Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Poul Anderson urodził się w roku 1926, jest Amerykaninem pochodzenia skandynawskiego. Fizyk z wykształcenia, w literaturze debiutował w roku 1947 i jego obecność w niej jest od tego czasu stale zauważalna. Pięciokrotnie otrzymał nagrodę Hugo i dwukrotnie Nebulę. Anderson rozmiłowany jest w rzeczach skandynawskich i średniowiecznych. Należał wraz z żoną do Towarzystwa Twórczego Anachronizmu, w którym praktykuje się dawny styl życia (broń, strój, o...
Marylek, po okresie uwielbienia dla tego pisarza przeszedłem podobną do Twojej fazę zniesmaczenia jego twórczością z lat 90. Wydawało mi się, że zdecydowanie obniżył loty, że babrze się w szambie, że zmienił się w politycznego agitatora etc. To był czas, kiedy sam uległem zaczadzeniu tym, co Łysiak nazwał różowym Salonem. Byłem młody i w naiwności swej rozumowałem, że ci, którzy wysadzili komunistów z siodła, nie mogą być podli i źli. Przecież to...
Jeśli zaś chodzi o "Purpurową nić" to uważam, że przymiotnik przesłodzona bardziej pasowałby właśnie do trylogii Znamię Lwa, a nie do "Purpurowej nici", tylko w trylogii trudniej to dostrzec skoro ma tragiczne tło historyczne. Zaś "Purpurowa nić" opowiada o problemach małżeństwa. Pokazuje jaki wysiłek trzeba włożyć w pielęgnowanie uczucia w małżeństwie, jakie to trudne i wymagające. I wcale nie jest to przedstawione ...
Podzielam Twoją opinię na temat tej książki.
"Przeminęło z wiatrem"? Tyle, że nie pamiętam co to za czasy, przyznaję się bez bicia :-)
"Ono" nie czytałam, ale słyszałam o tej książce. Jeśli zaś chodzi o "Dziecko pokuty" to rzeczywiście można powiedzieć, że jest to książka przesłodzona,ale myślę, że to jest po prostu taka typowo-amerykańsko-idealistyczna książka, podczas gdy polskie książki rzadko takie są. Już taką mamy mentalność, że wszystko ma być poważne, dramatyczne, tragiczne itp. Tymczasem w Stanach mentalność jest inna, można podać mnóstwo przykładów ...
"Bez skrupułów" Harlan Coben (4) "Książę Kaspian" Lewis C.S. (4) "Nowe przygody Mikołajka Tom.2" Goscinny René & Sempé Jean Jacques (6) "Słoneczniki" Snopkiewicz Halina (4) "Spotkanie z aniołem" Anderson Joan Wester (5) "Spóźnieni kochankowie" William Wharton (6) i zaczęłam w lutym i do północy na pewno nie skończę (niestety): "Imię róży" Eco Umberto (przyznam szczerze...
Przeczytane w tym miesiącu. Biorąc pod uwagę czas spędzony w pracy, jestem z siebie bardzo dumny :-) No i przekroczyłem w tym miesiącu barierę tysiąca ocen. 10. „Tomek Baran” W. St. Reymont.4 11. „Utwory wybrane” I. Babel.4 12. „Wpadki komentatorów”.5 13. „Arab8221;, „Hugo”, „W Szwajcarii” J. Słowacki. 14. „Nietknięta ziemia” G. Uszakow.5 15. „Fe...
Ijon Tichy, zachęcony przez poznanego przypadkiem profesora prawa kosmicznego, zwiedza Instytut Maszyn Dziejowych, gdzie otrzymuje zaproszenie do wyjazdu na planetę Encję jako kurier dyplomatyczny. Przestudiowawszy w tajnych archiwach dokumentację dotyczącą planety, po 249 latach ląduje na Encji. Poznaje jej mieszkańców, tzw. Człaków, pochodzących od wielkich ptaków-bezlotów i żyjących w kurdlach (ogromnych stworach, stanowiących podstawową komór...
