Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Porównanie Świata Dysku ze Światem Kuli jest zawiłe i skomplikowane. Magowie po raz kolejny chcą uratować mieszkańców dziwnego świata przed zagładą. Tym razem muszą dopilnować, aby Darwin napisał książkę pt "O powstawaniu gatunków". Zadanie nie jest łatwe, gdyż coś stara im się przeszkodzić w misji. Fabuła prosta jak budowa cepa, a przy pomocy magii jeszcze prostsza. I w tym momencie wkraczają nasi naukowcy ze Świata Kuli, próbując uzmysłowić nam...
Internet jest tak zapchany reklamami, że instalując nowego Firefoksa zawsze od ręki instaluję też do niego podstawowe rozszerzenia: - Adblock Plus (https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/1865) - Flashblock (https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/433) - Toolbar Buttons (https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/2377); może powinienem jakiś bardziej wyspecjalizowany, bo korzystam tylko z ikonek do powiększa...
Hmm, osobiście najbardziej dotąd podobała mi się część druga, ale dalsze też są w porządku, szczególnie "Something Rotten". I angielski tego pana nie jest bardzo ciężki, naprawdę. Wystarczy się wczytać. Polecam :)
Nie popisałam się w tych miesiącach. Udało mi się przeczytać jedynie " Idiotę" Dostojewskiego. Nie ukrywam,że książkę czytało mi się dosyć ciężko. Jednak było warto. Główny bohater nazywany przez wszystkich idiotą jest po prostu dobrym człowiekiem, wrażliwym na krzywdę innych,choćby nie znanych mu osób. Książę Myszkin nie znajduje wśród swoich znajomych szacunku na jaki zasługuje zdecydowanie bardziej niż pozostali opisani bohaterowie tej książ...
Zarówno po Skazanych i Zieloną mile sięgnęłam po obejrzeniu filmu które bardzo mi się spodobały, pierwsza była naprawdę świetna natomiast druga mnie wymęczyła ciągłymi retrospekcjami. Rozumiem że Zielona mila była wydawana odcinkami jednak nie zmienia to faktu że jest to jedna z nielicznych książek, kiedy wolę ekranizację...
Zgadza się. Ja pamiętam, że przeczytałem oba opowiadania niedawno po obejrzeniu filmowych adaptacji. I opowiadania mimo to trzymały mnie do końca, łyknąłem całe, "na raz". King is King!
Wpierw odnośnie czytatek - niezły pomysł. Czy to znaczy, że mogę tu pisać zupełne pieprzoty i nikt nie ma prawa się przyczepić? King to guru. Dziw mnie bierze, że dopiero teraz, wiele lat po obejrzeniu filmu, było mi dane przeczytać "Skazanych..." Dopiero TERAZ! Rzecz ma się tak samo do "Zielonej Mili", nawiasem mówiąc. Opowiadanie świetne, bezsprzecznie ma coś w sobie. Uwielbiam humor Kinga.
Co prawda książki jeszcze nie czytałam, ale za to oglądałam film "Miłość w czasach zarazy" i przyznaję, że interesująca fabuła ;) chyba sięgnę po tę książkę... ;p
" Buszujący w zbożu" to bohater mego pokolenia. Nie poczuje bliskości ktoś, kto nie wyrastał w wiktoriańskich zasadach drobnomieszczańskiego domu. To pierwszy uciekinier od przymusu, nakazów i zakazów. Od bycia wyjątkowym i z ambicjami. Wkrótce wyruszą rzesze ludzi hip ( hippisów), którzy odmówią udziału w wojnie dla obrony tych drobnomieszczańskich interesów i hipokryzji. Po latach wiele mi zostało sympatii do tego bohatera - ludzie porządni wyd...
Olu- ja nie mam nic przeciwko wulgaryzmom- jesli czemus sluza, sa porzebne w tekscie...
Czytałam będąc w gimnazjum, (czyli mając 15-16 lat), książka jako taka mi się spodobała (znaczy: styl, w jakim została napisana), ale główny bohater mnie denerwował. Chroń nas, Boże, aby Holden nigdy nie został autorytetem dla nikogo. Ale w porównaniu z innymi lekturami szkolnymi jakie zdarzyło mi się czytać, niekiedy za wcześnie by zrozumieć, co "poeta miał na myśli", to książka była super.
