia 1983 roku Eva Khatchadourian urodziła syna, Kevina. 8 kwietnia 1999 roku Kevin zabił dziewięć osób uwięzionych w szkolnej sali gimnastycznej. 8 listopada 2000 roku Eva napisała pierwszy z wielu listów do męża, szczerych, bolesnych, odsłaniających uczucia kobiety, która wydała na świat mordercę. Eva bała się późnego macierzyństwa. Miała własną, świetnie prosperującą firmę i zorientowana była raczej na robienie kariery niż zmieni...
Żyć intensywnie, czyli jak? Bez zahamowań? Bez przestrzegania zasad? Chłonąc wszystko, co nas otacza? Pędzić ku nowemu, nieznanemu? Nie oglądać się na innych? Iść na żywioł? Jaka jest Twoja definicja intensywności życia? Chyna Shepherd ma lat dwadzieścia sześć, perspektywy zostania magistrem psychologii, przyjaciółkę o imieniu Laura i traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa. Wszystkie te fakty okażą się bardzo znaczące. Przeżyte lata zaowocował...
O widać, że listopad, może ilością nie powala (jak to dawniej bywało) ale jakościowo bardzo udany był. A przy okazji - co ma wspólnego Marta Obuch z Chmielewską moją ukochaną?
dzisiaj poszła do pewnej osóbki przesyłka :) mam nadzieję, że dotrze na czas:)
O panu Gosztyle w bnetce było już tyle, że... nie wiem:)! A jednocześnie czoło przed nim chylę. Nie kojarzę go, niestety, z czasów słuchowisk (pamięć mam nie taką, wiem), ale niedawno wróciłem do słuchania kaset z nagraniami tekstowymi wszelakimi, a Gosztyła to mistrz wśród innych mistrzów:)
Przeczytane w listopadzie: 1.Pasje i uspokojenia (5) 2.Latarnik (4) 3.Miłośnica (4) 4.Dom na krawędzi (4,5) 5.Nim nadejdzie mróz (4,5) 6.Fabrykantka aniołków (5) 7.Dziewczyny do wynajęcia (3,5) 8.Zapalniczka (3) 9.Życie skrojone na miarę: Tom 1 i 2 (4,5) 10.Panny i wdowy (5)
Ej, temat o książkach dla brata, tymczasem ja zaschowkowałam sobie powyższe propozycje ;) Tak bywa :D Tymczasem polecam serię "Dominium Solarne" Tomasza Kołodziejczaka Dominium Solarne - czytam dopiero pierwszy tom, ale już mnie wciągnęło. Również zachęcam (każdego) do "Pana Lodowego Ogrodu", brak mi słów by opisać niezwykłość tego cyklu. Dla mnie jeden z ulubionych. A "Pieśń Lodu i Ognia" pewnie brat czyta? Pieśń lodu i ognia Ponadto zwracam...
„Co było dawniej, było i teraz, bowiem między przeszłym a teraźniejszym nie istniała różnica. Świat pozostawał taki sam, jedynie ludzie się zmieniali, na miejsce każdego, który odszedł w zaświaty, przychodził taki sam nowy” Powieść historyczna to gatunek, po który nie sięgam zbyt często. Otrzymując do ręki „Spiżowego łabędzia” początkowo przeraziłam się objętością książki. Do tego doszła jeszcze obawa w postaci nieznajomości fińskiej l...
Jakie szczęście, że wcześniej sobie wypisuje wszystkie tytuły ze schowków, które mogę wypożyczyć na teraz i w przyszłości (bo np. jest teraz u kogoś innego) ;-)
A ja bym poleciła "www.1939.com.pl" Marcina Ciszewskiego. Myślę, że pasuje do opisu (nawet tajne badania są, ale raczej nie genetyczne).
Jak zwykle skromnie, ale jak najbardziej na plus :) * Mistrz i Małgorzata (5) Sama nie jestem pewna co o tej książcę myślę, z jedenj strony wzbudza we mnie mieszane uczucia, z drugiej fascynuje mnie i mam chęć przeczytania jej jeszcze raz. * Zabić drozda (5,5) Niesamowita książka, pokazująca przesyconych stereotypami ludzi z perspektywy małej dziewczynki, która mimo swojego wieku jest niezwykle mądra i błyskotliwa. Szczerze polecam :) * Wok...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)