Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Swego czasu bardzo lubiłem czytać Whartona. Najmilej wspominam "W księżycową jasną noc" i "Tato" - strasznie smutna, ale bardzo polecam. "Ptasiek" też był ok :)
Georges Gerfaut ratuje na drodze ofiarę wypadku i wiezie rannego do szpitala. A trzy dni później, kiedy jest już na wakacjach z żoną i córką, zostaje zaatakowany przez dwóch bezwzględnych morderców. Na czyje zlecenie? Może tego, kto spowodował tamten wypadek na drodze? Wszystko na to wskazuje. l teraz Gerfaut ucieka. Choć od takich ludzi nie da się uciec. Można ich najwyżej zabić. [Crime & Thriller, 2007]
Piesniarka to o kim jest.
Jak bym mogl nie pamietac.Mysle ze jeszcze nie raz będziemy rozmawiali.
Powieść o wartkiej akcji i nastroju przywodzącym na myśl literaturę fantasy lub średniowieczne zamczyska Umberta Eco. Jednak pod miłym dla czytelnika sztafażem książki przygodowej kryje się odwieczne pytanie Nostradamusa o rolę przeznaczenia w naszym życiu. Czy jest możliwe przewidywanie przyszłości, choćby nawet zapisanej w księdze przeznaczeń? Od czytelnika zależy, czy zdoła odnaleźć rozsypane liście. [Atut, 2003]
- Chmury się kłębią i płyną [powieść] - Stacja pierwszej miłości - Sułtan Sandżar - Pierwsza bezsenność [Nasza Księgarnia, 1973]
Ja tam myślę sobie skromnie, że Dorota Masłowska ma wielki talent językowy, i że być może kiedyś przekuje go na wielki talent literacki (czyli doda do tego głębszą świadomość formy jako całości, konstrukcji, układu wektorów - bo tego mi w jej książkach brakuje). Trochę mi przypomina młodego Brittena: miał olbrzymi talent do pisania melodii, był w zasadzie samoukiem, podbił londyńskie salony wpadającymi w ucho utworami. Po czym zrozumiał, że musi ...
Wielce żałuję, że brak czasu, sił i snu nie pozwolił mi bardziej wczuć się w konkurs, bo na pewno odgadłabym coś więcej. I jeszcze chciałam powiedzieć, że już przedwczoraj chciałam napisac, że konkurs był bardzo fajny, ale kazali mi najpierw przemyśleć, czy zgadzam się z nowym regulaminem BN - a on długi i skomplikowany. Alem przemyślała, jak widać.
W różnych okresach różne fragmenty mnie najbardziej urzekały - na początku "Se fatta la mezzanotte, la notte 'scuro, 'scuro [...] Ah, vita bella, perche non torni piu" (jeśli dobrze cytuję, bo cytuję z pamięci), nawet sobie ten tekst przełożyłem; potem i "'Ntonuccio", i tarantella o fontannie z mechanicznymi ptaszkami, które będą śpiewały ukochanej o miłości, wreszcie ostatnio szalone kastaniety w tarantelli instrumentalnej (N...
Zgadzam się z wypowiedzią anndzi. Ligocka, opisująca wydarzenia z getta, kiedy była małą dziewczynką (w czerwonym płaszczyku) posługuje się innym językiem (dziecinnym, prostym ) niż wspominając późniejsze życie - to dorosłe, kiedy używa już języka bardziej dojrzałego, zdania mają znaczniej rozbudowana konstrukcję. Jej język ewoluuje i to jeszcze bardziej sprawia, że tesk ten jest autentyczny.
Bywam raczej rzadko. Ze trzy razy może, jak czytał ktoś z bliższych znajomych (a ja akurat mogłem przyjść). No i jak sam czytałem, rzecz jasna. Kiedyś bywałem na "Spotkaniach Uli", teraz zdarza mi się przyjść na "Lonterię", bo to blisko, na sąsiedniej ulicy.
Wymieniłeś Masłowską, to ciekawe - większość osób raczej zarzuca jej prostactwo (no może nie wprost, ale sens ten). Czy to znaczy, że podobała Ci się np. "Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną"? Czy raczej przyjmujesz to jako zjawisko ciekawe dla literatury i nic więcej?
Nie wiem, nie czytałem. Na szczęście jestem czytelnikiem, nie krytykiem, mogę czytać to, na co mam ochotę.
I Marię Cyranowicz. :-) Na Nocach Poetów bywasz?
A mnie właśnie zauroczył ten post, bo wymieniłeś mnóstwo zjawisk, które i mnie urzekły. :-) Pluhar i L'arpeggiata szczególnie (a który utwór z tej płyty najbardziej Cię urzeka? "Lu povero Ntonouccio" z krzykiem rwącym trzewia na końcu?). Zakładam, że skoro Marais jest Ci bliski, "Wszystkie poranki świata" (i książkę, i film) znasz? Czy Quignarda czytujesz? Czy jego "Scribo: taciturio" jest Ci bliskie? Czy widziałeś już wystawę późnych obraz...
I mamy jeszcze Jacka Dehnela. :) Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, z którą zgadzam się w pełni. Będę jednak drążyć temat. A wulgaryzacja języka? Przeczytałam kiedyś "Bombla" Nahacza i szereg wypowiedzi zachwyconych nim krytyków. Dla mnie to była tortura, nie literatura.
"Szkoła narzeczonych" Marii Krüger i "Tajemnice historii Polski" Jerzego Besali.
