Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tak tylko chciałam napisać, że nie było mnie tu kilka miesięcy i bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to co zastałam. Brawo.
Szkoda... :(
Sherlock siedzący wygodnie w swoim fotelu?
Czajka? ;)
W tym momencie rozkładam ręce :) Jedyny znany mi kanon fantasy (wg Sapkowskiego) - może znajdziesz coś dla siebie: - Richard Adams, Wodnikowe Wzgórze - Poul Anderson, Trzy serca i trzy lwy - Poul Anderson, Zaklęty miecz - Piers Anthony, cykl Xanth - Peter S. Beagle, Ostatni jednorożec - Peter S. Beagle, Pieśń oberżysty - Peter S. Beagle, Tamsin - Terry Brooks, cykl Magiczne królestwo - Orson Scott Card, cykl Opowieści o Alvinie Stwórc...
Bardzo mi się podobała! :) I zachęciła do sięgnięcia po Deavera, wcześniej nic jego nie czytałam.
To ja też nie wiem dlaczego - tym bardziej, że właśnie cierpię na brak wygodnego fotela;) Chociaż był już upatrzony, ech...
To ja dodam jeszcze dwie: Nie kończąca się historia - ze względu na genialnie stworzony, bardzo rozbudowany świat Wichry Smoczogór - ze względu na leniwy, ale bardzo wciągający klimat
Mój wrzesień to "Czas na Klasykę": Antygona Trzy siostry Król Edyp Nad morzem "Legenda żeglarska" (Henryk Sienkiewicz) Michał Strogow Fizjolog Tajemniczy ogród Pamiętniki Adama i Ewy Córka kapitana Giaur Królewicz i żebrak Głód Zniknięcie młodego lorda
Nie wiem dlaczego z wygodnym fotelem kojarzy mi się Krasnal ;)
Farmer i jego cykl o Świecie Rzeki: Świat Rzeki Sporo też podróżują bohaterowie w książkach tego pana: Moers Walter A jeśli chodzi o ludzi przeniesionych z naszego świata do wymyślonego to proponuję dwa cykle: Fionavarski gobelin - choć mi się nie podobał pierwszy tom, a reszty nie czytałem Kroniki Thomasa Covenanta Niedowiarka - to polecam na podstawie opinii znajomych
:-)))))))))))
Raczej miałem na myśli postacie ze świata fantasy, choć nic nie zaszkodzi zrobić wyjątku dla ciekawej książki przełamującej granice czystości gatunkowej. Najważniejsze jest, żeby nie była to zwykła rąbanka, od jakich roi się fantasy (zabił trolla, zabił smoka, został królem), tylko żeby ta książka miała w sobie "coś" - ciekawego, niejednoznacznego bohatera, któremu w duszy gra, wciągającą rzeczywistość, itp... Dzięki za odpowiedzi, już wertuję...
Nie.
Chodzi o osoby z "naszego" świata trafiające do świata fantasy i po nim wędrujące, czy o postacie wywodzące się z danego świata fantasy, które w ramach fabuły wyruszają w podróż? Czy po prostu o "dobre" fantasy? Więcej danych = trafniejsza odpowiedź ;) Na chwilę obecną do Twojego opisu na razie najbardziej pasują mi cykle - Koło Czasu - tom I: Oko świata - Pamięć, Smutek, Cierń - tom I: Smoczy Tron Na pewno nie pasują tu - skądinąd świetn...
Mój wrzesień 2009: * Nowe przygody Mikołajka - 6, * Marina - 3, * Zagadki przeszłości - 4+, * Dom nad Oniego -4, * Meksyk: Kraj kontrastów - 3, * Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 - 5, * Blondynka śpiewa w Ukajali: Nowe przygody w Ameryce Południowej - 4, * Mikołajek i inne chłopaki - 4+, * Kradnąc konie - 4, * Batalista - 4, * Joachim ma kłopoty - 5, * Kapelusz z zielonymi jaszczurkami - 4+, * Czarna dziewczyna, biała dziewczyna - 3+, ...
Potwierdzam, że maila otrzymałam ;)
Potop Łagodna: Opowiadanie fantastyczne Jądro ciemności
Tomcio - tym postem chcę Ci pomoc w sprawdzeniu czy dostaniesz powiadomienie ;) Daj znać czy się udało ;)
Och nie, ten wątek też już mi się ciężko otwiera! Ale trzymając się tematu to od dwóch tygodni realizuję plan: nie kupować, czytać zaległości! Jak tu jednak wytrzymać skoro widziałam zapowiedź u Prószyńskiego "Czarnoksiężnika z Archipelagu", którego chciałabym na własność? Zanim się ukaże omijam księgarnię z daleka, chociaż czai się tam tyle kusidełek! Na przykład takie Mgły Avalonu . Jak widzę takie tomiska to aż się ślinię jak...
A ja mam Sceny z życia smoków dla ciebie! Ale OK, mogę je dać Olimpii :P :D
A może Episodex?
Ech, ja tego Cerama jednak kupię i teraz przeczytam. Bo w pre-wersalkach, to tylko ideologicznie się mieści.
Polecam Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 , tom 2 i 3 również. Właściwie mamy tu cały czas wędrówkę głównego bohatera - Ziemianina wysłanego na obcą planetę, na której odkrywa kolejne fantastyczne krainy. Moim zdaniem bardzo ciekawa seria, jedna z ulubionych.
''Tuf Wędrowiec'' (opinia znajomych) cykl ''Książę Nicości'' Scotta Bakkera cykl ''Mroczna Wieża" Stephena Kinga "Peanathema" Neala Stephensona "Ślepowidzenie" Petera Wattsa
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 22 out 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 44 save 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 2 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści...
Poszukuję książek podróżniczych po nieistniejących światach fantasy. Wiem, że to od czasów Tolkiena jeden z najpopularniejszych motywów w tym typie literatury, dlatego żebym nie zabłąkał się między kolejnymi tytułami i tomami, proszę o pozycje waszym zdaniem najlepsze, takie dla których naprawdę warto poświęcić kilka, a może kilkanaście wieczorów.
Mamucie Drogi :-) Dziękuję za ciekawy , choć trudny konkurs. Bardzo cieszy mnie, w związu z tym, moje 7 miejsce. Gratuluję wszystkim uczestnikom zdobytych punktów.
Jakie są Twoje odczucia po przeczytaniu "Głodu"? Bardzo nastawiam się na tę książkę i myślę, że nie powinienem się rozczarować.
Nie Joy. A moja zagadka jest dość luzną interpretacją, więc może sprawić pewne kłopoty. Ale nie musi. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)