Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Naprawdę zachęciłaś mnie do ZAKUPU i PRZECZYTANIA tej książeczki. Szczególnie przez porównania z Norymbergą i hitleryzmem. To musi być szczególnie dobre dzieło literackie, skoro wywołuje tak intensywne emocje i powoduje tak daleko idące skojarzenia historyczne i kulturowe. Polecam lekturę "Fajdrosa" Platona - ciekawa jestem, jakie fajerwerki wzbudzi w Tobie to dzieło - poruszające także tematykę miłości homoseksualnej, a napisane zdecydowanie pr...
Olać płeć bohatera (bohaterki) ale film o czym? O starzeniu się i przemijaniu? To na pewno ta sama książka? :]
"w takiej Anglii nie wolno już w dziecięcych szpitalach używać słów- matka, ojciec. Bo to może kogoś obrazić. Używa się określenia rodzic A i B. Zatwierdzono to parlamentarnie" Bzdura. Po pierwsze nie Anglia tylko Hiszpania. Po drugie nie parlament tylko Ministerstwo Sprawiedliwości. Po trzecie nie zakaz używania słów matka i ojciec w szpitalach tylko zmiana nazw rubryk w książeczce rodzinnej. Poza tym taką informację znalazłem tylko na ...
- Dzieje Baśki murmańskiej - Tam, gdzie ostatnia świeci szubienica [Nakład Gebethnera i Wolffa, Warszawa 1934]
Wiesz, ja mam od jakiegoś czasu pewien kłopot z Nowackim. Myślę, że on za dużo pisze, w efekcie zaś w swoich kolejnych tekstach coraz bardziej jest rozwodniony. To trochę kwestia tego, gdzie te recenzje się ukazują (wszystko, co się pojawia w prasie codziennej, skrótowe jest i trudno tu oczekiwać szczególnej przenikliwości), ale problem nie znika, gdy go czytam nawet tam, gdzie ma niby pełną swobodę wypowiedzi. Nadal jednak jest dla mnie krytykie...
[Ciach] - Naruszenie Regulaminu BiblioNETki. Rozmawiamy o książkach, a nie o czytelnikach. Admin
Jestem bardzo zadowolona z dyskusji i bardzo was zachęcam do przeczytania tej książki, na temat, której Misiak napisał przecież znakomitą recenzję- nawet myślę , że książka nie zasługuje aż na tyle. Ja to przeczytałam i jeszcze raz napiszę, że moim zdaniem jest to wyjątkowo wstrętna książka, szkodliwa, demoralizująca, zakłamująca rzeczywistość, lansująca chorobę, zepsucie, anormalność. Jest to triumf sodomii. Analizujemy produkt propagandowy pros...
Coś źle sprawdzasz, ale ponieważ schowek masz ukryty, nic nie widać. Na stronie "Moje dane" jest okienko - schowek widoczny dla innych użytkowników. Jeżeli klikniesz i udostępnisz schowek, to będzie można sprawdzić. W każdej chwili, gdy zrobisz odwrotnie, schowek możesz ukryć. "Moje dane" są po prawej stronie, w niebieskiej kolumnie :-)
Sesja się rozkręca, więc mój luty skromny za to dosyć owocny - same wysokie oceny :-) Biały Tygrys [5] Gdyby Wenus była chłopcem [5,5] - Wow! Tak dziwnej i pięknej książki nie czytałam dawno. Trochę w niej realizmu magicznego [jakby], porywająca. Polecam! Kato-tata: Nie-pamiętnik [5] Ever [5] - może podobne do 'Zmierzchu', może główna bohaterka nie poraża intelektem, ale czyta się dobrze [i według mnie lepiej niż "dzieła" pani Meyer]....
Przeczytane w lutym: Głos nocy - 5 Grom - 3,5 Groza - 4 Jedyna ocalona - 5 Kato-tata: Nie-pamiętnik - 6 Zabójca strachu - 4 Korzystaj z nocy - 3 Twarz - 6 Pożar w moim domu - 5 Kwiaty na poddaszu - 5,5 Wystarczy być - 6 (powtórka) Dopuszczalne straty - 5
Mnie się po prostu te szkice o książkach nie podobają, chociaż są dobrze napisane. Moim zdaniem on nic nowego w nich nie mówi. Tzn. wiem oczywiście, że celem nie były błyskotliwe i nowatorskie interpretacje, ale jakoś nie trafiły do mnie te teksty nawet czytane tak, jak to sobie chyba wymyślił autor - czyli jako subiektywne sprawozdania z lektur kiedyś ważnych. Sucharski zaś jest moim zdaniem po prostu nudny. Solidny, przyzwoity i potrzebny, a...
Moim skromnym zdaniem, zbyt byłeś łaskawy dla autora. Ja także, po przeczytaniu pierwszego tomu, miałem lichutką nadzieję, że autor zaprzestanie epatować bezinteresownym okrucieństwem i weźmie się za fabułę. Przez drugi tomik przebrnąłem, z kołatającą myślą, że "to nie możliwe, żeby do końca miało być to jedynie pornosem dla perwersów ze szczególnym uwzględnieniem tych o preferencjach S-M". Trzecia część rozwiała moje wątpliwości - książki Piątak...
3 marca 2010 (środa): w Poznaniu Spotkanie z Michałem Pawłem Markowskim . Prowadzenie - Przemysław Czapliński. godz.18:00 Centum Kultury Zamek, Sala pod Zegarem, ul. Św. Marcin 80/82 w Warszawie Spotkanie z Jackiem Hugo-Baderem i jego najnowszą książką pt. "W rajskiej dolinie wśród zielska". Dla czytelników pięć egzemplarzy (konkurs). Prowadzenie - Paweł Goźliński. godz.19:00 Klub Sen Pszczoły, ul. Inżynierska 3; w p...
