Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Jeden dobry dzień - 5,0 Echa pamięci - 3,0 Miłość: Ścieżki do wolności - 3,0 Ja także żyłam!: Korespondencja - 4,0 Akty wiary - powtórka po wielu latach, zmiana z 6,0 na 4,5 Ania z Avonlea - zmiana z 4,5 na 5,0 :) Pamiętnik księgarza - 3,5 Atramentowe serce - 4,5 Detektyw Blomkvist i Rasmus, rycerz Białej Róży - 5,0 W tych dziwnych czasach ciężko mi się skupić na czytaniu czegoś poważniejszego. Najlepsze są lekkie, relaksujące lekturk...
Podtrzymuję. Kto jest przeciw? Nie widzę. Dziękuję.
Kolejnych, niezliczonych lat z nami! :D
Isabel Azuera, sześćdziesięciokilkuletnia antropolog, badająca rytuały pogrzebowe Indian, wyjeżdża do Gwatemali. Na wiele miesięcy zostawia najbliższych, mieszka sama w sercu dżungli. Kiedy miejscowi znajdują martwą kobietę w podobnym wieku i biorą ją za Isabel, ta postanawia się nie ujawniać. Wiadomość o jej śmierci dociera do rodziny, dzieci identyfikują zwłoki. Isabel, "spowita ciszą", powraca do kłamstw i mitów, na których zbudowana została j...
Dziękuję:)))) Tak bardzo chciałabym spotkać się z Wami w tym roku i zjeść prawdziwe ciacho. Mam nadzieję :)))))
"(„Nie czytałem prozy Elizy Orzeszkowej, chociaż skończyłem polonistykę. Nawet »Nad Niemnem«, nie mówiąc o innych »Dziurdziach«”[19], oznajmia prosto z mostu Jerzy Bralczyk, i jest to chyba najbardziej szokujące wyznanie w tej kategorii)." Tak, to prawda, ja też czułem się zszokowany. Choć w sumie mam jeden podobny grzech na swoim polonistycznym sumieniu... Proponuję, aby tę recenzję wrzucić do "Poleca Redakcja".
Dalszy ciąg lekturowych podróży w czasy PRL odbyłam tym razem za pośrednictwem historii czysto fikcyjnej. Ludwik od dzieciństwa wie, że jest inny: już jako dziewięciolatek ekscytuje się nagością kolegi, a im jest starszy, tym dobitniej zdaje sobie sprawę, że może kochać tylko osobę tej samej płci. Na praktykach studenckich poznaje Janusza, tak samo jak on należącego do pechowej mniejszości, która wówczas musi się solidnie konspirować. Łączy i...
Dziękuję . Powodzenia w realizacji nowych zamierzeń.No i zdrowie też się przyda;)
Jedną z rzadkich i nie dla każdego zrozumiałych przyjemności jest to szczególne pomieszanie euforii z zaciekawieniem, którego doznaje nałogowy czytelnik, mając możność wymiany doświadczeń z osobnikami sobie podobnymi. Czy to będzie dyskusja o jednej konkretnej książce, o twórczości jednego pisarza, o całym gatunku literackim albo nawet nie o książkach jako takich, tylko o własnych zwyczajach czytelniczych, czy przerzucanie się informacjami, w któ...
Netflix stawia na polską prozę? Netflix w najnowszym materiale promocyjnym serialu, który powstał w oparciu o prozę Jacka Dukaja, ogłosił oficjalną datę jego premiery. „Kierunek noc” zobaczymy na platformie już 1 maja. Fabuła oparta na powieści Dukaja „Starość Aksolotla” (a ściślej mówiąc na jej fragmentach), zaprezentuje nam postapokalityczną wizję świata. W sześcioodcinkowy...
Drodzy Biblionetkowicze, nadszedł czas pożegnania. Na Biblionetce spędziłam trochę lat, pozostając "po drugiej stronie" Waszej społeczności. Były to lata zmian, zawirowań, ale też pracy nad serwisem, zarówno pod względem redakcyjnym i technicznym. Z niektórymi z Was zapoznałam się też osobiście, na zlocie w Nieborowie. :) Chciałabym podziękować za miłe słowa, wsparcie i zainteresowanie części z Was. Mam nadzieję...
KWIECIEŃ 2020 (ΣR=11521;Σm=2379s;𝔼m=2880) Na homeoffisie czytanie idzie mi słabiej, ale co ciekawe - wszystkie książki były z własnej półki :) 1.(25.) Zimowe opowieści To dobry zbiór opowiadań. Przesycone są nostalgią, doprawione szczyptą realizmu magicznego (ale nie w stylu południowoamerykańskim), niosące ciekawe przesłania - parę z nich to wręcz przypowiastki filozoficzne. Szczególnie wybija się tutaj ostatnia "Budująca opowieść" - intr...
Zapraszam :)
Dlaczego womitywny?!
