Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Witam. Może ktoś poleci mi książki w stylu jak pisał Segal /Doktorzy, Akty wiary, Absolwenci/.
Warto wspomnieć, że książka ma nieco inny niż dotychczas wybierałem target... Panowie możecie się zawieść, książka adresowana do płci pięknej. Mimo, iż początkowo akcja wydaje się wartka a główna postać ciekawa, wszystko gaśnie z minuty na minute (uwaga spoiler!!! wątek magika wydaje się być jedynie dziwnym, nie łączącym się z niczym poważnie, dodatkiem). Pocieszające są niewątpliwie niezłe dialogi z nutką pieprzu, choć chaos to jedyne słowo k...
Co do Lolity oczywiście na niską ocenę miała wpływ również moja niedojrzałość literacka. Książka aż kipi od odniesień literackich, filmowych, kulturowych - z których żadnego nie rozumiem. ;)
Znowu miesiąc, którym można się pochwalić. :) 1. Lolita (3,5) - chyba mam już zbyt spaczony umysł, w głównym bohaterze nie znalazłem nic wyjątkowego czy wartego poznania... 2. Śniadanie u Tiffany'ego (6,0) - awansowała do grona książek będących symboliką mojego życia ;) 3. Tajemniczy ogród (5,5) - bardzo inspirująca, szkoda, że tak późno ją poznałem 4. Kolor purpury (5,5) - inspirująca, bardzo bogata pod względem emocjonalnym, rozwój człowi...
I za to lubię ten wątek. Krótko, ciekawie, treściwie. Już wszystko wiem. Pamiętam, co chcę pamiętać. W tym także to, czego nie należy czytać:)
"Przyjemność lektury - bezcenna:)" Prawda, że Stempowski pisze przepięknie? To według mnie najlepsze eseje polskie.
Rok 1920, Paryż. Tytułowy Nadsamiec postanawia udowodnić tezę o niewyczerpalności ludzkich sił, bijąc na gruncie erotyki eksperymentalnej rekord odnotowany przez starożytnego mędrca Teofrasta, wynoszący 70 razy z rzędu. Na drugim planie - choć nie jest to żadną miarą plan pośledniejszy - rozgrywa się obłąkańczy wyścig kolarskiego kwindemu (jego uczestnicy zostali poddani sterydowej kuracji, dającej im nadludzką moc) z pociągiem ekspresowym na tra...
Wspaniała opowieść o egzotycznej podróży – spełnieniu marzeń autora i jego przyjaciół. Zorganizowali swą ekspedycję nie mając doświadczenia i znając jedynie podstawowy angielski. Odwiedzili Bangkok - prawdziwą, tętniącą życiem, egzotyczną azjatycką metropolię, stolicę dawnego Syjamu, oraz Birmę, dziś zwaną Myanmarem. Książka opisuje to, co widzieli, a czego nie ma w folderach turystycznych i to, co przeżyli, a co nie zawsze dało się przew...
Książki same w sobie tworzą całkiem zgrabną kolekcję, którą można spokojnie przeczytać na raz, natomiast jak wspomniano nie można być socjalistą i innym tego typu stworzeniem oraz nie można się nastawiać na wielką literaturę, bo jest to po prostu bardzo dobry cykl, a przy tym łatwy do przyswojenia. Tak, jest "bicie po mordzie", są prostytutki, a właściwie dziwki, bo z profesjonalnych kurtyzan przedstawionych bliżej była tylko jedna (albo dwie, za...
Miałam bardzo podobne odczucia. Zaraz po przeczytaniu pierwszego tomu, który w zasadzie pochłonęłam, byłam przekonana, że z kolejnym będzie podobnie. Jednak to sączące się ze stronic okrucieństwo stawało się wręcz monotonne. Z początku szokowało, jednak z czasem stało się męczące. Nie należę do wrażliwców, ale mimo wszystko jakieś negatywne emocje płynące z przekazu spowodowały, że powiedziałam Martinowi nie. Ku własnemu zdziwieniu odłożyłam tę k...