Ja niestety się spotkałam. Możliwe, że wpływ na ocenę miało to, że najpierw obejrzałam "Szkołę uczuć", a dopiero potem przeczytałam "Jesienną miłość" Sparksa, której to książki film był adaptacją, dość, że powieść doczytałam z trudem i mozołem, bo przy tym pięknym dziele filmowym wydawała się strasznie mdła...
Proszę bardzo:) Książka ta ciekawie opisuje życie ludzi, szczególnie przedwojenne, na Kresach. Autorka pomimo, że na wstępie zapewnia nas że jej życie było nieciekawe, to w trakcie lektury okazuje się ono wręcz przeciwne. Największą zaletą w niej są opisy codziennych czynności. Jeżeli lubisz taką tematykę to polecam.
Ja jednak bardziej zwracam uwagę na treść - jeśli nic o książce, nawet o autorze, nie wiem, to potrafi mnie przyciągnąć np. tytuł. Ale brzydkie okładki sprawiają mi przykrość estetyczną. Koszmarne są wydania dla dzieci i młodzieży, w twardych okładkach, na których widnieją dzieci i dorośli, a czasem i zwierzątka, z wodogłowiem i o kończynach w stanie uwiądu :> Lubię też, kiedy okładka mówi coś o treści. Wnerwiają mnie serdecznie wydawcy, którz...
Gdzieś było na Biblionetce o akcjach bibliotekowych - że niby rozdają za złotówkę oddane im przez czytelników książki, a za zebraną kasiorkę coś tam kupują. W każdym razie w Gliwicach rozdawali, to sobie wzięłam.
:-)))
Długo się wzbraniałam przed słynną Jeżycjadą. Zaparłam się i już! Moja przyjaciółka - wierna fanka - nie dała jednak za wygraną. Przywiozła mi całą serię i zmusiła, bym do niej zajrzała. Troszkę u mnie leżała aż w końcu chwyciłam "Szóstą klepkę" i...to była miłość od pierwszego wejrzenia:) Nie mogłam się oderwać. Mam kilka ukochanych tomów: "Szóstą klepkę", "Opium w rosole", "Pulpecję", "Nutrię i nerwusa"...potem kilka tomów, które podobały mi si...
Twórczyni draki - córka księgarza niech nie obraża się, że jakoż cię jak też mnie i wielu do książki zniechęcić chce, a skutek odniosła wręcz na odwrót nie odciągnęła nikogo od wrót tej książki, bajeczki czy opowiastki, przez swoje buntu na wątku namiastki.
U mnie "niestety" też skutek taki jest całej tej oto draki, by po tę książkę, bajkę, opowieść sięgnąć i dać się po kartach jej nieść:)
Jestem świeżo po lekturze i muszę przyznać że horrorem to ta książka nie grzeszy a jednak bardzo mi sie podobała. Długie opisy, głównie przyrody, muszę to przyznać: podobały mi się, sam sie sobie dziwię ale tak było, ehhhh ten King, zawsze mnie pozytywnie zaskoczy:)
Żeś mi przypomniał! Dobrze, że nie dopisałeś mnie w tym "apelu", ale też muszę wziąć się za to tabu, jakim jest Tabu. Ot, tak po prostu - bo książka ponoć nie jest piękna, gładka i powabna, a przez to własnie może być ciekawa:)
Dziękuję, na pewno coś sobie wybiorę.:) A może nawet i wszystko, co mi tam.;)
dziękuję pięknie, zamierzam skorzystać:)
Bo literatura czeska dobrą literaturą jest!:) Pozwól sobie polecić parę tytułów: Viwegha "Wycieczkowicze" (rewelacja) i "Mężczyzna idealny" Kundery "Nieznośna lekkość bytu", "Walc pożegnalny", "Śmieszne miłości", "Niewiedza" Hrabala "Pociągi pod specjalnym nadzorem", "Zbyt głośna samotność" Legatovej "Żelary", "Hanulkę Jozy" :)
o.O Rozdawali Dukaja? A z jakiego powodu? Nikt go nie chciał w bibliotece czytać?
A co ma screen do snu? :P
Nadspodziewanie udany czytelniczo miesiąc, chociaż najkrótszy.:) Szklane smoki 4,5 (nie najgorzej, ale po pierwszej części spodziewałam się jednak czegoś więcej) O kotach 5,5 (książka świetna, nie dość, że przywróciła mi wiarę w noblistów, to zachęciła do dłuższej przygody z panią Lessing) Dewey: Wielki kot w małym mieście 4 (książeczka sympatyczna, ale w zestawieniu z "O kotach" wyraźnie widać jej braki) Awantury na tle powszechnego ciąże...
W tym miesiącu dzięki książkom odwiedziłam: Stany Zjednoczone, Szwecję, Kanadę, znowu Szwecję, Czechy, Indie, Francję, Irlandię & Iran, brytyjską wyspę Guernsey. Było ciekawie :) Przeczytane w lutym: ~ Toni Morrison, "Odruch serca" (4+) Dziękuję, Carmaniolo! ~ Marie Hermanson, "Plaża Muszli" (5+) Szóstka była o włos. ~ Mollie Gillen, "Maud z Wyspy Księcia Edwarda. Biografia Lucy Maud Montgomery" (4) Obraz L.M.M. nieco wyidealizowany, t...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)