Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja z wielką chęcią przygarnę! Od dawna chciałam zabrać się za tę sagę ;).
Dwie młode kobiety, Alma, introwertyczna melancholiczka, i Almut, twardo stąpająca po ziemi hedonistka, wyruszają w podróż swoich marzeń. Docierają do wyśnionej Australii, gdzie, zafascynowane sztuką i kulturą Aborygenów, poszukują prawdy o świecie, człowieku i sztuce. Ta podróż sprawia, że upadają kolejne mity, a przyjaźń dziewczyn zostaje wystawiona na próbę. Kiedy rzeczywistość okaże się trudna do zaakceptowania, nieznośnie przyziemna i daleka...
Ja bym jeszcze dorzuciła niewiarygodność pobudek - albo niezgodność tychże z naszkicowanym portretem psychologicznym bohatera. W ogóle wszystko nie tak. Owzruszałam się, fakt, ale to dzięki obecności chorej na raka Sary. Bez niej byłoby 2. Denerwuje mnie, że jestem tak podatna na sprytne "łzawe" zagrania.
A dlaczego dodałeś ten tekst jako czytatkę, a nie recenzję? :-)
Dziękuję za linka. :-) Obie z wymienionych przez Ciebie książek mam na uwadze, nocują sobie bezpiecznie w czeluściach mojego schowka. Te tematy są trudne, nie chcę więc sięgać po nie tak hurtowo. Nie tak dawno przeczytałam również - tematycznie - Tajemnica Kremla, zresztą to właśnie po tej lekturze sięgnęłam po "Stalina". A nie chcę na razie brać się za wymienione tytuły, bo na półce czekają na swą kolejkę "Dzieci Arbatu", a to cykl pięciotomo...
Ciekaw jestem jak odniesiesz się do moich zarzutów:) U mnie mimo wzruszenia została 3...
Jeszcze nie widziałam. Jeszcze. Co do Evansa: więcej po niego sięgać nie chcę...
Anaruk, chłopiec z Grenlandii - 4.0 Disneyland - 4.0 Dzisiaj narysujemy śmierć - 5.0 Mateuszek i kłopoty - 2.0 To miał być taki hiszpański Mikołajek. Ale ani się umywa. Nie polecam tego ani dla dzieci, ani dla dorosłych, zachęconych porównaniami z Mikołajkiem. :) Książka moim zdaniem jest kompletnie niewychowawcza (mnie już wystarczyło to, że młodszy brat funkcjonuje tam jako Głupek, ale zastrzeżeń miałam potem dużo więcej), nie jest równi...
to może ja :) skoro nie ma chętnych :) zawsze chciałam przeczytać ale jakoś mi tak umykało :)
Możesz coś więcej napisać o Klęsce Solidarności?
Aktualnie do oddania m.in.: - "Bractwo Pierścienia" Tolkien J.R.R. - "Czas patriotów" Clancy Tom - "Dobrego złodzieja przewodnik po Amsterdamie" Ewan Chris - "Dobrego złodzieja przewodnik po Paryżu" Ewan Chris - "Dzięki za każdy nowy ranek" Pawlowská Halina - "Eragon" Paolini Christopher - "Global Nation: obrazki z czasów popkultury" Kopaczewski Grzegorz - "Harry Potter i więzień Azkabanu" Rowling Joanne K. - "Holistyczna Agencja Detek...
Mój styczeń wyglądał tak: 1 Zemsta jest kobietą - 4+ 2 Czytanie wzbronione - 4 - dziękuję Dot 3 Małżeństwo niedoskonałe - 5 4 Uwikłanie - 5 - zaskakująco dobry 5 Stokrotki w śniegu - 3 - dziękuję Ktryo 6 Orędzie: Tajemnica przyszłości - 3+ 7 Nam wieczna w polszczyznie rozróba!: Marian Pankowski mówi - 4+ 8 A nie mówiłam! - 3+ 9 Mariola, moje krople... - 4 10 Serenada czyli Moje życie niecodzienne - 4+
Nie wiem, kochana, czy widziałaś moją czytatkę, ale ja pomstuję na tego Evansa na czym świat stoi:D Też się łatwo wzruszam, ale Evansowi mówię nie.
ja też bym reflektowała :)
Miłośniczko a czytałaś tego samego autora{Montefiore}Stalin: Dwór czerwonego cara?Stalin: Dwór czerwonego cara I jeszcze to polecam Twojej pamięci:Szepty: Życie w stalinowskiej Rosji{inne książki Figesa też bo są równie zajmujące co dobrze napisane} A tu masz z nim wywiad: http://www.polityka.pl/swiat/rozmowy/276636,1,orlando-figes-o-przeszlosci-rosji.read
Widzę, że Cunningham Ci przypadł do gustu:) Wiedziałem!
Widzę, że miałaś miesiąc z kryminałami!:) Napisz o wrażeniach! Czemu Gardner tylko na trójeczkę?
