Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Witam, mógłby mi ktoś polecić jakieś dobre książki przygodowe, coś w klimatach "Indiany Jonesa", wiecie, eksploracja starożytnych ruin Azteków czy też Egipcjan, poszukiwanie skarbów itp. :) Dzięki.
podpisuję się pod Dziata - charaktery :)
Ja mam ten sam temat. Wzięłam książki Kod da Vinci, Nigdy w życiu i Alchemik... Kto mi pomoże?? Prosze...
księżyc czyli gazon, kombajn czyli bombajn, gardełopka to zadarta skórka przy paznokciu :)
Hm, nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że był już podobny temat... Aczkolwiek nie mam teraz siły na szukanie. Tak czy inaczej - ja bym zabrała "Winnetou" Karola Maya, bo to moja ukochana książka. :-)
A próbowałaś w bibliotece? Powinna być. ;-)
[ups, to się poplątało...teraz dylemat, który wiek?]
Padło na XVI wiek, wiek odrodzenia-renesansu, który kochała najbardziej. Nie bez powodu znała na pamięć Szekspira,a zawsze marzyła o takiej miłości, jak Romeo i Julia...
"Wybierzmy sie może... do późnego średniowiecza. To może być interesujące przebywać w świecie, w którym nikomu nawet się nie śniło o elektryczności, samochodach i podobnych rzeczach... [Ale zagmatwane :-). Od piaskownicy przeszło do... wehikułu czasu ;-)]
Pianistka - Elfriede Jelinek Moje pierwsze samobójstwo - Jerzy Pilch
W zamian mogę dać : "Lina Karo" Ewy Nowak i "Miłość trzynastolatki" Lucyny Legut
I u mnie te kary są śmieszne ;) i tak naliczane, a następnie blokuje się konto. I czasem tak bywa, że się daruje taką karę. Byłam świadkiem takowych zdarzeń ;) No cóż, jeśli bibliotekarką nie zależy na wpływach dla biblioteki i eliminowaniu przetrzymywaczy to ich sprawa. Szkoda, że potem cierpi na tym solidny czytelnik, który sumiennie oddaje książki, zawsze na czas, lub z niewielkim opóźnieniem.
Nemesis! Więc jesteśmy prawie rówieśniczkami! A myślałam, że jesteś starsza.
Ja przeczytałam Siesickiej cztery książki - "Falbanki", "Woalki", "Beethoven i dżinsy" oraz "Chwileczkę, Walerio" - przy czym te pierwsze trzy dlatego, że byłam na wakacjach w niewielkiech miejscowości, gdzie w księgarni mieli chyba tylko Siesicką i lektury, które dawno przeczytałam. Nie wiem, co o niej sądzić - kiedy nie ma nic inneg, przeczytam nawet z pewną przyjemnością, ale jest tyle ciekawszych książe...
To lubisz Mankella.
Generalnie opery maja slabe libretta.Przy okazji dowiedzialem sie o Zlodziejce.Co dalej zamierzasz czytac.
Nie rozumiem. :-)
Nie przeczytałam tylko trzech jej książek i nie cenię siesickiej zbyt wysoko. Wcale nie powaliła mnie na kolana, tematy oklepane, a wątki w książkach irytująco często się powtarzają. Tylko jedna książka mnie naprawdę zachwyciła- ludzie jak wiatr. Chyba to dzięki atmosferze tajemniczośći, którą opowieść jest przesiąknięta. Tą jedną mogę z całą odpowiedzialnością polecić.
Tango piekny taniec
Szkoda ze ja nie trafilem na na taka oczytana Pania Profesor.
Saga jest ciekawa bardzo. Miałam problemy i to duże żeby ją zdobyć, ale się opłaciło. Pożyczyłam od znajomej mojej mamy wszystkie 47 tomów, oprócz 22! Jestem zafascynowana obecnie czytam 27 tom i uważam, że sandemo dała mi to, czego od zawsze w książkach szukałam. Tajemnice, miłość, wartką akcję, elementy fantastyczne... które dzieło klasyki by mi to dało? Chyba żadne!
... - Tam? - Magda była zdumiona. - Na koncert zespołu Virginia Jetzt! do Berlina - chłopak uśmiechnął się szeroko. - A co to za zespół? - Niemiecki. Bardzo ładne melodie, naprawdę - Witek wstał, skłonił się lekko i z miejsca odśpiewał całą piosenkę w języku sąsiadów zza Odry. Magda przetarła oczy i milczała przez chwilę. - Jak się nazywa ta piosenka? - spytała z braku lepszych pomysłów. - "Dreifach Schn" - rzekł spokojnie chłopa...
W SF antymaterię "wykorzystywali" prawie wszyscy autorzy ale żeby zaraz anty kobieta, no, no. ;-))
Wojciechowska na 6 w pełni zasłużyła, książka jest świetna. I nie taka... schematyczna, płaska jak większość podobnych, zwłaszcza tych pisanych przez mężczyzn. A Parnicki... cóż, nudy na pudy. W żadnej z tych książek nie znalazłam tak wysławianej jego erudycji. Żadna nie była napisana pięknym językiem, były zaledwie poprawne. Żadna nie dotyczyła niczego, co by mnie interesowało (nawet te szkice o książkach były nudne i niepozostające w pamięc...
"Szkieletowa Załoga" - Stephen King (mój pierwszy zbiór opowiadań Króla :-))
Przeczytaj sobie cień wiatru i nie pożałujesz!
Dzisiaj Cię znudził ale co będzie jutro, nie poddawaj się uprzedzeniu. ;-)
Dziś/jutro skończę :) Zapowiada się, że bedzie 5. I już wiem, że podczas następnych odwiedzin w bibliotece wybiorę znowu Puiga :) Każdy rozdział rozpoczyna się fragmentem tanga. No i to pomieszanie stylów - dzienniki, listy, raporty policyjne... Ciekawe. Intrygujące. Inne. :)
Mały wielki świat Heleny Saniewskiej też mi się bardzo podobał. Niezwykła powieść! Teraz czytam 27 tom sagi o ludziach lodu margi sandemo i polecam ci ją. Znajdziesz tu trochę miłości, fantasy, historii, zagadek kryminalnych... Co sobie tylko wymarzysz!
Skąd ta 6 dla Wojciechowskiej? I czemu Parnicki niecztalny? (tak sie pytam - leży sobie na półce i czeka...)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)