Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tu link do mojej czytatki: Podsumowanie roczne 2018
Ogółem przeczytałam 193 tytuły, o jakieś 20 sztuk mniej niż w poprzednich 2 latach. Najwięcej (19) w maju, najmniej (13) w lutym i wrześniu, średnia miesięczna 16. Oceny: 6 – 4 5,5 – 14 5 - 53 4,5 – 30 4- 58 3,5 – 16 3- 11 2,5- 2 2 - 0 1,5 - 0 1 - 0 brak oceny - 2 powtarzane bez zmiany oceny - 0 powtarzane z poprawą oceny - 3 średnia...
Tak, też mi się to zdarza ;-)
A oto moje grudniowe lektury: Twoje życie w moich rękach: Opowieść o polskiej służbie zdrowia (5) [recenzja: Żeby pomagać, muszą przetrwać ] Diabelskie kości (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 18 ] Krajobraz dzieciństwa (4) [recenzja: Maud dojrzewa ] Księga ballad angielskich i szkockich (4) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 18 ] Zemsta i przebaczenie (5) [recenzja: Ludzie ludziom czasem wybaczają ] Pod podszewką: Prawdziwy wizerun...
Moje grudniowe remanenty lekturowe: Diabelskie kości (4,5) Kolejne spotkanie z dr Temperance Brennan znów udane. Tym razem bohaterka musi rozwikłać zagadkę szczątków (nie tylko ludzkich), znalezionych w piwnicy starego budynku, a przy okazji zmierzyć się mentalnie z wyjątkowo paskudnym osobnikiem, usiłującym wypłynąć w polityce poprzez podsycanie niskich instynktów tłumu. Cała sprawa pociąga za sobą nadspodziewanie dużo ofiar. Przy okazji Tem...
Misiaku, fantastyka może być dobra :DDD Jakże się cieszę, ze przeczytałeś taką książkę.
Niedźwiedziu ale czytatka!!! Wspaniała. Mam teraz trochę wolnego to przyssę się się do Lubiewa i spróbuje Kwietniowej czarownicy (ją na szczęście mam). Oh, zazdroszczę Ci śląskich spotkań. A Misiak z polecankami i książkami jest niepoprawny to znaczy doskonały. Chichrałam się czytając Twoje odkrycia, jutro napocznę tę czarownicę, sprawdzę czy dla mnie smakowita, czy niesprawna. O, jakże cieszę się, że wróciłam, czas wariactwa się skończył. ...
Ogromnie Wielkie - dziękuję! - Biblionetkołajowi z Rzeszowa za "Marlene" Kuźniak oraz "Ani tu, ani tam" Brysona :) fajny prezent na końcóweczkę roku :)
Tuż przed końcem roku: https://www.4shared.com/office/gCbkPp4xfi/wit_3.html :) Wszystkiego najlepszego W Nowym Roku! :)
1. Mating in Captivity: Reconciling the Erotic and the Domestic - Esther Perel 2. Argumentation: The Study Of Effective Reasoning - David Zarefsky 3. Fałszywy trop 4. I Always Want to Be Where I'm Not: Successful Living with Add and ADHD - Wes Crenshaw 5. Nie ma złej pogody na spacer: Tajemnica szwedzkiego wychowania dzieci 6. Come Hither: A Commonsense Guide To Kinky Sex - Gloria G. Brame 7. Inni ludzie 8. Neuroerotyka: Rozmowy o seksie ...
I jeszcze ja! dziękuję Mikołajowi z Myszkowa za "Tajemniczego opiekuna" i dodatkową niespodziankę w postaci zbiorku dowcipów "Z życia dzieci wzięte".
Tak, tak, nie zabieraj toboła, w takiej sytuacji zdecydowanie lepiej być niedźwiedziem z walizką :-)!
Zdrada małżeńska to banał… o ile przydarza się innym. Kiedy Natalia odkrywa zdradę męża, najpierw próbuje uratować związek, szybko jednak dochodzi do wniosku, że nie warto. Z dnia na dzień podejmuje decyzję o przeprowadzce na wieś. W domu odziedziczonym po dziadkach, wśród życzliwych ludzi, pragnie odzyskać wewnętrzną równowagę. Na początku rzeczywiście jest miło, ale atmosfera wokół niej gęstnieje z dnia na dzień. Przebite opony można p...
Grudzień obfitował w zakupy (dość maniakalne, muszę przyznać), ale i lektur było sporo. Żarcik - takie przyjemne okruszki, niektóre się postarzały i straciły smaczek, ale niektóre są całkiem uniwersalne i upływ czasu im nie zaszkodził. Psy ras drobnych - trudna do skomentowania proza, bo i treść - pobyt w szpitalu psychiatrycznym, i styl - sarkastyczny, gorzki. Ale całośc bardzo dobra; zostaje w głowie. Podróż zimowa - opowiadania, któr...
Odchodzę (5,0) Niespieszna narracja, prosty styl, stoicyzm, męski kryzys wieku średniego, wątek kryminalno-sensacyjny. Lubię. Nagroda Goncourtów 1999 tym razem trafiona. Proces (powtórka, zmiana oceny z 4,5 na 5,0) Kafka podobno zaśmiewał się, kiedy pisał "Proces" lub czytał go głośno w gronie przyjaciół. Interpretacja Adamczyka w audiobooku ułatwia to zrozumieć. Czytajcie klasykę, bo warto. Choćby dla znajdowania nowych tropów interpretacyj...
