Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gdybyśmy zwrócili uwagę na to, co jemy i jak jemy, to w naszych warunkach, tych teraźniejszych, nawet najgorszych i ekonomicznie i psychicznie, moglibyśmy 120 lat żyć, bo na tyle mamy zakodowane w Europie nasze siły żywotne. Tyle byśmy żyli bez znajomości słowa lekarz. Popularność przepisów ojca Jana Grande sprawdziliśmy w pierwszej kolejności na łamach "Głosu Wybrzeża". Fala zainteresowania rychło przekroczyła obszar Wybrzeża, o możliwość dru...
Ka.ja, Ty to zawsze masz taki ciekawy zestaw :)
Dla mnie OK.
Część serii „Mały Koneser” - Pamiątka z Paryża i Powidoki.
Ślepy zabójca - 5 Terror - 6 Służące do wszystkiego - 5,5 Korzenie - 5,5
Marzec udany, ilościowo (jak na moje możliwości), jakościowo też nie narzekam: Warszawskie kawiarnie literackie 4,5 - w zasadzie tytuł zawiera wszystko. Dobra książka, takie kompendium. Chce się wgryźć w biografie niektórych bohaterów. Granice marzeń: O państwach nieuznawanych 5,5 - bardzo cenna poznawczo pozycja obrazująca źródła konfliktu w poradzieckich i sąsiadujących z nimi republikach. Uderza zwłaszcza fakt, jak decyzje polityczne Rosji...
To jest cały rozdział o tym, czym się między sobą różnią dialekty, a czym dwie oficjalne odmiany norweskiego. Sporo ciekawostek, przyznaję, ale jakoś się utopiły w informacjach, które mnie nie zainteresowały.
Piorun kulisty (4,0) Rozkręca się powoli. Ale później jest wszystko za co autora lubimy. Sporo science i imponująca śmiałością wizji fiction (nawet wojna Chin z USA). August (5,0) Jakże inne fabułą, a jak podobne nastrojem do "Profesora Stonera". Powieść epistolograficzna, Oktawian, wygnanie Julii. Czymże jest władza, przyjaźń i więzi rodzinne? Polecam. Iłła: Opowieść o Kazimierze Iłłakowiczównie (4,5) Rzetelna biografia najlepszej poetk...
Ok, no to do schowka:)
Zainteresował mnie ten norweski łosoś i na wszelki wypadek zaraz go wrzucam do schowka. Chciałabym też się dowiedzieć czy poza długością jest coś jeszcze nie tak z fragmentem o języku, bo na oko, to może być dla mnie jedna z ciekawszych cześć.
Zwierzętom nie, ludziom owszem, ale nie spodziewaj się jakichś potworności, nic na miarę skandynawskich kryminałów ;)
W marcu udało mi się przeczytać dwie bardzo dobre książki, więc chociaż cała reszta była taka sobie, to jestem zadowolona. 1. Zakonnice odchodzą po cichu - 5,5 2. Ekożona - 3,5 3. Lord Peter ogląda zwłoki - 3,5 4. Pikantne historie dla pendżabskich wdów - 5,5 5. Trzy dłuższe historie - 4 6. Dawca - 4 Więcej w czytatce marzec 2019
Brno, noc z 30 na 31 maja 1945. Gerta Schnirch wraz z kilkumiesięczną córką zostaje – jak niemal wszyscy brneńscy Niemcy – wypędzona z miasta. Wyczerpujący pochód, naznaczony aktami przemocy i gwałtu wobec deportowanych, nazwany później marszem śmierci, kończy się pod granicą z Austrią. Z obozu tymczasowego, gdzie szerzy się epidemia czerwonki i tyfusu, Gerta zostaje skierowana do robót na morawskiej wsi; udaje jej się ocalić życie swoje i córki....
Podobała mi się „Ręka mistrza” Kinga, choć zakończenie pozostawiało nieco do życzenia, „Lśnienie” było całkiem w porządku. Aczkolwiek postrzegam te książki jako dość „męskie”. Jestem świeżo po obejrzeniu pierwszej serii „Stranger things” - pozytywne wrażenia. Chociaż nie jest to taki zachwyt, jakiego oczekiwałam, słuchając opinii.
Anna Hollanek: Zamiast wstępu: Portret z cieniem 1. Bohater 2. Przeszłość 3. Plaża w Europie 4. Pożegnanie 5. Aparat też chce żyć 6. Tabu 7. Eutanazja 8. Barbarzyńca 9. Bandyci i Policjanci 10. Nawet w Raju 11. Skok ontologiczny, czyli Cuda, cuda ogłaszają 12. Pies musi wystrzelić 13. Przejść przez morze 14. W same usta, w samo czoło 15. Tryptyk: - Pieśniarz - Meble - Co to miłość 16. Kot 17. Teatr 18. Tropami kłamstwa ...
