Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane. I bardzo dobrze to widzisz :) Jednak nie można zapomnieć, że Sapek również często posiłkuje się mitologia celtycką, w której jest zakochany. Z kolei Pratchett przez te lata zdążył nawiązać do wszystkiego.
A to niby ja mam nieszablonowe podejście do problemów ;)
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 24 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 40 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) 2...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 24 OUT 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 38 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust...
"Ja, Phoolan Devi, królowa bandytów"
Powieści z akcją rozgrywającą się w Indiach i/lub opowiadające o adaptacji kulturowej w innych krajach osób pochodzących z Indii: Napisane na moim czole Brzemię rzeczy utraconych Bóg rzeczy małych Mistrzyni przypraw Matka Ryżu Kto wygra miliard? Imiennik Dokumentalna opowieść autora hinduskiego, który po latach emigracji powraca do Indii Maximum City: Bombaj Indie widziane oczami obcokrajowców: Wędrówki z moim Guru Moje Indie
Jest taka książka Sapkowskiego Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini: Kompendium wiedzy o literaturze fantasy. Tam znajdziesz sporo ciekawych informacji. A tak na szybko: Sapkowski czerpie dużo z mitologii słowiańskiej, Tolkien natomiast z mitologii germańskiej i celtyckiej. Pratchett chyba najwięcej czerpie z kultury współczesnej. Prace Tolkiena to high fantasy, najbardziej przypominają mity o antycznych herosach, gdzie dobro i szlachetność tryum...
Witam, wybrałam temat prezentacji maturalnej: Człowiek w sytuacji próby, przedstaw na dowolnych przykładach literackich. Co polecilibyście spoza kanonu lektur?
Przyjaciel kiedyś przedstawił ciekawy wywód na temat podziału autorów fantastyki ze względu na podejście do potrzeb fizjologicznych głównych bohaterów ich książek. Było bardzo wesoło, ale nie wiem, czy ta klasyfikacja przejdzie na maturze, bez większej ilości owijania w wyrazy bliskoznaczne i eufemizmy.
a "Kondrad Wallenrod”?
Hej, poszukuję książek, wierszy, obrazów, zdjęć, itd. związanych z Indiami. Mam przedstawić ten kraj na tle jego wieloreligijności. Szczególnie interesują mnie opisy przeciętnych mieszkańców Indii różnych wyznań. Jeśli przypominacie sobie jakieś fragmenty, w których przeczytaliście coś o Brazylijczykach, Kenijczykach, czy Australijczykach, to też bardzo proszę, piszcie.
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 26 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 36 - W DÓŁ 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Prous...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 26 OUT 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 38 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 SAVE 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel P...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 28 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 38 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 32 SAVE 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Prou...
Góry, góry, góry! Szymborska czy Herbert?
"A. Sapkowski, T. Pratchett, J.R.R. Tolkien-wykaż podobieństwa i różnice pomiędzy twórczością wymienionych autorów literatury fantastycznej." Chciałbym was prosić o luźne uwagi, może zauważycie coś nowego. Po burzy mózgów będzie mi łatwiej to porównać z moimi spostrzeżeniami i to uporządkować. Z góry dziękuję za cenne uwagi.
A "Robinson Cruzoe"? toż przecież same samotnictwo.
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 28 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 38 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 30 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) ...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 28 OUT 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 36 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 30 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 30 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 34 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 30 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) 26...
Proponuję zerknąć też na Latarnika Sienkiewicza.
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 30 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 32 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 30 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Prous...
No to Antygonę dorzucę i to będzie finito :)
Zajrzyj sobie tutaj: http://motywy-literackie.klp.pl/a-5416.html. Tam znajdziesz kilka innych ciekawych utworów do tego tematu.
Oto mój temat: Porownaj sposoby ujecia motywu samotnosci w literaturze wybranych epok. Chcialem wybrac "Cierpienia Mlodego Wertera" i Legende o sw. Aleksym , dorzucic cos jeszcze ?
Ciąg dalszy jest już tu: BITWA BOHATERÓW 14
Rozpoczynam nowy temat (gdyż poprzedni jest bardzo długi i zbyt wolno otwiera się na niektórych komputerach). Przy okazji oddaję swój głos w Bitwie. Wymieniona poniżej Natasza Rostowa to hrabianka czy też jej matka - hrabina Natasza Rostowa? Kto kompetentnie może podać wyjaśnienie tej zagadki? 1. Charles Swann (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) 60 SAVE!!! 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Hel...
Lubię słuchać ludowych piosenek ukraińskich w wykonaniu zespołu Etno Hory. Teksty są prościutkie (jak to ludowe), a muzyka według mojej siostry brzmi jak disco polo. Dlatego trochę się wstydzę tej słabości, ale piosenek ukraińskich i tak będę słuchać, bo kocham ten język. Zresztą, uważam, że mimo tego prostackiego rytmu one są piękne na swój sposób. A Wy co o nich sądzicie? Podaję linki: http://www.youtube.com/watch?v=EQJF1thmw98 http...
i jeszcze Shakira.
Generalnie Brathanki :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)