GRUDZIEŃ 2018 (ΣR=25107s;Σm=1814s;𝔼m=2092s) 1.(78.) Owoc żywota twego 4.5 Jak to u Ostrowskiej: wieś zabita dechami, apoteoza zawiści, chciwość i toksyczna miłość do dziecka. W tle przemiany społeczne czasów komuny (czyżby Ostrowska ją pochwalała?) i przenikająca wszelkie sfery pseudopobożność. Trochę na mój gust zbyt podobne do "Śniła się sowa" - inne ramy czasowe, odmiennie prowadzona historia (tu dużo lepsze zakończenie, bardziej p...
Taaa... Potwierdzam. Że nawet nie będziesz rozpakowywać. I że to jest kompulsywne. Ech...
To na dobitkę roku przeczytałem dziś :) Książka dość dobra. Interesujące fakty i mnóstwo anegdot nt. dużych zwierząt chronionych w Polsce: bielik, bocian biały i czarny, ryś, wilk, niedźwiedź i w końcu żubr - każdy ma tu swój osobny rozdział. Dużo o relacjach i zasługach dla człowieka, o tym czy i jak te dzikie zwierzęta żyją w większych aglomeracjach (np. bieliki mają gniazdo i krążą nad Zamkiem Królewskim w Warszawie), także o historii ochr...
Wy weźcie mnie już tak nie straszcie, bo przestanę przyjeżdżać (albo przynajmniej zabierać z sobą tobół :D)
Ta, a jak mi się coś nie spodoba, to będziesz mi płakał, że to Twoja osobista porażka. Już ja wiem, do czego jesteś zdolny, paskudo ;).
Cudna czytatka! Tarzam się ze śmiechu! Ale z jednym się nie zgadzam: doświadczenie c to dopiero przedsmak tragizmu stosika pożyczankowego; odczujesz go w całej krasie, gdy zaczniesz przybywać na spotkania z walizką, która przy wyjściu będzie bardziej wypchana, niż przy wejściu, a w domu jej nawet nie będziesz rozpakowywać, bo i tak zawartość się już nigdzie nie zmieści! Ja, weteranka kompulsywnego pożyczania obustronnego, Ci to mówię, życząc je...
Ogród bestii (5) Mansarda (5) Ach, jak cudowna jest Panama: Opowieść o tym, jak Miś z Tygryskiem wędrowali do Panamy (6) Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej (5,5) Hotel "Bertram" (3) Sprawa G (5,5) Nokturny: Pięć opowiadań o muzyce i zmierzchu (4) Dzisiaj narysujemy śmierć (6) Oczy Buddy (4) Morderstwo w Orient Expresie (5) Herbata dla smakoszy (5) Nie! (5,5) Black...
235. "Trzy koperty" Nir Hezroni 236. "Nigdy nie wracaj" Lee Child 237. "Sprawa osobista" Lee Child 238. "Agonia" Paweł Kapusta 239. "Mock. Pojedynek" Marek Krajewski 240. "Nadchodzi ogień" Gillian Anderson & Jeff Rovin 241. "Nie wszystko na sprzedaż" Beata Tyszkiewicz 242. "Dziewczyny z Wołynia" Anna Herbich 243. "Antygona" Sofokles (tłum. Hebanowskiego) 244. "Dziewczyny z Syberii" Anna Herbich
Dla mnie to wyjątkowo słaby miesiąc, jeśli chodzi o ilość, tak to trwa już od jakiegoś czasu. Ale jakościowo nie mogę narzekać. 245. "Anatomia góry" Rafał Fronia 246. "Dziewczyny z Solidarności" Anna Herbich 247. "Chrobot" Tomasz Michniewicz 248. "Ginekolodzy" Iza Komendołowicz 249. "Mówili, że jest piękna" Michel Bussi 250. "Górecki. Geniusz i upór" Maria Wilczek-Krupa
A ja lubię pożyczać :) Później mam duży wybór lektur, gdy nie mogę spać.
Trzech pasjonatów niekonwencjonalnego wypoczynku, ciekawych egzotycznych zakamarków świata – Halcan Czon (Łysy Wilk), Dżidżik Bawgaj (Mały Niedźwiedź) i Sahaltaj Jama (Brodata Koza), czyli team Czobaja – jedenaście razy w latach 2005-2015 wyprawiało się konno do mongolskiej tajgi. Pod opieką miejscowych przewodników, z biegiem czasu niezawodnych przyjaciół, wędrowali nad rzeki północnej Mongolii, aby łowić ryby w krystalicznych wodach, by korzys...
BiblioNETkołaju, bardzo serdecznie Ci dziękuję za Słowa i światy: Rozmowy Janiny Koźbiel oraz miłe słowa. <3 Wszystkiego dobrego w nowym roku!
Ja też tak mówiłem na spotkaniach. Nikt nie chciał słuchać, ciągle tylko "masz to przecież w schowku...". Opamiętałem się po 60 pożyczance. Co prawda, zgodnie z filozofią Marylka, książki od leżenia się nie psują, ale jednak jakoś mnie ten regał z 60 książkami łypiącymi na mnie z wyrzutem zaczął przerażać, więc powiedziałem szlus! i teraz, po dwóch latach, zszedłem do trzydziestu. I nic nie pożyczam. Prawie nic...
Zobaczymy, ile z tych pożyczanek obdarujesz szóstką! I wtedy zobaczymy też, czy rzeczywiście miałaś zły dzień:p
Pandemia - 4 Dowództwo na Mauritiusie (84%) - 5 Piasek Raszida - 4 Imiennik: Śladem pradziada (powtórka) - 5,5 Imiennik: Miecz i pastorał (powtórka) - 5,5 Cytadela (60%) - 4,5 Cień i kość - 4,5 Szturm i grom - 4,5 Ruina i rewolta - 4,5 Przekleństwo (powtórka) - 5 Stara Słaboniowa i spiekładuchy (61%) - 5 Statystyki na blogu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)