Tom Ripley wiedzie leniwą i dostatnią egzystencję w uroczej posiadłości Belle Ombre, pielęgnując dalie i pobierając lekcje gry na klawesynie. Jednak pewnego wieczoru jego spokój zostaje zakłócony. W miasteczku pojawia się niewidziany tu wcześniej szesnastolatek, który wyraźnie dąży do zawarcia znajomości z Tomem. Ów młody Amerykanin przedstawia się fałszywym nazwiskiem, ale Ripley szybko rozszyfrowuje jego tożsamość: to Frank Pierson, który uciek...
Ja dzisiaj hurtem - lipiec i sierpień: Zatrute ciasteczko - 4,5 Goldi: Apoteoza zwierzaczkowatości - 5 Zbrodnia w błękicie - 5 Czarnoksiężnik z Archipelagu - 5 Rozświetlone akwaria - 5 Złap mnie, nim upadnę - 4 7 babek 1 dziadek - 4 O czym się nie mówi - 4,5 Będziemy już tylko dla siebie: Dzieje miłości Edith Piaf i Marcela Cerdana - 3,5 Dwunasta karta - 4,0
Polski oficer, ściągnięty w trybie pilnym z Afganistanu, staje przed komisją weryfikacyjną i wychodzi z jej posiedzenia, głośno trzaskając drzwiami. Odsunięty na boczny tor, może albo zapić się na śmierć, albo przyjąć prywatne zlecenie od bogacza rezydującego na Cyprze. Córka szewca z Targowej, gwiazda rewii i kabaretów, wychodzi za mąż za hrabiego w przeddzień wybuchu drugiej wojny światowej. Po wojnie, wyrzucona z majątku, wraz z pasierbicą ...
Żona piekarza 5,5 Słodka jak krew 5 Świat od kuchni: W poszukiwaniu posiłku doskonałego 4,5 Zapiski z nocnych dyżurów 5,5 Mag niezależny Flossia Naren: Część 1 3 Kostka Śmierci 5 Zabawy z kotem 5 Pewna forma życia 5 Rio Bar 4 Czarne koty i prima aprilis: Skąd się wzięły przesądy w naszym życiu? 4 Uczeń diabła 5 Mój pies jest najlepszym psem na świecie 4,5 Naga 4 Kot w stanie czystym 4 Hyperversum 5
Julia Schlick, fotoreporterka, od lat dokumentuje na swoich zdjęciach wyzysk dzieci w Trzecim Świecie. Jej partnerem w życiu i w pracy jest Cliff Clifton, światowej sławy dziennikarz, zajmujący się tym samym tematem. Stanowili nierozłączną parę aż do dnia, gdy trzy lata temu Cliff zniknął bez śladu. Choć Julia poruszyła niebo i ziemię, by go odnaleźć, jej poszukiwania zakończyły się fiaskiem. Pewnego dnia podczas kolacji w restauracji kobieta ...
No właśnie, chyba w polskim, bo mam wciąż obok: wydanie Świat Książki Warszawa 2006, KAREN Alvtegen "Zdrada". "Ze szwedzkiego przełożyła Halina Thylwe". Na okładce, stronie tytułowej i grzbiecie książki jest Karen.
"Reanimacja" to przykład grafomanii czystej próby, chociaż obserwacje szpitalne mogą, oczywiście, być dla wielu osób cenne. Czy są celne - nie jestem w stanie ocenić. I jeszcze szczegół: może i bohaterka jest "bezgranicznie oddana", ale starszą pacjentkę nazywa "babcią". A fe!
Pożoga
Jessica Hart - "Szczęśliwy traf" Lucy West zakochała się w Kevinie, bo uznała, że stanowi on uosobienie jej młodzieńczych ideałów. Tymczasem poznany przypadkowo bogaty finansista Guy Dangerfield uświadamia jej, że ideały są nudne. Znacznie ciekawszy jest mężczyzna z fantazją, nie zawsze postępujący według zasad. Taki jak on... Melissa McColone - "Prawdziwa wygrana" Millie postanawia wziąć udział w transmitowanym przez media wyścigu doo...