Znaczy, Dot otworzyła Ci oczy na usta – przynajmniej taki pożytek z lektury „Mroku”. A przytoczony fragment uch, jaki womitywny (że tak to ujmę ostrożnie).
StolatstolatSzrequmiły!* --- * Czyż w takim zapisie nie wygląda to jak zaklęcie zapewniające zdrowie, szczęście i zadowolenie z całokształtu? Bo nim ma być właśnie.
Ciekawa, brytyjskocentryczna lista dziennika uznawanego za centrolewicowy. Oczywiście nie podejrzewam działu literackiego "The Guardian" o stronniczość (dziennik reprezentuje wysokie standardy prasy brytyjskiej) - ale jest ona (lista) obciążona balastem braku tłumaczeń wielu wartościowych pozycji nieanglojęzycznych (z naszego podwórka chociażby "Księgi Jakubowe" Olgi Tokarczuk). Mam 10 przeczytanych pozycji i 19 autorów. Interesujące byłoby ze...
Ta książka czekała na moim regale ponad rok. Czemu po nią nie sięgnęłam wcześniej? Nie pytajcie, bo nie mam na to wytłumaczenia. Przepiękna historia o młodej dziewczynie, która postanawia zmienić swoją przyszłość i która czeka na tę jedną jedyną prawdziwą miłość. Los chce, że na swojej drodze spotyka Gabriela, który na początku nie może jej zbyt wiele o sobie powiedzieć. Ich uczucie nie potrzebuję dużo czasu, a wręcz wybucha z dnia na dzień....
Wszystkiego najlepszego Szrequ :)
Lista chyba do "najlepszej" książki zmierza (nr 1 wydaje się bardziej logiczny, ale trzeba by zapytać... no właśnie, czy tylko mnie umknęło nazwisko osoby publikującej ten wątpliwej jakości ranking?). Czytałam (na razie) tylko pięć/sześć pozycji z listy, większość rzeczywiście bardzo dobra, ale też mam podejrzenie, że to może być zestawienie bestsellerów. Przydałby się komentarz.
Szkoda - bo fragmencik przedni ;)))
Dot, omatkoicórko, otworzyłaś mi oczy :D. Ale nie zmienia to faktu, że cała książka jest napisana w taki niepozbierany, chaotyczny, nieładny sposób. Absolutna strata czasu.
I chińskie parawaniki :-).
Mam bardzo podobne wrażenia z tej książki - nie da się ukryć, że to pozytywizm na pełnej petardzie. Aczkolwiek i tak najbardziej ze wszystkiego zapadła mi w pamięć ta pasztetowa metafora:)
Intryguje mnie kolejność na liście - od najlepszej? Czyli ta na miejscu 1 jest najlepsza? Sama lista to groch z kapustą - Sebald obok Zaginionej dziewczyny. Samo się komentuje. Gdyby jeszcze było to zestawienie najgłośniejszych, najlepiej sprzedających się, itp. Ale wskazanie "the best" bez słowa komentarza i umieszczenie tam niektórych pozycji, poddaje w wątpliwość jakąkolwiek wartość listy.
Ponieważ niedawno odświeżałam Joe Alexa, to mogę polecić :) "Cicha jak ostatnie tchnienie" - jest rezydencja na wyspie, przyjęcie, goście bawią się w poszukiwanie Białej Damy - i jest trup! Większość pozostałych też jest zagadkami zamkniętego pokoju, ale chyba tylko tu jest przyjęcie.
Ucieszyłam się, gdy upolowałam egzemplarz recenzencki "Wyrwy", ponieważ pierwsza książka Chmielarza, z jaką miałam do czynienia, czyli "Żmijowisko", bardzo mi się podobała. Maciej Tomski traci żonę w wypadku samochodowym. Jego życie się wali, zostaje z dwoma malutkimi córkami, którymi musi się zaopiekować. Jednak na powrót do w miarę normalnego życia nie pozwalają mu tajemnice, jakie są związane ze śmiercią jego żony. Co robiła na Mazurach, sk...
No, to chyba chodzi o fragment anatomiczny niemający z jamą ustną nic wspólnego poza tym, że też jest otworem naturalnym :-).
Czy ktoś może mi wytłumaczyć poniższy fragment? "Nie tylko kochał Bellamię, stał się czymś w rodzaju jej niewolnika z powodu owych warg, które nie umiały mówić, owych ust pozbawionych języka, które mimo to obejmowały go w ekstatycznym i pełnym radości uścisku. Ledwie przesunął dłoń, aby dotknąć ich szorstkiej, owłosionej powierzchni, kiedy tajemny kobiecy powab rzucał na niego urok, budząc przemożne pożądanie." (str. 119)
Innych ekranizacji niestety sobie nie przypominam. Z podanych też zresztą nie o wszystkich wiedziałam, tak że przeczytałam tę listę nie tylko z przyjemnością, ale i z korzyścią: dzięki Twoim informacjom dokopałam się do serialu opartego na motywach „Wszystkiego czerwonego”.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)