Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja bym raczej wierzyła zapowiedziom wydawnictwa niż księgarni. A wydawnictwo zapowiadało, że najwcześniej grudzień.
Las śpiewał mi dziecięce piosenki, gdy mnie ojciec prowadził jeszcze za rękę. Potem kłębił się na Ivai w Paranie. Potem uczył kochać grozę na Ucayali. Potem pachniał żywicą w Kanadzie. Las był mi więcej niż przyjacielem: wszedł w moje życie jak życzliwy, stanowczy doradca i kierował losem. Moje ścieżki prowadziły przez las*. --- *Arkady Fiedler," Gorąca wieś Ambinanitelo", wyd.Iskry, 1978, s.55.
Osiem lat wcześniej: Odnaleziono grób ofiary bestialskiego mordu. Doktor David Hunter - młody antropolog sądowy – bada zwłoki. Odrażający fizycznie mężczyzna o straszliwej sile przyznał się do zabójstw czterech dziewcząt. Miał wskazać, gdzie je pogrzebał. Ale uciekł. Mogił nie znaleziono. Dochodzenie przerwano. A potem był tragiczny wypadek, który odmieni doktora Huntera na zawsze. Teraz: Morderca znowu jest na wolności. Doktor Hunter zno...
"przyznać", przyznać muszę. :)
A może ja nie umiem czytać ze zrozumieniem? Listy są zupełnie inne niż proza. Choć muszę, że mój powrót do prozy Flauberta spowodował podwyższenie dotychczasowej oceny oraz w ogólę zmianę opinii o tymże. Inna sprawa, że Listy Flauberta to stary trop z Bobkowskiego - a ja się jeszcze na żadnym jego tropie nie zawiodłam. Nawet na tych negatywnych:) - wciąż nie mogę się przekonać do Dostojewskiego.
"Białe zęby" Smith (4,5) "Smażone zielone pomidory" Flagg (4) "Stangret jaśnie pani" Fleszarowa-Muskat (3,5) "Singapur, czwarta rano" Bruczkowski (4) "Ksiądz Rafał" Grabski (3,5) "Sól ziemi" Wittlin (4,5)
A! Nie! Znowu moje niedokładne wyrażanie myśli! Jak ja piszę tę moją pracę magisterską! Więc pozwólcie mi się jeszcze raz wyrazić: Nie spodziewałabym się takiej dobrej oceny tej książki, na podstawie innych książek tego autora które do tej pory przeczytałam. Dementuję informację o jakimkolwiek czytaniu przeze mnie Flauberta w niedługim okręgu czasu.
Wszystkiego najksiążkowego:)! Kurczę... ależ "zazdroszczam" (Tak, to cytat, ale nie wiem "z kogo") tych całych... SZEŚCIU lat już tu:)! (Znowu Ślązak i to...Dąbrowszczak:)).
Jak mniemam - właśnie czytasz i nie podobają Ci się? Mnie od początku zachwyciły. Za język przez wszystkim. Przepiękny. Ale także (nie ukrywam) za zbieżność poglądów. Cóż... moje obecnie są chyba ciut nie na czasie????
Tematyka "Ceny" bynajmniej nie należy do zabawnych, aczkolwiek dialogi zawierają mnóstwo humoru.
Coś dobrze wychodzisz na tej "akcji klasyka"... 3 pozycje do schowka. Aż dziwne, że do tej pory nie przeczytałam Teogonii, zwłaszcza że stoi na półce.
Naprawdę? Nie spodziewałabym się po tym, co do tej pory przeczytałam. To musicie faktycznie reklamować.
A co w takim razie ma oznaczać deklaracja: „Ja tam świętym nie jestem i nie chcę być”? :-)
Musimy bardziej reklamować Listy Flauberta - zasługują na sławę dzienników Woolf czy Marai'a. Średnią ocen ma niesamowitą - 5,58. Pewnie mało która książka, aż tak dobrze wypada.
U mnie też jakoś lepiej z okazji wakacji :) Nieoczekiwane - 4,0 Rzeka bogów - 5,5 Diabeł na wieży - 4,5 Zabawki diabła - 5,0 Opowieść o Darwinie - 5,0 Colas Breugnon - 5,0 (Projekt Nobliści) Gringo wśród dzikich plemion - 5,0 Pomocy, jestem tatą! czyli Jak być dobrym ojcem i nie osiwieć zbyt szybko - 5,0 Straż! Straż! - 5,0 Egipcjanin Sinuhe - 5,0 Cesarstwo - 5,0 Rycerz w tygrysiej skórze - 4,5 Wszystko czerwone - 5,0 Władca much ...
