Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tajemna historia świadomości (Blackburn Losey Meg) 3,5 Lacan: Przewodnik Krytyki Politycznej (Žižek Slavoj) 4,0 Dni utracone (Kirkman Robert, Moore Tony) 4,5 zmień Wiele mil za nami (Kirkman Robert, Adlard Charles, Rathburn Cliff) 5,0 Spętana trumna i inne opowieści: Tom 1 (Mignola Mike) 3,0 Spętana trumna i inne opowieści: Tom 2 (Mignola Mike) 3,0 Nasienie zniszczenia (Byrne John, Mignola Mike) 3,0 Liga Niezwykłych Dżente...
Dziękuję baaardzo gorąco cudownemu Mikołajowi z Poznania za książkę Grek Zorba . To była taaaka wspaniała niespodzianka i wielka radość! Dziękuję Mikołaju! :)
Mój listopad: 1. 1Q84: Tom 2, ocena: 4 2. 1Q84: Tom 3, ocena: 3,5 Pierwsza połowa pierwszego tomu spodobała mi się bardzo. Ale potem było coraz gorzej. Właściwie aż do nudy w końcówce tomu III. Realizm magiczny w połączeniu z sensacją nie zdał egzaminu. Wygląda mi to na niezły pomysł Murakamiego, zabity następnie wymaganiami komercji. 3. Lapidarium VI, ocena: 5,5 Lapidarium jakie już znamy, może nie z tych najlepszych. Ale za rozmowę o Dziej...
Zapraszam wszystkich chętnych:) Akcja "Grudzień z Christie"
Henrietta Savernake z "Niedzieli na wsi" Christie czytała "Peer Gynta" Ibsena - cytuje go w każdym razie.
A można by się uśmiechnąć o pożyczenie cz. czwartej 'Pana Lodowego Ogrodu', służę w zamian własną biblioteczką :) Oczywiście jak już przeczytasz :)
Kryminalny listopad: Dziwny przypadek Rockefellera: Zdumiewająca kariera i spektakularny upadek seryjnego oszusta - co prawda nie powieść tylko biografia, ale w temat się świetnie wpisuje. Rzeź bezkręgowców Cichy wielbiciel Pułapka na sponsora
W recenzjach ludzie ją porównują właśnie do Chmielewskiej. Faktycznie, ma coś z tego stylu, jednak daleko jeszcze(?) do mistrzyni. Ale i tak lektura była przyjemną rozrywką. A czasy tamtych ilości już nigdy nie wrócą. Tym bardziej, że ostatnio aktywnie się udzielam niekoniecznie książkowo.
Zapraszamy! Południk Zero aktualny!
Trucizna (4) [chyba się trochę przekonałam do Jakuba Wędrowycza; co prawda humor miejscami nieco zbyt przaśny i zbyt czarny, ale np. „Spotkanie z pisarzem” ubawiło mnie porządnie] To była bardzo dobra telewizja: Część 1: Misja emisji (5) [świetna historia TVP – bez opluwania i bez wazeliny. Niecierpliwie czekam na drugi tom, gdzie ma być mowa o paru moich ulubionych programach] Asertywność: Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych (4) [c...
Jeśli temat jest nadal aktualny to pozwolę sobie wtrącić kilka swoich propozycji: "Czarny Anioł" Mika Waltari - za całość powieści, jest mistrzowska a nastrój umierającego miasta niesamowity. "Dzieci Arbatu" Anatolij Rybakow ( czytałem dobrych kilka lat temu i bardzo mną wytrzęsła ) "Rzeźnia nr.5" Kurt Vonnegout - mnie bardzo poruszyła "Człowiek bez Psa" i "Samotni" Hakan Nesser - specyficzne kryminały, pierwszy przeraźliwie smutny, d...
U mnie mało, ale i tak więcej niż zwykle, co bardzo mnie cieszy :) Kieszeń pełna żyta (4,5) A. B. C. (5) Druciarz, krawiec, żołnierz, szpieg (5)
O widać, że listopad, może ilością nie powala (jak to dawniej bywało) ale jakościowo bardzo udany był. A przy okazji - co ma wspólnego Marta Obuch z Chmielewską moją ukochaną?
dzisiaj poszła do pewnej osóbki przesyłka :) mam nadzieję, że dotrze na czas:)
O panu Gosztyle w bnetce było już tyle, że... nie wiem:)! A jednocześnie czoło przed nim chylę. Nie kojarzę go, niestety, z czasów słuchowisk (pamięć mam nie taką, wiem), ale niedawno wróciłem do słuchania kaset z nagraniami tekstowymi wszelakimi, a Gosztyła to mistrz wśród innych mistrzów:)
Przeczytane w listopadzie: 1.Pasje i uspokojenia (5) 2.Latarnik (4) 3.Miłośnica (4) 4.Dom na krawędzi (4,5) 5.Nim nadejdzie mróz (4,5) 6.Fabrykantka aniołków (5) 7.Dziewczyny do wynajęcia (3,5) 8.Zapalniczka (3) 9.Życie skrojone na miarę: Tom 1 i 2 (4,5) 10.Panny i wdowy (5)
Ej, temat o książkach dla brata, tymczasem ja zaschowkowałam sobie powyższe propozycje ;) Tak bywa :D Tymczasem polecam serię "Dominium Solarne" Tomasza Kołodziejczaka Dominium Solarne - czytam dopiero pierwszy tom, ale już mnie wciągnęło. Również zachęcam (każdego) do "Pana Lodowego Ogrodu", brak mi słów by opisać niezwykłość tego cyklu. Dla mnie jeden z ulubionych. A "Pieśń Lodu i Ognia" pewnie brat czyta? Pieśń lodu i ognia Ponadto zwracam...