Polecilabym wszystkie ksiazki Agathy Christie.Ciekawe i napewno trzymajace w napieciu do konca zwlaszcza te z serii Herkule Poirot.pozdrawiam
> ale czy nie lepiej byłoby wymyślic czegoś innego, sugerującego to samo jak: Notatki na... Tak chyba zrobię, bo coś mi świta w głowie i powoli wypiera "mankiety" :-) Dziękuję za porady :-)
Ja też to mam, ja też! ;-) Najintensywniej widzę kolory słów, poszczególnych liter i całych tekstów [z ostatnich skojarzeń: "Szafa" Olgi Tokarczuk jest w przeróżnych odcieniach brązu (i bynajmniej nie wynika to ze skojarzenia z drewnem ;-) ), trochę w niej też żółtego, czerwonego i wszystkich kolorów, które kojarzą się z ogniskiem :-)], liczb także. Kiedyś myślałam, że każdy tak ma! "Jak to, nie wiesz, że to słowo jest czerwone??? ...
Króciutka książka, z dużą ilością zdjęć. Pokazana droga od pisarza do ręki czytelnika, opisane poszczególne etapy powstawania książki, również tzw. rys historyczny. Ciekawa, nie tylko dla dzieci. Wydana w 1998 roku, chyba nie było wznowień, ale może znajdziesz w bibliotece (raczej dziecięcej). Warto przeczytać, nie zajmie wiele czasu. Na pewno poleciłabym ją polonistom i bibliotekarzom do pracy z dziećmi i młodzieżą (przydałoby się tylko nowsze w...
Książka jakich mało! Wciąga od pierwszej strony. I kto powiedział, że Niemcy nie mają poczucia humoru? Po przeczytaniu tej książki takie wypowiedzi można włożyć między stwierdzenia "stereotyp".
Możesz coś napisać o Autobiografii.
- Kronika ptaka nakręcacza M. Haruki (5) - Bóg rzeczy małych A. Roy (3) - Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej B. Łopieńska (6) - Prestiż Ch. Priest (5) - Zauroczenie M. Sandemo (5) - Anna In w grobowcach świata O. Tokarczuk (4) - Christine S. King (4) - Niezgłębiony zamysł I. Allende (5) - Pod prąd: Orson Welles kontra Hollywood C. Heylin
Książkę oceniłem jako średnią. Ani nowość gatunku, ani tematu, ani stylu. Przeczytać można z ciekawości [tytuł w rzeczy samej intrygujący], ale bez rewelacji.
prosze jesli ktos moze mi pomoc w znalezieniu tej ksiazki badz przeslac mi w formie e-booka bylabym wdzieczna.moj adres Kat216@wp.pl
Ksiazka nie jest tak fascynujaca jak by sie mogla wydawac po przeczytaniu paru recenzj.Tak,na poczatku byla ciekawa ale to poszukiwanie stawalo sie coraz dluzsze.A jesli ktos jest zafacsynowany legenda o Drakuli to nie znajdzie tu nic nowego czego nie przeczytal wczesniej
Możesz napisać coś o "Jak powstaje książka"? Zaintrygowało mnie. :-)
Moje LUTOWE lektury: 1. Zbigniew Nienacki "Pan Samochodzik i... testament rycerza Jędrzeja (4) 2. Mary Higgins Clark "Córeczka tatusia" (5) 3. Liselote Welskopf-Henrich "Synowie Wielkiej Niedźwiedzicy" t.1. "Harka - syn wodza" (po rosyjsku) (6) 4. Francis Durbridge "Szal" (5) 5. Harlan Coben "Najczarniejszy strach" (5) 6. Stanisław Lem "Śledztwo" (4) 7. Hugh Pendexter "...
