Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
To wszystko przez to, że uwielbiam "Pręgi". Cały czas powtarzałam sobie, że mam "Gnój" traktować jako zupełnie odrębne dzieło, nieznacznie powiązane z filmem, ale mi nie wyszło. Podświadomie szukałam w książce filmowych scen i bohaterów, co psuło przyjemność czytania.
A czemu Gnój tak nisko?
Trochę nie na temat (akcja toczy się we współczesnym Londynie, w którym troje autentycznych greckich bogów musi sobie jakoś radzić). Niegrzeczni bogowie
Mój marzec był wyjątkowo obfity: 1 Lilian Jackson Braun "Kot, który znał kardynała" - 5 2 Peter Parnell&Justin Richardson "Z Tango jest nas troje" - 5+ 3 Mariusz Sieniewicz "Czwarte niebo" - 2 4 Michał Zygmunt "New Romantic" - 4+ 5 Annie Proulx "Dobrze jest jak jest" - 4 6 Sam McBratney "Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham" - 5 7 Dominika Buczak&Mike Urbaniak "Gejdar" - 5 - jest recenzja 8 Elwyn Brooks White "Stuart Malutki" - 4+ 9 ...
Mój marzec 2010: *Przezimowanie - 4; *Lato Muminków - 4; *Buszujący w zbożu - 4,5; *Kto wiatr sieje... - 5; *Safiya: Żyję dzięki wam - 2; *Dama w lustrze - 3,5; *W dżungli miłości - 3; *Weiser Dawidek - 5,5; *Pan Samochodzik i Winnetou - 3; *Spotkanie - 5; *Wojna państwa Rose - 4; *Gdzie żyją tygrysy - 4,5; *Na tropach jednorożca - 4,5; *Bella Toskania: Słodkie życie w Italii - 4; *Pani Bovary - 5; *Ukojenie - 3,5; *Spacer porann...
Poszukuję książek o osobach wrogich ludzkości, ale także takim, którzy przeciwstawiali się słabym, głupim i walczyli z nimi. O tępieniu plugastwa i miernoty, o złośliwości wobec społeczeństwa. Brzmi bardzo ostro i chaotycznie, ale chodzi mi o to, by każdy wybrał książkę, którą uważa za odpowiednią.
Przeczytane w marcu: 1.Achaja: Tom 2 4 2.Achaja: Tom 3 4 3.Prawda 5+ 4.Najdłuższa podróż do domu: Wspomnienia 5+ 5.Julita i huśtawki 5+ 6.Ostatnia rozgrywka 4+
Spis pojechał! Jak Ci coś wpadnie w oko, to krzycz. :-)
A tak, uprzejmie poproszę. :) Przy najbliższej okazji co nieco Ci przytargam, więc znów będziesz miała większy stosik, to może "Eunuchy" połóż na wierzchu....??? :-))
O, to muszę przeczytać, zanim Marylek przyjedzie latem, żebyś i Ty zdążyła. Dobrze, że przypominacie!
Szukam książek, najlepiej współczesnych, których akcja dzieje się w starożytnej Grecji, najlepiej z wątkiem/postaciami bogów greckich. Zależy mi zwłaszcza na książkach "łatwych" w czytaniu, dlatego najlepiej współczesnych. Może macie jakieś propozycje?
Tak, "Eunuchy" są u Dagi, a ja w kolejce, a tę resztę jak najbardziej! I też zrobię dla Ciebie listę tego, co mam, choć niestety, niewiele tego.
Ja od dostępności zaczęłam, bo co mi z tego, że było, jak nie ma?? :(
Tak, ma on w sobie coś uwodzącego. 4,5 postawiłem dlatego, że nie znalazłem w nich momentu, który przyciągnął by mój wzrok na dłuższą chwilę. Na pewno sięgnę po niego w przyszłości, może zyska przy drugim poznaniu.
Moi domownicy doszli do wniosku, że z tego nałogu mnie nie wyciągną, więc uwagi typu "nie czytaj tyle" rzucane są raczej pro forma.:) Za to wysokość stosiku książek do przeczytania wywołuje ich autentyczne przerażenie.
To co, jesteś chętna na "Church cats" tego samego autora? I jeszcze więcej zdjęć! :))
Też poszukałam tych gobelinów. Nawet nie wiedziałam, że one naprawdę istnieją. Dopiero jak przeczytałam informacje na końcu książki to się zdziwiłam.