Jakie szczęście, że wcześniej sobie wypisuje wszystkie tytuły ze schowków, które mogę wypożyczyć na teraz i w przyszłości (bo np. jest teraz u kogoś innego) ;-)
A ja bym poleciła "www.1939.com.pl" Marcina Ciszewskiego. Myślę, że pasuje do opisu (nawet tajne badania są, ale raczej nie genetyczne).
Jak zwykle skromnie, ale jak najbardziej na plus :) * Mistrz i Małgorzata (5) Sama nie jestem pewna co o tej książcę myślę, z jedenj strony wzbudza we mnie mieszane uczucia, z drugiej fascynuje mnie i mam chęć przeczytania jej jeszcze raz. * Zabić drozda (5,5) Niesamowita książka, pokazująca przesyconych stereotypami ludzi z perspektywy małej dziewczynki, która mimo swojego wieku jest niezwykle mądra i błyskotliwa. Szczerze polecam :) * Wok...
Ja poproszę o wpisanie na listę. Zawsza to jakaś odmiana. :)
Siostrzeniec czarodzieja - 5,5 Książę Kaspian - 5 Psy z Rygi - 4 Kod Leonarda da Vinci - 6 Busz po polsku - 4 Imperium - 6 Kłamczucha - 6 Ida sierpniowa - 6 Czarna polewka - 5 Brulion Bebe B. - 6 Tygrys i Róża - 5 Upiorny legat - 4,5 Nawiedzony dom - 6 Harpie - 5 Zatańcz z mordercą - 5 Okno z widokiem - 3,5 Przelot bocianów - 5 Zapałka na zakręcie - 4,5 Od pierwszego wejrzenia - 5
O tak. To było cudowne. Mnie się czasy mojego "radiowego" dzieciństwa kojarzą wybitnie z sobotnim Supełkiem, to dopiero była frajda:D A przypomniałam sobie jeszcze - z tych 'dorosłych' znanych mi słuchowisk radiowych taką perełkę, a właściwie istną perłę, jak "Powiatowa Lady Makbet" - narratorem był, o ile dobrze pamiętam, pan Krzysztof Gosztyła, który ma moim zdaniem po prostu fenomenalny głos. Ależ to było fascynujące słuchowisko! I na dodatek...
Dziękuję kolejnemu Mikołajowi, tym razem z Koszalina za książkę W. Bernhardt'a "Doskonała sprawiedliwość". Dziękuję bardzo, bardzo i pozdrawiam ciepło!
1. Siostrzyca (5,5 - dzisiaj wprawdzie doczytałam tylko ostatnich 80 stron, ale nie chciałam się spinać, by ją "wrzucić" do listy październikowej. Co za książka! Po pierwsze brawa wielkie za słowotwórstwo, to całe upalcowienie, podkołdrowanie, instynktowanie, bosostopowanie i dziesiątki innych słów - miodzio! Do tego książka tak napisana, że właściwie interpretować zachowanie głównej bohaterki można na wiele sposób - czy to tylko jej wyobraźnia, ...
Być może służy temu bardziej atmosfera listopada, niż sierpnia. Ale czy nie powinno być tak, że książka działa swoją mocą zawsze, bez względu na porę roku...? Teraz już jestem po lekturze "Kroniki pataka nakręcacza", która o wiele bardziej przypadła mi do gustu niż "Norwegian Wood". Zatrzymałam się w połowie "Kafki nad morzem" i powiedziałam sobie: dość, wystarczy Murakamiego. To było ciekawe spotkanie z tym autorem, ale wydaje mi się, że on ciąg...
Hmmm :) Ja bym poleciła serię Gra Endera moim zdaniem pierwsze trzy, no cztery :P A czytał brat Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 ? Właśnie ukazała się czwarta część, książki są rewelacyjne :D i jeszcze może Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe i kolejne dwa tomy - mim zdaniem rewelacja, szczególnie dla faceta, chociaż ja się świetnie bawiłam również :P Hmmm, może jeszcze Dworzec Perdido z kontynuacją :) przychodzi mi też do głowy s...
Dodam jeszcze, że najlepiej aby książka nie miała "miliona" tomów ciągłej fabuły (brat siedzi w Anglii więc łatwo następnych tomów nie kupi - poza tym sprezentowanie pierwszego tomu dłuuugiej serii, która może się nie spodobać to chyba zły pomysł) - najlepiej by było aby książka nie miałą więcej jak 2-3 tomy, albo części, które można czytać niezależnie (jak u Pratchetta np :)
Oj Aniu :D Właśnie się zachwycam Tropiciel rozmarzam się przy Autorze :D
Niedługo jadę do brata na urodziny i chciałabym mu sprezentować kilka książek tylko nie mam pomysłu jakich. To człowiek wychowany raczej na starszej fantastyce (typu Zelezny), ale nowego się nie boi. Jest on wielkim fanem Kronik wampirzych Rice i ogólnie wampirów (tylko wszelkie zmierzchy i cokolwiek co chociaż pachnie zmierzchem kategorycznie odpada - żadnych zawoalowanych romansideł czy emo-nastolatków udających łowców demonów itp !!!). Do...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)