Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Właśnie przeczytałam opowiadanie Lwa Tołstoja pt:'Ile ziemi potrzebuje człowiek?' Krótka, ale frapująca opowiastka... Oto ona w skrócie: Pewien rolnik by powiększyć swój majątek wybrał się w podróż zostawiając dom i żonę. Chłop przybył do Baszkirii, gdzie była urodzajna gleba; ‘czarna jak mak’... Jeden z tubylców –starzec w lisiej czapce złożył mu atrakcyjną ofertę. Baszkir zaproponował rolnikowi za 1000 rubli tyle ziemi, ile obejdzie się w c...
bardzo realistyczna i miła lektura. myślę, ze autorka świetnie przedstawiła świat i poglądy nastolatek. z kazda z bohaterek po części można się utożsamić.....
Zapomniałabym. Polecam także książkę o słynnej Fridzie Kahlo!
Jeśli chodzi o Sylvię Plath, to książkę K. Moes wydał "Świat Książki", a "Dzienniki" Prószyński i S- ka"
"Opowieść Olivera" Ericha Segala. Bardzo smutne, czyli prawdziwe. Jak trudno o kimś zapomnieć. I pokochać kogoś innego. Jak trudno jest przestać być znieczulonym, wystawiając się na kolejne zranienie. Ale jest też tu kapka nadziei. A może raczej po prostu zwykła konkluzja - trzeba jakoś oswoić swoje koszmary i z nimi żyć...
I co, skończyłaś już?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi :) Napewno skorzystam. Sylvia Plath interesuje mnie od jakiegoś czasu, ale jej książki (i o niej) są dla mnie trudno dostępne. Nie ma ich ani w bibliotekach, ani w antykwariatach. Dzienniki Dąbrowskiej mają chyba pięć tomów, więc może po pierwszym rzeczywiście przerzucę się na Dzienniki Nałkowskiej. Isabel Allende hmm chyba widziełam jej biografię...wydaną zdaje się przez Wydawnicto Twój Styl.
Dzięki, Huellego wydobyłam spod ziemi parę lat temu i mam papierowego. :-) A ubolewam, że mało dostępny, bo mi żal, że dobrych książek się nie wznawia. Ale jest nadzieja. Szwaję to ja muszę sobie od Ciebie pożyczyć. I Sowę. Bo mi polecają - zwłaszcza Szwaję - jako lepszą od Grocholi. Coś nie wierzę, ale chętnie sprawdzę empirycznie. :>
Co sądzicie o książce "Wszystkie języki świata" Z. Menztla.
W Polsce dłuugi weekend. Po raz pierwszy od kilku tygodni mam troszkę czasu dla siebie. Mikołaj jeszcze śpi, a ja trochę czytam. Dziękuję bardzo za list. Nie czytam zbyt dużo literatury współczesnej, raczej klasykę, ale Nurowską i Kowalewską znam. Niedawno Czytałam o Julicie i huśtawce. Kilka scen pozostało już we mnie na zawsze. Boba Budowniczego oczywiście znamy. Polecamy też Franklina! Obecnie kończę "Wszystkie języki świata" (Zb. ...
Ach i jeszcze bardzo dobre wrażenie zrobiła na mnie książka "Sylvia Plath i Ted Hughes". Napisała ją Erica Wagner i co prawda pół tytułu zajmuje mężczyzna, ale zapewniam, że w środku jest więcej o Sylvii. ;-) Świetna jest także "Na plebanii w Haworth" Anny Przedpełskiej-Trzeciakowskiej. O siostrach Bronte - sama poezja prozą, do przeczytania koniecznie. :-)))
Polecałabym zamianę dzienników Dąbrowskiej na dzienniki Nałkowskiej, moim zdaniem dużo ciekawsze i napisane ładniej. Trzeba natomiast dużo samozaparcia, żeby przebrnąć przez liczne u Dąbrowskiej: "Wczoraj byłam na kolacji. Wróciłam późno. Dzisiaj nigdzie nie byłam" Natomiast z innej beczki polecam bardzo "Virginia Woolf i Vanessa Bell. Sekretny układ". Świetny psychologiczny portret obu sióstr. Bardzo dobrze się czyta. Pozd...
Janusz Głowacki wysnuwa z głowy wspomnienia barwne, wartkie, ostre, ironiczne i z dystansem. Bez żadnego wysiłku, tuż przed naszymi oczami powstaje żywy obraz Warszawy przemieszany z obrazem Nowego Jorku, grupa reżyserów paraduje na zmianę z grupą prostytutek, rzeka literatury płynie zgodnie z rzeką alkoholu, sukces przyjaźni się z upokorzeniem, niektórzy cenzurowani bratają się z cenzorami, a niektórzy nie, poeta afrykański wypiera europejskiego...