Zamczysko w Otranto: Opowieść gotycka (5) prekursorka powieści gotyckiej; raczej śmieszy niż straszy, ale bardzo ciekawa, niczym rasowa telenowela. Hawksmoor (3,5) wymęczyłam! miało być mrocznie i wieloznacznie, a wyszło jakby pisane na siłę. Między aktami (4,5) Wojna światów (5) bardzo ciekawa i nowatorska jak na rok powstania i muszę powiedzieć, że jednak się nie zestarzała (no może oprócz tych wyobrażeń o kosmitach). Jesteśmy sne...
Ciekawe cytaty zapewne znajdziesz tutaj: Encyklopedia "drugiej płci"
Może "Echo w płomieniach"?
Krzyżówka - 5 To nie jest kraj dla starych ludzi - 5 Utracona - 5 Nie oglądaj się - 4,5 Wyznania - 4 Pensjonat - 3,5
Ale piknik w tygodniu? Zanim każdy wyjdzie z pracy/z uczelni, to już będzie pora na kończenie pikniku... Ja mam wolny w zasadzie cały wtorek i cały piątek, więc ja w te dwa dni mogłabym się pisać na piknik, ale podejrzewam, że nie wszyscy są tacy elastyczni. ;-) Czyli co, piknik na maj, a w kwietniu po prostu spotkanie? Ja myślę, że najlepiej, jeśli Syrenka założy temat, z terminem od razu dostosowanym do grafiku. ;-) Z mojej strony preferuję ...
A tu mój marzec. Jak widać, poziom raczej wyrównany (z jednym wyjątkiem). Córka grabarza (5; jest recenzja) Rymy życia i śmierci (5; jest recenzja) Blady wymoczek (4) Zima don Camilla (4) Cieplarnia (4) Szachownica flamandzka (4,5) Dziewczynka, która za bardzo lubiła zapałki (1,5; to pół jest za to, że do stylu i języka nie można się przyczepić, ale sama treść jest tak odpychająca, że ledwie dotrwałam do końca) Dotknięcie pustki (4) Fik...
Lalka- Wokulski całe życie dąży najpierw ku nauce, a później chce zdobyć Izabelę Łęcką.
Szukam książek na temat emancypacji kobiet. Kobiety o sobie i mężczyźni o kobietach. Dodatkowo, jak ktoś zna- to ciekawe cytaty też się przydadzą. Od połowy XIX wieku, do współczesności. W internecie szukałam, ale zbyt dużo tego nie ma. Bardzo dziękuję za pomoc:)
1. Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie (Müller Herta) (3,5 - właściwie to przeczytałam ją w zeszłym miesiącu, ale o tym zapomniałam, co jest chyba najlepszą recenzją. Chyba w zły czas trafiła albo przedawkowałam Hertę) 2. Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (Harris Marvin) (4) 3. Zbrojni (Pratchett Terry) (4) 4. Ewangelia według Jezusa Chrystusa (Saramago José) (6) 5. Chryzantema i miecz: Wzory kultury japońskiej (B...
Fizyka rzeczy niemożliwych: Naukowa wyprawa do świata fazerów, pól siłowych, teleportacji i podróży w czasie (5,5) Zdecydowanie polecam! Hiperprzestrzeń: Wszechświaty równoległe, pętle czasowe i dziesiąty wymiar (5) Również znakomita, ale tematy w niej poruszane są bardziej abstrakcyjne. Rozum, słowo, dzieje: Szkice wybrane (3) Początkowo całkiem mi się podobała, jednak późniejsze eseje mnie nie zainteresowały. Gadamer (4) Dobre opra...
1. Śmierć na raty (4) 2. Ulica Marzeń 31 (3,5) 3. Cień (4) 4. Stracone dusze (2,5) 5. Na zawsze (5) 6. Sześć grobów do Monachium (3,5) 7. Uratuj mnie (5,5) 8. Piasek w butach (4) 9. Kiedy płaczą świerszcze (3,5) 10. Noc w bibliotece (4) 11. Kieszeń pełna żyta (4) 12. Morderstwo w Orient Expresie (4) 13. Rendez-vous ze śmiercią (4,5)
To co, znowu w tygodniu? ;o) Jeśli ktoś jest w stanie podjąć w miarę "męską" decyzję co do terminu, to może by tak nowy wątek założyć :D
A ja przy logowaniu z innego komputera miałam taki problem, dlatego już wiem, jak sobie poradzić. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)