Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Najmroczniejsza noc Spider-Mana. Przyszłość. Brutalne oddziały Władzy opanowały ulice Manhattanu, pilnując porządku na ulicach metropolii przyszłości. Bełkoczący uliczny prorok, niegdyś wydawca popularnego dziennika, J. Jonah Jameson, przepowiada, że Spider-Man powróci, aby wszystkich ocalić. Jednak od wielu lat nikt nie widział gadatliwego superbohatera. Peter Parker jest już zmęczonym, starym człowiekiem – nie ma pracy, rodziny, nadziei. Czy...
Recenzentka: Iwona Banach Wciąż pamiętam, jak w latach siedemdziesiątych z dreszczykiem emocji zasiadałam przed telewizorem i z zachwytem oglądałam serial „Alfred Hitchcock przedstawia”; co prawda były to różne filmy, reżyserowane przez różnych twórców, ale zawsze przed emisją pojawiał się sam Hitchcock i z kamienną twarzą wygłaszał żartobliwe, nie zawsze wówczas jeszcze zrozumiałe dla mnie kwestie. Jego pojawienie się na ekranie było gwar...
Recenzent: malynosorozec „– Ludzie wybrali sobie niewłaściwych bogów. – Jakich bogów? – Samych siebie”[1]. Powieść „Ostatni dobry człowiek”, którą wydawca określa jako thriller filozoficzny, ma zarówno dynamikę, jak i barwne postaci; trzyma także w napięciu i zadaje ważne pytania. Jeśli tylko trafi w gusta czytającego, ma ogromne szanse zapewnić mu niezapomniane wrażenia. Wszystko zaczyna się od stwierdzenia, że Bóg przekazał Mojże...
3 to u mnie "bardzo prawdopodobne, że komuś się to może podobać/ma pewne zalety/ogólnie jest nieźle ale dla mnie już raczej męcząca, nudna lektura"
Po długich latach służby wojskowej sir Gabriel Sinclair powraca do Anglii. Ma nadzieję wieść spokojne, beztroskie życie, w którym nie będzie musiał już za nikogo odpowiadać. Tymczasem dziedziczy tytuł księcia, a wraz z nim przypada mu obowiązek sponsorowania debiutu towarzyskiego Dorothei Neville, protegowanej ciotki. Zadanie okazuje się trudniejsze, niż początkowo przypuszczał. Thea ostatnie lata spędziła w Ameryce i nie zna zasad obowiązują...
Przedsiębiorcze państwo: Obalić mit o relacji sektora publicznego i prywatnego (4,0) Interesująca idea, podana w przeciętnej formie. Autorka zbyt często powtarza swoje główne tezy. Dla ich udowodnienia sięga ciągle po te same przykłady. Oksana (4,5) Cokolwiek Odojewski napisze, stylem i tematyką zawsze oszałamia. Prosta w sumie fabuła mieści olbrzymią ilość zagadnień do rozważenia. Sekretne życie drzew (3,0) Ciekawe, ale nadmiernej antro...
Aż weszłam na stronę książki,żeby zobaczyć tę okładkę. Czy wstyd się przyznać, że mnie zachwyciła? ;D Przynajmniej z ekranu. Ale w sumie czy zabiłoby ich, gdyby naprawdę zrobili sepię?
To dla mnie coś, co dla Ciebie ma 4, jest 3. :-)
Co do 2. To najbardziej kompletne informacje będą w książkach typu: http://www.biologiacampbella.pl/ http://www.empik.com/biologia-solomon-eldra-p-berg-linda-martin-diana,p1098761499,ksiazka-p Ale to są podręczniki (choć czyta się przyjemnie, jak na podręcznik). Od dawna mam też w planach to: http://www.empik.com/ewolucja-douglas-futuyma,prod7470074,ksiazka-p ale jakoś mi się nie udało nigdy zdobyć. Na krzyż...
Chyba niezbyt satysfakcjonujący miesiąc Ci wyszedł. Oczywiście zależy, co uważasz za 4. Dla mnie to już "przeciętna ale poprawna lektura z niewielkimi szansami na zapamiętanie". Mnie się Eliade bardzo dobrze czyta, ale może to faktycznie kwestia dość charakterystycznego stylu.
LUTY Przeczytane z listy: 2) Książka, której autorem jest kobieta. -> Kamienny anioł 8) Książka, która została oparta na prawdziwej historii. -> Stary król na wygnaniu 17) Książka, w której tytule jest kolor. -> Wspomnienia w kolorze sepii 23) Książka w obcym języku. -> Jeździec miedziany 25) Książka, którą autor napisał pod pseudonimem. -> Quidditch przez wieki 26) Książka, której akcja rozgrywa się podczas wojny. -> Przygody dobrego ...
W lutym Wspomnienia w kolorze sepii. Muszę przyznać, że jestem naprawdę mile zaskoczona! :-) Spodziewałam się ociekającej idyllą powieści o życiu na prowincji, takiej, gdzie jest dużo słońca, a w życiu bohaterów, choć czasem ktoś im umiera, wszystko kończy się dobrze. Taki slow life pachnący drożdżowym ciastem i potpourri z wrzosów. Okazało się, że to naprawdę dobrze skonstruowana powieść, w której wątki historyczne przeplatane są teraźniejszości...
