Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W sierpniu ubogo: Jak żołnierz gramofon reperował O wciskaniu kitu Wędrowiec cmentarny Sonnenschein
Udanego urlopu. :-) Mój sierpień 2010: *Bez litości - 4+; *Tylko ja sama - 4; *Angkor - 4+; *Ukradziona twarz: Mieć 20 lat w Kabulu - 3; *Moja miłość - 1; *Kapuściński non-fiction - 4; *Uwolnić niedźwiedzie - 3; *Kronika zapowiedzianej śmierci - 4; *Droga do Nidaros - 3+; *Przysięga otchłani - 5; *Kraina Chichów - 5; *Myśli nieuczesane - 5; *Biała gorączka - 5+; *"W ciszy przyjdź do mnie" Antologia poezji miłosnej - 3. (Wrzuciła...
Książki Fannie Flagg wywołują uśmiech na twarzy na samą myśl o nich :-). Jeżeli masz możliwośc i czas sięgnij po nie, bo sa jak balsam na duszę.
Witam. Właśnie jestem po jego 3 książkach. Wpływa destrukcyjnie na życie :-) Człowiek nigdzie się nie spieszy, żyje zimowym tempem i ma ochotę zalec przed kominkiem słuchając Aidy i popijając whisky. Jednak zaczyna mnie bardzo denerwowac to samo o czym mówił cyknol. Opinia na temat polaków. Może w jakis sposób sobie zasłużylismy na to, ale autor jednak nie powinien tego uogólniac. I chociaz po pierwszej książce byłam zachwycona to teraz pan Manke...
CAŁE ZDANIE NIEBOSZCZYKA :-)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 34 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) DO PIEKŁA! 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE! 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("An...
Koontz czy King. Ten kto zadaje to pytanie, chyba nie do końca wyczuwa charakter książek. Przyznam, że jezeli chodzi o Kinga, czytałam mało jego książek. Nudzą mnie te samochody, obcy i inne totalnie fantastyczne pomysły. Koontz ma ta wspaniałą zaletę, że przeważająca większośc książek mówi o tym, co ludzie są w stanie zrobic w imię wyższych celów czy też choroby psychicznej. Jego książki są przerażające właśnie dlatego. Mamy bardzo małe szanse s...
Wydaje mi się, że było więcej takich książek, ale ciągle pamiętam, że pokonała mnie Kocia kołyska. Pamiętam, bo bardzo zależało mi na jej przeczytaniu i kilka razy próbowałam, zaczynałam zarówno od miejsca, w którym ostatnio skończyłam, jak i od początku. I nic- do dzisiaj nie dałam rady, a zawzięłam się na nią kilka dobrych (ok 6) lat temu. I kiedyś ją w końcu przeczytam :)
Wstyd sie przyznać ale Trylogia Sienkiewicza. Z "Ogniem i mieczem" skończyło się po kilku rozdziałach, z "Potopem" było już trochę lepiej, bo bałam się, że może przydażyć się na maturze i przebrnęłam jeden tom (mam wydanie trzytomowe). Za "Pana Wołodyjowskiego" się nawet nie brałam. Nie wiem skąd u mnie ta awersja do trylogii, bo inne powieści Sienkiewicza bardzo mi sie podobały. Ciągle powtarzam sobie, że czas wreszcie zabrać się za Trylogię ale...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 34 SAVE! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 10 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona (...
Siostra w tamten weekend była na tego typu weselu i sprezentowała młodym książkę Shantaram, którą zachwyciła się po tym gdy dostała ją ode mnie na urodziny :) Myślę, że to bardzo fajny wybór, jedna z lepszych książek jakie czytałam w ostatnim czasie; no i co za tomiszcze, wystarczy na dłuuugie godziny :)
Jakie trendy i mody we współczesnej literaturze popularnej (a może nawet szerzej- kulturze popularnej) zauważacie? Mnie się rzuciło kilka rzeczy w oczy: 1. Moda na wampiry- setki filmów, seriali i powieści ostatnio wydanych na ten temat (ewentualnie wariacje z wilkołakami), 2. Młodzi "czarodzieje" (Harry Potter itp.), 3. W fantasy moda na gildie zabójców, królobójców, magów itp. 4. W Polsce moda na powieść historyczną (czasami fantastyczn...