Tadeusz Wittlin - Pieśniarka Warszawy Stefania Grodzieńska - Już nic nie muszę Terry Pratchett - Muzyka duszy Barbara Kosmowska - Buba
Polszczyzna jest przepięknym, bogatym językiem, znakomitym do uprawiania literatury, zwłaszcza poezji (chodzi mi szczególnie o subtelność i olbrzymią ilość asonansów, a także o warstwę brzmieniową, która daje duże pole do popisu, ale przecież nie tylko). Jest, oczywiście, zaśmiecana, jak każdy język - i od nas, jej użytkowników i, co za tym idzie, współtworców, zależy co z nią zrobimy. Trzeba dbać o język, używać możliwie bogatego słownictwa (bo ...
Risa Green - "Notatki przyszłej matki" (3) Patrick Poivre d'Arvor - "Poranni kochankowie" (3) Celia Brayfield - "Boski Andy i przyjaciele" (2) Daniel Pennac - "Jak powieść" (4) Andrew Miller - "Przemyślny ból" (4) Olgierd Dudek - "Króliczek" (5) Antonina Kozłowska - "Trzy połówki jabłka" (4) Jodi Picoult - "Dziesiąty krąg" (3) Timothy O'Grady & Steve Pyke - "Umiałem czytać niebo" (5) Colum McCann - "Ta strona jasności" (4) Agnieszka Ste...
1. Joe Alex – Jesteś tylko diabłem (6) 2. Terry Pratchett – Kosiarz (6) 3. A.A.Milne – Tajemnica czerwonego domu (5) 4. Aleksander Dumas (ojciec) – Opowieści o duchach (3) 5. Tadeusz Wittlin – Ostatnia cyganeria (6+) 6. Lauren Henderson –Randkowanie wg Jane Austen (4) 7. Julie Garwood – Zemsta matki (3) 8. Jane Feather – Aksamit (3) 9. Małgorzata Musierowicz – Pulpecja (powtórka) 10. ...
Mało co jest mnie w stanie naprawdę zauroczyć, więc pojawią się dzieła które już jakiś czas są na rynku (ale generalnie nowości - o zauroczeniach klasyką, np. Balzakiem, którego teraz czytam ciurkiem, nie wspominam): Literatura: Kuciak "Dalekie kraje" Różycki "Kolonie" Rymkiewicz "Wieszanie" Film: Almodovar "Volver" Jordan "Śniadanie na Plutonie" Fryers "Królowa"...
Teraz powstaje cykl czterech minipowieści "Balzakiana", który używa engine'u balzakowskiego do opisu współczesnego społeczeństwa polskiego (analogie są fantastyczne, pracuje mi się znakomicie) - aluzje do Wielkiego Honoriusza są rozliczne, począwszy od podejmowanych tematów (przemiany społeczne, władza pieniądza, skąpstwo, miłość, dandyzm), przez formę (powieść w listach; przeplatanie - postaci pierwszoplanowe pojawiają się w innych czę...
Cieszy mnie to niezmiernie. ;) Nie wiem, czy poradzę sobie z takimi zdaniami, u Prousta sobie nie poradziłam. Ale to było dawno i nieprawda i zamierzam stawić mu kiedyś jeszcze raz czoła. O Odojewskim myślę i na pewno przyjdzie czas wkrótce na konkretne działania (czyli poszukiwania jego książek), ale do takich decyzji muszę dojrzeć. Hihi. Tak samo miałam z Iwaszkiewiczem - czaiłam się, czaiłam i w końcu nie wytrzymałam i kupiłam sobie zbiorek j...
To niewątpliwie najlepsza książka Krystyny Siesickiej. Oceniłam ją na szóstke, ale zasługuje na więcej!!! Chciałabym czytać więcej takich książek, znacie podobne?????????
Dziękuję Pani w imieniu Babci :) Zawsze bardzo mi zależało na ładnych okładkach. Z realizacją było różnie. W umowach wydawniczych specjalnie zastrzegam paragraf o tym, że będę miał wpływ na oprawę graficzną książek. Zdjęć Babci z dzieciństwa zachowało się (czytelnicy wiedzą czemu) bardzo niewiele - od początku chciałem, żeby na okładkę trafiła właśnie ta fotografia. Tym bardziej odkąd zaproponowałem tytuł "Lala" (poprzednio brzmia...
Robiłyśmy z koleżankami "widoczki" na naszej uliczce wysypanej wtedy piaskiem. Zaznaczało się miejsce zasypanego "widoczku" patyczkiem albo innym tajemnym znakiem, a potem delikatnie odsłaniało, żeby nie skaleczyć się brzegiem szkła. Największa radość była, gdy u kogoś ze znajomych pękła szyba - mieliśmy dużo materiału na nowe widoczki. W kolejce po paszport też stałam, ale na posterunku MO - spora była, a paszport się potem nawet nie przydał :(...
Nie sposób chyba zapamietać wszystkiego, co zawiera ksiązka na dlugi czas. Liczy się ogolny ślad jaki po sobie pozostawia. Coś, co sprawia, ze na myśl o samym jej tytule budzą się w nas określone odczucia/zapachy/wspomnienia. Czasem mogą być delikatne, ledwie wyczuwalne, a czasem bardzo wyraźne. Ja też czytam wolno. Czasem skupiam się na jakimś fragmencie albo rozmyslam nad tym co powiedzial bohater. Żałuję, bo tyle jeszcze przede mną...Inna sp...
A co powstaje teraz? Zdradzisz?
Poważnie się przymierzam, ale muszę się przygotować psychicznie na zetknięcie z tym utworem... (wytworem?)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)