Skromny kryminalny lipiec. Moje odczucia wobec cyklu Krajewskiego są ambiwalentne, ale na pewno nie można o tych ksiązkach powiedzieć, że źle się je czyta. Śmierć w Breslau (4) Koniec świata w Breslau (4) Widma w mieście Breslau (4,5) + w trakcie kilka innych, w tym: Chimera jako zwierzę pociągowe: 1926-1941 20: 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła jednak każda z tych książek wymaga ode mnie czytania fragmentaryc...
Mój sierpień: 1.Gmina - 4,5 2.Czerwona Wilczyca - 4,5 3.Murzyn - 5,5 4.Karaibska tajemnica - powtórka 5.Noc czerwcowa; Zarudzie; Heydenreich - 5 6.Polowanie na Perpetuę - 5 7.Madame - 6 8.Sonata Kreutzerowska - 5,5 9.Czarna lista - 4,5 10.Klin - powtórka
Ja nie, bo ciągle nie uzyskałam odpowiedzi na pytani czy allegro się też liczy. Nie wypełniam zatem.
Diuna - 6,0 Zakończeniem jest śmierć - powtórka, 5,0 Zawód: Wiedźma: Tom 1 - 4,5 Zawód: Wiedźma: Tom 2 - 5,0 Wiedźma opiekunka: Tom 1 - 4,0 Wiedźma opiekunka: Tom 2 - 5,0 Guy Mannering czyli Astrolog - 4,0 Troll zagłady - 5,0 Podróż w nieznane - powtórka, 6,0 Śmierć w chmurach - powtórka, 4,0 A Dance with Dragons (Martin George R. R.) - 5,0 Bhagawadgita czyli Pieśń Pana - 5,0 Pigmalion - 5,0 (akcja Nobliści) Shirley - 4,0 Mesjasz Di...
W tym miesiącu trochę mi się nie udało i zamiast ogromnej liczby w całości przeczytałam tylko 2 pozycje. Za to zaczęłam 6. Przeczytane w sierpniu: Pani Jeziora (4) Ostrze elfów (3)
Lubię fantastykę, ale wybiórczo.... ;) Na przykład do tych o międzygalaktycznej przyszłości itp. jeszcze się nie przekonałam. Ale za to Tolkien, Pratchett, Gaiman, Sapkowski i im podobni - ich twórczość odbieram inaczej. A za ten zbiór się raczej zabiorę, dzięki za pomysł. :)
Przeczytane w sierpniu: "Pustelnia parmeńska" (Stendhal (właśc. Beyle Marie-Henri)) (4) "Pasje utajone czyli Życie Zygmunta Freuda" (Stone Irving) (4,5) "Duma i uprzedzenie" (Austen Jane) (5) "Bohiń"(Konwicki Tadeusz) (5,5) "Obcy" (Camus Albert) (5) "Wyspa ocalenia" (Odojewski Włodzimierz) (5,5) "Dama pikowa" (Puszkin Aleksander) (5) "Wesele w niebie" (Eliade Mircea) (4) "Brzezina" (Iwaszkiewicz Jarosław) (4,5) "Młyn Bałtaragisa ...
A w jakim języku autorkę nazywają "Karen"? Przecież nawet po szwedzku jest "Karin": http://sv.wikipedia.org/wiki/Karin_Alvtegen
Przeczytane w sierpniu: 1. Statek szaleńców (3,5) 2. Ziemia Elżbiety (3) Czas na Klasykę , Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane 3. Trzej muszkieterowie (5) Czas na Klasykę 4. Złota młodzież PRL (3) 5. Kolumbowie: Rocznik 20 (4,5) 6. Królowa Niewidzialnych Jeźdźców (2,5) miała być na rozluźnienie po Kolumbach, ale okropny język, pełen nieuzasadnionych powtórzeń i pytań retorycznych nie na miejscu kompletnie rozczarował. Miary d...
Świetna książka, nie mogłam się oderwać. Za stroną redakcyjną cytuję "Nie ulega (...) kwestii, że ten sam skutek może kryć kilka prawd." Nie ulega kwestii, ze tak jest w rzeczywistości. Książkę właśnie mam przed sobą (z biblioteki) i pytanie: imię autorki to Karen czy Karin, czy w szwedzkim to wszystko jedno? PS. Recenzja Mantry jest świetna.
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)