Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Jared ("Intruz" - Stephenie Meyer) 32 2. Filip Bridau ("Kawalerskie gospodarstwo" - Honoré de Balzac) 20 3. Assef ("Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini) 18 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Józef K. ("Proces" - Franz Kafka) KILL 16 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 48 7. Porfiry Pietrowicz ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 20 8. Manon Gaudet ("Własność" - Valerie Marti...
Ja bym raczej wierzyła zapowiedziom wydawnictwa niż księgarni. A wydawnictwo zapowiadało, że najwcześniej grudzień.
Bardzo zainteresowała mnie akcja "Przykurzątka" jestem na biblionetce od wczoraj i przeżywam potężną frustrację, że wcześniej tu nie trafiłem, próbuję nadrobić i zachęcam znajomych do założenia konta, bo jest tutaj super. w ostatnim czasie przeczytałem książki, które niesamowicie wpisują się w akcję "Przykurzątka": Hanka Bielicka "Uśmiech w kapeluszu" oceniło ją tylko 23 użytkowników, moja ocena 5. Humor w dobrym wydaniu. Uśmiech w kapelus...
Las śpiewał mi dziecięce piosenki, gdy mnie ojciec prowadził jeszcze za rękę. Potem kłębił się na Ivai w Paranie. Potem uczył kochać grozę na Ucayali. Potem pachniał żywicą w Kanadzie. Las był mi więcej niż przyjacielem: wszedł w moje życie jak życzliwy, stanowczy doradca i kierował losem. Moje ścieżki prowadziły przez las*. --- *Arkady Fiedler," Gorąca wieś Ambinanitelo", wyd.Iskry, 1978, s.55.
Spotykamy się przypadkiem, nieopatrznie, trochę zawstydzeni własną nieuwagą, omijamy się bardzo uważnie, wybieramy inne szlaki i nasze kroki niemal nigdy się nie przecinają. Konsekwentne unikanie się, relacje zredukowane do minimum, tylko przy specjalnych, koniecznych okazjach, uśmiechamy się do siebie pod czujnym spojrzeniem rodziców. Nie ma w nas wrogości wzajemnej, tylko obcość, narastająca przez lata, świadomość nieuchronności tego procesu, r...
Osiem lat wcześniej: Odnaleziono grób ofiary bestialskiego mordu. Doktor David Hunter - młody antropolog sądowy – bada zwłoki. Odrażający fizycznie mężczyzna o straszliwej sile przyznał się do zabójstw czterech dziewcząt. Miał wskazać, gdzie je pogrzebał. Ale uciekł. Mogił nie znaleziono. Dochodzenie przerwano. A potem był tragiczny wypadek, który odmieni doktora Huntera na zawsze. Teraz: Morderca znowu jest na wolności. Doktor Hunter zno...
1. Jared ("Intruz" - Stephenie Meyer) 32 2. Filip Bridau ("Kawalerskie gospodarstwo" - Honoré de Balzac) 20 3. Assef ("Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini) 18 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Józef K. ("Proces" - Franz Kafka) 18 OUT 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 48 SAVE 7. Porfiry Pietrowicz ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 20 8. Manon Gaudet ("Własność" - Valerie Ma...
"przyznać", przyznać muszę. :)
A może ja nie umiem czytać ze zrozumieniem? Listy są zupełnie inne niż proza. Choć muszę, że mój powrót do prozy Flauberta spowodował podwyższenie dotychczasowej oceny oraz w ogólę zmianę opinii o tymże. Inna sprawa, że Listy Flauberta to stary trop z Bobkowskiego - a ja się jeszcze na żadnym jego tropie nie zawiodłam. Nawet na tych negatywnych:) - wciąż nie mogę się przekonać do Dostojewskiego.
1. Jared ("Intruz" - Stephenie Meyer) 32 2. Filip Bridau ("Kawalerskie gospodarstwo" - Honoré de Balzac) 20 3. Assef ("Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini) 18 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Józef K. ("Proces" - Franz Kafka) 20 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 46 7. Porfiry Pietrowicz ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 20 8. Manon Gaudet ("Własność" - Valerie Ma...
"Białe zęby" Smith (4,5) "Smażone zielone pomidory" Flagg (4) "Stangret jaśnie pani" Fleszarowa-Muskat (3,5) "Singapur, czwarta rano" Bruczkowski (4) "Ksiądz Rafał" Grabski (3,5) "Sól ziemi" Wittlin (4,5)
szrotówek kasztanowcowiaczek
A! Nie! Znowu moje niedokładne wyrażanie myśli! Jak ja piszę tę moją pracę magisterską! Więc pozwólcie mi się jeszcze raz wyrazić: Nie spodziewałabym się takiej dobrej oceny tej książki, na podstawie innych książek tego autora które do tej pory przeczytałam. Dementuję informację o jakimkolwiek czytaniu przeze mnie Flauberta w niedługim okręgu czasu.
Wszystkiego najksiążkowego:)! Kurczę... ależ "zazdroszczam" (Tak, to cytat, ale nie wiem "z kogo") tych całych... SZEŚCIU lat już tu:)! (Znowu Ślązak i to...Dąbrowszczak:)).
Dziękuję za spotkanie, znowu było nas sporo, choć zapowiadało się mniej ;) Tym razem dla odmiany zapomniałam parasola, na szczęście deszcz sam mi o tym przypomniał w porę. Książek nie zapomniałam, oddałam dwie, a przywiozłam pięć...