Akcja Klasyka połączona z Akcją Lato z Polską Książką: Lalka, ocena: 6. Czapki z głów! To jest zdecydowanie najlepsza polska powieść. Jakie typy, jakie tło społeczne, obraz społeczeństwa. A w tym wszystkim - piękny język, lekki, skrzy się. Dowcip śmieszy, przemyślenia - wciąz aktualne, nie nudzą. Arcydzieło. I każda kolejna lektura utwierdza mnie w tym. Achilleis, ocena: 5. Taki Polski Homer prawie, zaskakująco dobre. Inne, ciekawe. Mocno odmie...
Wakacyjny miesiąc przysłużył się największej od dwóch lat aktywności czytelniczej. Oto moja lista: 27. Widnokrąg (4.5) 28. Myśli nieuczesane (4.5) 29. Wojna futbolowa (4.5) 30. Dzikie łabędzie: Trzy córy Chin (5.5) 31. O miłości i innych demonach (3) 32. Młode lwy (4) 33. Gracz; Opowiadania 1862-1869 (3.5) 34. Dziennik (1953-1956): Tom 1 (4) 35. Wizyta starszej pani (5) 36. Śniadanie mistrzów (5)
Samych piątkowych i szóstkowych książek i wszystkiego dobrego na urodzinki:)
Jako, że wakacje są to i więcej czasu na czytanie:) Dobra nowina 6,0 - pełen zachwyt, czytałam pożyczoną książkę, ale od kilku dni jestem szczęśliwą posiadaczką obydwóch tomów historii księdza Rafała Nowiny. Natalii 5 5,5 - fajna historia, trochę w stylu Chmielewskiej. Jest recenzja Ostra jazda bez trzymanki Córka kata 5,5 - kryminalna fabuła osadzona w realiach XVII-wiecznych Niemiec. Wciągająca. Wirgińczyk: Jeździec z równin 5,5 - Akcja ...
Nie za bardzo, raczej socjologiczna, ale jakoś tak po łebkach napisana.
Pamiętam Szkołę przy Cmentarzu! Przeczytałam (najwyraźniej) całą w podstawówce i gimnazjum. Niektóre pamiętam bardzo dobrze, np. Obóz Drakula, a niektórych prawie wcale.
Biblia
Warto pamiętać, że święty to nie osoba bez wad... Bo takie nie istnieją
Heheh... Średnio prawie 1 książka dziennie? PLUS recenzje, czytatki? JAK TY TO ROBISZ? Hehehe, ta akcja "Swego nie znacie" to w sumie "Przykurzątka" przecie:)! Tak to się przecież plecie, tak to bywa, że choć akcje te dwie różnie się nazywa, to wiele w nich się pokrywa:)!
Wszystkiego najlePSIEJszego:)!
No dobra. Ujmę pytanie inaczej, bo to nie o wyspę chodzi. Która z książek jest dla Was tą jedyną? Najważniejszą. Dla mnie - na dzień dzisiejszy - Pieśni Dukaja. Z czasem się to zmienia (pamiętam jak na topie był Winnetou). Ciekaw jestem co będzie mnie kręciło za lat 5...
Powieść psychologiczna, kronika sensacyjna i thriller prawniczy w jednym. Sięgnęłam po tę pozycję skuszona niewiarygodnością opartej na faktach historii austriackiego seryjnego mordercy Jacka Unterwegera, który potrafił nie dość, że doprowadzić do swojego warunkowego zwolnienia, po odsiedzeniu szesnastu lat z dożywocia otrzymanego za zamordowanie kobiety (dzięki wstawiennictwu zachwyconych jego autobiograficzną, oczyszczającą powieścią intelektua...
Nazwisko autorki może od razu nastawić czytelnika za lub przeciw, dla mnie była to pierwsza jej powieść (wcześniej znałam tylko dzienniki i felietony - "Polka", "Europejka", "Na dnie nieba"), sięgnęłam po nią ze względu na temat - miłość toksyczną, zaciekawiona spojrzeniem tej poniekąd feministycznej pisarki. Znany był mi też wcześniej zawarty w niej wątek autobiograficzny i choć nie wnikałam w szczegóły, wzmagał on moją ciekawość. Treścią ksi...
Wszystkiego najlepszego, Dot! :)
Dawno dawno temu. Za górami... Za lasami... Bla, bla, bla... Pewnie liczyliście na rzewną opowieść o bezbronnej, wiotkiej księżniczce i wybawiającym ją z opresji i potwornych łap, mężnym rycerzu? …To się przeliczyliście! Zamiast księżniczki: Mag Niezależny Flossia Naren. Dama bynajmniej nie bezbronna, ani wiotka! W roli mężnego rycerza: Porucznik Laurienne. Mdlejący na widok zwłok żółtodziób wątpliwego pochodzenia, który sam bez przerwy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)