Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
O sztuce kulinarnej ksiąg dziesięć - 4 Pedant w kuchni - 5 (http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2017/03/25/kulinarnik-2-nie-jestem-pedantka-w-kuchni/) W garnku kultury: Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej - 4 Obraza na obrazy: Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących - 4 Kubiści: Rozważania estetyczne - 3,5 Od-głosy jedzenia - 5 Piąty smak: Rozmowy przy jedzeniu - 5 Antropologia p...
Mówi się, że dżentelmeni (gentlewomen chyba też?) nie dyskutują o faktach. To, co tu zamieściłaś, to przeważnie Twoje (?) interpretacje i sądząc z ładunku emocjonalnego, raczej Cię nie przekonam. Ale jako pars pro toto jedno mogę Ci zaproponować: "Rok 1989 przyniósł w Polsce głębokie zmiany związane z upadkiem systemu komunistycznego. Odzyskanie wolności zbiegło się paradoksalnie ze wzmożonym atakiem sił lewicy laickiej i ugrupowań liberalnyc...
To był naprawdę niezły miesiąc ilościowo, ale także ocenowo: 1 Tana French „Zdążyć przed zmrokiem” Zdążyć przed zmrokiem Naprawdę lubię takie powolne, mozolne dochodzenie do prawdy. Poza tym autorka sprawiła, że miałam po lekturze wiele refleksji dotyczących życia. Ocena: 5. 2 Rafał Dębski „Labirynt von Brauna” Labirynt von Brauna Ja bym tego nie nazwała kryminałem retro, bo rzecz jednak dzieje się głównie w XXI wiek. Wartka akcja, kontrwyw...
Mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z tym, że teraz Biblionetka jest "Bezpieczna" - patrz pasek adresowy.
O, przed chwilą się zamieniały http, i właśnie przestały. Czyżby to znaczyło, że jednak dokonują się jakieś zmiany w oprogramowaniu biblionetki? ;)
I mnie jeszcze pokazuje, że nie przeczytałam tych, które mam w czytatce, są na niebiesko. :/
No teraz to bnetka coś spartoliła. Na moich oczach poprawne linki z czytatki zamieniła na popsute. Przegięcie. :(
To kwestia http lub https na początku adresu. Z https wygląda tak: To!, a z http tak: To!.
Nie, parsowane są linki z http:// a nie z https:// Alfred i Ginewra Alfred i Ginewra
Bo one mają chyba mieć httpp na początku, a nie www.
Bardzo krótko: powieść szkatułkowa o odkryciach matematycznych dla dzieci, które dopiero się uczą tabliczki mnożenia. Podawane przykłady sprawiają, że kamyki, kreda i sznurek mogą się stać jeszcze bardziej fascynujące. Głównym bohaterem jest opisywany przez swoją siostrę Filip, któremu dziadek i inni członkowie rodziny opowiadają, komu oraz jak udało się zapisać na zawsze w dziejach ludzkości, często pokazując to na rysunkach i tabelkach. I na...
Przez miesiąc praktycznie nie czytałam, więc marnie. :( "Ból" Shalev (4) "Zaburzenie" Bernhard (5) "Wymazywanie" Bernhard (5)
Nie wklejają mi się poprawnie linki z tytułami. Ktoś też tak ma? Przykład: To!
Proces degradacji widać przez co najmniej 20 lat. Więc jeśli Twoje pytanie było sugestią, że dopiero obecna ekipa popsuła, to: nie.
Nie mogę się doczekać! Bardzo liczę na to, że przeczytam "Wichry zimy" już w tym roku.
1/ (17) Pogromca lwów 2/ (18) Zamieć śnieżna i woń migdałów 3/ (19) Poszukiwany żywy lub martwy 4/ (20) Sekret Kroke
Świat Rocannona (3,5) - poprawne fantasy/sf i nic poza tym. Le Guin dopiero się rozkręcała. Trzy stygmaty Palmera Eldritcha (4) - Końcówka mnie trochę pogubiła. Za dużo surrealizmu jak dla mnie. Ale kilka pomysłów bardzo zacnych. Sprawa Galtona (5) - bardzo przyjemny kryminalik. Nawet pomimo tego, że zakończenie jakoś nie wbiło mnie w fotel.
„Dopiero za kilkanaście lat obecne czasy wydadzą się nam dawnymi, dobrymi…” - to zdanie chyba nigdy nie straci aktualności :-).
Zaschowkowałam z polecenia koleżanki "przez ciebie, drabie", więc niewykluczone, że kiedy przyjdzie jej kolej i też mi się spodoba, będą następne. ;) Bardzo podoba mi się klimat starych młodzieżówek, ich uniwersalność, niby inne czasy, ale emocje, problemy, postawy podobne. I brak spłycania bolączek młodych ludzi, w tym najtrudniejszym okresie dorastania i kształtowania własnej osobowości. Teraz pisze się inaczej albo ja źle trafiam. Wszystko się...