Mnie przyszły do głowy okładki książek Scotta Lyncha. Za granicą wyglądają naprawdę ładnie, u nas - szkoda gadać. Co do Sagi Martina to prawda, ale nawet zdążyłam się przyzwyczaić.
Dostałam zaproszenie na ślub w którym przyszli Państwo Młodzi życzą sobie zamiast kwiatów książkę z dedykacją. Co byście polecili na prezent?
Fakt, że sporo ale fantasy i romanse zdecydowanie w tym przodują. Kryminały, które są przecież też "lekką" literaturą (w sensie trudności odbioru oczywiście ;)) wyglądają z reguły trochę lepiej.
Właśnie, to mi nasuwa kolejne pytanie na forum- chyba je zaraz zadam ;) - skąd ta fascynacja wampirami ostatnio? Niezliczona zupełnie ilość seriali, filmów i książek na ten temat. Skąd to się wzięło?
Mój sierpień wyglądał następująco: Zagubiona przeszłość 4,0 Miasto ślepców 4,5 Lektor 3,0 Senność 4,5 Dobranoc, słonko 3,5 Księżyc we łzach: Moje dzieciństwo skończyło się, gdy miałam pięć lat 3,5
Tak, to czytałam, niezłe, polecam wypróbować. :-)
Chyba tak nie jest niestety. Tak się składa, że mieszkam w kraju anglojęzycznym na stałe i rzadko tu widzę jakąś znośną okładkę. W Polsce można jeszcze trafić na coś bez smoków i wylewających się biustów (jak podany przykład Sapkowskiego w wydaniu kolekcjonerskim), tutaj trudno na prawdę. Co więcej polskie wydawnictwa czasami kupują okładkę z wydania amerykańskiego czy angielskiego- przykładem może być saga Martina wydana przez Zysk i ska z okład...
Ciężko faktycznie jest - wystarczy zerknąć na dwa chociażby tematy, gnębiące studentów pierwszego roku: http://www.kopernika.pl/forum1/smf/index.php?topic=1877.0 http://www.kopernika.pl/forum1/smf/index.php?topic=3776.0
Super, dzięki, to mnie rozbawiło :) I sporo wyjaśnia.
- Gdzie są "Ludzie bezdomni"? - Przeważnie na dworcach... ciesielskabozena
Z lekcji języka polskiego: - Proszę pani, czy mogę wypożyczyć książkę "W pustyni", bo "W pustyni i w puszczy" jest za długa... ciesielskabozena
Maus: Opowieść ocalałego Podobno świetne. Nie miałam niestety okazji sprawdzić osobiście :(
Co prawda studiuję farmację, a nie medycynę, ale mieszkam z ludźmi z lekarskiego i powiem Ci szczerze, że ciężko jest. To kierunek naprawdę dla zapaleńców, wszelkie idylle w stylu "Ostry dyżur" możesz od razu wsadzić do kosza. Niejednokrotnie słyszałam już słowa, że jakby wiedzieli w co się pakują to by się trzy razy zastanowili. Nie zamierzam zniechęcać, absolutnie! Takie są realia po prostu.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" ...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) OUT 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) SAVE 52 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - ...
Wiesz, ze ja również. Zamierzam się w końcu wziąć za Martina, juz od dawna mam go na szczycie polecanek, ale dopiero na spotkaniu ogólnopolskim krasnal zachęciła mnie w sposób wyjątkowy.
Dziękuję. Miło było Was poczytać, chociaż już po lekturze. A może nawet lepiej...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)