Verdiana, a ebooka chcesz? Bo mam :) Poczytam sobie już na nowym miejscu. Tymczasem kupiłam kolejną z serii "na obcasach", Szwaja tym razem, "Stateczna i postrzelona" - dziwny styl narracji, nie bardzo takie lubię, ale Szwaja nieźle pisze, tak odprężająco. Straub poczeka ze swoją "Krainą cieni", bo mam taki nastrój, że wolę się już bardziej nie zaciemniać i nie pogrążać ;>
Twoj synek jest wiec wiekowo pomiedzy naszymi rozrabiakami (Erik ma 4 lata, a Sven 1,5 roku). Erik jest wielkim fanem Boba Budowniczego - obie wersje jezykowe (i nawet mu sie nie miesza, ze kumpela Boba to raz Marta, a raz Wendy). A i Svenuś tez juz wie, kto to jest Bob. Co do innych propozycji czytelniczych, to ja chetnie czytam wspolczesna literature polska (np. Nurowska, Kowalewska, Cygler) i tez polecam! Serdeczne pozdrowionka!
Z cała odpowiedzialnością: "Sylwia Plath" K. Moes oraz "Dziennki" Sylvii Plath. Pisłam kilka zdań o tych ksiązkach na łamach Biblionetki. Goraco polecam!
Dziekuję za odpowiedź. Chmielewską wypróbuję. Pozdrawiam synów najmocniej od trzyletniego Mikołaja, czyli mojego syna (czyta aktualnie "Przygody Krecika"). Zawsze otwarta na inne propozycje czytelnicze, dla niej samej, jak i dziecka Jagoda.
Pierwsza, która przychodzi mi na myśl to Isabel Allende.
Moja dzisiejsza podróż do biblioteki była bardzo owocna. Spędziłam tam zbyt wiele czasu - jak zwykle zresztą ;). Szukałam książek o kobietach lub pisanych przez kobiety. Moje poszukiwania zakończyłam ostatecznie na poniższym zestawie. 1. Isadora Duncan "Moje życie" 2. George Sand "Dzieje mojego życia" 3. Maria Dąbrowska "Dzienniki" Moje drogie panie może poleciłybyście mi dalsze lektury o mądrych, niezwykłych kobietach. Mogą być dzienniki, pa...
Wreszcie udało mi się przeczytać „Sto lat samotności” (czekałam w kolejce przez ponad pół roku). Cieszę się z tego, bo książka mnie nie rozczarowała. Nie sądziłam, że aż tak mi się spodoba. Wprawdzie losy rodziny Buendiów i miasteczka Macondo były dość zagmatwane, ale jakoś sobie poradziłam. Do pewnego momentu robiłam drzewo genealogiczne, ale potem to zarzuciłam i zaczęłam każdą osobę traktować jednostkowo. Za co polubiłam tę książkę? Chyba za ...
Jak już będziesz wiedziała, to napisz, czy przeszłaś :]
Podziwiam:)
Dwie pierwsze części dla mnie sa ciekawe ale bez przesady. Natomiast trzecia super! Polecam szybkie przeczytanie. Może nie ma tam scen jakiś bezpośrednich walk z wrogami duuużo się dzieje.
dzieki ;na wikipedi już byłam i jest dobra
Myślę że dobrze.. . Udział brały trzy osoby i trzy idą dalej.... Trzeba mieć odpowiednią ilość punktów i mam nadzieje że ją uzyskam, dzieki
Hamar jest jednym z najstarszych miast w Norwegii. Jego historia zaczyna się w 1152 roku kiedy to wysłannik papieża ustanawia tu biskupstwo. Wznosi się tu wtedy wielki kompleks klasztorny z dworem biskupim, katedrę i szkołę katedralną. Około 1200 roku budowa jest ukończona. Dziś w tym miejscu umieszczono tablicę pamiątkową, zaznaczającą obszar, gdzie wznosił się klasztor i szkoła. Tam właśnie młodziutka Krystyna, córka Lavransa spotyka mnicha, br...
Ładny pryszcz,dzięki za pociechę :D.
Bo czytasz mi w myślach. :>
Aha. Dzięki. Nie wiem, jak się wymawia, nie udało mi sie tego znaleźć. (skąd wiedziałam, że tu odpiszesz? :-) )
> Porównania z Bridget Jones nawet nie ma co szukać. Coś jak Grochola z "Nigdy w życiu" porównywana z Grocholą z opowiadań? (Niedobrze, po co mi była ta "Potęga sławy"...)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)