Zbiór opowiadań Adama Hollanka w wyborze i ze wstępem córki pisarza. Są tu zarówno utwory wcześniej niepublikowane, jak i te, które ukazały się drukiem. Ta książka Adama Hollanka jest inna. Czy inność jest zaletą? We współczesnym świecie, który staje się coraz bardziej "na jedno kopyto" – na pewno tak. Bruno Miecugow Wydając jesienią 1982 r. z młodym zespołem pierwszy numer "Fantastyki", zaczął Adam Hollanek przygodę życia. Stworzył maga...
Ja nie rozumiem fenomenu Kinga jako takiego i miałam już więcej nic jego nie czytać, ale zdarzyło mi się obejrzeć parę odcinków "Stranger Things" i mnie naszło na takie klimaty ;). Czytam to już od początku lutego, jak na razie jestem w połowie i w zasadzie jedyne co mi się podoba to bohaterowie. Choć zdecydowanie mogłoby się więcej dziać, bo po pięciuset stronach nadal mam wrażenie, że to dopiero wstęp. Ta książka jest zdecydowanie za bardzo roz...
Kaju, zaintrygowałaś mnie tymi "Poczciwymi wiejskimi ludźmi". Tylko czy tam się nie dzieje krzywda zwierzętom? To mnie zawsze odrzuca.
„To” Kinga, jak dla mnie, bardzo słaba książka. Męczyłam przez dwa tygodnie w ubiegłym roku i czas spędzony na lekturze uważam za zmarnowany. Oczekiwałam spektakularnego zakończenia (trochę wbrew wcześniejszym doświadczeniom z autorem, który mistrzem zakończeń nie jest), ale i tu doświadczyłam dużego rozczarowania. Nie rozumiem fenomenu tej powieści.
Małe są. Oraz akurat nie te, które mnie najbardziej interesują. Więc się wspomagałam internetem, a tam jest wszystko.
Marzec mnie nieco podniósł na duchu, bo w styczniu i lutym miałam poważne problemy ze skupieniem się na tekście, myślałam, że mi sie czytelnictwo zepsuło trwale, ale widać, że jednak nie. Dom z dwiema wieżami - trudno uwierzyć, że ta książka nie została napisana po polsku, taka jest na wskroś polska - językowo także. Pięknie spisane wspomnienia i historie rodzinne oddające przedziwne realia Polski od przedwojnia po Marzec. Deutsche nasz: ...
Nie wiem, czy będę - mam ostatnio MNÓSTWO roboty, a jeszcze Michał mi zdrowieje po antybiotykach. Jeśli będę, dam znać na ostatnią chwilę.
Eeeee.... Jak to: nie są najlepsze? Technicznie? Te współczesne, a jest ich większość, są bez zarzutu. Może chodzi Ci o ujęcia? Wolałabyś jakieś inne? Zawsze można się wspomóc internetem.
Ma mnóstwo zdjęć! Począwszy od starych, z początków Towarzystwa, jeszcze w sepii, po najnowsze, pokazujące możliwości ratownictwa jaskiniowego, wodnego, dokumentujące akcje z udziałem śmigłowca i zdjęcia ze szkoleń. Góry, ludzie, psy, sprzęt. Będziesz na spotkaniu 14 kwietnia? Przyniosę wtedy tę książkę dla Marioli, to pooglądasz sobie zdjęcia.
W Perseuszu - 5 Pętla wstecznego czasu - 5 Taniec ze smokami: Część I - 5 Długa Ziemia - 4,5 Taniec ze smokami: Część II (83%) - 5 Rycerz Siedmiu Królestw - 5 Długa wojna - 4,5 Małe Licho i tajemnica Niebożątka - 5 Kirke - 5 Diamentowy wiek - 5 Statystyki na blogu. (Mam wątpliwości co do niektórych ocen, niewykluczone więc, że jeszcze coś pozmieniam.)
Ma zdjęcia, ale jak to z reprodukcjami w książkach - nie są najlepsze. Ja sobie wspomagałam lekturę zasobami internetowymi, gdzie często można nie tylko obejrzeć obraz, ale też dokładnie przyjrzeć się detalom.
Ja jej słuchałam, więc było chyba jeszcze lepiej, bo ma dobrego lektora i wyszła z tego gawęda. W papierowej wersji ma jakieś zdjęcia? Ciekawi mnie, co straciłam.
TOPR: Żeby inni mogli przeżyć to moje odkrycie tego miesiąca. Świetnie napisana, porywająca książka! A sporo już górskiej literatury przeczytałam i zrobiłam się nieco wybredna. ;)
Zgadzam się.
W marcu nadal nie udało mi się natrafić na nic szczególnie rozczarowującego, co mnie bardzo cieszy. Przeczytałam za to co najmniej trzy książki o wrednych manipulatorskich jaszczurkach, ale za to jedną o wyjątkowo cudnym kocie - przyjmijmy, że to się równoważy :). Natknęłam się też na coś, co ma szansę zostać moją książką roku, ale to pewnie dlatego, że mam bardzo mało wygórowane wymagania ;). A pełna lista przedstawia się tak: * Córka jest c...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)