To już raczej pewne. W tym roku czytam tylko literaturę francuską. MARZEC: Życie Racine'a - 3,5 {Akcja: Nobliści} Władca wilków - 4 Grzech księdza Mouret - 5 Dziewiętnaście sekund - 5 Drugi oddech - 4,5 Fizjologia smaku albo Medytacje o gastronomii doskonałej - 5 Oona i Salinger - 6 Jak Obeliks wpadł do kociołka druida, kiedy był mały - 4 Strzeżcie się niezwykłych kobiet - 4,5 Zwierzenia Mikołaja Restifa - 5 Hernani - 5 R...
Przeczytane: 5. Piętno - 5 6. Sonata jesienna; Jajo węża - 3 W trakcie: Opcja zabójstwa
Lektury MARCA 2017 r. 1. Zamek Rodriganda (powtórka - 6) 2. Królowa Cyganów (powtórka - 6) 3. Skarby i krokodyle (powtórka - 6) 4. Piraci i książęta (powtórka - 6) 5. Błogosławiona wina (powtórka - 6) 6. Piramida śmierci (powtórka - 6) 7. Droga do wolności (powtórka - 6) 8. Czarny Gerard (powtórka - 6) 9. Pantera Południa (powtórka - 6) 10. Juarez (powtórka - 6) 11. Tajemnice klasztoru (powtórka - 6) 12. Wyścig z czasem (powtórka - ...
Jak dotąd najlepszy miesiąc zarówno jakościowo, jak i ilościowo (to pewnie dzięki temu, że w krytycznym momencie jechałam 4 książki naraz, szaleństwo totalne :D). Nie mam nic przeciwko, żeby taka tendencja się utrzymała, ale już może pojedynczo ;). 1. Niespokojne czasy - 4 Nadal sympatyczne, choć zakończenie budzi trochę niedosytu. Zdecydowanie nie obraziłabym się za trzecią część. 2. Kanalia - 5 Zaskakująco dobre, na pewno sięgnę po inne k...
W zasadzie nie lubię poradników z zakresu medycyny/profilaktyki zdrowotnej, które prawie wszystkie promieniują jakąś taką namolną pewnością, że ich autor jest w posiadaniu jedynej prawdy objawionej. Na pewno każdy zna ten ton: „nie słuchajcie lekarskiej mafii, która jest na usługach firm farmaceutycznych: wszystkich chorób pozbędziecie się, żywiąc się wyłącznie jajkami smażonymi na smalcu/koktajlami białkowymi/surowizną; eliminując z diety gluten...
Dzięki! Zajrzyj też do Vemony i Marylka, one też mają takie dzienniczki z lektur. :)
Pierwsza połowa książki jest bardzo dobra - kryminał noir, z przyzwoicie zarysowanymi postaciami i odpowiednią atmosferą. Niestety, druga połowa ociera się o mydlaną operę i jest kompletnie niepotrzebna.
Przez 15 lat, dzień w dzień, pisałem To i Owo w londyńskim Dzienniku Polskim. Wystarczająco długo, by urobić całe pokolenie. Ale nie zdołałem przerobić ani jednego starego emigranta… Nadal – rozwlekłe, napuszone, nudne jest ich zdaniem – głębokie, a co zwięzłe, proste i strawne to – niepoważne. Kiedyś, przed wojną, nasza służąca, stara Franciszkowa, analfabetka, powiedziała do mej matki: – Biedny ten nasz pan Karol. Tak się stara, męczy gdy pi...
1. Każdemu, co mu się należy (od mafii) (5) - króciutka opowieść o nauczycielu z małego sycylijskiego miasteczka, który zaczął na własną rękę dociekać, dlaczego zabito na polowaniu miejscowego aptekarza i lekarza. Nie jest to jednak współczesny thriller, więc nie należy się spodziewać niczego dobrego. Właściwie powtórka po latach, ale tym razem w oryginale. 2. Miłość z kamienia: Życie z korespondentem wojennym (5) - autorka opisuje, jak trafił...
"w jaki to sposób Empik zyska, gdy przestaniemy kupować nowości?" W taki, w jaki wygrywa do tej pory. Ma dużo lepsze lokalizacje, korzystniejsze umowy z wydawcami pozwalającymi chociażby na zwrot niesprzedanych książek czy dłuższe terminy zapłaty. Poza tym, część ludzi na pewno przestanie kupować książki (jak Ty, czy ja), ale nie wierzę w ogólnopolski bojkot. Nie mówiąc już o tym, że Empik (w odróżnieniu od wielu stacjonarnych księgarni) to ...
Trzy kobiety, trzy historie, trzy epoki. Epicka, wielowątkowa opowieść o trzech pokoleniach rodziny Akakuchibów, barwny portret Japonii od 1945 roku po czasy współczesne i mroczna zagadka pewnego morderstwa. Manyo. Babka. Jasnowidzka, pochodzi z tajemniczego ludu zamieszkującego góry. Porzucona jako małe dziecko przez rodziców i przygarnięta przez obcą rodzinę, przez całe życie będzie inna, odmienna. Zachowa jednak wrodzoną pogodę ducha ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)