Poza ciszą - 4,0 Sekretne życie drzew - 4,0 Granat poproszę - 4,0 Przewieszenie - 4,0 Trawers - 4,0 Siła niższa - 6,0 Wróżba: Wspomnienia dziewczynki - 5,0 Wielkie kłamstewka - 5,0 Ganbare!: Warsztaty umierania - 6,0 Cień eunucha - 6,0
Jolu, a jak Twoje wrażenia po "Krivoklacie"? Ja się wiele spodziewam.
To był beznadziejny miesiąc, jeśli chodzi o oceny. Oby jak najmniej takich! Zaczynajmy: 1 Krzysztof Beśka „Dolina popiołów” Dolina popiołów Nie wiem, czy autorowi się już nie chciało, czy koniecznie musiał zrobić z retro Łodzią coś tak przewidywalnego i nudnego, grunt, że czytałam długo, umęczyłam się, a nie pamiętam z tego prawie nic. Ocena: 3,5. 2 Joy Fielding „Morderstwa nad Shadow Creek” Morderstwa nad Shadow Creek W tej książce absurd...
Ups! Faktycznie, dzięki. :) Chodziło mi o cykl z Panem Mercedesem, ten: Detektyw Bill Hodges
Ciekawy i różnorodny miesiąc, chociaż wolałabym postawić parę lepszych ocen. (audiobook) Człowiek, który lubił psy Chyba nigdy nie zostanę fanką Chandlera. To moje trzecie spotkanie z autorem, jak na razie najmniej udane. Postaram się, żeby następne spotkanie było w oryginale, może problem tkwi w tłumaczeniu (3) (powtórka) Świat finansjery Przypominam sobie Pratchetta po Pratchecie, ta pozycja nie należy do moich najulubieńszych, a i tak p...
Bardziej słuchany, niż czytany luty. 10. Inicjacja, obrzędy, stowarzyszenia tajemne: Narodziny mistyczne, ocena: 3 (akcja Mity, Obrazy, Symbole - seria na 2015 rok) Opisy kolejnych obrzędów inicjacyjnych. Chyba nie lubię etnografii. Albo sposobu pisania Eliadego. 11. Kwadratowy szmaragd, ocena: 3 Reprint wydania polskiego z 1931 roku. Reprinty bywają niebezpieczne; warto jednak przejrzeć język, bo potem mamy do czynienia z różnymi śmiesz...
W końcu to już klasyczna pozycja, a wyjściowy pomysł na grupę bohaterów powstawał mniej więcej w tym samym czasie, co książka, więc może to być taki powrót do źródeł. Nie spodziewałbym się jednak po tym komiksie jakichś wnikliwych analiz. To ma być raczej ostra nawalanka z elementami humorystycznymi. ;-)
Ale się cieszę! Przybędzie nam głos do dyskusji:)
Regulamin zabrania umieszczania tej samej informacji wielokrotnie. A Ty pod dwiema książkami wkleiłeś tę samą notę. W sobotę zacznę wreszcie czytać „Małe życie”. :)
??? Co to znaczy "nie każdy lubi"??? W jakim kontekście? Przecież nikt tego czytać nie musi...
Tegoroczne rozdanie Oscarów za nami. Jak się spodziewano, największym zwycięzcą 89. gali został La La Land (reż. Damien Chazelle): w sumie jego twórcy otrzymali aż 6 statuetek. Jednak ta ostatnia – dla najlepszego filmu – powędrowała do Moonlight (reż. Barry Jenkins) – adaptacji sztuki teatralnej In Moonlight Black Boys Look Blue Tarella Alvina McCraneya. Sama historia to ponadczasowa opowieś...
W pośpiechu do raju (Ballard James Graham) 2,0 13 pięter (Springer Filip) 5,5 Grząskie piaski (Mankell Henning) 4,5 Rok w rozmowie: Pisarze krytycznym okiem (antologia; Czechowicz Jarosław) 5,0 Pół życia (Picoult Jodi) 5,0 Krivoklat (Dehnel Jacek) 3,5 Pan od seksu: Autobiografia najsłynniejszego polskiego seksuologa (Lew-Starowicz Zbigniew) 4,5 Ta strona jasności (McCann Colum) niezainteresowana Pingpongista (Hen Józe...
Wystarczyłoby podać link do noty wydawcy. Albo przynajmniej ukryć tę notę pod paplą, by nie wydłużać wątku. Nie każdy lubi tego rodzaju „dygresje”. :)
"Miasto w ogniu" dostało tę notę - jako notę właśnie. Tutaj wkleiłem jej treść, ponieważ powieść Yanagihary reklamuje się m.in. jako portret Wielkiego Jabłka - dla mnie to pasuje, szczególnie, że zwrócić może uwagę czytelników "Małego życia", najmocniej tych, którzy (tak jak ja) szukali w tej powieści portretu NY właśnie :)
Hej, mam do oddania za przysłowiowe "Bóg zapłać" kilkanaście nr "Charakterów" z 2015 i 2016 (niepełne roczniki). Chciałabym je gdzieś oddać w dobre ręce by ktoś się nie zaczął bawić w ich sprzedaż, wiec do tych szaf na Fredry to jakoś nie widzę sensu ich oddawać. Wiecie gdzie w Poznaniu przyjmą takie gazety? Chyba że ktoś z B-Netki chce, to te 2 kg makulatury wyślę/oddam :)
Dlaczego? Trochę dygresja, ale przecież dygresje też są ok. ;-)
A nie lepiej tę notę wydawcy wkleić na stronę „Miasta w ogniu”? Tu jest miejsce na dyskusje o „Małym życiu”...
W linku chyba wskoczyła Ci kropeczka na końcu
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)