Mówisz, że Czubaszek na 6? Hmmmm, książka skoczyła kilka oczek wyżej na liście "oczekujących" (i poszukiwanych :/)
Ja również pragnę dopisać się do listy oczekujących :) Księdza z chęcią przyjmę w mym domu, jak widać nie tylko po kolędzie.
I ja też chętna jestem. Od dawna chciałam przeczytać :)
Mój początek roku pod piecem z książką spędzony Gniazdo światów świetna Goya: Artysta i jego czas 3,5 ledwo zmęczyłam :( Zwierciadło przeznaczenia 4,5 Ogrody Księżyca dobra Miłosne igraszki rosyjskich caryc 4,5 i nie tylko o carycach :P Kato-tata: Nie-pamiętnik bardzo dobra i bardzo bolesna Reksio i Pucek bardzo dobra, ku poprawie nastroju przeczytana Nie budźcie zmęczonego weterynarza bardzo dobra Kłamca dobra Eona: Ostatni lord Smoc...
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W STYCZNIU 2012 R.: 1. Josephine Bell "Łowca uczuć" (3,5) 2. Åsa Larsson "Krew, którą nasiąkła" (4,5) 3. Jerzy Edigey "Najgorszy jest poniedziałek" (4,5) 4. Trudi Canavan "Wielki mistrz" (5) 5. Jakub Czarny "Pan Samochodzik i klasztor w Zagórzu" (5) 6. Amanda Qick "Ryzykantka" (4,5) 7. Lisa Gardner "Zaginiona" (5) 8. Ken McClure "Oko kruka" (5) 9. Artur Conan Doyle "Dolina Trwogi" (6) 10. Daria Doncowa "Ali Baba i ...
Styczeń całkiem niezły. Pierwszy po zakończeniu akcji Klasyka - co widać:) Lekkie odreagowanie zawsze wskazane. Zaspokoiłam choć trochę mój głód esejów... 1. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa,4. Ogromne tomiszcze zawierające podobno wszystkie opowiadania o Holmes'ie. Dobre, ale bez zachwytów. Po prostu opowiadnia te należy czytać w liceum, niedawno czytał je mój 18laetni siostrzeniec i był zachwycony. Nastrój Anglii końca XIX wieku je...
A czemu? Może zechcą :-) Tylko którą połowę? Hm...
Też się nad tym zastanawiałam, ale sama siebie upewniłam, że "poprawna" jest druga hipoteza. :-)
Wypuszczę w świat pierwszy tom Sagi Ludzi Lodu Margit Sandemo pt "Zauroczenie" Może ktoś złapie bakcyla na przeczytanie całej sagi, niestety nie posiadam (kilkudziesięciu zresztą )kolejnych tomów,a może komuś właśnie brakuje w biblioteczce tego pierwszego.:) Zapraszam kto pierwszy chce ją dostać, przeczytać i podać dalej kolejnym chętnym....?
U mnie nie było źle, ale bywało lepiej: 1) Czarna kawa 4,0 2) Pan Tadeusz XIII Księga (noc poślubna Tadeusza i Zosi), Mrówki i inne bajki 4,5 3) Klęska "Solidarności": Gniew i polityka w postkomunistycznej Europie 5,0 4) Najtrudniej jest spotkać Lilit: Opowieści chasydzkich kobiet 4,5 5) Magma i inne próby zrozumienia, o co tu chodzi 5,0 6) Gottland 4,0 7) Siedem szkiców 3,5 8) Błony umysłu 4,5 Obecnie czytam: Świat nawiedzany przez ...
Recenzja do Moje życie z Dżejmsem jest już w poczekalni. Kolejka jest krótka, więc może szybko trafi na stronę. Szkoda, że jutro wyjeżdżam, mogę mieć kłopot z dostępem do komputera, a zapewne będzie jakaś zażarta dyskusja. Eh....
O to chodzi, że ja żadnej sensacji i kryminału od czasu Pana Samochodzika nie strawiłam. Dlatego niezwykły jest sam fakt, że w ogóle te książki Larssona do mnie trafiły. Co do zalarssonowania to rzeczywiście, po skończonej lekturze cyklu wpisywałam nazwisko autora do merlina i zastanawiałam się, którą jego biografię teraz kupić. Na razie trochę przeszło :-). Zastanawiam się też, czy pewne poszlaki które zostawił w książkach to niedopatrzenia, czy...
Może nie skręcało mnie ze śmiechu, kiszki nie wariowały, ale za to był jakiś taki nie do końca określony uśmieszek i... coś, czego chyba nie umiem dokładniej nazwać;] Hehm... Przygody diabła Marka poznałem jako książkę mówioną i... chyba właśnie zachorowałem na resztę książek Piaseckiego w takiej wersji właśnie:) A już "chyba raczej na pewno "Siedem pigułek..." to nie będzie moja jedyna książka tegoż autora:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)