Jak mniemam - właśnie czytasz i nie podobają Ci się? Mnie od początku zachwyciły. Za język przez wszystkim. Przepiękny. Ale także (nie ukrywam) za zbieżność poglądów. Cóż... moje obecnie są chyba ciut nie na czasie????
Tematyka "Ceny" bynajmniej nie należy do zabawnych, aczkolwiek dialogi zawierają mnóstwo humoru.
Coś dobrze wychodzisz na tej "akcji klasyka"... 3 pozycje do schowka. Aż dziwne, że do tej pory nie przeczytałam Teogonii, zwłaszcza że stoi na półce.
Naprawdę? Nie spodziewałabym się po tym, co do tej pory przeczytałam. To musicie faktycznie reklamować.
A co w takim razie ma oznaczać deklaracja: „Ja tam świętym nie jestem i nie chcę być”? :-)
Musimy bardziej reklamować Listy Flauberta - zasługują na sławę dzienników Woolf czy Marai'a. Średnią ocen ma niesamowitą - 5,58. Pewnie mało która książka, aż tak dobrze wypada.
U mnie też jakoś lepiej z okazji wakacji :) Nieoczekiwane - 4,0 Rzeka bogów - 5,5 Diabeł na wieży - 4,5 Zabawki diabła - 5,0 Opowieść o Darwinie - 5,0 Colas Breugnon - 5,0 (Projekt Nobliści) Gringo wśród dzikich plemion - 5,0 Pomocy, jestem tatą! czyli Jak być dobrym ojcem i nie osiwieć zbyt szybko - 5,0 Straż! Straż! - 5,0 Egipcjanin Sinuhe - 5,0 Cesarstwo - 5,0 Rycerz w tygrysiej skórze - 4,5 Wszystko czerwone - 5,0 Władca much ...
Ło, w dodatku powinno być "nam" a nie "mi", czyli konkretnie Pozwólcie nam krzyczeć
Akcja Klasyka połączona z Akcją Lato z Polską Książką: Lalka, ocena: 6. Czapki z głów! To jest zdecydowanie najlepsza polska powieść. Jakie typy, jakie tło społeczne, obraz społeczeństwa. A w tym wszystkim - piękny język, lekki, skrzy się. Dowcip śmieszy, przemyślenia - wciąz aktualne, nie nudzą. Arcydzieło. I każda kolejna lektura utwierdza mnie w tym. Achilleis, ocena: 5. Taki Polski Homer prawie, zaskakująco dobre. Inne, ciekawe. Mocno odmie...
A "Adibas" to mi się najbardziej kojarzy z inną książką na literkę "A", mianowicie z "Auschwitz" Gustavo Nielsena. A dlaczegoż to? Albowiem. Stop. Pisz po ludzku i postaraj się wymienić podobieństwa. Niby autorów nic nie łączy, bo jakże by mogło, ale jednak coś się w głowie kołacze. Po pierwsze, obie powieści przynoszą coś kompletnie innego, niż by się mogło kojarzyć z regionem geograficznym, z którego pochodzą. Co nie znaczy, że mają...
Ranyjulek, ale ze mnie ćwok! Zaglądam do torby i oczom nie wierzę: mam w niej "Pozwólcie mi krzyczeć", czyli książkę dla Misiaka, którą Misiak bardzo pilnował, ale nie upilnował. Naprawdę nie wiem jak się u mnie znalazła, sama wpadła do torby (wiem, wiem, tak to się tłumaczą kryminaliści na komisariacie). Misiaku, przepraszam i czekam na Twój adres na priva - książkę wyślę Ci priorytetem. Chyba że to książka dla minutki - ostro się już pogubiłam....
Wakacyjny miesiąc przysłużył się największej od dwóch lat aktywności czytelniczej. Oto moja lista: 27. Widnokrąg (4.5) 28. Myśli nieuczesane (4.5) 29. Wojna futbolowa (4.5) 30. Dzikie łabędzie: Trzy córy Chin (5.5) 31. O miłości i innych demonach (3) 32. Młode lwy (4) 33. Gracz; Opowiadania 1862-1869 (3.5) 34. Dziennik (1953-1956): Tom 1 (4) 35. Wizyta starszej pani (5) 36. Śniadanie mistrzów (5)
:) Trochę jest wśród nas kociarzy, nie da się ukryć. ;) I jeszcze, przypomniałam sobie, była mowa o niedoskonałości pokazywania urody kobiecej na starych obrazach w porównaniu do współczesnych fotgrafii, o!
Samych piątkowych i szóstkowych książek i wszystkiego dobrego na urodzinki:)
Jako, że wakacje są to i więcej czasu na czytanie:) Dobra nowina 6,0 - pełen zachwyt, czytałam pożyczoną książkę, ale od kilku dni jestem szczęśliwą posiadaczką obydwóch tomów historii księdza Rafała Nowiny. Natalii 5 5,5 - fajna historia, trochę w stylu Chmielewskiej. Jest recenzja Ostra jazda bez trzymanki Córka kata 5,5 - kryminalna fabuła osadzona w realiach XVII-wiecznych Niemiec. Wciągająca. Wirgińczyk: Jeździec z równin 5,5 - Akcja ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)