LUTY: 4. Detektyw Pozytywka (5) 5. Gringo wśród dzikich plemion (6) 6. Marta Patton i kopalnia arcydzieł (6) 7. Cześć! mówi miś Olo (4) 8. Kieszeń pełna żyta (6) 9. Jak powstaje książka (6) 10. Moja mama ma raka (4) 11. Ojciec chrzestny (4) 12. Nieoczekiwana przemiana mamy (3) 13. Mój szczęśliwy dzień (5) 14. Franklin i książka z biblioteki (6) 15. Mamusia dla Koko (6) 16. Trzy pytania do Dobrej Wróżki: Jak pomóc dzieciom mówić o k...
W zasadzie to nie uważam, żebyś z tego względu miała mieć jakieś problemy. Choć oczywiście lepiej zapytać eksperta. :) Ale jeżeli bardzo pragniesz właśnie takiego adresu stronki, dlaczego miałabyś rezygnować z powodu wątpliwości? Lepiej się upewnij i, jeśli okaże się, że jednak nie możesz, nie będziesz sobie przynajmniej wyrzucać, że nie udało się, bo nie zapytałaś. ;]
Najpierw córka Lucii Holley niepotrzebnie wplątała się w romans z żonatym Tedem Darbym. Potem on sam niepotrzebnie zaczął szantażować listami córki Lucię, bo skończył z... gardłem przebitym kotwicą. Nawet jeśli się wydaje, że to był wypadek. Wreszcie niepotrzebnie Lucia wywiozła jego zwłoki na wyspę, bo od tego zaczęły się jej poważne kłopoty. A może to wszystko było potrzebne, by w tej cichej i spokojnej Lucii Holley, która już do końca życia...
A to moje. Niewiele tego... tak jakoś się złożyło :) - "Osiedle Bogów" R.Goscinny & A.Uderzo - "Bromba i inni: Po latach także" M.Wojtyszko - "Do ostatniego tchu" R.Lee - "Mors, Pinky i trzynasta komnata" D.Rekosz - "Zgubne środki" D.Leon - "Snoopy: Była ciemna, burzliwa noc: Część 1" C.M.Schulz - "Snoopy: Była ciemna, burzliwa noc: Część 2" C.M.Schulz - "Snoopy ...
Witam Czy ktoś z mego rodzinnego miasta mógłby mi powiedzieć, czy biblioteka miejska w Bytomiu już działa. Wiem, że był tam remont.
Troja, 1180 rok p.n.e. Acheron jest pieśniarzem i najlepszym kłamcą w Troi. W jego opowieściach książę Parys i bohaterowie trojańscy urastają do rangi bogów. Pewnego dnia w obleganej przez wojska Menelaosa Troi pojawia się tajemniczy starzec z wiadomością, że wroga armia uciekła bez walki. Acheron odkrywa podstęp. Ale kto mu teraz uwierzy? "Greckie opowieści" to przezabawne historie napisane przez autora popularnej i w Polsce dowcipnej seri...
Trzy drogi do miłości. Jocasta, Clio i Martha poznają się tuż po ukończeniu szkoły średniej, podczas wycieczki do Tajlandii. Dzielą się swymi marzeniami i wyobrażeniem o szczęściu. I obiecują sobie rychłe spotkanie w rodzinnym Londynie. Zobaczą się jednak dopiero po latach, już jako dorosłe kobiety – dziennikarka, lekarka i wzięta prawniczka – uwikłane w sprawy zawodowe i uczuciowe. Ich losy w zaskakujący sposób połączy ambitna piętnastolatka,...
owszem- coś się płaciło, ale raczej niewiele- chyba ok 5 zl za kartę. Nie wiem czy w Pana sytuacji tez będą wymagać zapłaty... pozdrówki!
Aby ich marzenia się spełniły - jedno ukrywa prawdę; drugie udaje, że nie kocha. Lauren uciekła z uprzywilejowanego świata swojej matki, Caroline Armstrong, z powodów, których nigdy nie chciała ujawnić. Teraz w Londynie ma tylko rok, by uczynić z Ravissant czołową galerię sztuki. Czy jest to dla niej bilet do wolności i sukcesu, czy też perfidny podstęp, który wplątuje ją w niebiezpieczną intrygę? Ryan ma jeden cel - chronić życie T.J. Gri...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)