Nie znikaj. :-)
Zgadzam się, świetne. Skąd to jest dokładnie? Pessoa mi bardzo leży na sercu i wątrobie, dzięki za fragment:)
Miłość na przekór wszystkiemu i wszystkim to oczywiście "Jeździec miedziany" Pauliny Simmons i dalsze jego części. Polecam także "Po prostu razem" Anny Gavaldy i proponowaną już wcześniej "Miłość ponad czasem".
To jest świetne! Jak już wychynąłeś to z czymś mocnym. :-)
Pessoa Fernando (Álvaro de Campos) SKLEP TYTONIOWY Jestem niczym. Nigdy nie będę niczym. Nie mogę chcieć być niczym. Poza tym, mam w sobie wszystkie sny świata. Okna mojego pokoju, pokoju jednego z milionów ludzi, z których nikt nie wie kim jest (a jeśli wiedziałby kim jest, co mógłby wiedzieć?), Odkrywacie tajemnicę pewnej ulicy, którą ludzie pokonują nieustannie, ulicę niedostępną wszystkim myślom, realną, niemożliwie r...
W takim razie muszę obejrzeć:)
Czytałam "Bliźniaczki" i "Fotografię". Obie gorąco polecam, ale tę pierwszą bardziej :))
Zrobili z tego rewelacyjny film z Suchetem:)
"Braci Lwie Serce" jeszcze właśnie nigdy nie czytałam, a też słyszałam, że to ładna książka.
Wielka, niekończąca się Miłość w czasach zarazy :-) i jeszcze może te Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie, Pod skrzydłami anioła
Oj, dawno nie zaglądałam do tej zakładki. Tyle się dzieje, że człowiek (patrz: ja) nie ma czasu na rozrywkę, jaką jest otwieranie strony Biblionetki. Może teraz coś się zmieni. Po kilku tygodniach rozłąki z książkami zaczęłam nadrabiać zaległości. Zaczęłam od R. Pilcher "Czas burzy" i "Inne spojrzenie" - to z zapasów mojej mamy. Z biblioteki przyniosłam "Tajemnicę szyfru Marabuta" (tak, tak, lubię świat książek Macieja Wojtyszki), "Ostatni szcze...
Ja również w młodości zakochałam się w tej książce. W ubiegłym roku do niej wróciłam. Wypożyczyłam z biblioteki starą, o zżółkłych, rozlatujących się kartkach, pachnącą latami. Miło było jeszcze raz ja przeczytać. Potem wzięłam też "Braci Lwie Serce". Płakałam jak bóbr. W podręczniku "Jutro pójdę w świat" do czwartej bądź piątej klasy SP (dokładnie nie pamiętam) jest fragment "Ronji...". Może to zachęci dzieciaki do zapoznania się z tą piękną le...
I co myślisz o "Polce"? Pamiętam, że wpadła w moje ręce w grudniu 2007... Byłam w ciąży, zastanawiałam się, czy warto ją otwierać (jak już się za coś zabiorę, nie mogę potem odłożyć, nawet jeśli mi się nie podoba). Przeczytałam migiem. Podobała mi się - nawet bardzo.
Miłość ponad wszystko, przekraczająca nawet śmierć? Miłość Peonii, nie pamiętam autorki - polecam!!!
Czytałam książkę jako nastolatka, jednak główny bohater mnie irytował a jego bunt był dla mnie przejawem wyjątkowego egoizmu
Udało się! Po przeczytaniu ponad 40 książek mistrzyni kryminału, wreszcie trafiłam w mordercę!!! Nie żeby jakoś inteligentnie, bo już dawno zrezygnowałam z logicznego rozumowania przy książkach Christie, aczkolwiek przyczepiwszy się do jednej osoby już nie puszczałam, aż się okazało, że mam rację!:D Książka bardzo dobra, nie mogę jej uznać za rewelacyjną, bo nie umiem jej postawić obok arcydzieła "Dziesięciu Murzynków", "Kurtyny" czy "Morderst...
Postanowiłem stworzyć czytatkę na temat Ericha von Danikena i jego teorii na temat UFO, ponieważ uważam to za niezwykle ważny temat. Moim zdaniem wszystko co opisuje Daniken ma tzw. "ręce i nogi", ponieważ rysunki wyryte na kamieniu, które pokazują jak wygląda plemnik i jego droga rozwoju w kierunku powstania ludzkiego życia - nie mogły powstać w głowach starożytnych ludzi 3000 lat temu, nie dysponujących mikroskopami. Podobnie rzecz się miała w ...
Mnie pozostawiła w stanie całkowitej obojętności. Czytałem w wieku bodaj 19 lat.
Zmierzch? :P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)